led-moer

...
Plaats reactie
helsen

led-moer

Bericht door helsen »

heb enige tijd geleden moeren (vijzen voor de belgen) gezien waarin een led verwerkt zat... had toen kaartje gevraagd van de verdeler, maar ben het kwijtgespeeld.

iemand idee waar ik deze kan kopen of bestellen. lijkt me makkelijk om extra verlichting aan te brengen naast de nummerplaat ofzo...

kan ik trouwens rechtstreeks aftappen van de nummerplaatverlichting voor extra-verlichting, of ligt het zo simpel niet.

heb geen electronica-kennis!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik ken heel die moeren of bouten met een LED niet. En meer voor de hand liggend is dat het om een bout gaat omdat daarbij ruimte in de kop is voor plaatsing van de LED.

Maar voor wat betreft het aftakken lijkt me dat geen probleem omdat die LED's maar heel weinig stroom verbruiken in verhouding met een gloeilamp. Maar let wel op 2 dingen. Ten eerste moet die LED aansluitbaar zijn op 12 tot 14,5 volt en daar zijn LED's normaal niet direct geschikt voor zonder voorschakelweerstand en ten tweede moet je op de polariteit letten. Oftewel de plus en de min. Anders brandt hij niet. Altijd 2 draden gebruiken en niet de 0 via de massa van het frame laten lopen.

Ik ben benieuwd wat het zijn als er iemand de herkomst kent.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dutch

Bericht door Dutch »

zoiets???


Afbeelding


groeten,

Dutch 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dus toch een bout. Zijn die gewoon in een automaterialenzaak verkrijgbaar?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
helsen

Bericht door helsen »

yep, dat is dus hetgeen ik zoek, heb die ook reeds in rode, witte en oranje varianten gezien...

maar heb geen idee waar ik ze hier in de buurt kan kopen.
Jantje

Bericht door Jantje »

veel winkels hebben dat
hein gericke heeft dat bijvoorbeeld
Plaats reactie