Corbin zadel, alternatief??

...
Plaats reactie
KL Voranje

Corbin zadel, alternatief??

Bericht door KL Voranje »

Hallo KLV/DL Users
Heb afgelopen zaterdag een Corbin zadel geprobeerd, dit vanwege uitstekende ervaringen met zo'n ding op mijn Intruder.
Bijna vanzelfsprekend, een mooi zadel. in eerste instantie lijkt het hard maar dat gaat gauw over, echt comfortabel, je voelt wel alles, iedere steen of strak stuk in de ketting (ja, nu al aanwezig). Maarrrrr.....
550 Euro moettie kosten( ikweet van de prijs in Duitsland, beduidend lager)
Het is een erg hoog zadel!!!!!!! Ik ben standaard 179cm lang/hoog, de voorvork is 7,5 mm doorgestoken en de achterste ring is 2 en de voorste ringen 3. de tenen kwamen maar net bij de grond, iets manouvreren achteruit ging net, vooruit niet (kan de de 1000cc voor gebruiken). Stilstaan met stevige zijwind lijkt me een uitdaging. Je moet ff opnieuw leren sturen, je zit een stuk meer OP dan IN de fiets. De duodame vond het geweldig, zeker toen we weer op het originele zadel naar huis gingen.
Het kan lager gemaakt worden en aan de voorzijde smaller, kost echter weer 120 euro. Kassa. Kan er wel een oranje of ander accent aangebracht worden. Ruit staat in de hoogste stand, knieen zijn echt erg ontspannen, ook van duo.
Heb diverse topics in dit forum gelezen over zadels, wil daar deze ervaring aan toe voegen.
Er bestaat ook zo iets als BD Deutschland (en Bagster, en nog iets met saddle...) voor herinrichting bestaande zadels. In nederland is Schepers Motoren Design ook een optie. Heb in Utrecht gesproken met een Yam XJR1300 rijder met zo'n zadel, hij was er stik gelukkig mee en had zeker geen confectiemaat.
Corbin, duur, kwaliteit is goed, Buddy Fashion leuke, meedenkende zaak.
Er zijn echter alternatieven, denk ik. Ik heb de beslissing nog niet genomen. Dat mijn huidige KLV zadel er aan gaat, dat is wel duidelijk, het gaat vouwen onder de kont en dat gaat erg zeer doen als je toch 5 a 6 uur op het beest zit.
Roland
Biker

Bericht door Biker »

De importeur voor de Benelux van Corbin is American Lifestyle in Dendermonde in België en dat zal je ook een paar duiten schelen!!!
akako

Bericht door akako »

Heb je al iets beslist over je zadel, ik vind het nl ook helemaal niks en ga zeker op zoek naar een alternatieve oplossing. Bij BF kost zo'n zadel 579 pleuro's dat is wat erg duur. In de USA is het iets van $379,- dat is volgens mij zo'n 315 euro. Daar komen dan de verzendkosten nog bij, laat dat 50 euro zijn en dan ben ik dus nog 200 euro goedkoper uit als ik het direct in de States bestel. Lijkt me de moeite.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

akako schreef:Heb je al iets beslist over je zadel, ik vind het nl ook helemaal niks en ga zeker op zoek naar een alternatieve oplossing. Bij BF kost zo'n zadel 579 pleuro's dat is wat erg duur. In de USA is het iets van $379,- dat is volgens mij zo'n 315 euro. Daar komen dan de verzendkosten nog bij, laat dat 50 euro zijn en dan ben ik dus nog 200 euro goedkoper uit als ik het direct in de States bestel. Lijkt me de moeite.
Plus de inklaringsrechten oftewel belasting en je zit op bijna hetzelfde bedrag. En dan zonder "gemakkelijke om de hoek" garantie.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie