Mozzatube / Tooltube

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Mozzatube / Tooltube

Bericht door Bacchus »

Beste Strommers,

Er zit een reisje Zuid Engeland aan te komen. Nu heb ik begrepen dat er niet altijd een tankstation in de buurt is.
Nu rijd ik met een Tomtom dus met 2 drukken op het scherm vind je een tankstation. Zelf zit ik toch te denken een of twee mozzatubes aan te schaffen met een litertje benzine.
Ik kan me herinneren dat hier topics over zijn geweest maar ik vind ze niet meer terug.

Weet iemand weer ik deze tegen een goede prijs aan kan schaffen? Ik bedoel dan met name zonder hoge verzendkosten vanuit bijv Amerika :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Dyrck »

Ik heb 1,5 ltr. in een reservevaatje achterop een koffer geknoopt.
Zoek eens bij endurospullen naar zo'n vaatje, ik heb de mijne ooit bij Louis besteld.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Iron Horse »

Bedoel je deze uit Engeland?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Bacchus »

Beide bedankt!

Dat zijn ze inderdaad.
Echter 20 euro + een 8 euro verzendkosten is wel aan de prijs voor een plastic buisje.
Ik ga ook eens googlen voor oplossingen bij Louis.de.

Andere tips zijn welkom.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Cplegt »

Wat voor een zijkoffers heb je? Als je aluminium koffers hebt kun je een reserve tankje daar op schroeven/popnagelen. Te verkrijgen bij ARO koffers, of van touratech.

Zelf heb ik hem van ARO en dat bevalt goed. Is geloof ik 1.5 of 2 liter.
Het tankje kun je natuurlijk ook los kopen en met een spanband op de duo-steun zetten.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Bacchus »

Ik heb de standaard zijkoffers van Suzuki. Topkoffer van Hepco en Becker en op de duorijder komt een 50 liter roltas.
Zo een tube kun je makkelijk aan je valbeugels maken, maar alle opties zijn welkom om te bekijken!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Eikie »

Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Cplegt »

Rene, dat wil niet op een 1000, daar zit al een werkende uitlaat :wink:.

Als ik op vakantie ga, neem ik altijd een litertje olie mee, daar doe ik een stevige plasticzak over heen, en die zet ik op de uitgeklapte duo voetsteun met een spanbandje of elastische spin.
Ik zou zeggen zoek een kleine jerrycan en zet hem op de steun en je hebt nergens last van tijdens t rijden. Zo zit de benzine niet in je koffer en ruikt je kleding e.d er ook niet naar.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Bacchus »

Op http://www.agrisupply.com staan ze voor 5 dollar. Alleen verzenden naar Nederland zie ik nergens.

De tip van de kleine jerrycan ga ik ook eens proberen. Echter diefstalgevoeliger omdat het in het zicht staat dan zo een tube.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 22-01-2014, 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Eikie »

Cplegt schreef:Rene, dat wil niet op een 1000, daar zit al een werkende uitlaat :wink:.
.
Oops, dat had ik in het profiel kunnen zien :worship:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Mozzatube / Tooltube

Bericht door Bacchus »

In het uiterste geval is zoiets wellicht ook nog op de valbeugels te maken.
Niet mijn voorkeur ivm krassen en bevestiging, maar het idee er achter is niet slecht.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Plaats reactie