Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

...
Plaats reactie
Menno

Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Menno »

Hi Guys!

Afgelopen januari een 2014 V-strom gekocht en de kleur blauw.... tsja.... Verkeerde ingeving! Nadat ik een carbon Akrapovic heb laten installeren jeukte het toch. Enneh, er
komt twee weken rotweer aan, dus zie ik mezelf niet rijden. Ideaal om te klussen. Indien je het interessant vindt, volg dit topic en, elke reactie is welkom. Vind het juist leuk
om te posten als er ook reacties langskomen.

Wat gaat er gebeuren:
1. Led knipperlichten
2. Led achterlicht
3. Totale wrap (weet nog niet welke kleur)
4. ER6N spiegels en handkappen
5. Carbon wrap zwarte delen
6. Bi-Xenon
7. Valbeugel installeren (mat zwart spuiten)

Vandaag gestart met de installatie van de handkappen en ER6N spiegels. Ik weet niet of jullie gebulder tussen de oren zit, of dat ik met mijn 1,76 net kort genoeg ben om geen
last van dit euvel te hebben, maar ik merk geen enkel verschil. En daarbij heeft het de afgelopen dagen flink gewaaid, dus wat dat betreft... zou ik wel iets gemerkt moeten
hebben. En nee, de DB-killer zat in de Akrapovic want ik heb 300km in de Eifel gereden (en als je iets NIET wil, is het de Duitse politie tegenkomen...)

Stap 1.
Verlichting aan, radio aan, verwarming aan in de bunker met dubbele poort, alarmsysteem en motor volledig in fundament geplaatst en mijn gereedschapskist pakken. Ohja,
telefoon uit, niemand kan storen (ook de vriendin niet :twisted: )

Stap 2.
Spiegels losdraaien... Wat een gedoe, totdat je je realiseert dat je ze gewoon in tegengestelde richting hoeft te draaien en ze dan zo loskomen... Weg 20 minuten kracht- en
draaiwerk. Handkappen spreken voor zich, wat een fijne optie overigens!
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1899_o.jpg

Stap 3.
Verwijderen van de kappen, plastic kappen en kappen en kappen........ man wat een plastic! Voor je het weet is het een naked :mrgreen: Zie hier het achterspatbord. Klaar
voor de ledjes.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1392_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4668_n.jpg

Xenon wegwerken is wel een kunst. Als de kap zit, zie je er niks van. Puik werk vind ik zelf ;-)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 6083_o.jpg

Zie hier wat actie-foto's van het loshalen van de kappen, pokkewerk!
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2240_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6944_n.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2097_n.jpg


Aan de mede-leden:
Ik heb de ballasten gekit aan de achterzijde van het plastic waarop de spiegel vast zit. Hoe haal ik de metallic voorkant dan los? Ik zie aan de achterkant allemaal klik-pinnetjes zitten....
Maar daar zal vast en zeker wel een makkelijkere manier voor zijn, nietwaar?

En de vraag:
1.Welke kleur WRAP ga ik doen... matzwart vind ik niks... Heeft iemand sereiuze suggesties? Ben zelf aan de explorer 1200 groen aan het denken, maar dan in een matte kleur.
2. Waar krijg ik passende adapterplaatjes voor mijn LED knipperlichten?

Untill the next post hier :D
Gebruikersavatar
EdV
DL650 berijder
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
Woonplaats: Eersel (NL)

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door EdV »

Zo, zo een heel project. :duim:
Ik was benieuwd waar jij je ballasts had gestopt ik kon ze op de foto eerst eens niet vinden :oops: maar volgens mij zitten ze links en rechts vast met tyraps. Hoewel ik ook iets lees over vastkitten :?
Welke valbeugels ben je van plan te plaatsen? Toch niet de originele Suzuki? Hier kun je lezen dat die enorm resoneren :!: (eigen ervaring).

Echt helpen kan ik je niet, je hebt hem al verder los dan ik het heb gehad. :lol:

Nog wel een tip, als je je foto's in je bericht plaatst in plaats van links ziet het topic (vind ik in ieder geval) er veel interessanter uit en is gemakkelijker te lezen. Je moet ze dan wel wat kleiner maken (max 900x800).

Succes, en veel plezier met sleutelen!
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
Rongoos

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Rongoos »

Je bent lekker bezig Menno, alleen hij is bluaw volgens jou maar op de foto's lijkt ie wel matzwart :)
Dat zou voor mij ook de kleur zijn om hem in te wrappen. Of Oranje met zwart, lekker toepasselijk voor de zomer
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Eikie »

K H A K I
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Patrick1965

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Patrick1965 »

Hoi Menno,
Ga je de hele achterlichtunit vervangen door een LED-exemplaar, of alleen het lampje?
Als het de hele unit is, waar heb je die gevonden? Ik ben er ook naar op zoek!
Succes met je project!
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Ebrostrom »

Hele unit te koop via motorcorner (Venlo). Btw enkel voor t vorige model. Ik weet niet wat jij rijdt

@menno: mooi project en wat n brute uitlaat voor de strom. :duim:

@rongoos: op alle foto's behalve de eerste en laatste zijn de blauwe delen duidelijk te zien. Bij de foto die jij bedoeld is t zijdeel bij de tank verwijderd. Is idd wel n mooie kleur matzwart.

Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Patrick1965

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Patrick1965 »

@ebrostrom dat is het hem nou juist, voor het vorige model is zo'n achterlicht wel te vinden. Maar ik hoop binnenkort de L4 te rijden...
Menno

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Menno »

De kleur wordt mat antraciet, inclusief plastic doorzichtige kappen voor de knietjes, anders is het matte zo bekrast.

@Patrick........ Vervang alleen de lamp naar LED, beter zichtbaar!
@Ebrostrom.... 'T kost wat, maar dan heb je ook wat!
Patrick1965

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :

Bericht door Patrick1965 »

@menno: dat vermoedde ik al, was ik ook van plan :duim:
Ben heel benieuwd hoe dat er uitziet, dat mat antraciet :D
Menno

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Menno »

Uhm, vandaag de nieuwe Suzuki V-strom 1000 gekocht in de kleur Khaki. Mijn V-strom is te koop (zie marktplaats gedeelte).
Leon

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Leon »

wow..... je koopt een 2014 650 in januari en nu al een 1000.....

lijkt mij een dure "vergissing".... O:-)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Whop.. Demontage & Wrappen maar :D

Bericht door Ebrostrom »

Zie ander topic. Menno spreekt over n goede deal /actie / meevaller.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie