Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
Woonplaats: Barendrecht

Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Marvinjsn »

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend een setje Oxford touring handvatverwarming gekocht en ben nu aan het denken hoe aan te sluiten, of via de welbekende stekker achter de radiator of direkt op accu zoals handleiding beschrijft.
De controller heeft een battery save modus ingebouwd, dus dat zou betekenen dat zelfs bij per ongeluk aan laten staan je batterij niet leeg getrokken word.

Ik weet dat er al de nodige topics over handvatverwarming zijn, maar mij gaat het om de ervaringen van mensen met de 2 aansluitmethodes: via contact of direkt op accu.
Graag hoor ik je ervaringen met jouw aansluitmethode.

Ik vraag me namelijk af of de controller die er bij zit het wel fijn vind om via het contact te zitten, hij is nu eenmaal ontworpen om het systeem manueel uit zetten of automatisch uit te laten gaan?

Beide methodes zijn voor mij geen probleem om te realiseren, ben handig genoeg en de how to is ook na te lezen indien nodig dus ik kom er wel uit, dus nogmaals: gaat mij puur om ervaringen met aansluitmethodes.

Alvast bedankt!
Marvin
Ex-V-Strom rijder
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Iron Horse »

Ik heb geen ervaring met de Oxford heatgrips. Maar als ik de gebruiks- en installatievoorschriften lees, dan zou ik zeggen dat je hem toch beter op de stekker achter de radiator aansluit. Die is ervoor en die is al afgezekerd. De unit wordt pas uitgeschakeld zodra de spanning onder de 11,5 volt zakt of als er gedurende 2 minuten geen "ruis" op de voedingskabel wordt waargenomen. En pas na nog eens 5 minuten wordt alles uitgeschakeld.
– The controller goes into BSM after 5 seconds of the voltage being less than 11.5V, or after 2 minutes of not
detecting any noise on the 12V power lead. Once in this mode, it will wait a further 5 minutes or thereabouts before
switching off completely.
Je kunt dit ook helemaal uitschakelen als je wilt;
– If the rider does not want or like this feature, the BSM can be disabled by switching the controller on and then
pressing and holding both buttons together for 5 seconds.
– During this time, the BSM LED will indicate whether the BSM feature is currently enabled (LED on) or disabled
(LED off).
– After 5 seconds the state of the LED will change, and the user can let go of the buttons.
– The controller remembers this state permanently, or until the user switches it back by repeating the above procedure.
Het is een mooie functie als je niet via je contact wilt of kunt schakelen, maar als dat wel kan zou ik dat altijd toepassen. Je gebruikt dan nooit meer stroom dan noodzakelijk. De andere methode sluit alleen net iets gemakkelijker en sneller aan en je hebt het claxonsnoertje niet nodig. Maar dat is slechts mijn mening.

Bij punt 10 staat trouwens ook de mogelijkheid om hem via een contactgeschakelde draad aan te sluiten, dus dat heeft geen nadelige invloed op de regelaar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Marvinjsn »

Puntje 10 heb ik over het hoofd gezien.....maar dan is het wel voorkeur naar stekkertje gebruiken. Heb ik toch al in gebruik vanwege 12 volt plug er op aangesloten, dus ik hoef niet meer te zoeken :)
Ex-V-Strom rijder
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Bruintje »

Ik heb hem ook en gewoon op het daarvoor bestemde stekkertje aangesloten.
Niks kabel trekken, plug and play.
Afbeelding
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Soesko »

Ik heb ook de Oxford en heb hem direct op de accu aangesloten. Het lampje gaat idd knipperen als de spanning te laag is, waarna het systeem zich uitschakelt. Op zich werkt de ingebouwd beveiliging dus goed. Een tip die ik verder kan geven; sluit het geheel zo aan dat het ook weer gemakkelijk gedemonteerd kan worden. Ik ben in een jaar tijd inmiddels aan mijn derde set bezig. Ze werken perfect, daar zeg ik niets over. Het is alleen niet heel duurzaam spul (maar daar is de prijs ook naar). Ik heb overigens wel begrepen dat de laatste serie beter is. We gaan het zien, want ik heb die enkele weken geleden gemonteerd.
Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Marvinjsn »

Nou, ze zitten erop! Het meeste werk was het netjes wegwerken van de bedrading/stekkers, ben ook beetje Pietje precies dus moet bij mij netjes :) heb ook aan de gashendel kant de opstaande randjes moeten wegwerken om het handvat er ver genoeg op te krijgen, maar het past nu perfect, niks van de handvaten hoeven snijden.

Werkt goed, zaterdag paar uur onderweg geweest en was toch wel comfortabel om de verwarming aan te kunnen zetten.
Heb het toch direkt op de accu geplaatst, de stekkers kwamen op een rotplek uit om ze netjes weg te werken, zal tezijnertijd er wel een relais tussen zetten, maar voor nu is het goed.

Groeten, Marvin
Ex-V-Strom rijder
Instromer

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Instromer »

Ik heb ook de Oxford er op zitten sinds vandaag.
Alleen nog niet tevreden over de positie va de kabels aan de handvaten. Als je ze onderlangs de hendels van koppeling en voorrem laat gaan, komen ze toch min of meer in de weg als je de hendels inknijpt.
Hoe heb jij dat gedaan Marvin?
Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Marvinjsn »

Ik heb ze iets meer naar voren gedraaid, er staan pijltjes op die verdikking vanuit je handvat, deze heb ik dus niet recht naar beneden staan, maar iets meer richting bestuurder. Kabels lopen mooi onder toeter en start schakelaar door en hendels kan ik volledig inknijpen zonder dat ze handvaten kabels raken.
Is even pielen en finetunen maar dan zit het ook goed, heb links handvat zo geplaatst dat als ik koppeling helemaal inknijp hij precies tussen kabel verdikking handvat en groot licht sein knop komt.
Gashendel kant zo geplaatst dat als ik gas helemaal dicht trek en hendel inknijp niet verdikking raakt.

Hoop dat je hier wat mee kan.
Ex-V-Strom rijder
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door AVC »

Marvinjsn schreef:De controller heeft een battery save modus ingebouwd, dus dat zou betekenen dat zelfs bij per ongeluk aan laten staan je batterij niet leeg getrokken word.
Ik heb ook oxford heated grips, ze zijn nog door de vorige eigenaar geïnstalleerd dus ik weet niet van welk jaar ze zijn. Wat ik wel weet is dat ik ze per ongeluk een dagje heb laten aanstaan, met als gevolg een platte batterij. :x De strom een hoge berg opgeduwd en dankzij de zwaartekracht in gang gekregen. Dat raad ik je echt niet aan :schater:
Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Marvinjsn »

Das niet fijn nee.....
Ik heb het echter uitgeprobeerd door ze expres aan te laten, ze gaan inderdaad uit na korte tijd en ik kon de motor daarna ook starten zonder problemen.
Niet dat ik er een gewoonte van ga maken ze aan te laten, maar fijn te weten dat het toch echt werkt.
Ik heb dan wel de laatste versie, dus weet niet hoe dat werkt op oudere versies.
Ex-V-Strom rijder
CLJ
Berichten: 11
Lid geworden op: za 29-12-2012, 18:49
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2002)
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door CLJ »

Ik heb een paar maanden geleden Oxford gemonteerd. Direct op de accu. En ze al eens vergeten uit te zetten. Einde van mijn werkdag starte de motor nog perfect. Dus wat mij betreft gewoon op de accu. Save modus werkt goed.
Cor

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Cor »

Ik heb vandaag een set gekocht en zie dat het bijgevoegde bevestigingsbeugeltje maar op 1 punt aan de spiegelvoet vastgeschroefd kan worden. Ik wil het eigenlijk in het midden van het stuur hebben, maar daar zal ik zelf iets voor moeten maken vrees ik. Waar hebben jullie de regelunit geplaatst?
Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Marvinjsn »

Ik heb hem op dat ene punt aan de voet vastgezet, in mijn geval linker spiegel, zit hartstikke vast. Wellicht kan je bracket wat buigen om een mooi plekje op stuur te realiseren?
Ex-V-Strom rijder
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Piet Zahut »

Cor schreef:Ik heb vandaag een set gekocht en zie dat het bijgevoegde bevestigingsbeugeltje maar op 1 punt aan de spiegelvoet vastgeschroefd kan worden. Ik wil het eigenlijk in het midden van het stuur hebben, maar daar zal ik zelf iets voor moeten maken vrees ik. Waar hebben jullie de regelunit geplaatst?
Cor, aan de rechterkant van de bovenste kroonplaat zit een beugel waar de kabels doorheen lopen. Daar kan je hem ook aan monteren.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Cor

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Cor »

Ik heb eerst gekozen voor de spiegel, maar als dat niet bevalt is de plek voor de kroonplaat ook een goede optie!
Het verwijderen van de oude HVW viel overigens niet mee.......
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Supermuis »

Mijn, door een motorzaak aangesloten, Oxford setje zoemt als de motor loopt :?:
Het is net of je de stroom hoort lopen?
Het komt onder het zadel vandaan ...........
Wie weet wat dit is?
En of dit kwaad kan?

Groeten van Supermuis :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Iron Horse »

Als ik het schema in de handleiding bekijk dan kan het eigenlijk niet van de HV komen. Zoemen gebeurt vaker waar spoelen worden toegepast, maar die zitten er niet in verwerkt. Waarschijnlijk is het dan toch iets anders. Luister eens heel nauwkeurig, desnoods met een schroevendraaier op een plek gedrukt waar je denkt dat het vandaan komt tegen je oor (of nog beter een speciale gereedschaps-stethoscoop), om het te lokaliseren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Supermuis »

Morgen bij daglicht maar even doen.
Ik heb het zadel er ook nog niet af gehad :duim:
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Supermuis »

Geen idee wat het is?
Lijkt bij de zekeringen / relais weg te komen.
Oordoppen in en het gas erop :schater:

Groeten :-)}
Gebruikersavatar
Roncor
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Roncor »

Heb jij niet de deluxe uitvoering gekocht met ingebouwde tarzan voor onder het zadel?
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Supermuis »

Nou ik word er niet warm van ......
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen Oxford handvatverwarming aansluitmethode

Bericht door Supermuis »

Mijn linker handvatverwarming heeft het inmiddels na 3 weken begeven :(
Gelukkig heb ik hem laten monteren dus het wordt netjes opgelost.
Ze bieden mij een leenmotor aan en willen de hele set vervangen.
Veel verkochte set en nooit klachten .........

Ik denk dat het een vochtprobleem is.
De kabel zit niet meegegoten in het handvat, en zit iets naar boven gericht.
Op de doos staat geen IP-waarde die de waterbestendigheid weergeeft.
Ik heb de nieuwste uitvoering van de Oxford.
Jammer dat dit mij weer moet gebeuren :?

Groeten, van Supermuis :-)}
Plaats reactie