Wielklem

...
Plaats reactie
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Wielklem

Bericht door Silverstorm »

Wie gebruikt er een wielklem en welke?
Ben erover aan het denken van ééntje te kopen,denk dat het wel makkelijk is om bvb de motor te poetsen want ik heb geen middenbok.
Ik dacht aan deze van datona http://www.motorliften.nl/transportklem-motor.html
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Wielklem

Bericht door Eikie »

Ik gebruik een paddock stand. Het achterwiel omhoog. Nog makkelijker schoonmaken.
Met jouw 'wielklem' staan beide wielen op de grond en ben je wat beperkter met het reinigen van je wielen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Wielklem

Bericht door Iron Horse »

Ik gebruik hem (nog) niet, maar heb er wel naar gekeken. Bij mij redelijk in de buurt deze 2 gevonden. Of dat interessant is hang o.a. af van de verzendkosten, die heb ik niet.

Model 1
Model 2
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Wielklem

Bericht door Ebrostrom »

In het topic over een paddock stand heb ik het volgende geplaatst:

Ik heb de paddockstandaard die op deze lijkt (bij motor gekregen dus weet t merk niet)
powerplustools paddock
Hiermee krijg ik de v-strom zelfstandig van de grond (wel voorzichtig zijn).

In de garage gebruik ik deze inrijklem. Dit scheelt ruimte omdat hij dan rechtop staat.
powerplustools inrijklem
Dan is t liften met n paddock wel heel erg makkelijk (strom staat toch al recht). Ook makkelijk bij t wassen buiten. Gewoon inrijden en je kunt overal netjes bij.

Met de inrijklem staat de voorband weliswaar op de grond maar hartstikke stabiel. Met de paddock kun je dan de achterkant optillen van de grond. Dit kun je natuurlijk ook omwisselen (heb ik nog nooit gedaan). De schep van de klem past zich nl aan tot een maximum breedte en omvang van de band en volgens past het achterwiel er ook nog in.

En wat Rene zegt over de beperking bij het reinigen van de wielen ervaar ik niet als zodanig. Ik heb nog steeds meer last van de remblokken en schijf, voorvork en spatbord dan van de wielklem omdat de klem enkel het onderste deel van de band inklemt. Als hij bedoelt dat je het wiel niet kunt draaien klopt dat wel maar dat is met het wassen niet nodig vind ik omdat ik toch overal makkelijk bijkom.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wielklem

Bericht door SN0Wman »

Ik heb zo'n ding gehad in mn aanganger. Ideaal! Voorwiel erin rijden en je kunt de motor laten staan.

Foto lukt me even niet. Zie net dat de Gamma een in de aanbieding heeft voor 50e
Groeten,
Rudy
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Wielklem

Bericht door Eikie »

Klopt helemaal, maar met een paddock is het weer eenvoudiger om de ketting te smeren.
tenzij je een osco of scott oiler hebt
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Wielklem

Bericht door Ebrostrom »

Idd Rene. Ik gebruik alles:
- inrijklem om motor stabiel en recht weg te zetten. Dat scheelt ruimte bij stallen. ook handig voor wassen of onderhoud.
- paddock om achterwiel op te tillen (wassen, ketting smeren) voorwiel kun je ook liften.
- OSCO om ketting te smeren. Dat kan stapvoets rijdend maar met paddock en inrijklem ook in schuur. Trek aan de OSCO en draai het achterwiel met hand rustig rond. Veel gecontroleerder en geen gespetter.



Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie