Welke paddockstand?

...
Plaats reactie
Paul1965

Welke paddockstand?

Bericht door Paul1965 »

Ik ben nu een kleine 2 weken van mijn DL1000 aan het genieten maar loop ondertussen toch tegen een ongemak aan waar meer moderne motoren last van hebben. Aangezien ik voorheen cardanfietsen had en (soms) een riemaandrijving, en dan ook nog vrijwel altijd met een middenbok, heb ik nog nooit een paddockstand nodig gehad. Ik weet er dan ook nagenoeg niets van af.

Het lijkt me dat zo'n ding, bij een V-strom zonder middenbok, onmisbaar is. Je kunt anders niet eens fatsoenlijk je ketting smeren of je olie peilen. Voor het smeren van de ketting moet ik er onhandig onder kruipen vanwege de schuine stand en natuurlijk telkens een stukje vooruit duwen. Tenminste, tot ik een smeersysteem heb.

Enfin, de vraag is welke paddockstand goed op een DL1000 past (met of zonder bobbins). Liefst ook nog een beetje betaalbaar :oops: Andere eis is dat ik hem in mijn eentje erop moet kunnen zetten. Ik verwacht niet dat mijn vrouw (1.56m) een handje toe kan steken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Iron Horse »

:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Paul1965

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Paul1965 »

Bedankt Rob, ik zal er eens op googlen. Dit is dus een, door het V-strom forum, gecertifideerde paddockstand :duim:

P.S. 4bikersandbikes is hier bijna om de hoek.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Iron Horse »

Dat wil ik niet beweren, maar dit is een van de weinige waarbij je in je eentje een motor vanaf de jiffy erop kunt zetten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb de paddockstandaard die op deze lijkt (bij motor gekregen dus weet t merk niet)
http://www.powerplustools.nl/paddocksta ... 5-cm.html#
Hiermee krijg ik de v-strom zelfstandig van de grond (wel voorzichtig zijn).

In de garage gebruik ik deze inrijklem. Dit scheelt ruimte omdat hij dan rechtop staat.
http://www.powerplustools.nl/motor/inri ... 2009.html#
Dan is t liften met n paddock wel heel erg makkelijk. Ook makkelijk bij t wassen buiten. Gewoon inrijden en je kunt overal netjes bij.

Nee, geen aandelen bij dit bedrijf maar daar vond ik de juiste plaatjes toevallig.

Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Jon »

waarom niet gewoon een middenbok plaatsen, is simpel en deze blijft er vast onderhangen kan je zeker 2dehands vinden
als je nieuw te duur moest vinden
http://www.motorcorner.nl/middenbok-suz ... 27193.html
http://www.motorcorner.nl/middenbok-suz ... 27198.html
grt.
Leville

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Leville »

Als je op vakantie bent, is een middenbok wel handig. Misschien toch eens overwegen? Of een Osco, Scottoiler of ander kettingsmeersysteem?
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Ebrostrom »

Met bovenstaande paddock stand ben je voor nog geen € 50 klaar.
Zou je daar de inrijklem bij doen kom je op zo'n € 110.
Ik vraag me af of je daar een middenbok voor hebt.

TS wil m gebruiken voor ketting en onderhoud.

Met middenbok wordt grondspeling in bocht wel kleiner. Geeft niet mee zoals stepjes.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Leville

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Leville »

Klopt, is 50 euro meer.

Als je je fiets 5 jaar houdt, is het 10 euro per jaar. Voor hte comfort om overal je ketting te kunnen smeren. Of je fiets stabieler te plaatsen.
En waarschijnlijk is 'ie met middenbok ook een klein beetje meer waar bij doorverkoop.

Het nieuwe type SW Motech middenbok is ook iets grondspelingsvriendelijker. (zie link hierboven) Maar als maximale grondspeling een argument is, dan moet je er natuurlijk geen plaatsen.

Los daarvan, mijn paddockstands komen van de Makro. Gaan qua breedte net. Net is uiteindelijk genoeg. Zet de fiets wel liever op middenbok dan op paddockstand. Of eerst op middenbok, en dan op paddockstand, indien nodig.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Ebrostrom »

Leville schreef:Klopt, is 50 euro meer. Als je je fiets 5 jaar houdt, is het 10 euro per jaar. Voor hte comfort om overal je ketting te kunnen smeren. Of je fiets stabieler te plaatsen.
Het is mij idd niet om t geld te doen.
Mijn ketting kan ik overal smeren met m'n OSCO (zelfs onder t rijden ;-) probeer dat maar eens met een paddock, hahaha)
Ik zie t stabielere tov gewone standaard niet echt. Op zachtere ondergrond loop je volgens mij tegen dezelfde problemen aan. Moet je je voorstellen dat 1 contactpunt met de grond iets sneller wegzakt. Om maar niet te spreker over een scheve ondergrond. Let op dit zijn aannames, ik heb geen middenbok en ben zeer te spreken over mijn gewone standaard met osco onder rij omstandigheden en voor de opslag en onderhoud m'n inrijklem en evt paddock. Het is wat je gewend bent en alle opties zijn perfect.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Silverstorm »

Een middenbok ga je alleszins niet kunnen gebruiken op je volgende motor en de rest dus wel.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Paul1965

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Paul1965 »

Nou, heel veel tips! Ik ga er mee aan de gang.
Even om terug te komen op de vraag: waarom geen middenbok? Dat is simpel; die dingen zijn duur en ik wil nog wat geld overhouden voor een smeersysteem. Mocht ik er tweedehands aan kunnen komen dan wil ik het nog wel overwegen maar een paddock stand is veel goedkoper en voldoet ook gewoon, als ik tenminste de motor er alleen op krijg. En ja, eventueel ook nog geschikt voor een volgende motor.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Ebrostrom »

Dat zeg ik: OSCO, inrijklem en paddock.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
V-for-Herman
Berichten: 293
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Welke paddockstand?

Bericht door V-for-Herman »

Als je op een harde en redelijk vlakke ondergrond je motor in je eentje op de paddock wilt zetten, dan lukt dit wel.
Maar de eerste keren zou ik beslist iemand erbij halen om de motor vast te houden.
Oefening baart kunst, maar wees niet te overmoedig voordat de motor op zijn oor ligt.
En als er niemand is om te helpen inderdaad zoals hiervoor wordt gezegd, een inrijklem erbij gebruiken.
V-Strom Bj.2010
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Rene »

Wat een toestanden..
Ik gebruik een potkrikje (ooit E10 uit grabbelbak), rechts achter onder de vork, pompen, smeren, zakken, klaar. :wink:
Combineer ik soms met bandenspanning meten / velg schoonmaken.

En onderweg? Tja, dan moet ik de motor ~ 4 keer een stukje vooruit rijden en dan spuiten.

Niet tobben, :-)}
Paul1965

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Paul1965 »

Als je die krik aan de rechterzijde zet (dat moet natuurlijk omdat de jiffy links zit :lol: ) dan gaat de motor nog veel sterker naar links overhellen. Het is dan m.i. nog lastiger om bij de ketting te komen, of ga je door het wiel de ketting smeren?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Iron Horse »

Ik weet niet hoe jij je ketting smeert, maar als je dat aan de binnenkant van het onderdoor lopende deel doet dan lijkt me niet dat dit zo moeilijk is ook al staat hij wat schuin of nog een beetje schuiner. Spuitbus (eventueel met het slangetje) net boven de ketting, draaien en spuiten, klaar. Maar een OSCO verlost je helemaal van dat probleem, ideaal.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Paul1965

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Paul1965 »

Natuurlijk smeer ik daar de ketting. Probleem is alleen dat, zelfs als je er op je knietjes naast zit, het zicht op de ketting precies geblokkeerd wordt door de achterbrug. Je moet dus echt onder de brug door kijken om te zien wat je doet. Misschien dat mijn Stom wat schuiner staat dan andere....

In ieder geval is het ook met mijn wat minder bruikbare rechterarm lastig te doen.

Zeker weten dat een Osco, Scott- of Pro-oiler daarvoor de oplossing is. Moet alleen nog even mijn prioriteiten bepalen.
Paul1965

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Paul1965 »

Eindelijk zitten de bobbins erop en staat een paddockstand in de garage. Omdat er nogal veel twijfel was welke paddockstand zou passen (brede achterbrug) heb ik dat door de dealer uit laten zoeken. Kan hij hem terug nemen als het niet past :twisted:

Enfin, de Bike-lift pro is er maar het, op de stand van de motor zetten, lukt niet in mijn eentje. Vrouwtje erbij gehaald (ze is 1.56m) om de motor overeind te houden maar helemaal rechtop durft ze niet. Dan maar zelf de motor overeind houden en mijn echtgenote gevraagd om de paddockstand eronder te schuiven. Helaas, dat lukt ook al niet. Te weinig kracht om het ding naar beneden te duwen.

Daar zit ik nu met een mooie (vrij prijzige) paddockstand en, iedere keer als ik hem wil gebruiken, moet ik mijn broer bellen. Kan hij even 20km (v.v.) rijden. Grr.....kan ik ook nog een inrijklem kopen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Iron Horse »

Maak aan de achterzijde waar je hem naar beneden drukt een hefboom en je vrouw krijgt hem met gemak opgedrukt. K x A = M, oftewel kracht maal arm(lengte) is het moment. Maak je die "arm" in dit geval 2 keer zo groot dan hoeft ze nog maar de helft van de kracht te zetten. Monteer een T-stuk (bijvoorbeeld gasfitters materiaal) op het eind waar je tijdelijk een stang/buis in kunt steken of schroeven en wanneer de motor staat kun je die stang er weer uithalen. Dit zul je zelf moeten (laten) fabriceren. Tenminste als je deze wilt blijven gebruiken. 1 meter pijp is waarschijnlijk voldoende.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-for-Herman
Berichten: 293
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Welke paddockstand?

Bericht door V-for-Herman »

Ik heb ook de bikelift met bobbins, en na een paar keer met ondersteuning doe ik het nu in mijn eentje.
Maar ik moet zeggen helemaal prettig voelt dat niet.
Maar wat IronHorse zegt is een goeie, een pijp erop lassen oid. en je vrouw doet het met een pink.
Of je drukt die verlenging met 1 voet naar beneden terwijl je je motor rechtop houd aan de bagage drager.
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Ebrostrom »

Vwb die laatste optie heb je volgens mij echt geen verlenging nodig. Kracht vanuit de benen is veel groter dan met de armen. Moet ook gewoon kunnen met de normale beugel / stand. Probeer t eens.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Bozobin † »

Ik heb dat vanaf het begin altijd alleen gedaan (mannetje van 65 kg).
Motor op de jiffy, stuur rechtuit, paddockstand om het achterwiel met aan 1 kant in de steun, voet op de beugel, dan de motor langzaam rechtop duwen met handen en voet en hij loopt zo op de stand.

Wel even in de gaten houden of het steuntje aan de andere kant ook goed op de stand komt.
Echt, het lijkt enger dan het is.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Welke paddockstand?

Bericht door Silverstorm »

Doe dat ook altijd alleen,zet wel een blokje onder de jiffy zodat de motor al nagenoeg recht staat en dan simpel de paddockstand bedienen met de hand.Ik neem wel altijd de topkoffer af dan kan je de motor beter vastnemen en begeleiden.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
PietB
Berichten: 257
Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
Woonplaats: Bolsward

Re: Welke paddockstand?

Bericht door PietB »

Ik gebruik een rollenbankje van powerplus tools uit Heerenveen, 27,50 euro, om mijn ketting te smeren. Bevalt uitstekend. :D
Productcode PP-T 0415.
Aluminium rollenbank waarop u het voor- of - achterwiel van uw motorfiets kunt plaatsen om deze daarna te reinigen of om de ketting te smeren.
Afmetingen; 30 x 23 x 4 cm.
Diameter gelagerde rollen: 32 mm en lengte van de rollen: 190 mm.
Groeten, Piet
On the road again.............
Plaats reactie