Originele valbeugels: bevestiging

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Leville

Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Leville »

Hoi,

Ik zoek iemand met een DL-650 <L2 met de originele Suzuki/SW Motech valbeugels. En die bereid is even wat te sleutelen.

Ik zou namelijk willen weten:
- met welke maat bouten (en hoeveel) de valbeugels vastzitten aan het frame
- hoe lang de stang is die beide valbeugels met elkaar verbindt. En hoe dik van diameter
- welke spacers er tussen de valbeugels zitten (aantal, buitendiameter, binnendiameter, dikte)

Mocht iemand me deze info kunen bezorgen, zou ik heel blij zijn.

Beste groet,

Leville
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Iron Horse »

Ik neem aan dat je zelf ook even bij SW-Motech op de website hebt gekeken en deze beschrijving dan hebt gevonden. Ik heb in het verleden op m'n eerste V-Strom ook een SW-Motech valbeugel gehad en die zat anders gemonteerd, namelijk o.a. met een bout dwars door het blok die je ook moest vervangen omdat hij langer was dan de originele. In ieder geval anders dan deze. Ik heb zover ik weet nu wel deze erop zitten. Als het wel om deze gaat zou ik even dat verbindingsstuk voor je moeten opmeten, maar de lengte ervan komt niet zo nauw. Van de andere onderdelen staan de maten in de bovengenoemde handleiding. Ik neem aan dat je zelf iets wilt fabriceren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leville

Re: Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Leville »

Dag Rob,

Die beschrijving had ik al gezien. Maar dat is voor het "nieuwe" model. En dat zit totaal anders gemonteerd.
De handleiding voor het oude model heb ik niet kunnen terugvinden.

Aangezien zowel via Suzuki als SW Motech het bevestigingsmateriaal niet apart te verkrijgen is, ga ik mijn bouwsmid nog eens een bezoekje brengen.

Als ik de nodige gegevens heb, tenminste.
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Bruintje »

Weet je zeker dat die beschrijving voor het nieuwe type is ?
Er staan namelijk twee beschrijvingen bij sw motech.
Je hebt deze: http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/art ... 0000_b.pdf en ook deze http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/art ... 0000_b.pdf

De eerste is toch duidelijk voor de strom van 2004 - 2010
Je hebt nog een andere versie van deze beugel en die word anders gemonteerd. Die heb ik namelijk.
Mijn beugel is gemonteerd op de bout als nr.3 gemarkeerd in de handleiding en ook aan de grote bout onder in de V. Dat is waar het blok aan hangt.

Ter info:
Afbeelding
Dit is mijn beugel. Origineel suzuki.
Laatst gewijzigd door Bruintje op za 11-05-2013, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Eikie »

Geen idee of je er iets aan hebt maar ik heb deze nog gevonden :

http://givi.de/attachfile/content/prodo ... _tn532.pdf
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Iron Horse »

Dan gaat het om onderstaand type. Die heb ik ook gehad. Je moet al veel kunnen afleiden uit het plaatje. de dikte van de spacers is net zoveel dat de holte wordt opgevuld. De lengte van de vervangingsas is het origineel met optelling van de spacers en de dikte van de valbeugel. Bij de andere bevestigingspunten geldt hetzelfde voor de spacers en ook voor de bouten. Blijft de opvulbus nog over waarmee de twee delen zijn verbonden. Volgens mij zat die aan beide zijden in de buis geschoven met een kleine kraag in het midden en verder niks. Die is dus gemakkelijk te draaien uit een stukje stafmateriaal. [Edit] Dat blijkt dus niet zo te zijn, zie handleidingslink hieronder. [/Edit] Ik ben nog zoekende naar de originele handleiding. Ik heb die destijds bij inruil zover ik weet meegegeven, maar misschien heb ik hem toch nog.

[Edit]
Ik denk dat je hier de juiste manual hebt.

Deze had ik nog ergens in een back-up op m'n pc staan.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Iron Horse »

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leville

Re: Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Leville »

:D :D :D

Dankje!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Originele valbeugels: bevestiging

Bericht door Iron Horse »

Voor de geïnteresseerden kan dit draadje misschien nog interessant zijn. Daar komt ook de voornoemde handleiding vandaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie