Carter-bescherming L2

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 323
Lid geworden op: za 30 mei 2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Carter-bescherming L2

Bericht door RichardA » ma 07 mei 2012, 19:38

Heeft al iemand een "echte" carter-bescherming (skid-plate) op de L2 ??
- ik bedoel een echte metalen plaat om de carter te beschermen en niet de "onderkuip" van plastic.

Ik vond op de GIVI-site het volgende;
http://www.motolife.nl/contents/nl/p33265.html
- op het plaatje zie je de olie-koeler van de L0
- maar volgens de verder beschrijving is hij voor het 2012 model..
- ook kan ik niet goed zien, hoe hij aan d evoorkant bevestigd is

Richard.


Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6519
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Sparkle Black Peter » di 08 mei 2012, 01:09

RichardA schreef:Heeft al iemand een "echte" carter-bescherming (skid-plate) op de L2 ??
- ik bedoel een echte metalen plaat om de carter te beschermen en niet de "onderkuip" van plastic.

Ik vond op de GIVI-site het volgende;
http://www.motolife.nl/contents/nl/p33265.html
- op het plaatje zie je de olie-koeler van de L0
- maar volgens de verder beschrijving is hij voor het 2012 model..
- ook kan ik niet goed zien, hoe hij aan d evoorkant bevestigd is

Richard.
Sorry hoor :oops: maar dan vind ik de plastic-versie toch mooier dan dit stuk aluminium van € 186,=
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 4019
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Aad900 » di 08 mei 2012, 16:49

Dat ben ik helemaal met je eens Peter O:-)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Geiteboer
DL650 berijder
Berichten: 342
Lid geworden op: ma 17 nov 2008, 18:32
Mijn motor is een: burgman 650 executive
Locatie: Beringen (B)

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Geiteboer » di 08 mei 2012, 16:51

Ik ook :D :D :D

Marc
Security driver op een Burgman 650 executive

Leville

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Leville » di 08 mei 2012, 17:19

Ik herhaal
;-)

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 4019
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Aad900 » di 08 mei 2012, 17:26

:schater: :schater: :schater:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 323
Lid geworden op: za 30 mei 2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door RichardA » di 08 mei 2012, 20:54

Ben het met de reacties eens : de plastic versie is mooi, maar is GEEN carter-bescherming;
- het zit ten eerste om het blok heen aan de voorkant; niet van onder
- het bied volgens mij geen enkele bescherming tegen steen(en) of iets raken

M.a.w.: voor elke "all"-road kun je carter-bescherming krijgen, maar heb er nog geen een gezien met een plastic versie....

Ik vraag me wel af, of ik die SW-plaat kan monteren als de Suzuki kap er ook op zit;
- de SW-plaat hang er meer onder, waar de platic "bescherming" niet komt

Richard

Leville

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Leville » di 08 mei 2012, 21:29

SW Motech maakt de accessoires voor Suzuki. Waarmee ik wil zeggen dat de SW Motech skidplate de officiele Suzuki skidplate zal zijn. Dus Suzuki NL (Nimag) zou moeten kunnen zeggen of de combinatie van bellypan en skidplate gaat.

Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 1020
Lid geworden op: za 10 jan 2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Locatie: Houthalen

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Silverstorm » di 08 mei 2012, 21:36

RichardA schreef: Ik vraag me wel af, of ik die SW-plaat kan monteren als de Suzuki kap er ook op zit;
- de SW-plaat hang er meer onder, waar de platic "bescherming" niet komt

Richard
Welke suzuki kap bedoel je eigenlijk?
Je gaat toch geen 2 carterbeschermingen monteren of zie ik dat verkeerd?
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 323
Lid geworden op: za 30 mei 2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door RichardA » do 10 mei 2012, 09:14

@Silverstrom,

Gisteren een proefrit wezen maken en nog eens goed de "onderkuip" bekeken;
- het is inderdaad een "onderkuip" : dat stuk plastic bied geen enkele bescherming voor off-road
-- als ik een L2 zou kopen, zou ik echter wel een onderkuip erbij nemen : staat mooi :)
- ben bang dat er geen bevestigings-ruimte meer is om nog iets van een plaat onder het carter te bevestigen....

Dan de L2 zelf;
- rijd fantastisch : stuurt strakker en (nog) makkelijker dan de oude
- afwerking ziet er veel beter uit
Maar;
- het is nu meer een straatmachine dan een allroad geworden
- naast het (tegenvallende) bedrag dat ik moet bijbetalen, is ook het veranderde karakter voor mij een minpunt
-- let wel; was het inruil-bedrag meer naar mijn aanname geweest, had ik hem zonder meer ingeruild
- als ik er vanuit ga dat de L2 GEEN allroad meer is, komen meer straatfietsen in aanmerking......
- OF : ik moet ergens anders (ander merk) gaan kijken voor een allroad
- toen ik van de proefrit terug kwam stond er een TransAlp naast de L2 : toch meer het model waar mijn voorkeur naar uit gaat
-- om die zelfde reden vond ik de Triumph Tiger tegenvallen : een TE sportieve motor
- OF : ik rijd mijn (nu 3 jaar oude) helemaal op :D en ik kan wel zeggen, dat ik dat met heel veel plezier zou doen :D :D :D

Richard.

Leville

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Leville » do 10 mei 2012, 12:30

Als je van een strom naar een transalp gaat, kan dat wel eens lelijk tegenvallen.

Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 323
Lid geworden op: za 30 mei 2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door RichardA » do 10 mei 2012, 12:34

Ik heb alleen maar 'n keer gezeten op zo'n ding, nog nooit gereden;
- ik vond hem toen "te klein" : een te lage zit
- de V-strom zat gewoon beter (en kwam uit alle testen ook beter naar voren)

Waar het om gaat, dat het model (allroad) me meer aanspreekt dan een straatmachine.

Richard.

Gebruikersavatar
Schuurmo
DL650 berijder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:52
Mijn motor is een: Suzuki DL650A V-Strom 2013 en HD Road King Classic 2005
Locatie: Raamsdonksveer

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Schuurmo » do 17 mei 2012, 16:14

RichardA schreef:Ik heb alleen maar 'n keer gezeten op zo'n ding, nog nooit gereden;
- ik vond hem toen "te klein" : een te lage zit
- de V-strom zat gewoon beter (en kwam uit alle testen ook beter naar voren)

Waar het om gaat, dat het model (allroad) me meer aanspreekt dan een straatmachine.

Richard.
Gewoon lekker op je K9 blijven doortuffen dan. Ben wel benieuwd wat jouw definitie van "allroad" is, als de L2, transalp en tiger daar niet aan voldoen. Kun je niet beter enduro gaan rijden?

Grtz
Olaf
Wie het onderste uit de tank wil hebben, komt zonder benzine te staan....

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Tulipan » do 17 mei 2012, 17:15

Hey RichardA
Je geeft zelf al antwoord op je mijmeringen:
"OF : ik rijd mijn (nu 3 jaar oude) helemaal op :D en ik kan wel zeggen, dat ik dat met heel veel plezier zou doen :D :D :D "
Maar pas op, dat kan wel eens erg lang gaan duren :D ( ivm de kwaliteit ), maar je houd centjes in
de broekzak :bye:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Wullebolle » vr 18 mei 2012, 07:54

Als je dan toch meer allroad en offroad wil doen, en de transalp ziet als alternatief voor een L2,dan komt mischien ook wel de yamaha xt660 tenere in aanmerking. En de bmw800gs in adv trim, al is die wel duur.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 323
Lid geworden op: za 30 mei 2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door RichardA » wo 23 mei 2012, 20:18

All,

Een motor-keuze is natuurlijk erg persoonlijk en heeft (denk ik) weinig te maken hoe je werkelijk rijd...
- waarom neemt iemand een chopper, of een buikschuiver ?
- en als je een buikschuiver hebt, mag je dan alleen racen, of mag je ook rustig toeren ?
n.b.: denk dat 99.9%van alle SUV's niet van de weg af komen.

Zo ook mijn strommetje : gekocht vanwege;
- heerlijk sturen / toeren
- "ruige" uiterlijk (of is hij lelijk?)
Is (buiten de V-strom Adventure in de Eifel) nooit van de weg af geweest.
- ben wel benieuwd waar MacReal mee komt met zijn allroad-rit

Ik heb wel een aantal foto's gevonden van een L2 met carterplaat : http://www.stromtrooper.com/dl650-2012/ ... hread.html
- maar wil dat eerst in real-life zien, voordat...

Inmiddels echter besloten voorlopig nog even door te rijden....(wachten op het M-model ?? :wink: )
- met het huidige inruil-voorstel, zou hij over 3 jaar 0 waard zijn : alles wat ik dan nog terug krijg is dus pure winst
- daarbij heb ik hem precies zo als ik hem hebben wilde (uitvoering) en rijd ik met veel plezier rond :-)}
- ik gebruik nu m'n centjes voor een nieuwe jas en helm (Nolan N104 of Schubert C3)
- en dan heb ik nog een hele boel over om die tank vol te gooien en onderweg een terrasje aan te doen :D
- en of ik nu een K9 of L2 heb; daar istie toch voor bedoeld toch ?

Richard

Leville

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Leville » ma 17 dec 2012, 20:40

Nieuwe optie beschikbaar, van Givi:
Givi_RP3101.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 294
Lid geworden op: za 27 okt 2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Locatie: Almere

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Roba » ma 17 dec 2012, 21:07

Ziet er netjes uit
Groeten,
Rob

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8084
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Iron Horse » ma 17 dec 2012, 22:06

En maar ca. € 100,=
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Framomile » di 18 dec 2012, 19:59

Ziet er goed uit, lijkt ook daadwerkelijk te beschermen. Is deze er ook in het zwart?
Gr, Franc

Leville

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Leville » di 18 dec 2012, 20:23

Geen idee. Niet te zien op de site. Wel makkelijk te monteren, afgaande op de instructies.

(Even terzijde: Givi heeft het gamma blijkbaar stevig uitgebreid, want ze hebben nu ook alu koffers ala SW-Motech, mét binnentassen, én met optionele tassen voor bovenop de koffers,)
Laatst gewijzigd door Leville op di 18 dec 2012, 20:30, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schuurmo
DL650 berijder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:52
Mijn motor is een: Suzuki DL650A V-Strom 2013 en HD Road King Classic 2005
Locatie: Raamsdonksveer

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Schuurmo » di 18 dec 2012, 20:25

Smaken blijken (gelukkig)weer eens te verschillen.....
Wat een onooglijke badkuip zeg :roll:
Wie het onderste uit de tank wil hebben, komt zonder benzine te staan....

Patrick1965
Berichten: 26
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 00:18
Mijn motor is een: Suzuki DL650 V-Strom L4 metallic grijs
Locatie: Hoeven

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Patrick1965 » ma 03 feb 2014, 19:24

Suzuki heeft vanaf dit jaar ook zo'n aluminium "frietpan" , op de Adventure-versie.
Lijkt op die van SW Motech, maar die kan niet samen met de middenstandaard van Suzuki, en die van Suzuki zelf wel, heb ik van ze begrepen... :duim:

Kristof
DL650 berijder
Berichten: 371
Lid geworden op: vr 13 jul 2012, 20:20
Mijn motor is een: Suzuki

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Kristof » ma 03 feb 2014, 20:26

Ik heb deze van SW motech, deze past perfect met de middenbok van SW motech :duim:

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6519
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 27 aug 2014, 02:02

Puig heeft voor de V-Strom 650 (L2-L4) een mooie oplossing.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7924
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Eikie » wo 27 aug 2014, 07:44

Mooi, maar of z'n stukje kunststof echt beschermd...
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2936
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Carter-bescherming L2

Bericht door Bozobin » za 30 aug 2014, 22:43

Mooi ? Hmm .... smaken verschillen duidelijk. Wat een KLONT.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Plaats reactie