Demontage originele suzuki valbeugel

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Demontage originele suzuki valbeugel

Bericht door Silverstorm »

Wie kan helpen?
Om de valbeugel te verwijderen dien je de steekas los te draaien,is dit linkse of rechtse draad?
Is deze steekas na verwijdering valbeugel niet te lang dan of is het zo dat deze steekas samen met de originele valbeugel werd geleverd en de originele steekas niet in mijn bezit is?
Ik heb deze motor nl 2dehands gekocht en de valbeugel stond er reeds op en wil deze nu verwijderen.
Alvast bedankt
Alain
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Demontage originele suzuki valbeugel

Bericht door Iron Horse »

Ik heb zelf de SW-Motech gemonteerd gehad, maar ik denk niet dat het veel uit zal maken. (Suzuki heeft geloof ik zelfs een tijdje de SW-Motech beugel als de "originele" Suzuki gebruikt) Daar zat in ieder geval een nieuwe langere bout bij. De originele zul je dus kennelijk niet hebben. Het is een rechtse schroefdraad. Linkse schroefdraad is ook alleen maar zinvol wanneer dat voorkomt dat door een draaiende kracht de bout of moer zou losdraaien zoals bijvoorbeeld bij een (linker) fietstrapper. De huidige bout zal wel te lang zijn, maar afhankelijk van de lengte schroefdraad kun je hem toch nog gebruiken. Anders afzagen en de schroefdraad wat verder opsnijden of er een busje of ringetje aan beide zijden tussen doen. Persoonlijk vond ik de nieuwe (WS-Motech versie) nogal ver uitsteken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Demontage originele suzuki valbeugel

Bericht door Vstromrijder »

Hoi als je de originele valbeugel verwijderd moet je eerst nieuwe bouten bestellen. Deze zijn inderdaad langer dan de originele bouten. Voor een 650 heb je 1 lange bout nodig die door je blok heen gaat en 2 kleine inbusboutjes. Voor een 1000 is die lange bout langer dan die van een 650. (daar wacht ik nog op, heb er tijdelijk een te lange bout in zitten) je hebt bij een 1000 ook nog 2 verschillende bouten nodig die ook in het blok worden gedraaid.

Om de lange bout er uit te halen moete je hem links omdraaien. En dan voor het gemak een draadend pakken en die bout er zo uit tikken en dan met de nieuwe bout het stuk draadend eruit tikken.

Succes
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Demontage originele suzuki valbeugel

Bericht door Silverstorm »

Denk dat ik de valbeugel dan maar laat zitten.Was van plan om deze apart te verkopen aangezien mijn motor wordt ingeruild op een nieuwe.Als ik andere bout moet bestellen waar is mijn winst dan nog?
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Demontage originele suzuki valbeugel

Bericht door Vstromrijder »

Silverstorm schreef:Denk dat ik de valbeugel dan maar laat zitten.Was van plan om deze apart te verkopen aangezien mijn motor wordt ingeruild op een nieuwe.Als ik andere bout moet bestellen waar is mijn winst dan nog?
Boutjes kosten bij elkaar zo'n 6 euro. niet veel en kan je nog genoeg winst uit halen.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Demontage originele suzuki valbeugel

Bericht door Wullebolle »

idd ... laten zitten!
Als je je motor toch verkoopt dan zal de nieuwe eigenaar blij zijn dat die dingen er reeds op zitten.
Een schijtensdure kofferset niet als gratis optie meegeven in de verkoop, kan ik nog inkomen. Maar een valbeugelset van pakembeet 150€ :(
No offence, maar is dat hollandse zuinigheid ofzo?
Spooky Action At A Distance !
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Demontage originele suzuki valbeugel

Bericht door Silverstorm »

Ik ben een rasechte belg hoor en als de motor particulier verkocht wordt blijft die valbeugel gewoon zitten.Maar als ik hem niet verkocht heb voor 2 augustus gaat ie naar de dealer en die weet niet eens dat er een valbeugel op zit vandaar wou ik die eventueel verwijderen aangezien die er amper 4000 km heeft opgezeten.Kwestie van nog een graantje extra mee te pikken :wink:
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Demontage originele suzuki valbeugel

Bericht door Silverstorm »

Vstromrijder schreef:
Boutjes kosten bij elkaar zo'n 6 euro. niet veel en kan je nog genoeg winst uit halen.
Was vandaag bij een dealer en de prijs voor de lange bout was maar liefst 11 euro maar kreeg hem mee voor 7.50 omdat hij zogezegd niet nieuw was.
Die kwam gewoonweg uit een nieuwe waar ze een valbeugel op hadden geplaatst maar ik was geholpen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Plaats reactie