Valbeugels uitwisselbaar.... ?

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Valbeugels uitwisselbaar.... ?

Bericht door PRE »

Zijn de valbeugels van de DL1000 en DL650 onderling uitwisselbaar?

Hier in de regio wordt een goede H&B-beugel aangeboden, deze is afkomstig van een DL1000, en ik heb een DL650...

Wie maakt mijn wijzer?

PRE 8)
Ma Bella

Re: Valbeugels uitwisselbaar.... ?

Bericht door Ma Bella »

Ik ben geen techneut maar hier in de schuur staan een 650 en een 1000 naast elkaar. Ik (zij van de 650) heb er valbeugels van H&B op zitten en als ik t zo bekijk, zitten de bevestigingspunten van de de beugels op dezelfde plaats. Maarja, ik ben geen expert, misschien dat er meer bij komt kijken....ik wil wel foto's maken en plaatsen als dat t duidelijker maakt.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Valbeugels uitwisselbaar.... ?

Bericht door Wullebolle »

Het frame van een 650 en een 1000 is voor zover ik weet dezelfde, dus ...
Anderzijds wordt er door Givi wel degelijk onderscheid gemaakt tussen de crashbar van een 650 en een 1000 (en geen onderscheid in de bouwjaren)
2 verschillende artikelcodes T528 voor de 1000 & T532 voor de 650. Maar dat wil nog niet zeggen dat de valbeugels effectief ook verschillen. Het onderscheid bij Givi kan ook puur administratief of marketingtechnisch zijn. Als je de instalatie pdfs op de Givi site bekijkt is er geen verschil te zien.

Mischien effe alle vstromvalbeugelfabrikantenwebsites bekijken of die ook verschillende beugeltypes aanbieden?
Spooky Action At A Distance !
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Valbeugels uitwisselbaar.... ?

Bericht door PRE »

Ik heb zoveel mogelijk foto's vergeleken en kon ook geen verschil ontdekken in de ophangpunten...

Maar ja,.. op een foto kan je niet zien of er verschil in mm in zit.. bedankt voor jullie reactie's, ik ga de beugel dan maar eens bekijken.
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Valbeugels uitwisselbaar.... ?

Bericht door PRE »

Ik heb van de week een H&B valbeugelset particulier gekocht, echter deze had zijn nut al eens bewezen en bleek zo krom als een hoepel... :(

De verkoper was een van het echt zeer nette soort en heeft de beugel weer terug genomen, hij was niet op de hoogte van de schade, zeer net mens!!

De DL1000 beugel kon qua montagepunten niet echt op de DL650 gemonteerd worden, er is dus wel degelijk verschil blijkbaar...
Plaats reactie