schuifschade valbeugel

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Ditje

schuifschade valbeugel

Bericht door Ditje »

Ja ja mij is het ook overkomen in le France. O:-)
bergje op 12%, bochtje schuin, verkeerde weg en willen keren aldaar!! :frusty:
beetje schuifschade opgelopen.
Nu zie ik dat het geen gewone lak is, maar met een zwarte plastic coating.
hoe kan ik dit mweer netjes maken?
iemand een idee of tipje?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door TT-Strom »

Hej ditje,

Vervelend om te horen!
Mijn brommert is een keer van de jiffy gegleden, waardoor de valbeugel ook beschadigd was.
Nu heb ik wel de originele van Suzuki en zo te zien heb jij de Givi's.

Wat ik gedaan heb, is de beschadigde plek schoongemaakt, vetvrij gemaakt, de rest van het blok afgedekt met karton en doeken en weer zwart gespoten. Moet zeggen dat dit tot nu toe goed houd, je ziet er niets van, tenzij je er met je neus op gaat liggen en heel goed kijkt.

Succes!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Ditje

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door Ditje »

TT-Strom schreef:Hej ditje,

Vervelend om te horen!
Mijn brommert is een keer van de jiffy gegleden, waardoor de valbeugel ook beschadigd was.
Nu heb ik wel de originele van Suzuki en zo te zien heb jij de Givi's.

Wat ik gedaan heb, is de beschadigde plek schoongemaakt, vetvrij gemaakt, de rest van het blok afgedekt met karton en doeken en weer zwart gespoten. Moet zeggen dat dit tot nu toe goed houd, je ziet er niets van, tenzij je er met je neus op gaat liggen en heel goed kijkt.

Succes!
thanks, maar kan je me ook nog een tip geven welke lak ik zal moeten gebruiken?
FastLoe

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door FastLoe »

Ik zou gewoon ff een potje matzwarte hammerite halen, eerst de niveau verschillen goed wegschuren en dan gewoon met een kwastje, Hammerite droogt redelijk strak op dus daar ga je weinig van zien hoor
Ed Jonkmans

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door Ed Jonkmans »

Toen mijn valbeugel (Givi) een paar kleine krasjes opliep van onze val vorig jaar heb ik de krasjes bijgewerkt met zo'n matzwarte lakstift
van Motip. Eerst ontvet en daarna eventjes met het borsteltje de kras bestreken met wat lak. Een jaar na datum ziet het er nog prima uit.
De matzwarte lak benadert de kleur van de beugel en er is geen roest of zo zichtbaar .
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door John007 »

Toch wel mooi zo'n valbeugel, kun je nagaan als hij er nou niet eens was geweest. :D
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Fred

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door Fred »

Met de warmeluchtbrander en een koperen borstel volledig lakvrij maken (best haal je de beugels er natuurlijk af), dan opschuren met fijn papier en gewoon spuiten met een busje van 10 euro. Weeral als nieuw :D
Jokapo

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door Jokapo »

hammerite doet wonderen
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door Fogel »

ditje schreef:Ja ja mij is het ook overkomen in le France. O:-)
bergje op 12%, bochtje schuin, verkeerde weg en willen keren aldaar!! :frusty:
beetje schuifschade opgelopen.
Nu zie ik dat het geen gewone lak is, maar met een zwarte plastic coating.
hoe kan ik dit mweer netjes maken?
iemand een idee of tipje?
Ditje,

Ook omgevallen in september in Frankrijk? Hoop dat je zelf niks had. Ik legde hem in een hairpin met grind neer. 10% en kort willen draaien, voorwiel schoof weg, voet in greppel gezet... en toen ging ie...
De dealer heeft voor mij de krassen op de valbeugel met een lakstift hersteld en ik zie er niks meer van. Alleen mijn rechterkoffer moet nog opgeknapt (paar piepkleine deukjes)

Succes!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Ditje

Re: schuifschade valbeugel

Bericht door Ditje »

Fogel schreef: Ditje,

Ook omgevallen in september in Frankrijk? Hoop dat je zelf niks had. Ik legde hem in een hairpin met grind neer. 10% en kort willen draaien, voorwiel schoof weg, voet in greppel gezet... en toen ging ie...
De dealer heeft voor mij de krassen op de valbeugel met een lakstift hersteld en ik zie er niks meer van. Alleen mijn rechterkoffer moet nog opgeknapt (paar piepkleine deukjes)
Succes!
Fogel
Het was nog net Augustus, week 34
had wel de hele tijd pijn aan me schouder.. ik dacht ach dat gaat wel over..kan wel een stootje hebben.
5 dagen later zei mijn schouder ineens KNAK en de pijn was weg!! Waarschijnlijk een beetje uit zijn kom geweest..hihi
wat blauwe plekken , maar dat kleurt wel goed bij de brommert :schater: en 'n krasje bij mijn oog, maar ook dat is weer goed genezen.
Ik heb in het weekend een stift gehaald van mat zwart. dan is het voor de winter even een oplossing. Ik zie wel of dat ik het in het voorjaar even laat overspuiten.
Plaats reactie