carterplaat

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
vder

carterplaat

Bericht door vder »

Ik heb een carterplaat gekocht via mplaats. Deze was zwart en nier mooi meer. Nu heb ik deze met afbeit :twisted: helemaal mooi schoon gekregen. Nu wil ik graag 2 dingen weten. Als ik hem blamk laat moet ik hem dan behandelen dat ie mooi blijft of hoeft dat niet met aluminium. En als ik hem weer zwart wil spuiten moeten er dan nog speciale dingen mee gebeuren.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: carterplaat

Bericht door PDvD »

Goed aslu hoef je weinig aan te doen tenzij je wil dat het blinkt. Mijn smigsel is ook van alu en heb ik ook niets aan gedaan.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Van

Re: carterplaat

Bericht door Van »

niet spuiten maar coaten, is veel sterker en niet duur
FastLoe

Re: carterplaat

Bericht door FastLoe »

Als je er niets aan doet, wordt hij uiteindelijk dof grijs, hoeft voor een carterplaat geen nadeel te zijn.
Wil je hem een mooi kleurtje geven dan kan annodiseren ook een hele leuke optie zijn
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: carterplaat

Bericht door V-TWim »

Aluminium spuiten is lastig, dat moet je eerst op de een of andere manier voorbehandelen. Ik weet zo ff niet waarmee. Ik zou gaan voor poedercoaten.
Only dead fish go with the flow.
Flesdop

Re: carterplaat

Bericht door Flesdop »

V-TWim schreef:Aluminium spuiten is lastig, dat moet je eerst op de een of andere manier voorbehandelen. Ik weet zo ff niet waarmee. Ik zou gaan voor poedercoaten.
Ik heb hem ook pas gespoten, etsende primer gebruiken, die vreet een laagje weg en dan je verf erop.
Wel eerst opschuren natuurlijk, 240 op een schuurmachine gaat het best :)
Ik heb gewoon de spuitbusjes van motip gebruikt, alleen is de lak niet zo sterk dus ik vrees dat ik het volgend jaar weer kan doen...

Afbeelding
Plaats reactie