Frame Protector

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Capri

Frame Protector

Bericht door Capri »

Wie weet waarom er op sommige v-strom's wel een frame protector zit en op andere weer niet?
Ik bedoel het rubber/plastic kapje op het frame.
Is dit een DL650 / DL1000 verschil of pas vanaf een bepaald bouwjaar beschikbaar?
Of vallen die dingen er vanaf na een X-aantal kilometers?

Afbeelding

(speciaal voor de andere helft van de forum lezers: Bij de BMW GS zie ik ook dat sommige dat ronde rubber dopje missen) :schater:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Frame Protector

Bericht door RvGS »

Capri schreef:Wie weet waarom er op sommige v-strom's wel een frame protector zit en op andere weer niet?
Ik bedoel het rubber/plastic kapje op het frame.
Is dit een DL650 / DL1000 verschil of pas vanaf een bepaald bouwjaar beschikbaar? Of vallen die dingen er vanaf na een X-aantal kilometers?
(speciaal voor de andere helft van de forum lezers: Bij de BMW GS zie ik ook dat sommige dat ronde rubber dopje missen) :schater:
Capri,
je geeft je zelf al antwoord . . .
tekst . . en ze vallen er zo af en toe ook af.

En bedankt hé, dan hoef ik me geen zorgen te maken over het "BMW GS -> ronde rubber dopje" :schater: :schater: :schater:
Groet, Robert |
Capri

Re: Frame Protector

Bericht door Capri »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:
Capri schreef:Wie weet waarom er op sommige v-strom's wel een frame protector zit en op andere weer niet?
Ik bedoel het rubber/plastic kapje op het frame.
Is dit een DL650 / DL1000 verschil of pas vanaf een bepaald bouwjaar beschikbaar? Of vallen die dingen er vanaf na een X-aantal kilometers?
(speciaal voor de andere helft van de forum lezers: Bij de BMW GS zie ik ook dat sommige dat ronde rubber dopje missen) :schater:
Capri,
je geeft je zelf al antwoord . . .
tekst . . en ze vallen er zo af en toe ook af.

En bedankt hé, dan hoef ik me geen zorgen te maken over het "BMW GS -> ronde rubber dopje" :schater: :schater: :schater:
Ja ja, maar nou weet ik het nog niet?
Is het een 650/1000 verschil Ja/Nee
Is het een bouwjaar verschil Ja/Nee
Kan ik ze ook los ergens kopen Ja/Nee
En waar dan wel of niet Ja/Nee
Past zo'n rond rubber GS dopje ook Ja/Nee
Erik Hofstee

Re: Frame Protector

Bericht door Erik Hofstee »

Vanaf 2007 of zo, zijn deze rubberen frame protectors door Suzuki geintroduceerd op de nieuwe motoren. DL650 en Dl1000.
Het frame van de DL650 en de DL1000 zijn in grote lijnen gelijk, dus die rubberen dingen zijn ook dezelfde
Ja ze zijn los te bestellen bij je dealer.
En nee geen BMW dingen op je Soes plaatsen......

zo duidelijk? :wink:

:bye:
Capri

Re: Frame Protector

Bericht door Capri »

Kijk, da's duidelijke taal!
Enne... Sorry voor de BMW vraag. :oops:
Brambo.650

Re: Frame Protector

Bericht door Brambo.650 »

Eergisteren besteld voor 13,90 per stuk. Beide oude geloof ik binnen 2 weken kwijt geraakt na aanschaf motor. Toch maar eens kijken hoe ik de 2 nieuwe een meer permanente bevestiging kan geven op het frame. Anders wordt het een duur grapje. Daarnaast slijt de lak erg snel van de laarzen/broekspijpen als je er niets op hebt zitten.

Edit: As we speak SMSje van Motoport Veldhoven dat de bestelde Suzuki onderdelen binnen zijn. Binnenkort maar eens ophalen.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Frame Protector

Bericht door Dyrck »

Op mijn '06-er zaten ze niet.
Ik heb bij de dealer deze kapjes besteld en met dubbelzijdige tape gemonteerd.
Bijna 50.000 km. verder zitten ze er nog steeds op. :-)}
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Frame Protector

Bericht door Bacchus »

Destijds bij motorcenter Venlo gevraagd, ze werden van een nieuwe V-strom afgehaald en meegeven. Bestellen koste namelijk tijd en dit was sneller voor mij. Kosten waren nog geen 15 euro p/s volgens mij. Kleine dot lijm zodat ik ze niet verlies en ze gaan al een paar jaartjes mee.

BMW? Geen idee, ik zou zeggen passen maar.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Frame Protector

Bericht door Wullebolle »

Capri schreef:...
Of vallen die dingen er vanaf na een X-aantal kilometers?
...
Op mijn K8 (model 2008 bouw 2007) zitten zo'n dingen.
Nog geen kwijtgespeeld zal ook niet snel geberuen ze spannen heel hard in het frame.
Maar of ze efficient zijn in het frame-protecten?
De ribbel op het frame er net boven is bij mij al helemaal blankgeschuurd omdat mijn broek ertegenaan wrijft :oops:
Spooky Action At A Distance !
Leville

Re: Frame Protector

Bericht door Leville »

Wullebolle schreef:De ribbel op het frame er net boven is bij mij al helemaal blankgeschuurd omdat mijn broek ertegenaan wrijft :oops:
idem
Plaats reactie