Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Stinkname

Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Stinkname »

Heeft er mischien iemand ervaring met de valbeugels van touratech en of die ook echt goed helpen?

Afbeelding

Bij me vorige dl had ik orginele valbeugels van suzuki maar alsnog veel schade. Dus zoek nu eigenlijk een iets hogerre zodat de tank iets veiliger zit..

+ ik zou op ten duur graag deze willen hebben :
Afbeelding
Graafie68

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Graafie68 »

ligt het nou aan mij, of hebben ze de olie koeler nou ook verplaatst.
of is het soms een bepaald bouwjaar waarbij ze zo zitten.
of het verschil tussen een 650 en een 1000.

en of het nou beter werkt ???
heb er mijn twijfels over, beugels naast tank zal best wat schelen ( positief ) afhankelijk van snelheid.
maar skid plate,negatief.
is mijn mening/idee dan.
Brambo.650

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Brambo.650 »

Touratech heeft ook een oliekoeler herplaatsingskit

Afbeelding

zie hier
Graafie68

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Graafie68 »

okay dan.
smaken verschillen, althans dat mag ik hopen voor touratech. :(
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hier ook nog een adresje voor valbeugels. € 100,= goedkoper dan Touratech. http://www.romatech.de/shop/suzuki/5022 ... /index.php

Afbeelding

lees hier enkele ervaringen over deze valbeugel; http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1161
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Van

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Van »

ik heb die van €104 en die bevallen prima, met een gelaste beugel past zelfs een carterplaat er onder.
ben een paar keer onderuit gegaan in het terrein en geen schade aan de fiets gehad.
ben dus gevallen op gras (teveel gas gegeven en achterwiel brak uit) en op zand.
Brambo.650

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Brambo.650 »

Dat is goed te horen.

Ik heb van de week een nette V-Strom gezien met originele valbeugels van Suzuki en die was een keer uit de hand op zijn rechterzij gevallen. Tank was bekrast en de handkappen beschadigd. Schade viel op zich wel mee, maar de valbeugel had helemaal geen schade. Dus deze is er ofwel naderhand op gezet (als het kalf verdronken is...) ofwel beschermt de tank gewoon onvoldoende bij dit soort rangeerschades.

De beugel van de Romatech site ziet er beter beschermend uit, doordat ie hoger omhoog loopt richting de tank. Zoals jij zegt, doet dat dus ook daadwerkelijk iets af en is je tank onbeschadigd bij een (langzame) valpartij. En dat is wat een valbeugel moet doen, naar mijn idee.

Ik ga me toch eens orienteren wat de mogelijkheden van die romatech beugel zijn in combi met de suzuki carterpanafdekking.

@ Van: Heb je misschien een foto van de aanpassing die jij gemaakt hebt zodat de carterbescherming past?
SWR

Re: Touratech valbeugels

Bericht door SWR »

is het mogelijk een Touratech valbeugel te combineren met suzuki's skid plate
Stinkname

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Stinkname »

Hmmz ik zou die van romatech met suzuki plaat ook wel zien zitten!

En waarom ik die van suzuki niet wil:
Afbeelding
Afbeelding

Kan iemand mij vertellen of die van romatech met suzuki plaat kunnen? Dat zou helemaal super wezen!
Graafie68

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Graafie68 »

wat een vreselijke beelden, een strommetje met schade.
dat gun je niemand. hoop dat alles toch weer in orde is gekomen.

vandaar dat mijn gedachte is dat die touratech "beter" beschermen.
maar goed, zelfs rijles fietsen vol met beugels van formaat bouwsteigers, die komen er niet ongeschonden van af.
Brambo.650

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb net de zwarte valbeugels voor de DL 650 bij Romatech besteld. 104 euro en 9,50 verzendkosten, betaling via Paypal en levering via DPD. Ik denk dat het in de loop van volgende week wel binnen komt. De montage zal waarschijnlijk over een paar weken zijn, als de eerste pekel gestrooid gaat worden. Dan heb ik weer tijd om te hobbyen als de Strom op stal gaat (of ik misschien eerder nog tijd/zin heb). Ik zal er wel een paar foto's van maken als het zover is.
Stinkname

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Stinkname »

Graafie68 schreef:wat een vreselijke beelden, een strommetje met schade.
dat gun je niemand. hoop dat alles toch weer in orde is gekomen.

vandaar dat mijn gedachte is dat die touratech "beter" beschermen.
maar goed, zelfs rijles fietsen vol met beugels van formaat bouwsteigers, die komen er niet ongeschonden van af.
4500 euro schade en WA+ verzekerd :cry: Daarom toen gsr gekocht en nu weer een dl :worship:
Brambo.650 schreef:Ik heb net de zwarte valbeugels voor de DL 650 bij Romatech besteld. 104 euro en 9,50 verzendkosten, betaling via Paypal en levering via DPD. Ik denk dat het in de loop van volgende week wel binnen komt. De montage zal waarschijnlijk over een paar weken zijn, als de eerste pekel gestrooid gaat worden. Dan heb ik weer tijd om te hobbyen als de Strom op stal gaat (of ik misschien eerder nog tijd/zin heb). Ik zal er wel een paar foto's van maken als het zover is.
Ik zou graag foto`s zien als je ze binnen hebt! Me dl komt volgende week en wil ze graag zo snel mogenlijk ook bestellen :)
Dillinger

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Dillinger »

hoi,je kan ook eens op motolife.nl kijken hier heb je valbeugels van givi voor 114euro en deze beschermen ook je tank
ik zie op de foto dat de valbeugels van romatech maar op 1 bevestigingspnt van je blok vast zitten .
die van givi op 2 pnt. ook het uiterlijk is mooier vind ik persoonlijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Brambo.650

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Brambo.650 »

De beugels van Romatech zit volgens mij ook nog met een bout door het blok vast (onder in de V van de v-twin) en dat zit weer vast aan de beugel en heb je dus toch 2 bevestigingspunten. Uiterlijk is persoonlijk, maar over de Givi beugels heb ik wel gelezen dat deze trillingen kunnen veroorzaken.

Ik wacht het af en zal wel wat foto's schieten. Ik hoop dat ik de bescherming nooit hoef uit te proberen.
Mandy

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Mandy »

Ik heb deze er vanochtend op laten zetten, daarna een aardig stuk gereden, geen nare trillingen.
Deze GIVI beugels, vind ik persoonlijk erg mooi. En mochten ze gaan trillen, vinden we daar ook wel weer een oplossing voor.
Motor staat nu in de stalling, vanwege komende enkeloperatie (voetbal blessure 10 maanden geleden). Podia skid plate vanmiddag binnen gekomen
deze gaat bevestigd worden aan de GIVI beugel, hoop daarna ook geen trillingen te krijgen.

Afbeelding
Brambo.650

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Brambo.650 »

Zie er mooi uit Mandy. Ik heb dezelfde kleur, dus ik zal er tzt vergelijkbare foto's van maken.
Brambo.650

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Brambo.650 »

Vrijdag de Fehling valbeugels binnengekregen van RoMaTech uit Duitsland. Spul zat goed verpakt in voldoende bubblewrap en kartonnen stroken en alles zat erbij. De instructie is redelijk karig en even goed begrijpend lezen. Zaterdag aan de slag om ze te monteren. Het is even bekijken hoe een en ander vastgebout moet worden, zeker als het voor de eerste keer is ;), maar het is goed te doen. Het lastigste is het afstellen zodat het links en rechts netjes uitgelijnd zit en overal dezelfde ruimte overblijft.

Ik heb er nog niet mee gereden dus kan nog niet oordelen over trillingen, maar ik heb al wel een mooie positie gevonden om in de toekomst highway pegs te monteren ;):p Zodra ik ermee gereden heb, zal ik nog wel even updaten over (hopelijk geen) trillingen ed.

Ik zal dadelijk nog een aantal foto's toevoegen.

Foto's toegevoegd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mandy

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Mandy »

Hoi Brambo. Die Fehling valbeugels zijn ook heel mooi. Zie wel een paar verschillen, die beugels zitten wat dichter op de motor , bij mij zit er wat meer ruimte tussen. En ze loper wat verder door naar voor, en ja die pegs zal zeker een mooie optie zijn voor langere personen. Zelf ben ik 1.70, dus die pegs zal ik niet gaan monteren. Zelf ben ik voor beugels gegaan, omdat de motor toch wel een beetje zwaar is, en een ongelukje zit in een klein hoekje, zeker als ik deze achteruit de tuin in parkeer.

Nogmaals, mooie beugels, foto`s, en we horen het wel over eventueele trillingen.

Groetjes mandy.
Diversion

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Diversion »

Ha Stinkname,
wat een pijnlijke foto's, ik heb precies dezelfde kleur V-strom en ook dezelfde valbeugels van Suzuki. :shock:

Ik ben het echter niet eens met jouw conclusie en die van andere posters op dit topic. Als ik naar de foto's kijk, hoef je alleen maar een andere rechterknipper te monteren en kun je in principe weer rijden. Als je wilt dat je brommer er weer knap uitziet, koop je ook nog "effe" een rechter kuipdeel, zo te zien was dat alle schade. De valbeugels van Suzuki hebben hun werk perfect gedaan: nl. het motorblok beschermen. Als die zwaar beschadigt raakt, kun je je fiets weggooien. Knippers, spiegels, handvaten en kuipdelen zijn relatief goedkope vervangingsonderdelen.

Ik moet overigens nog zien dat die lompere valbeugels die tot halverwege de tank komen, je kuipdelen beter beschermen dan de originele valbeugels. Ik denk van niet, maar (gelukkig) zijn er geen gebruikerservaringen mee. Ik verwacht dat die forsere beugels alleen de bedoelde bescherming bieden bij een val bij bijna stilstand. Zodra de gevallen fiets door de snelheid gaat schuiven, verwacht ik geen verschil in schade.
Ondertussen hebben een aantal rijders hun motor uitgedost als een lesmotorfiets. Ik zou dat niet hoeven, maar smaken verschillen...
Stinkname

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Stinkname »

Ik snap ook zeker wel dat met zoon crash als dit ik zo en zo een total v-strom heb. En hoop het ook nooit meer mee te maken. Maar die van mij was niks meer van over hoor. Alles was krom. Maar waar het mij meer om gaat is langzaam omvallen. Dat ik niet gelijk schade aan me tank heb. Dat zou ik erg zonden vinden.
Maarja ik kijk het nog even aan. Vandaag eerst tourtocht gemaakt van 380km. Wat rijd hij toch lekker! :-)}
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Vstromrijder »

Ik heb zelf die van givi gemonteerd. persoonlijk vind ik die veel groffer dan de originele beugels en je beschermd de kuipdelen toch wat meer.
Ik heb hem helaas 2 weken geleden ook even neer moeten leggen. alleen mijn handkap was beschadigd en mijn knipperlicht. De kuipen waren gewoon vrij.

Mijn motor met givi valbeugel
Afbeelding

Motor van Ron met de Originele valbeugel
Afbeelding
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
SWR

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door SWR »

Tja, daarom heb ik em allrisk verzekerd
Diversion

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Diversion »

SWR schreef:Tja, daarom heb ik em allrisk verzekerd
Dat helpt inderdaad veel beter dan valbeugels :D
Het kost alleen ook veel meer :cry:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Frank »

SWR schreef:Tja, daarom heb ik em allrisk verzekerd
All risk, zonder eigen risico? Want... die zij-kapjes kosten 160 euro en meestal is je eigen risico hoger, zodat je ze alsnog zelf moet betalen... :roll:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
SWR

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door SWR »

Frank schreef:
SWR schreef:Tja, daarom heb ik em allrisk verzekerd
All risk, zonder eigen risico? Want... die zij-kapjes kosten 160 euro en meestal is je eigen risico hoger, zodat je ze alsnog zelf moet betalen... :roll:
uit mijn herinnering heb ik 90 euro eigen risico.
koste me wel iets meer maar goed.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Touratech valbeugels

Bericht door John007 »

Mandy schreef:Ik heb deze er vanochtend op laten zetten, daarna een aardig stuk gereden, geen nare trillingen.
Deze GIVI beugels, vind ik persoonlijk erg mooi. En mochten ze gaan trillen, vinden we daar ook wel weer een oplossing voor.
Motor staat nu in de stalling, vanwege komende enkeloperatie (voetbal blessure 10 maanden geleden). Podia skid plate vanmiddag binnen gekomen
deze gaat bevestigd worden aan de GIVI beugel, hoop daarna ook geen trillingen te krijgen.

Afbeelding
Wat is een Podia skid plate ????
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
SWR

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door SWR »

dat is dit
Afbeelding
Mandy

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Mandy »

SWR, ik had het zelf niet beter uit kunnen leggen :wink:

Het ziet er mooi uit, en het beschermd ook nog wat. Het is niet geschikt voor off-road, maar op asfalt en andere wegen komt er ook nog wel wat omhoog zetten, denk aan steentjes en dergelijke.

Groetjes mandy.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Sparkle Black Peter »

John007 schreef: Wat is een Podia skid plate ????
Ze noemen het ook wel een BELLY-PAN.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Strom

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Strom »

Is er iemand die weet of de orginele carterbeschermplaat van Suzuki gemonteerd kan worden op de valbeugels van Touratech?
Strom

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Strom »

SWR schreef:is het mogelijk een Touratech valbeugel te combineren met suzuki's skid plate
SWR heb je hier een antwoord op gekregen? Ik heb sinds afgelopen vrijdag een V-strom 650 '08 gekocht en wil ook de Touratech valbeugels in combinatie met de carterbeschermplaat van suzuki monteren.
SWR

Re: Touratech valbeugels

Bericht door SWR »

Strom schreef:
SWR schreef:is het mogelijk een Touratech valbeugel te combineren met suzuki's skid plate
SWR heb je hier een antwoord op gekregen? Ik heb sinds afgelopen vrijdag een V-strom 650 '08 gekocht en wil ook de Touratech valbeugels in combinatie met de carterbeschermplaat van suzuki monteren.
Ik heb hier geen antwoord op gekregen.
Strom

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Strom »

SWR schreef:
Strom schreef:
SWR schreef:is het mogelijk een Touratech valbeugel te combineren met suzuki's skid plate
SWR heb je hier een antwoord op gekregen? Ik heb sinds afgelopen vrijdag een V-strom 650 '08 gekocht en wil ook de Touratech valbeugels in combinatie met de carterbeschermplaat van suzuki monteren.
Ik heb hier geen antwoord op gekregen.

Jammer! ben nou niet gecharmeerd van de valbeugel van suzuki maar wel weer van die carterbeschermplaat. Dan maar verder zoeken naar de oplossing.. Maar iig gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Strom

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Strom »

Brambo.650 schreef:Vrijdag de Fehling valbeugels binnengekregen van RoMaTech uit Duitsland. Spul zat goed verpakt in voldoende bubblewrap en kartonnen stroken en alles zat erbij. De instructie is redelijk karig en even goed begrijpend lezen. Zaterdag aan de slag om ze te monteren. Het is even bekijken hoe een en ander vastgebout moet worden, zeker als het voor de eerste keer is ;), maar het is goed te doen. Het lastigste is het afstellen zodat het links en rechts netjes uitgelijnd zit en overal dezelfde ruimte overblijft.

Ik heb er nog niet mee gereden dus kan nog niet oordelen over trillingen, maar ik heb al wel een mooie positie gevonden om in de toekomst highway pegs te monteren ;):p Zodra ik ermee gereden heb, zal ik nog wel even updaten over (hopelijk geen) trillingen ed.

Ik zal dadelijk nog een aantal foto's toevoegen.

Foto's toegevoegd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brambo,

Ik overweeg om de valbeugels van RomaTech te kopen. Wat zijn jou ervaringen met deze valbeugels? Heb je toevallig ook de beschermplaat van Romatech zijn deze qua montage met elkaar te combineren?

Grt
Brambo.650

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Brambo.650 »

Mijn ervaringen met de valbeugels zijn uitstekend. Ik heb ze binnen 2 weken na montage al mogen testen :? :( De schade aan de linkerkant is compleet opgevangen door de valbeugel na een glijer op een rotonde. Natuurlijk niet de handkap en richtingaanwijzer en stuurgewicht en wat zwart gelakte onderdelen als standaard en duostep (daar is hammerite voor) maar verder is het minimaal. Een paar lichte krasjes die ik eruit kon poetsen in de zijkap van de tank. De sticker is beschadigd, maar deze kost 50 euro ter vervanging en dat vind ik veel geld dus dat heb ik nog even uitgesteld. Precies achter de bovenste bocht van de valbeugel, daar waar deze het dichtst bij de zijkap komt, net achter de onderste "pijl" van de sticker, zit er een heel licht vouwtje in de kap. Hier heeft de valbeugel toch naar binnen gedrukt. Onderdelen als schakelpedaal, radiateur etc zijn gewoon onbeschadigd gebleven.

Ik heb wel eens vergelijkbare schade gezien van met een suzukibeugel en daarbij was heel de zijkap beschadigd. Dan viel mijn schade echt in het niet. Ik heb dus na de schuiver ook direct weer een nieuwe set besteld, waarvan ik alleen de kapotte van heb vervangen.

De romatech carterbescherming heb ik niet. Volgens mij is deze alleen beschikbaar voor de DL1000 en ik heb een 650. Overigens zijn die carterplaten mogelijk conflicterend met een middenbok. Wellicht kun je met hen iets afspreken mbt het passen en de carterplaat terugsturen als het niet gaat passen.
Van

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Van »

Afbeelding
ik heb óók die fantastische beugels van romatech mét een carterbeschermer. wel heb ik een beugel moeten aanpassen (lassen) om de carterbeschermer te bevestigen.
paar keer een schuive gemaakt in het terrein en nul schade.
Willystrom

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Willystrom »

Strom schreef:
Brambo.650 schreef:Vrijdag de Fehling valbeugels binnengekregen van RoMaTech uit Duitsland. Spul zat goed verpakt in voldoende bubblewrap en kartonnen stroken en alles zat erbij. De instructie is redelijk karig en even goed begrijpend lezen. Zaterdag aan de slag om ze te monteren. Het is even bekijken hoe een en ander vastgebout moet worden, zeker als het voor de eerste keer is ;), maar het is goed te doen. Het lastigste is het afstellen zodat het links en rechts netjes uitgelijnd zit en overal dezelfde ruimte overblijft.

Ik heb er nog niet mee gereden dus kan nog niet oordelen over trillingen, maar ik heb al wel een mooie positie gevonden om in de toekomst highway pegs te monteren ;):p Zodra ik ermee gereden heb, zal ik nog wel even updaten over (hopelijk geen) trillingen ed.

Ik zal dadelijk nog een aantal foto's toevoegen.

Foto's toegevoegd:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Brambo,

Ik overweeg om de valbeugels van RomaTech te kopen. Wat zijn jou ervaringen met deze valbeugels? Heb je toevallig ook de beschermplaat van Romatech zijn deze qua montage met elkaar te combineren?

Grt
Heb zelf ook deze beugels al 3 jaar maaaaaaaaar ze beginnen wel op een aantal plekken te roesten. :cry:
Denk dat ik de volgende keer maar de originelen koop.
Van

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Van »

gewoon ff naar de coater brengen en klaar ben je weer.
Willystrom

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Willystrom »

KOST DAT ? :frusty:
Van

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Van »

euro'tje of 30...
wat bedoel je met dit :frusty: ?
Willystrom

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Willystrom »

Nou ik was bang dat het net zo duur zou zijn als een paar nieuwe beugels,maar dat valt dus mee. :)
Van

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Van »

nou, dat valt al weer mee dan, he!
ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
doe er je voordeel mee!
x
Strom

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Strom »

Van schreef:Afbeelding
ik heb óók die fantastische beugels van romatech mét een carterbeschermer. wel heb ik een beugel moeten aanpassen (lassen) om de carterbeschermer te bevestigen.
paar keer een schuive gemaakt in het terrein en nul schade.
De combinatie van de valbeugels met de beschermplaat ziet er goed uit! Ik heb zelf alleen een 650 en ik geloof dat daar vanuit Romatech geen beschermplaat voor is. Ik ben vorige week donderdag bij Goedhart geweest en na even een zoektocht heb ik daar de valbeugels van SW Motech voor een 650 en de orginele suzuki beschermplaat besteld. Die ga ik vandaag ophalen. Deze twee kunnen gewoon met elkaar gemonteerd worden zonder las-snij-hak-hamer werk (ben benieuwd). Zodra ik foto's heb zal ik ze posten.
Strom

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Strom »

Strom schreef:
Van schreef:Afbeelding
ik heb óók die fantastische beugels van romatech mét een carterbeschermer. wel heb ik een beugel moeten aanpassen (lassen) om de carterbeschermer te bevestigen.
paar keer een schuive gemaakt in het terrein en nul schade.
De combinatie van de valbeugels met de beschermplaat ziet er goed uit! Ik heb zelf alleen een 650 en ik geloof dat daar vanuit Romatech geen beschermplaat voor is. Ik ben vorige week donderdag bij Goedhart geweest en na even een zoektocht heb ik daar de valbeugels van SW Motech voor een 650 en de orginele suzuki beschermplaat besteld. Die ga ik vandaag ophalen. Deze twee kunnen gewoon met elkaar gemonteerd worden zonder las-snij-hak-hamer werk (ben benieuwd). Zodra ik foto's heb zal ik ze posten.
Kom net terug van Goedhart... ik had samen met een verkoper vorige week even zitten struinen op het internet en kwamen bij valbeugels terecht van SW Motech die leken op die van Romatech maar bij deze was het mogelijk de carterplaat van Suzuki te monteren. Nu blijkt dus dat de bestelcode bij die beugels gewoon de code is voor die standaard Suzuki/ SW motech valbeugel. Ben dus geen steek verder.

@ Van: wat voor laswerk heb je moeten verrichten om de carterplaat te combineren met de valbeugels?
Van

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Van »

op de tussenstang heb ik een L profiel gelast. simpel karweitje voor die lassen kan.
de tussenstang is de stang die de linker en rechter beugel verbindt met elkaar.
in dat L profiel heb ik de bevestiginggaten geboord en klaar is Van.
Strom

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Strom »

Van schreef:op de tussenstang heb ik een L profiel gelast. simpel karweitje voor die lassen kan.
de tussenstang is de stang die de linker en rechter beugel verbindt met elkaar.
in dat L profiel heb ik de bevestiginggaten geboord en klaar is Van.
Misschien heb je dat al ergens gezegd.. maar heb je dan de valbeugel van Romatech voor de 650 of 1000 gecombineerd met de carterbeschermplaat?
Strom

Re: Touratech valbeugels

Bericht door Strom »

Brambo.650 schreef:Ik heb net de zwarte valbeugels voor de DL 650 bij Romatech besteld. 104 euro en 9,50 verzendkosten, betaling via Paypal en levering via DPD. Ik denk dat het in de loop van volgende week wel binnen komt. De montage zal waarschijnlijk over een paar weken zijn, als de eerste pekel gestrooid gaat worden. Dan heb ik weer tijd om te hobbyen als de Strom op stal gaat (of ik misschien eerder nog tijd/zin heb). Ik zal er wel een paar foto's van maken als het zover is.
Brambo,

Kan je mij vertellen wat de diameter is van de dwarsverbinding van die valbeugel? Is het trouwens nodig om die bevestiging te maken van de valbeugel naar het blok thv het koppelingspedaal? Ik ben namelijk aan het kijken of ik met wat pas, meet en slijpwerk de valbeugel van Romatech voor de 650 (ik moet deze nog bestellen) met de carterplaat van suzuki kan combineren.
Brambo.650

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Brambo.650 »

De diameter van de zwaardere bovenste pijpen is allemaal 25 mm. Ik heb vlug een paar foto's gemaakt, weliswaar met matige kwaliteit.

Afbeelding

Afbeelding

Als je de onderste support weglaat, heb je eigenlijk maar 2 zware (bovenkant blok) en 2 lichte (onderkant, bij oliekoeler) bevestigingspunten over en en ik weet niet of dit voldoende is. Overigens is de verbinding die je met de onderste gebogen pijp vanaf onderkant blokgat naar de oliekoeler maakt ook maar gebout, dus of dat nu zoveel afdoet bij een val, dat weet ik niet. Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

Ik weet niet hoe de Suzuki carterbescherming gemonteerd wordt, dus daar kan ik je niet bij helpen. Het uiteindelijke resultaat zie ik graag tegemoet zodat ik het kan kopiëren. :mrgreen: O:-)

Als je nog meer wilt weten, hoor ik het wel.
Polly

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Polly »

Dag allen :bye: ,

ik heb ook de romatech beugels besteld en vandaag de bevestiging gehad dat ze hem opgestuurd hebben :) .

Ben zo blij als een klein kind dat in spanning zit voor de sint :P .

Groetjes Polly.
Plaats reactie