Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door PDvD »

Bij Romatech hebben ze 2 types voor de DL 1000. 1 van SW motech en 1 merkloze. De een is laag de ander hoger. De lage (die op het oog) minder bescherming biedt is echter wel 30 euro duurder. Heeft iemand hier een verklaring voor?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Polly

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Polly »

PDvD schreef:Bij Romatech hebben ze 2 types voor de DL 1000. 1 van SW motech en 1 merkloze. De een is laag de ander hoger. De lage (die op het oog) minder bescherming biedt is echter wel 30 euro duurder. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Hallo pim,

ik heb werkelijk geen idee, maar zou zeggen.

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan (en neem die hogere :mrgreen: ).

Ik heb de mijne vandaag ontvangen, even wachten tot het warmer word :frusty: of dat de vrouw van huis is want dan rij ik hem de woonkamer in :D

Gr Polly
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Touratech valbeugels, e.a. valbeugels.

Bericht door Iron Horse »

Ik heb vandaag de Fehling beugels gemonteerd. Ook al hoor ik lovende berichten, het is alles behalve een gebruikersvriendelijke handleiding. Buiten dat rommelen ze maar wat aan met boutdiameters en vulbussen. Echt amateuristisch. De verbindingsplaat die op de oliekoeler dient te worden gemonteerd met vulbussen klopt van geen kant wat betreft de dikte van de vulbussen en de lengte van de bouten zoals ze zouden moeten zijn. Ik heb daar zelf maar extra ringen tussen gelegd om ergere vervorming te voorkomen door het drukken op de bevestigingsbouten van de oliekoelerhouder. Ook de verdere bouten zijn deels nogal ruim bemeten. Een iel boutje in een ruim gat. Dat is natuurlijk aardig om in afstellingen te kunnen verschuiven, maar eenmaal vastgedraaid zal het niet de stevigheid geven bij een valpartij die je ervan zou mogen verwachten. Een slobgat of wat er hier dan voor doorgaat, gaat bij een val schuiven en dan is de functie van de opvang verdwenen.

Jammer dat ze niet net iets meer aandacht eraan hebben besteed, dan had het een stuk beter overgekomen. Allereerst zou een betere handleiding niet verkeerd zijn. Als je een beetje inzicht hebt kom je er wel en de foto's zeggen ook wel iets meer als je maar lang genoeg tuurt, maar echt professioneel is het niet.

Dan is de SW-Motech die ik op de vorige had toch wel een stukkie beter. Ik weet gelukkig geen verschil uit de praktijk te vergelijken. (Heb maar 1 keertje met de SW-Motechs op z'n zij gelegen vanuit bijna stilstand en dat had geen schade aan de tank enz. tot gevolg) Maar qua montage, handleiding en constructie lijkt de SW-Motech het wat mij betreft toch te winnen. Maar goed de Fehling zit er nu op, dus dat laten we maar zo. Hij rammelt overigens niet. Ik weet dat er mensen zijn die zich na berichten over andere beugels zich daar zorgen over maakten. maar de rammel zou moeten komen uit de verbinding tussen de twee hoofdbeugels die in elkaar geschoven zitten. Maar aangezien de zaak redelijk onder spanning gemonteerd is zul je daar geen trilling uit hoeven te verwachten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie