Valbeugel van Suzuki.

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
tatanka

Bericht door tatanka »

Afbeelding

Inderdaad heel simpel, maar nu is het kwartje (nou ja 12 eurocent) pas door gevallen....., erg hé.... :oops: ......!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

tatanka schreef: Inderdaad heel simpel, maar nu is het kwartje (nou ja 12 eurocent) pas door gevallen....., erg hé.... :oops: ......!

M.v.g. Stormke
Nee, dat is helemaal niet erg, want je hebt de moed niet opgegeven en hebt stug doorgevraagd. Met als resultaat dat het nu wel lukt. :lol: Daar is een forum toch ook voor, niet waar? :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
LeChef

Valbeugel..een andere toepassing....

Bericht door LeChef »

Zoals al in een vermeld zit ik nog steeds op mijn nieuwe valbeugel te wachten (garantiekwestie).

Afgelopen donderdagavond had ik een zijdelingse aanvaring met een auto tijdens de donkere en natte avondspits in Den Haag. Beiden voegden van links en rechts in op een 2-baans weg en kwamen elkaar dus in het midden tegen. Ik kon gelukkig de Diva recht houden. Krasjes op de valbeugel, het autoblik met 2 zenuwachtige senioren had wel de nodige deuken en krassen en een omgeklapte spiegel. Politie erbij op verzoek van de autobezitters. In ieder geval heeft de valbeugel op een andere manier dan de klap bij omvallen bij lage snelheid. Wat rest is verzekeringswerk.

Groet,

Gabby 8)

P.S. het laatste nieuws is dat de valbeugel niet voor kerst komt.
Bandit

Bericht door Bandit »

En met Gabby, ook alles goed.
Die krasjes op de beugel ????? die komen er toch wel moet je maar denken.

Groetjes Toon
LeChef

Alles OK..bedankt..

Bericht door LeChef »

Ja hoor, met mij alles goed, ,mijn beschermengel deed weer zijn best. Meer een geval van "It's all in the game"tijdens de spits in Den Haag. De beide politiemensen vonden het de makkelijkste klus van die avond. En als ex-brandweerman heb ik voor hetere vuren (letterlijk en figuurlijk) gestaan...LOL

De passagiers van de betrokken auto waren meer van slag. Maar alles is later die avond onder een kop thee bij hun thuis het schadeformulier ingevuld. ik hoor het wel van de verzekering.

Groet,

Gabby 8)
xlrider

Bericht door xlrider »

Kijk op http://users.pandora.be/xlrider" onclick="window.open(this.href);return false; voor foto's van een DL1000K3 met Givi crashbars.

Ondertussen zijn ze wel verwijderd. :cry:

Vanaf 5800 opm had ik vervelende trillingen over de gehele motor ( stuur, voetsteunen, zadel ). Hoe hoger het toerental, des te erger de trillingen.

Na het verwijderen van de crashbar was het fenomeen verdwenen.

Persoonlijk denk ik dat de crashbar de bestaande trillingen versterkt. ( want ik merk toch nog altijd wat gelijkaardige trillingen vanaf 7200 rpm )
E-Strom

Bericht door E-Strom »

xlrider schreef:Kijk op http://users.pandora.be/xlrider" onclick="window.open(this.href);return false; voor foto's van een DL1000K3 met Givi crashbars.
Ondertussen zijn ze wel verwijderd. :cry:
Vanaf 5800 opm had ik vervelende trillingen over de gehele motor
Nu had ik op dit forum en op de DL650 yahoogroup gelezen dat dit redelijk op te lossen was door middel van een extra spacer / ringetje ofzo in de verbinding tussen de 2 beugels voor het blok. Maar bij jou hielp dat niet? Ik vind het zeer mooie beugels overigens. Als jij er niet mee wil spelen wil ik ze over een driekwart jaar (als er ABS op de DL650 komt) wel van je overnemen wellicht (of passen ze niet op de DL650?). Anderen hebben het opgelost, dus dat moet mij toch ook wel lukken... Je kan het ook op garantie gooien natuurlijk. Je hebt tenslotte 2 jaar garantie minstens.
Tuke

Bericht door Tuke »

xlrider schreef: Vanaf 5800 opm had ik vervelende trillingen over de gehele motor ( stuur, voetsteunen, zadel ). Hoe hoger het toerental, des te erger de trillingen.

Na het verwijderen van de crashbar was het fenomeen verdwenen.

Persoonlijk denk ik dat de crashbar de bestaande trillingen versterkt. ( want ik merk toch nog altijd wat gelijkaardige trillingen vanaf 7200 rpm )
Met die Givi is het heel exemplarisch. Tijdens de laatste rit heb ik het even nagevraagd bij twee andere Dl650érs met givi beugels. Geen centje last. Ik dus wel.... flink ook. Heb één kleine aanpassing gedaan op het punt waar de beugels samenkomen. Nog steeds merkbare trillingen. Het is alleen de vraag of het aan de beugel of aan het motorblok ligt. Ik heb ook het vermoeden dat het aan het laatste ligt.

Weet niet of ik het geduld heb om de oplossing te vinden. Dus wellicht binnenkort in de verkoop :wink:
Ferdo

Bericht door Ferdo »

E-Strom schreef:een driekwart jaar (als er ABS op de DL650 komt)
Emile, heb je hier een link voor? Of kun je een bron noemen?
E-Strom

Bericht door E-Strom »

ferdo schreef:
E-Strom schreef:een driekwart jaar (als er ABS op de DL650 komt)
Emile, heb je hier een link voor? Of kun je een bron noemen?
Ik bedoel als in de zin van mits. Was net even bij m'n dealer (de Ruiter Motoren) en die dacht dat er misschien ook wel in 2006 ABS op zou komen. Dus niet gebasseerd op enig gerucht, meer een verwachting.

Als je naar Honda kijkt zie je veel motoren plots met ABS (CBF600, Varadero) naast degene die ze al hadden. Yamaha heeft dit jaar ABS gezet op de Tmax en de TDM (en vorig jaar de FJR) en Suzuki op de nieuwe Bandit 650 (Burgman 650 had het al, die heeft een electronische startonderbreker gekregen net als een paar andere Suzukis kennelijk... maar weer niet de Bandit 650 geloof ik).

Als je deze trend een beetje doortrekt zou het gewoon heel goed kunnen dat er ABS in 2006 op de V-Strom komt. Honda zal dat ook wel op de Transalp doen, als er al niet een geheel nieuwe Transalp van maken (zoals de geruchten wel gaan, met 750cc).

Ik was al net een paar maanden te vroeg met de Tmax. Ik wacht liever nog even af, want ik heb toch veel liever een ABS fiets en ik zou die dan ook veel langer houden (en ook weer betere inruilwaarde etc, naast het feit dat het je leven kan redden en veel kosten en narigheid kan besparen). Nu maar hopen dat de verwachting uitkomt. Het had jou in ieder geval met die afdaling wel goed uitgekomen denk ik... :(
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Voor wie nog een voordeeltje zoekt.

Momenteel staat er op de website van Louis.de in de "Restposten" de Five Stars valbeugel voor de DL650 van 139,95 voor 99,95 aangeboden. Alleen via internet te bestellen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

En voor hen die toevallig een 2005 modelletje hebben (zwart frame) en geen heel klimrek om hun mooie Strom willen;

bikesliders heeft ze ook in zwart geanodiseerd staal. Ik heb ze in bestelling (zou ze over twee weken in huis moeten hebben), dus als je nieuwsgierig bent; je kan ze bewonderen bij elke V-Strom bijeenkomst vanaf lawezegge februari 2005 (dit geldt ook voor de Amerikaanse (halve) tank cover 8) )
V-dad

Bericht door V-dad »

Be-Outside schreef: bikesliders heeft ze ook in zwart geanodiseerd staal. Ik heb ze in bestelling
Als het geanodiseerd is, zal het toch wel aluminium zijn.
Maar wat toevallig, enkele dagen geleden ook een stel sliders besteld. Omdat zijn voorraad enkele weken weken op was, krijg ik er gratis "swing arm sliders" bij :D Nu heb ik nog geeneens opgezocht hoe die er eigenlijk uitzien. Hopelijk geven al die sliders niet het gevoel dat ik op een fiets met steunwieltjes rijd. Of van die opmerkingen " En opa, bang dat tie omvalt?"
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

De op de achterbrug gemonteerde slider is er eentje van de "swing-arm sliders"

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-dad

Bericht door V-dad »

IH snel antwoord!
Hoop wel de sliders als nieuw te houden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Vraag me wel eigenlijk af of die Sliders net zo efficient zijn als een valbeugel?

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ze hebben allebei hun voor- en nadelen. De sliders doen het goed op het asfalt en je kunt er op verschillende plaatsen eentje monteren, zoals ter hoogte van de tank/het blok, de achterbrug bij de achteras en op het stuureind. Bij een val op een grind(achtige) ondergrond zullen ze weinig effect hebben en dan zijn de valbeugels over het algemeen effectiever. Alleen is niet iedereen van zo'n klimrek gecharmeerd. (Nog afgezien van de hinderlijke resonatie die dit ding in sommige uitvoeringen bij sommige als gratis ergernis oplevert. En ook dit is wel weer op te lossen.) Een valbeugel helpt ook meestal beter bij lage snelheden. Maar hoe het ook zij, in veel gevallen zul je toch behoorlijk wat schade aan de sliders of de beugel hebben. Die is echter meestal een stuk minder dan wanneer ze er niet op hadden gezeten.

En soms/gedeeltelijk is het mogelijk ze allebei te monteren. :!: :idea:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

Is iemand op de hoogte van de kwaliteit van de sliders die op de site
http://www.metisse.de/deutsch/stupads.html" onclick="window.open(this.href);return false; en http://tinyurl.com/dulqa" onclick="window.open(this.href);return false; aangeboden worden?

Tobo01
Laatst gewijzigd door Tobo01 op wo 15-06-2005, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Laat ik dat nou net geprobeerd hebben. Iets te joviaal door een lange rij commuter autos en gereden naar een stoplicht, rij voorbij een bus (zeer langzaam) komt er net een auto achter vandaan van rechts terwijl ik net de bus voorbij rij. Dus ik rem meteen maar net iets te hard (typische low speed lock up, ik reed bijna stapvoets) en blokkerde het voorwiel waarna ik de motor niet meer kon houden terwijl hij omviel. In 13 jaar rijden is dat m'n 2e keer, eerste keer was bedoeld als PC800 remtest die niet als geplanned liep. Snelheid was dus al bijna nul, maar zonder sliders had de kuip mooie schuif schade gehad, plus spiegel, stuur, hendel en subframe van (top) kuip.

Nu was het enkel het rondje, verdikte stickertje van de Metisse sliders dat ik kan vervangen (die krijg je gratis van Metisse als ie z'n nut een keer heeft bewezen) en het puntje van m'n rechter voetsteun dat afgebroken was (nogal lange "feelers" eraan). Op zich heb ik daar geen last van, dus ik laat het zo of ik moet een oude voetsteun tegenkomen op de sloop ofzo (zal nieuw ook niet duur zijn lijkt mij). M'n rechter givi zijkoffer heeft ook de grond geraakt maar heeft eigenlijk zo goed als geen zichtbare schade.

De slider heeft precies gedaan wat ik ervan verlangde. Een per ongeluk vallertje wordt een non-event in plaats van dure schade. Opstaan en gaan en straks effe om nieuw slider stickertje bij Metisse vragen.

Hieronder zie je de slider uit de kuip steken. Het zilveren rondje aan het einde van de slider is dus eigenlijk een opgeplakt stukje plastic zodat je niet meteen een nieuwe slider hoeft als je hem een keer laat vallen.
Afbeelding

Wat is dat voor domme feature ineens op het forum dat de foto's download en display automatisch geresized worden en daarbij dik gaan vertekenen? Behalve als een foto te breed is kan ik het voordeel hier niet van inzien. In dit geval is op deze pagina de link te breed. Een verwijzing via http://tinyurl.com" onclick="window.open(this.href);return false; had scrollbars gescheeld.
Laatst gewijzigd door E-Strom op ma 22-08-2005, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

Mijn keuze is gevalen op framesliders van motovation.

Gekocht bij http://www.af1racing.com" onclick="window.open(this.href);return false; .
http://www.af1racing.com/store/Scripts/ ... oduct=1353" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor meer info zie http://www.motovationusa.com/" onclick="window.open(this.href);return false; .

Ik geef tzt wel mijn bevindingen over montage etc. .

Ton
Tuke

Bericht door Tuke »

Die Givi valbeugels beginnen me knap te irriteren. Eerder heb ik al gemeld in dit topic dat de valbeugels niet altijd passen op de 650. Het tweede paar bleek wel te passen en daar rij ik nu al een tijdje mee rond (met de nodige trillingen - ligt deels ook aan de motor zelf).

Vorige week heb ik een rondje schotland gedaan en hoorde ik opeens de valbeugels wel heel erg meetrillen. Dacht dat het een kwestie van een los boutje was. Nu blijkt één van de bevestigingsplaatjes in twee stukken te zijn gebroken!

Dat wordt dus een garantiekwestie via de Dealer. Liever krijg ik m’n geld terug en koop ik de beugels van suzuki.

Wordt vervolgd….
Ron

valbeugels

Bericht door Ron »

Ik heb net een set gemonteerd van Hepco en Becker.
Ze passen perfect en ik heb totaal geen last van trillingen. de vorm is naar mijn idee precies goed, zodat bij een eventuele schuiver je geen schade hebt aan zijpaneel of tank. Misschien is het nog te combineren met een slider ter hoogte van het motorbok. Alhoewel ik betwijfel of het blok de grond kan raken.

Ron
The V

Bericht door The V »

Ik heb net de valbeugels van SW-Motech erop gezet. Was een makkie! Behalve dan dat de twee bovenste bouten zo muur en muur vast zaten dat ik me afvroeg of ik deze wel zelf los zou krijgen (ben niet zo sterk :wink: )
Gelukkig heb ik de altijd behulpzame Rob (IH) kunnen bereiken en die heeft me de tip gegeven. Zeer subtiel rammen :!: En nu zit het perfect!

Ook had ik bij SW-Motech de "frituurpan" besteld maar toch maar besloten om deze er niet op te zetten... Toch niet mijn stijl. Deze heb ik dan ook maar voor de liefhebber te koop gezet.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Goed te horen dat het gelukt is. Onderstaand nog een citaat van wat ik iets eerder had geschreven na mijn montage en waaraan wordt gerefereerd met "zeer subtiel rammen" :lol:
Enige waar ik tegen opliep zijn de twee bovenste inbusbouten. Die zaten ongelooflijk vast. Voor wie daar ook tegen aanloopt en een minder ervaren sleutelaar is; voordat je die twee kunt lossen eerst met bijvoorbeeld een dikke pen van je pijpsleutel op de inbusbout met een hamer een paar flinke klappen geven. Vervolgens kun je door een dunne buis of pijpsleutel op je inbussleutel te zetten de kracht erop vergroten. Als het goed is moet je ze dan los kunnen krijgen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er zijn eigenlijk gewoon meer of minder "professionele" hulpmiddelen beschikbaar (vaak ook in de 5 Euro bak bij de doe-het-zelver), die ik bij nader inzien ook al in huis had, maar even uit het oog was verloren.

Het gaat dan om de "Schlagschrauber" in het rode metalen doosje. Daar zijn (bijvoorbeeld bij Louis) ook nog een reeks aanvullende bits voor te verkrijgen, waaronder inbussen en verlopen naar standaard dopsleutels.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie