R&G crash protector
R&G crash protector
Beste allemaal,
Om mijn Foxy ( DL650 ) te beschermen tegen ongelukkige valpartijen in de toekomst,
Heb ik een set R&G crash protectors gekocht.( voor op het blok)
De handleiding die erbij zit, is in het engels en er zitten ook geen plaatjes bij.
Nu is mijn engels best goed, alleen ontbreekt het bij mij aan technisch engels,
En bij een Ikea kast krijg je er ook plaatjes bij altijd makkelijk zodat je geen schroefjes over houdt.
NU ben ik benieuwd of er andere V-strom rijders zijn, die hier ervaring mee hebben.
en anders maar alvast een kort woordenlijstje:
Bolt:
Nuts:
Washer:
Spacer:
Bij voorbaat dank en see you on the road again
Om mijn Foxy ( DL650 ) te beschermen tegen ongelukkige valpartijen in de toekomst,
Heb ik een set R&G crash protectors gekocht.( voor op het blok)
De handleiding die erbij zit, is in het engels en er zitten ook geen plaatjes bij.
Nu is mijn engels best goed, alleen ontbreekt het bij mij aan technisch engels,
En bij een Ikea kast krijg je er ook plaatjes bij altijd makkelijk zodat je geen schroefjes over houdt.
NU ben ik benieuwd of er andere V-strom rijders zijn, die hier ervaring mee hebben.
en anders maar alvast een kort woordenlijstje:
Bolt:
Nuts:
Washer:
Spacer:
Bij voorbaat dank en see you on the road again
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5102
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: R&G crash protector
Technisch ben ik niet maar het internet is o zo handig http://www.dictionaryonline.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: R&G crash protector
Bolt, dat is een kale man!!! (bout kan ook)
Nuts, chocolade reep, of iemand die volledig boekiezoek is, maar ook als moertje te gebruiken.
Washer, Miele, Zanussi, AEG en je kleren worden er schoon van. Soms als ringetje te gebruiken.
Spacer, iemand die veel Cannabis gebruikt. En over gebruiken gesproken, lijkt een beetje op een afstandsbus.
Zo beter??
Nuts, chocolade reep, of iemand die volledig boekiezoek is, maar ook als moertje te gebruiken.
Washer, Miele, Zanussi, AEG en je kleren worden er schoon van. Soms als ringetje te gebruiken.
Spacer, iemand die veel Cannabis gebruikt. En over gebruiken gesproken, lijkt een beetje op een afstandsbus.
Zo beter??
Re: R&G crash protector
Bolt: Bout
Nuts: Moeren
Washer: Ring
Spacer: Afstandsbus
[edit] remko was me net voor.... en met een veel uitgebreidere definitie
Maar ben nog steeds wel benieuwd naar een link of foto van 't spul!
Nuts: Moeren
Washer: Ring
Spacer: Afstandsbus
[edit] remko was me net voor.... en met een veel uitgebreidere definitie
Maar ben nog steeds wel benieuwd naar een link of foto van 't spul!
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4218
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: R&G crash protector
*LOL*Remko schreef:Bolt, dat is een kale man!!! (bout kan ook)
Nuts, chocolade reep, of iemand die volledig boekiezoek is, maar ook als moertje te gebruiken.
Washer, Miele, Zanussi, AEG en je kleren worden er schoon van. Soms als ringetje te gebruiken.
Spacer, iemand die veel Cannabis gebruikt. En over gebruiken gesproken, lijkt een beetje op een afstandsbus.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: R&G crash protector
Heey Remko,
Bedankt voor de bijzondere uitleg,
Mocht ik nu nog een spacende, nuts etende, wasdraainede, bolte vent zien. Dan weet ik het precies.
Vrijdag 2 jan ga ik met het klusje aan de slag en ik zal wel even foto's maken om te zien het verloopt.
Foto's en verhaal volgen dus nog.
Adios en alvast de beste wensen
Bedankt voor de bijzondere uitleg,
Mocht ik nu nog een spacende, nuts etende, wasdraainede, bolte vent zien. Dan weet ik het precies.
Vrijdag 2 jan ga ik met het klusje aan de slag en ik zal wel even foto's maken om te zien het verloopt.
Foto's en verhaal volgen dus nog.
Adios en alvast de beste wensen
Re: R&G crash protector
Het laat nog even op zich wachten.
want ik was vandaag van plan om met Foxy naar mijn werk te rijden en het daar te doen.
maar door de ijzel en de gladheid heb ik maar mijn oude gare clio uit het jaar kruik gepakt.
dus het antwoord en de foto's laten nog even op zich wachten.
Maar wat in het vat zit verzuurd niet.
want ik was vandaag van plan om met Foxy naar mijn werk te rijden en het daar te doen.
maar door de ijzel en de gladheid heb ik maar mijn oude gare clio uit het jaar kruik gepakt.
dus het antwoord en de foto's laten nog even op zich wachten.
Maar wat in het vat zit verzuurd niet.
Re: R&G crash protector
Het even een paar weekjes op zich geduurd. Maar eindelijk ben ik gister begonnen aan het monteren van de Crash protectoren.
Ik heb het maar op mijn werk gedaan, want daar heb ik genoeg gereedschap liggen op het klusje te klaren. Ik werk bij een auto-dealer. ( wel zo handig)
Eerst maar even de inhoud van de verpakking.
wat boutjes en moertjes. afstandsbusjes en ringetjes en natuurlijk de protectors..
Eerste stap is het verwijderen van de lange staaf die door het frame en het blok loopt verwijderen.
beide kanten de moer losdraaien en doormiddel van de nieuwe staaf de oude eruit drukken.
Daarna de twee bouten eruitdraaien. Gelukkig was ik op mijn werk, want ze zaten echt rotsvast.
Ik heb de luchtboor maar ter handen genomen en toen kwamen ze snel los.
Daarna was het inbouwen.. Op alle drie de plekken afstandsbusjes geplaatst. Op de grote staaf moest nog een een ringetje komen, omdat je anders afstand houdt tussen protector en frame. Protector plaatsen, toen weer ringetjes eropgeschroeft met de moertjes...
Dit ook aan de linkerzijde gedaan.
en uiteindelijk de lange staaf vastgedraaid met de bijbehorende moeren.
En klaar is Manfred.
Karweitje heeft me ongeveer een uurtje geduurd...
En het eindresultaat ziet er prima uit dacht ik zo..
Toen ik naar huis reed merkte ik wel de uitstekende delen tegen je been aan kunnen komen als je je voeten op de grond zet bij een verkeerslicht.. Maar dit zal wel even wennen zijn. Met rijden heb je er geen last van. JE kan ook je benen erover heen leggen tijdens het rijden, heb je een beetje het chopper gevoel..
Nou dit was hem dan. mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel..
groetjes Manfred
Ik heb het maar op mijn werk gedaan, want daar heb ik genoeg gereedschap liggen op het klusje te klaren. Ik werk bij een auto-dealer. ( wel zo handig)
Eerst maar even de inhoud van de verpakking.
wat boutjes en moertjes. afstandsbusjes en ringetjes en natuurlijk de protectors..
Eerste stap is het verwijderen van de lange staaf die door het frame en het blok loopt verwijderen.
beide kanten de moer losdraaien en doormiddel van de nieuwe staaf de oude eruit drukken.
Daarna de twee bouten eruitdraaien. Gelukkig was ik op mijn werk, want ze zaten echt rotsvast.
Ik heb de luchtboor maar ter handen genomen en toen kwamen ze snel los.
Daarna was het inbouwen.. Op alle drie de plekken afstandsbusjes geplaatst. Op de grote staaf moest nog een een ringetje komen, omdat je anders afstand houdt tussen protector en frame. Protector plaatsen, toen weer ringetjes eropgeschroeft met de moertjes...
Dit ook aan de linkerzijde gedaan.
en uiteindelijk de lange staaf vastgedraaid met de bijbehorende moeren.
En klaar is Manfred.
Karweitje heeft me ongeveer een uurtje geduurd...
En het eindresultaat ziet er prima uit dacht ik zo..
Toen ik naar huis reed merkte ik wel de uitstekende delen tegen je been aan kunnen komen als je je voeten op de grond zet bij een verkeerslicht.. Maar dit zal wel even wennen zijn. Met rijden heb je er geen last van. JE kan ook je benen erover heen leggen tijdens het rijden, heb je een beetje het chopper gevoel..
Nou dit was hem dan. mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel..
groetjes Manfred
Laatst gewijzigd door Frank op zo 18-01-2009, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Fotolinks werkten niet! (Tip: klik eerst op "Voorbeeld" voor je een bericht plaatst!)
Reden: Fotolinks werkten niet! (Tip: klik eerst op "Voorbeeld" voor je een bericht plaatst!)
Re: R&G crash protector
Heb je ook een totaalfotootje van je brommer? Ik krijg uit de fotootjes eigenlijk nog geen totaalindruk.
Ik ben trouwens ook benieuwd waarom je voor crash protectoren hebt gekozen i.p.v. valbeugels. Ik heb zelf nog nix, ik ben benieuwd naar je keuze.
Ik ben trouwens ook benieuwd waarom je voor crash protectoren hebt gekozen i.p.v. valbeugels. Ik heb zelf nog nix, ik ben benieuwd naar je keuze.
Re: R&G crash protector
Heey Ronald.
Van het weekend zal ik nog wel even een totaal foto maken.
Zet ik meteen mijn nieuwe VarioScreen erop, want die heb ik deze week binnen gekregen.
Is ie weer helemaal HOT.
En waarom ik voor die Crashpads heb gekozen. Moeilijk te zeggen.
Een vriend van me, kwam met het idee waarom ik geen pads erop had zitten.
Hij werkt bij een Motoraccessoireshandel en hij kon ze zo makkelijk aan mij
leveren.
En zo geschiede.
Van het weekend zal ik nog wel even een totaal foto maken.
Zet ik meteen mijn nieuwe VarioScreen erop, want die heb ik deze week binnen gekregen.
Is ie weer helemaal HOT.
En waarom ik voor die Crashpads heb gekozen. Moeilijk te zeggen.
Een vriend van me, kwam met het idee waarom ik geen pads erop had zitten.
Hij werkt bij een Motoraccessoireshandel en hij kon ze zo makkelijk aan mij
leveren.
En zo geschiede.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: R&G crash protector
vind ze altijd wel erg elegant staan. vraag me alleen af of bij een schuiver, of door de stijfheid van het uitstekende gedeelte, je op het contactvlak met frame niet te veel druk gaat uitoefenen, en daarmee het frame zelf plaatselijk beschadigd?
iemand die bereid is dit in de praktijk te testen? of iemand die al getest heeft???
iemand die bereid is dit in de praktijk te testen? of iemand die al getest heeft???
Re: R&G crash protector
hiero nog even een wat groter beeld.
[img][IMG]http://img88.imageshack.us/img88/5455/dsc05870gk8.th.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://img88.imageshack.us/img88/5455/dsc05870gk8.th.jpg[/img][/img]
Re: R&G crash protector
Dat is inderdaad een duidelijke foto! Ik heb effe geprobeerd je foto in het forum te plaatsen.
Wat ik me wel afvraag, net als Peterzeeland, als je een crash maakt, breekt dat ding dan niet gewoon af? En verbuigt/beschadigt het dan niet en passant een deel van je frame?
Wat ik me wel afvraag, net als Peterzeeland, als je een crash maakt, breekt dat ding dan niet gewoon af? En verbuigt/beschadigt het dan niet en passant een deel van je frame?
Re: R&G crash protector
Niet helemaal gelukte poging
Die schuifregelaars bij een foto heb ik nog niet eerder gezien. Misschien bevatte het fotootje toch nog teveel pixels.
Die schuifregelaars bij een foto heb ik nog niet eerder gezien. Misschien bevatte het fotootje toch nog teveel pixels.
Re: R&G crash protector
De praktijk zal het uitwijzen hoe het werkt bij een crash.
de protector zit vast op 3 plekken aan het frame. dus de kracht wordt wel geleidelijk verplaatst.
Maar ik hoop ze niet nodig te hebben
de protector zit vast op 3 plekken aan het frame. dus de kracht wordt wel geleidelijk verplaatst.
Maar ik hoop ze niet nodig te hebben
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4218
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: R&G crash protector
Harstikke goed gelukt, Ronald... als je op de foto klikt, krijg je de volledige foto te zien...Diversion schreef:Niet helemaal gelukte poging
Die schuifregelaars bij een foto heb ik nog niet eerder gezien. Misschien bevatte het fotootje toch nog teveel pixels.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |