Bevestiging Carterbescherming

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bevestiging Carterbescherming

Bericht door Spip70 »

Aan alle bezitters van een V-Strom met (standaard) Suzuki carterbeschermer (Black Rhino 8) , Adventure...), een kleine tip :idea:
controleer af en toe de bevestiging, vooral de twee bouten aan de achterkant, die willen nog wel eens los trillen :?
Dat is mij op mijn eerste vakantiedag gebeurd toen ik op weg was naar Reims (Fr). Opeens een helskabaal van onder de motor. Daar sta je dan midden in Belgie :( . 1,5 kilometer eerder was ik voorbij een motorzaak gekomen, daar dus heen, heeft de monteur de carterbescherming met 2 tie wraps weer vastgezet. Heeft de hele vakantie gehouden :mrgreen: .
Natuurlijk na de vakantie bij mijn dealer langs die het weer met 2 bouten vastgezet heeft en mij daarbij vertelde dat het niet de eerste keer was. Als het nog een keer zou gebeuren, zullen ze de bouten borgen met locktite.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Korsan

Bericht door Korsan »

Bedankt voor de tip. Ga vanmiddag even kijken.
Demous

Re: Bevestiging Carterbescherming

Bericht door Demous »

Spip70 schreef:Aan alle bezitters van een V-Strom met (standaard) Suzuki carterbeschermer (Black Rhino 8) , Adventure...), een kleine tip :idea:
controleer af en toe de bevestiging, vooral de twee bouten aan de achterkant, die willen nog wel eens los trillen :?
Dat is mij op mijn eerste vakantiedag gebeurd toen ik op weg was naar Reims (Fr). Opeens een helskabaal van onder de motor. Daar sta je dan midden in Belgie :( . 1,5 kilometer eerder was ik voorbij een motorzaak gekomen, daar dus heen, heeft de monteur de carterbescherming met 2 tie wraps weer vastgezet. Heeft de hele vakantie gehouden :mrgreen: .
Natuurlijk na de vakantie bij mijn dealer langs die het weer met 2 bouten vastgezet heeft en mij daarbij vertelde dat het niet de eerste keer was. Als het nog een keer zou gebeuren, zullen ze de bouten borgen met locktite.

Motorgroet :bye:
Johan F.
Dan begrijp ik het ff niet dat hij dat nu niet gelijk deze keer heeft gedaan :?
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

@ Demous,
De carterbeschermer moet eraf kunnen o.a. voor onderhoud. Natuurlijk krijg je met Locktite geen definitieve bevestiging zoals met lassen / solderen maar toch...

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Demous

Bericht door Demous »

Spip70 schreef:@ Demous,
De carterbeschermer moet eraf kunnen o.a. voor onderhoud. Natuurlijk krijg je met Locktite geen definitieve bevestiging zoals met lassen / solderen maar toch...

Motorgroet :bye:
Johan F.
Dat weet ik,maar daarvoor heb je verschillende soorten locktite en met bijv. locktite 243 zullen je bouten niet meer lostrillen maar zijn ze wel met handkracht los te draaien,vandaar

8)
Plaats reactie