Schroefdraad Kapot Valbeugel

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Schroefdraad Kapot Valbeugel

Bericht door Peterzeeland » ma 09 jun 2008, 11:25

:( draaide bout valbeugel aan de rechterkant vast, wat denk je, je voelt het al fout gaan: geen weerstand meer. Draad naar de mallemoer.

als ik de exploded views van Ron Ayer bekijk, moet het haast wel de draad in de cilinderkop zijn.

Vrees dat er een overmaat bout in moet, na tappen.

Iemand dit al eens meegemaakt???
motorzaak is helaas dicht vandaag, morgen maar eens bellen. balen wel want donderdag naar Luxemburg, en het zaakje trilt nu behoorlijk.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Hornikx

Bericht door Hornikx » ma 09 jun 2008, 16:08

Drie opties die soms nog wel helpen:
Een extra ring/revet ertussen. Kan net dat beetje uitmaken.
Een iets langere bout gebruiken (let op: niet te lang)
Opnieuw draad tappen van dezelfde grootte, bout erin met Lock-tite
Vast is vast namelijk.

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland » ma 09 jun 2008, 20:04

ben er achter (spiegeltje) dat het tapgat doorloopt, dus ha! een bout + moer, en verder geen gezeik meer!
ga het effe proberen, is wel lastig hoekje, maar, zoals mijn goede vader altijd zei (was monteur): je moet vooral lenige handen hebben als monteur!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Plaats reactie