Valbeugel werkt !

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Strompel

Valbeugel werkt !

Bericht door Strompel »

Vraag me niet hoe het is gebeurd, maar vandaag na het tanken deed ik de zijstandaard terug en verloor ik mijn evenwicht. De motor viel van me af, maar gelukkig had ik hem vast en kon hem zachtjes neerleggen. :oops:
Toch schrik je. 16 jaar motorrijden en dit was mijn eerste en hopelijk mijn laatste keer. Gelukkig is de schade beperkt gebleven tot een schram op de beugel die bij deze zijn geld al terugverdient heeft en de handvatbeschermkap met een lichte kras. Ook mazzel dat ik een kofferrek heb. Tsja, je zou het een keer mee moeten maken. :wink:
[img][img]http://img484.imageshack.us/img484/5716/schutzbuegel129rs.th.jpg[/img][/img]
Hepco en Becker, niet alleen maar mooi.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Nou dat neerleggen dat ken ik.... :oops: :oops: en ik hoop dat het daar bij blijft :?

:arrow: zonder valbeugel kost dit geintje al gauw een handkap en handle :( ....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Strompel

Bericht door Strompel »

Beugel is al bijgewerkt en de handkap heb ik met de Dremel glad gepolijst en met bumperpolish gepoetst en een zeer acceptabel einderesultaat behaald.
`K zal het niet weer doen. :?
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

ehh, een weekje of wat geleden wilde ik rechtsaf.
Reed zo'n 20 - 30 km, enne in ene plat :oops: . Lag ook bijna gelijk stil...
Ik had en heb tot op heden nog geen valbeugel, maar als de schade herstelt is (een dikke 900 Euris) komt die er toch zeker gelijk op.
Wel een enorme deuk in mijn ego, en vraag me niet wat er nu precies gebeurd is. Het zou wel eens kunnen dat ik mijn voorrem aangetikt heb. Geen idee, maar in ieder geval zonde van de centen :cry: , al dekt de verzekering de schade.

Weet iemand of er ook sliders bestaan voor een Strom :?:
Strompel

Bericht door Strompel »

Voor iedere motor zijn er ook sliders, maar soms staat dat als zijwieltjes terwijl een beugel niet alleen beschermt, maar ook de DL meer "body" geeft. Maar da`s mijn smaak.
Verderop in dit Forum staan geloof ik nog wel een topic over sliders, even zoeken dus!
Trouwens, over toeval gesproken. Bij het rechtop zetten werd ik vriendelijk geholpen door iemand die vertelde ook zo`n motor te hebben. Laat ik die nu toevallig vandaag in het Gescher (D) tegenkomen! Dus bij deze; René nogmaals dank en veel plezier met je DL 650! 8)
Real Biker

Bericht door Real Biker »

Volgens mij heeft Crazy Chris sliders op z'n Strom
Bhodi

Bericht door Bhodi »

en soms kost het ook een knipperlicht....
Heb hem gisteren op zijn kant gelegd op een kruising. Kwam voor een stopbord aan, wilde naar links, draaide iets in, landingsgestel uit en toen liep de weg iets te veel af. Tja...en als 'ie gaat dan gaat 'ie. Gelukkig met zijn 2-en onderweg zodat hij ook zo weer overeind stond want iedereen staat wel te kijken maar helpen ho maar....
:evil:
Sluit me in ieder geval aan bij de reacties hier: lang leve de valbeugel en gelukkig zonder kofferset onderweg.
Idd krassen op de spiegel, handkap en valbeugel. Deze zijn inmiddels weg gepoetst en bijgewerkt, nou de krassen op mijn ego nog ff wegwerken en een nieuw knipperlichtje... :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Real Biker schreef:Volgens mij heeft Crazy Chris sliders op z'n Strom
Chris rijdt al een half jaartje geen V-Strom meer...... :roll: :lol: Ik heb trouwens ook al eens in bijna stilstand gebruik "mogen" maken van de valbeugel. Zat er gelukkig niet voor de show op. Schade is daardoor aanzienlijk beperkt gebleven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Klopt Rob.......Real Biker zijn bericht was dan ook van 2006!! :lol:

@ Bhodi,
geef het een beetje tijd en alle wonden helen, ook die van je ego :!:
(ik kan er over meepraten.... :oops: )
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

:oops: time flies 8)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Menno

valbeugels laten plaatsen

Bericht door Menno »

Heb afgelopen week gelijk met de 18.000 km beurt valbeugels laten monteren. maakt de DL net even wat robuuster. Moet toegeven dat ik de beugels heb laten plaatsen na een klassieke "vergeet je slot niet van je schijf te halen..." schade was gelukkig beperkt tot en knipperlicht, verbogen spiegel en een paar dagen spierpijn in m'n linkerpoot.
Aangezien ik veel woon-werk file ellende heb met nogal wat van rijbaan veranderende automobilisten leek het mij niet onverstandig om een beetje kreukelzone in te bouwen...
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: valbeugels laten plaatsen

Bericht door Stroompje »

Menno schreef:Heb afgelopen week gelijk met de 18.000 km beurt valbeugels laten monteren. maakt de DL net even wat robuuster. Moet toegeven dat ik de beugels heb laten plaatsen na een klassieke "vergeet je slot niet van je schijf te halen..." schade was gelukkig beperkt tot en knipperlicht, verbogen spiegel en een paar dagen spierpijn in m'n linkerpoot.
Aangezien ik veel woon-werk file ellende heb met nogal wat van rijbaan veranderende automobilisten leek het mij niet onverstandig om een beetje kreukelzone in te bouwen...
:arrow: en ogen voor en achter en opzij....... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Menno

Bericht door Menno »

Hallo Heleen,


met die ogen zit het wel goed, gewoon ver vooruit kijken en extra alert zijn op die plekken in de file waar de gaten vallen. Met name de opgefokte golfjes, subaru's en grote snelle leasebakken willen dit soort gaten nogal eens te snel opvullen. Het voordeel is wel dat op het traject haarlem Amsterdam een groot deel van de automobilisten gewend is aan motoren en dus ook regelmatig ruimte maakt. Een enkeling ligt nog wel eens ( zichtbaar ) dwars.... :evil:
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Met name de opgefokte golfjes, subaru's en grote snelle leasebakken willen dit soort gaten nogal eens te snel opvullen

Mijn 4 wieler voor als het regent..... :roll: :roll:

Afbeelding

Maar ik voel me niet aangesproken hoor......ik kijk nml doordat ik zelf motor rijd altijd wel..... 8)
Ter Land Ter Zee en........
Menno

Bericht door Menno »

ha Puff,
tsja wie kaatst kan de bal verwachten.....
sportief opgepakt in ieder geval.
Aan de foto te zien heb je ervaring, contacten met andere Subaru-bezitters. je voelt 'm aankomen.....
veel rijplezier op 2 of vier !!
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Om een heel lang verhaal kort te maken.....

Laten we zeggen dat de laatste 2 jaar deze auto finacieel in bereik is gekomen voor een "andere' generatie..

Met de door jouw genoemde reputatie tot gevolg....

Impreza is heel lang een auto geweest die "The most bang for buck" had.

Nu zie je een explosie van jongeren die zo'n auto kopen en er een tupperware bak van maken en voor 300 kilo aan audioapparatuur achterin leggen....
Ook totaal geen rijervaring met hoogvermogende auto's..met alle gevolgen van dien. :roll:

Ik heb ooit een CRX gereden en ook om die reden hem weggedaan omdat die auto bereikbaar werdt voor een groep waar ik niet mee geassocieerd wilde worden...

Met de GTT begint nu hetzelfde gevoel te kriebelen.....dus zo zachtjes aan maar eens op zoek naar iets anders..... :lol:


Danny.
Ter Land Ter Zee en........
Menno

Bericht door Menno »

Tupperware bak? Niet eerder gehoord maar een mooie, passende en pakkende omschrijving . :D Ga ik zeker onthouden.
Als je een auto zoekt die financieel onbereikbaar is voor die andere generatie heb je volgens mij nog keus genoeg. of het betaalbaar is is een ander verhaal natuurlijk.
we raken overigens aardig van het onderwerp af.
van valbeugel naar tupperware....
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Tuppeware zit ook op de Strom.... :twisted:
Ter Land Ter Zee en........
Menno

Bericht door Menno »

Binnenkort een Tupperware Toer Tocht dan maar... :shock:
Fop

Valbeugels werken

Bericht door Fop »

Bij mij werkte mijn valbeugels vandaag ook, ik heb een soort valdoppen op de centrale motorbout zitten. Ik viel omdat er een tien tons vrachtwagen terwijl ik stil stond achteruit kwam zetten zonder dat hij in de gaten had dat ik achter hem stond. Het omvallen leverde dus niet zoveel schade op maar tien ton op je kuip natuurlijk wel. Zelf ben ik gelukkig goed afgekomen, ben de berm ingeslingerd dus lande zacht. heb wel wat pijn in de scheenbenen vanwege de valdoppen waar ik met twee voetjes aan de grond achter stond toen het gebeurde en wat pijn in mijn nek en bovenbenen dus dat kon morgen nog wel wat erger zijn.

Motor gaat morgen naar de dealer voor expertise dus ik hoop maar dat het frame niet beschadigd is anders kon het wel eens een total lossje zijn.

Groeten,

Fop
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Wooooooow 10 ton :shock: :shock:

Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen en hopelijk is de spierpijn niet al te erg... :!:
Laat ff weten hoe het met je Strom afloopt..... :roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Fop

10 Ton

Bericht door Fop »

De spierpijn valt vies tegen, je maakt toch een grotere smakker dan je je herrinert. Ok het aanspannen van de spieren voor de klap helpt hierbij wel een beetje mee.

De schade wordt vrijdag getaxeerd dus dat is nog even afwachten. Vrijdagavond ga ik op vakantie dus hopelijk is m'n Strom weer rijklaar als ik terug kom.

Als het total lossje is dan wordt het natuurlijk een ander verhaal maar dat hoor ik hoop ik nog voor ik vrijdagavond weg ga.

Groeten,

Fop
Fop

Valt mee

Bericht door Fop »

Gelukkig, niet total loss. Het frame was nog OK en dat scheelt een hoop, maar toch ruim € 3500,-- schade.

Heeft ook nog zes weken geduurd omdat NIMAG twee onderdelen niet op voorraad had.

Maar goed, hij rijdt weer.
Plaats reactie