Hulp bij monteren Fehling valbeugel...

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Pim

Hulp bij monteren Fehling valbeugel...

Bericht door Pim »

Hoi,

Vanmiddag even een eerste poging gedaan mijn nieuwe Fehling valbeugel te monteren op mijn dl650. Viel niet mee, 3 graden, kouwe vingers en het hagelde de garage in. Waar ik meteen tegenaan liep is de gebrekkige handleiding. Er zitten 6 afstandhouders bij, 4 dikke en 2 dunnere. Om de bevestigingsstrip te monteren tussen blok en oliekoeler zijn die afstandhouders nodig. De smalle waren te smal omdat het bevestigingspunt (van de oliekoeler) wat terugwijkt en bij gebruik van de bredere komt de oliekoeler praktisch tegen de uitlaat aan. Weet iemand welke je daarvoor moet gebruiken? En waarvoor zijn de andere 4 afstandhouders? Ik moet eerlijk zeggen dat ik door het koude weer snel weer ben gestopt, maar een tip van jullie zou me alvast op weg helpen voor de volgende poging :lol:
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Zie onderstaand bericht : :shock:

Geplaatst: Do Dec 15, 2005 12:47 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Fluitje van een cent, 15 minuten werk.
4 bouten uitdraaien, 2 bouten links+ 2 spacers, 2 bouten rechts+ 2
spacers, beugels erop,verbindingsstuk met twee bouten en moeren
vastzetten, beugels links en rechts evenhoog zetten en dan alle bouten
vastdraaien, klaar .

Al het bevestigingsmateriaal wordt meegeleverd incl. montage-instructie.

gr.
Richard
_________________
DL1000 K2
Pim

Bericht door Pim »

Dank voor je antwoord. Mogelijk is het bij een DL1000 iets anders, maar het gaat mij er om hoe je bij een 650 de verbindingsstrip (langwerpig stuk metaal met 4 gaten erin) tussen blok en oliekoeler monteert. Je moet daar ook spacers gebruiken volgens het plaatje, maar bij het gebruik van de smallere spacers (2 stuks bijgeleverd) kreeg ik de verbindingsstrip niet mooi recht gemonteerd.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Sorry Pim,

ik dacht dat de valbeugels voor een 650 identiek zijn aan die voor de 1000. :oops:


gr.
Richard
Pim

Bericht door Pim »

Geeft niks, altijd fijn als iemand meedenkt! Hoop dat er nog iemand met 650 tips heeft. En anders krijg ik dat ding er ook wel op, zal alleen ff meer tijd kosten.

gr.
Pim
Pim

Bericht door Pim »

Schopje.. Niemand met een Fehlingsetje op een DL650?
Pim

Bericht door Pim »

Ik heb dit gevonden op een Duits forum, maar ik kan het niet helemaal vertalen. Is er iemand die dit in begrijpelijk nederlands kan omtoveren?

Die Verbindungslasche wird an der mittleren Halterung der Zusatzhalter und zusätzlich an den Halterungen des Ölkühlers befestigt.

Alvast mijn dank!
groeten
Pim
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Die Verbindungslasche wird an der mittleren Halterung der Zusatzhalter und zusätzlich an den Halterungen des Ölkühlers befestigt.

Ongeveer als volgt:
Het verbindingsstuk wordt aan de middelste houder van de extra houder en aan de houders van de oliekoeler bevestigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pim

Bericht door Pim »

En weer bedankt!! Ik heb inmiddels een pdf-je van Fehling gekregen van dezelfde handleiding als ik al had, maar nu zijn de foto's veel duidelijker, dus dat zou moeten helpen.
Volgens mij heb ik het net zo gedaan als op de foto's en paste het niet. Nou ja, als het iets warmer wordt maar weer een nieuwe poging wagen.

Groeten
Pim
Mick

if everything fails

Bericht door Mick »

Hoi Pim,

Ik heb die valbeugel er opgezet met een temperatuurtje van rond het vriespunt. Nu is mijn technische kennis en geduld niet zo heel erg groot, en wat blijkt.... dat ding past ook (en zit volgens mij goed vast) zonder m aan de oliekoeler vast te maken :? . (k hoop dat ie ook werkt, als de strom een keer omvalt).

Groeten,
Mick
Plaats reactie