Touratech valbeugel dl1000 ook op dl 650?

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
sebmar

Touratech valbeugel dl1000 ook op dl 650?

Bericht door sebmar »

Ha allemaal, 1 maart krijg ik mijn nieuwe rode dl650 :D , en ik volg genoegzaam alle topics mbt inrijden, carterbescherming en valbeugels.
Ik vindt de romatech valbeugel mooi, maar die van touratech mooier, ook al is ie duurder... Weet iemand of deze beugel ook past op een dl650? volgens mij is een dl1000 kuip net iets anders, of zit ik er naast?
de beugel van suzuki heeft natuurlijk als voordeel dat je de carterbeschermer kan monteren. De beugels van roma- en touratech bieden dat niet :?
optisch vindt ik de originele beugels niet zo mooi als de toura- romatechbeugel, maar een beetje skidplate-bescherming is wel fijn(staat ook wel 'af' ...
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

hoi

ik denk niet dat het kuipwerk een probleem is.....ik denk meer dat de motorophanging wel erg anders is en het daarom misschien niet gaat passen.

wat ik wel weet (uit ervaring) is dat touratech altijd hele goede spullen heeft/maakt.

maar je kunt ze een e-mail sturen:info@touratech.de
of op hier kijken : http://forum.touratech.de/index.php?language=english" onclick="window.open(this.href);return false;

veel succes.

o ja...gefeliciteert met je nieuwe DL.......volg ook het topic roest en het voorkomen ervan.
sebmar

Bericht door sebmar »

Dank je voor de info Erik,
ik zal ze eens een mailtje sturen en zien wat het antwoord is.
Roest? in 2005/6? Dit had ik nog niet gelezen, en ga dit nu zeker doen!
Ik weet dat een dl 650/1000 scherp geprijst is, maar dat wil toch zeker niet zeggen dat de laklaag kind van de rekening is? :?

bedankt,

groeten!
bjorri

Bericht door bjorri »

Ter info: ik heb deze valbeugel, carterbescherming.

http://www.patwalshdesigns.com/guard.html

Niet heel mooi om te zien maar wel doeltreffend (ook wel een beetje stoer). De koeling wordt absoluut niet gehinderd en als het goed is kan je overal gewoon bij als je een beurt laat doen.

Bij de transportkosten mag je 25 $ optellen voor europa en helaas moest ik opeens ook nog ? 60 betalen aan de nederlandse staat.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat vind ik het nou niet waard; totaal $ 334 oftewel 292 Euro. Dan doet mijn Mo-tech het voor 119 Euro het ook prima. Maar smaken verschillen, net als wat je er voor over hebt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Bericht door Fred »

bjorri schreef:Ter info: ik heb deze valbeugel, carterbescherming.

http://www.patwalshdesigns.com/guard.html

Niet heel mooi om te zien maar wel doeltreffend (ook wel een beetje stoer). De koeling wordt absoluut niet gehinderd en als het goed is kan je overal gewoon bij als je een beurt laat doen.

Bij de transportkosten mag je 25 $ optellen voor europa en helaas moest ik opeens ook nog ? 60 betalen aan de nederlandse staat.
Das verdekke heel veel geld voor wa ijzere buizen.
Die van Romatech kost verzending incl. net geen 100 euro, wa volgens mij al meer dan genoeg is. Ne trekhaak voor op mijn wagen kost geplaatst 125 euro, en dat is heel wat meer ijzer en nog een uur werk inbegrepen.
Biker

Bericht door Biker »

Tja veel geld maar die $60,= was dan ook een beetje onverwacht. Maar exclusief is hij wel, je bent zeker de enige van het land!!!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

biker schreef:Tja veel geld maar die $60,= was dan ook een beetje onverwacht. Maar exclusief is hij wel, je bent zeker de enige van het land!!!!
Hoezo onverwacht? Het is toch wel bekend dat je bij aankoop in niet EU-landen invoerrechten moet betalen. En dat hakt er flink in. Reden om het dus niet daar maar binnen de EU te kopen, indien mogelijk natuurlijk. En zonder die invoerrechten blijft het nog steeds een duur ding.....
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
bjorri

Bericht door bjorri »

Iron Horse schreef:
biker schreef:Tja veel geld maar die $60,= was dan ook een beetje onverwacht. Maar exclusief is hij wel, je bent zeker de enige van het land!!!!
Hoezo onverwacht? Het is toch wel bekend dat je bij aankoop in niet EU-landen invoerrechten moet betalen. En dat hakt er flink in. Reden om het dus niet daar maar binnen de EU te kopen, indien mogelijk natuurlijk. En zonder die invoerrechten blijft het nog steeds een duur ding.....
Nou, ik had begrepen dat er meestal geen invoer rechten betalld hoeven worden. Bij navraag (ervaringen van postkantoor) blijkt dat ongeveer driekwart van de zendingen gewoon door gaat. Ook die 25 euro extra verzendkosten had ik niet opgerekend om eerlijk te zijn.

Al met al een stuk duurder dan verwacht. Maar ach, de ergenis van iets wat net niet goed is duurt langer dan de vreugde over de prijs.
Harold

Bericht door Harold »

De grens ligt eigenlijk maar op het belachelijk lage bedrag van 22 euro (CDtje of boek). Alles daarboven betaal je BTW over aankoopbedrag EN verzendkosten over als de douane je eruit pikt. Voor sommige dingen komt er nog een paar procent invoorrechten bij.

De praktijk is dat als het een klein en licht pakketje is met normale post verzonden het vaak zonder douane doorgaat.
Ik heb vaak kleine modelbouw spullen (elektronica) via internet besteld zonder enig probleem met extra kosten. Een valbeugel of scherm zal makkelijker de aandacht trekken dan een enveloppe of klein doosje.

Zaken verzonden via fedex/UPS e.d koeriers worden altijd ingklaard.

http://www.douane.nl/particulier/intern ... kopen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie