valbeugel

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Berie

Bericht door Berie »

Naar aanleiding van al de positieve commentaren op de Fehling-valbeugels heb ik er mij vorige week ook maar eens op gewaagd om deze te bestellen, in het zwart (btw past schitterend bij m'n grijze
STROM) - Vanmorgen koerier van DPD aan de deur - inderdaad alles mooi verpakt, maaaaar ... geen handleiding te vinden ... hmm wat nu gedaan ... nog ff de foto's hier op het forum bekeken en tot mijn grote verbazing verliep de installatie zo goed als vlekkeloos, piece of cake man ;-) en een half uurtje later stonden de beugels erop!
Martin

Bericht door Martin »

berie schreef:Naar aanleiding van al de positieve commentaren op de Fehling-valbeugels heb ik er mij vorige week ook maar eens op gewaagd om deze te bestellen, in het zwart (btw past schitterend bij m'n grijze
STROM) - Vanmorgen koerier van DPD aan de deur - inderdaad alles mooi verpakt, maaaaar ... geen handleiding te vinden ... hmm wat nu gedaan ... nog ff de foto's hier op het forum bekeken en tot mijn grote verbazing verliep de installatie zo goed als vlekkeloos, piece of cake man ;-) en een half uurtje later stonden de beugels erop!
Goed te horen dat de Fehling beugel bij jouw goed te plaatsen is. Ik heb zelf een 650 en er zijn hier en daar wat twijfels of hij daar ook zo vlekkeloos op past. Deze week haal ik mijn beugel op en ga ik is kijken of het goed gaat.
Laat het wel horen.
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Berrie,


Waar heb jij deze beugels besteld, ik lees een winkeltje voor 89 euro.
Zou je mij het adres kunnen geven of internet site.

groeten,

Henk
Berie

Bericht door Berie »

Henk,

heb hem besteld op http://www.romatech.de
85,00 EUR + 9,50 EUR verzendingskosten = 94,50 EUR
Martin

Bericht door Martin »

[quote="Henk"]Hoi Berrie,


Waar heb jij deze beugels besteld, ik lees een winkeltje voor 89 euro.
Zou je mij het adres kunnen geven of internet site.

groeten,

Henk[/quote]

Henk,
effe voor de duidelijkheid..ik heb mn beugels besteld bij Martijns motorkleding in Rotterdam.
Ik ga ze deze week ophalen. Volgens zijn opgave ga ik 89 euro betalen.
De discussie...zie een paar dagen/weken terug gaat over het feit of de beugels ook goed onder een 650 passen. Dat ga ik binnenkort dus uitproberen. Pim schreef dat hij ze ook heeft maar een onderdeel past niet op zijn 650. Ik ga dus kijken of het bij mij wel goed gaat...misschien heeft hij een verkeert onderdeel meegekregen.

Groet,
Martin
Martin

Bericht door Martin »

Hoi Pim,
door drukte nog weinig tijd gehad voor de beugels. Ze zijn binnen, voorzien van een speciale beschrijving voor de 650. Ik heb al wat zitten passen en meten en er is zit oa een apart stripje bij met gaten als steun voor de oliekoeler. Ook een tweetal stangen die van de beugel verder naar onder langs het blok lopen. Ziet er goed uit. Binnenkort monteren maar het lijkt allemaal te passen.


Martin schreef:
Pim schreef:Laat me even weten als je de spullen binnen hebt. Ben vooral benieuwd of jij hetzelfde tussenbeugeltje krijgt wat je tussen de oliekoeler en het blok plaatst. Misschien hebben ze mij wel een verkeerd tussenstuk gestuurd.
Is goed. Wellicht past het bij mij...jij weet dan dat je wat te ruilen hebt.
Ik heb hem besteld bij een zaakje in Rotterdam...89 euro...hij belt me als hij binnen is.
Ik houd je op de hoogte!!
Martin

Bericht door Martin »

Hoi Pim,

het heeft even geduurd maar toch een positief berichtje. De beugels zitten er op (650) en eigenlijk probleemloos. Het set is compleet heb ik ervaren. Thv de oliekoler, die overigens even los moet, zit een mooi meegeleverd stripje met 2 afstandbusjes. Met een goed uurtje sleutelen zit het spul er onder. Mocht je nog vragen hebben over meegleverde onderdelen laat het effe weten.
Groet,
Martin


Martin schreef:Hoi Pim,
door drukte nog weinig tijd gehad voor de beugels. Ze zijn binnen, voorzien van een speciale beschrijving voor de 650. Ik heb al wat zitten passen en meten en er is zit oa een apart stripje bij met gaten als steun voor de oliekoeler. Ook een tweetal stangen die van de beugel verder naar onder langs het blok lopen. Ziet er goed uit. Binnenkort monteren maar het lijkt allemaal te passen.


Martin schreef:
Pim schreef:Laat me even weten als je de spullen binnen hebt. Ben vooral benieuwd of jij hetzelfde tussenbeugeltje krijgt wat je tussen de oliekoeler en het blok plaatst. Misschien hebben ze mij wel een verkeerd tussenstuk gestuurd.
Is goed. Wellicht past het bij mij...jij weet dan dat je wat te ruilen hebt.
Ik heb hem besteld bij een zaakje in Rotterdam...89 euro...hij belt me als hij binnen is.
Ik houd je op de hoogte!!
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Dat klinkt inderdaad prima Martin, heb je er bij Martijn's shop echt 89 voor betaald ? :?: (Dan koop ik ze daar ook !!) :lol:

Thanks Johan
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Zelf heb ik deze: http://www.hepco-becker.de/anbauanleitu ... 7.0001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijs weet ik niet gezien ik ze van de dealer bij mijn motor kreeg. Zelf vind ik ze er erg goed uitzien.
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Ik heb zojuist de valbeugels van fehling binnen gehad en ik denk dat ik een onderdeel of twee mis.Maar ik twijfel of ik de juiste benaming (Duits) goed heb ,misschien kan iemand me uit de brand helpen.Het gaat om de twee stangen(een links en een rechts) die van onder aan het motorblok omhoog lopen naar onderzijde beugel.Zijn dit toevallig:1Paar Zusatzhalter ?
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Nou,alles zit er op. Even een mailtje naar FEHLING dat de Zusatzhalters ontbraken. Paar dagen later antwoordt gehad met de untschuldigungen en dat het allemaal zo snel mogelijk zou worden opgestuurt.En inderdaad,binnen 5 dagen had ik de ontbrekende onderdelen kosteloos binnen,TOPPIE!!!! :mrgreen:
Remko

Bericht door Remko »

Net even een originele valbeugel gemonteerd. Dat was de goedkoopste! Daar zit dan ook een nieuwe bout bij voor door het blok. Het spul d'r ingezet en gelijk maar de slijptol in die bout gezet. Ruim een centimeter te lang vind ik niet echt netjes.....


Maar goed, het ding kan nu om donderen en dan bij voorkeur als ik er niet op zit!!!

8) 8) 8) 8)
Van

Bericht door Van »

is die fehling valbeugel nog ergens te krijgen?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Is valbeugels monteren niet net alsof je op een fiets met steunwieltjes rijdt? :mrgreen:

(Gehoorde opmerking tijdens de Veluwe- en IJsselvalleitocht...)




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Van

Bericht door Van »

niemand? :(
Willystrom

Bericht door Willystrom »

http://www.romatech.de/shop/suzuki/5022 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kun je hem nog steeds bestellen,de Fehling Beugel. :mrgreen:
Alexhovenier
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 14-03-2010, 11:06
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 l4
Woonplaats: wageningen

Re: valbeugel

Bericht door Alexhovenier »

KAN IK ZO VALBEUGEL OOK MONTEREN MET EEN ORGINELEN CATERBESCHERMING VAN SUZUKI


GRT ALEX
burn your rubber not your soul
Willystrom

Re: valbeugel

Bericht door Willystrom »

:?: Geeeeeen idee
Plaats reactie