Beste ruit voor Dl-1000 2002

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Krist

Beste ruit voor Dl-1000 2002

Bericht door Krist »

Hallo,

ik heb zelf een dl-1000 uit 2002 en vind et standaard scherm waardeloos. Als ik tijdens het rijden ga staan, dan heb ik minder last van ruis dan dat ik gewoon zit.

Heeft iemand een tip? Ik zat zelf te denken aan een givi-scherm. Ik ben 1.80 mtr
spyball

Re: Beste ruit voor Dl-1000 2002

Bericht door spyball »

Krist schreef:Hallo,

ik heb zelf een dl-1000 uit 2002 en vind et standaard scherm waardeloos. Als ik tijdens het rijden ga staan, dan heb ik minder last van ruis dan dat ik gewoon zit.

Heeft iemand een tip? Ik zat zelf te denken aan een givi-scherm. Ik ben 1.80 mtr

Kijk even onder het onderwerp hoge ruit zin of onzin .De bijgevoegde foto's van het afgezaagde scherm geven je misschien een oplossingsrichting.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een directe link is dan geen overbodige luxe dus bij deze klik hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
xlrider

Re: Beste ruit voor Dl-1000 2002

Bericht door xlrider »

Ik heb thuis nog de 'verhoogde suzuki' liggen. ( model K2 en K3 )

Was niet goed voor mij ( 1m83 en ietske minder dan 100 kg ;-) )

Ben jij kleiner, dan is dit misschien iets voor U. :?:

Als je interesse hebt om eens te proberen, laat maar iets horen. ( xlrider@pandora.be )
Krist schreef:Hallo,

ik heb zelf een dl-1000 uit 2002 en vind et standaard scherm waardeloos. Als ik tijdens het rijden ga staan, dan heb ik minder last van ruis dan dat ik gewoon zit.

Heeft iemand een tip? Ik zat zelf te denken aan een givi-scherm. Ik ben 1.80 mtr
Biker

Bericht door Biker »

Of je blijft staan! :lol: Dan krijg je ook geen last van een zere kont :!: 8)
popye

Bericht door popye »

Ik denk dat er geen enkele oplossing is om uit de wind te zitten, heb één maand na de aankoop een verhoogde ruit van suzuki zelf geplaats maar gaf geen voldoening, ik rij nu met deze ruit op de hoogste stand en heb de spleet (opening tussen motor en onderkant ruit) opgevult met een stuk rond isolatiemateriaal dat men gebruikt voor waterleiding te isoleren en moet zeggen dat ik best tevreden ben, die mousse dient er voor te zorgen dat als het regent de regen niet onder mn scherm doorkomt.
spyball

Bericht door spyball »

biker schreef:Of je blijft staan! :lol: Dan krijg je ook geen last van een zere kont :!: 8)

Wie krijgt er nou een zere kont op dit zadel......
adro

Bericht door adro »

Je moet wel onderscheid maken tussen een verstelbare ruit (k4 >) en een niet verstelbare k2 en 3. Ik heb op mijn K2 ook veel last van herrie door het vaste ruitje. In eerste instantie dacht ik dat het aan de helm lag. Gisteren echter een stuk autosnelweg gereden met de Bandit van mijn vrouw. Geen noemenswaardige herrie meer in de helm.
En met herrie bedoel ik ook echt herrie. Op de autosnelweg rij ik tegenwoordig met van die oranje doppen uit de bouwmarkt. Je hoort bijna het motorblok niet meer lopen :cry: . Dit betekent de rest van de dingen in het verkeer hoor je ook niet meer. :cry:
Ik denk dat ik toch een MRA scherm ga proberen. Deze is twee cm hoger, getint en heeft een verstelbare spoiler.
Is iemand bekend met de ruiten van MDI



Afbeelding

http://www.mdi-online.nl/html/produkten-index.html
HansDL

Bericht door HansDL »

adro schreef:Je moet wel onderscheid maken tussen een verstelbare ruit (k4 >) en een niet verstelbare k2 en 3. Ik heb op mijn K2 ook veel last van herrie door het vaste ruitje. In eerste instantie dacht ik dat het aan de helm lag. Gisteren echter een stuk autosnelweg gereden met de Bandit van mijn vrouw. Geen noemenswaardige herrie meer in de helm.
En met herrie bedoel ik ook echt herrie. Op de autosnelweg rij ik tegenwoordig met van die oranje doppen uit de bouwmarkt. Je hoort bijna het motorblok niet meer lopen :cry: . Dit betekent de rest van de dingen in het verkeer hoor je ook niet meer. :cry:
Ik denk dat ik toch een MRA scherm ga proberen. Deze is twee cm hoger, getint en heeft een verstelbare spoiler.
Is iemand bekend met de ruiten van MDI



Afbeelding

http://www.mdi-online.nl/html/produkten-index.html
Yep, die heb ik 2 weken geleden gekocht. Ik merk dat hij stiller is bij lagere snelheden, maar op de snelweg >140 heb je meer last van wervelingen. Kortom, niet perfect. Ik denk dat ik wat ga experimenteren met de hoogte.
MacB

Bericht door MacB »

Ik heb het verhoogd windscherm gestoken met winddeflector erop.
Dit geeft een enorm verschil en ben er super tevreden over.
Minder lawaai en geen turbulenties meer, niet meer met je hoofd zitten schudden enz. allemaal in een slag verdwenen :D
Arnold

Bericht door Arnold »

MacB schreef:Ik heb het verhoogd windscherm gestoken met winddeflector erop.
Dit geeft een enorm verschil en ben er super tevreden over.
Minder lawaai en geen turbulenties meer, niet meer met je hoofd zitten schudden enz. allemaal in een slag verdwenen :D
Hoi Mac,

zou je ook het merk en type kunnen noemen?

grtz Arnold
(die op z'n 650 ook een ander scherm wil)
MacB

Bericht door MacB »

Hallo Arnold,

Het verhoogd windscherm + deflector is orgineel van Suzuki, prijs +/- 164 €.
Ik had eerst het scherm laten plaatsen, terwijl mijn dealer het scherm + deflector aanraade. Toen het scherm alleen geplaatst was, vertrok ik bij mijn dealer, na 500m heb ik hem opgebeld en gezegd dat hij onmiddelijk de deflector moest bestellen. Zonder de defl. had ik een donderend lawaai rond mijn hoofd. Met defl. was dit opgelost.

Greetz MacB :wink:
adro

Bericht door adro »

MacB schreef:Hallo Arnold,

Het verhoogd windscherm + deflector is orgineel van Suzuki, prijs +/- 164 €.
Ik had eerst het scherm laten plaatsen, terwijl mijn dealer het scherm + deflector aanraade. Toen het scherm alleen geplaatst was, vertrok ik bij mijn dealer, na 500m heb ik hem opgebeld en gezegd dat hij onmiddelijk de deflector moest bestellen. Zonder de defl. had ik een donderend lawaai rond mijn hoofd. Met defl. was dit opgelost.

Greetz MacB :wink:
Wat moet ik mij bij een deflector voorstellen :?: . Ik heb thuis een verhoogde 18+ ruit (origineel) voor de K2 +3 liggen. Deze heb ik via e-bay in Duitsland erworben (zoals dat zo mooi in het duits heet) Met deze ruit kreeg ik niet het gewenste resultaat. Originele ruit weer geplaatst omdat ik dat toch een stuk mooier vind staan als zo’n hoge ruit.
Misschien is zo’n deflector een goede optie.
Heb je misschien een Fotoooooooooootje.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

kijk hier eens :zoeken bij V-Strom-->varioscreen..........is dit de deflector????
Dit is echter voor de nieuwe modellen......


Afbeelding
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
MacB

Bericht door MacB »

Hello Adro,

Op deze link zie je enkele schermen deflector. http://www.suzuki2wheels.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Accesoires, windschermen

Greetz :wink:
adro

Bericht door adro »

MacB schreef:Hello Adro,

Op deze link zie je enkele schermen deflector. http://www.suzuki2wheels.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Accesoires, windschermen

Greetz :wink:
Helaas moet je de hele ruit erbij kopen. Waarom verkopen ze die dingen niet los.
Ik zag wel mijn verhoogde ruit op de site staan. En wat blijkt: het is een 8+ ruit :x .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je kunt ook een losse "laminair lip" kopen. Zie dit topic.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
peternomen

verhoogde ruit

Bericht door peternomen »

vroeger hoorde ik vanaf 90 km zelfs de motor niet meer draaien- ben 1.86 m groot. Standaard scherm (k2) vervangen door verhoogd suzuki-scherm: nog erger. Deflector gekocht: iets beter.
Volgende combinatie is beste tot nog toe: verhoogd scherm (suzuki) - mét deflector (suzuki) én een 15 tal gaten geboord onderaan in de punt van het scherm. Nu kan ik gemakkelijk mijn motor horen draaien tot 150 km - maar vanaf 120 beginnen de turbulentie opnieuw, zij het niet zo erg zoals vroeger. En ik rij met open vizier - stiller en plezanter dan gesloten. Waaruit ik besluit dat de resterende turbulenties eigenlijk van de helm komen?????
MacB

Bericht door MacB »

Volledig mee eens! Mijn dealer had mij nochtans gewaarschuwd dat ik best het verhoogde scherm met deflector had genomen.
Niet dus enkel het hoge scherm geplaatst, ik had hiermee 500 m gereden, ben gestopt en heb de deflector besteld. Met de deflector rijd ik enkel omhoog op de snelweg.Ben hierover 100% tevreden. Veel minder lawaai rond de helm, niet meer met mijne kop zitten schudden op de snelweg, enz. Wat het uitzicht betreft,...... dat ben je vlug gewoon :wink:
Ik ben een 1.80 m hoog :D
Korsan

Bericht door Korsan »

Voor iemand met interesse heb ik nog een originele Suzuki toerruit te koop (hoger als standaard). Past op de 2002 en 2003 modellen. Verkoop ivm inruil motor. Prijs is 45 euro.
Plaats reactie