Givi Air stream scherm en kloontje

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Theomir

Givi Air stream scherm en kloontje

Bericht door Theomir »

Ik heb onlangs een Givi Air Stream scherm aangeschaft, maar ik ben er niet echt happy mee :( . Met name de turbelentie is nog niet helemaal over. Ik blijf zoeken naar oplossingen, zodat ook de snelweg een aangenaam gebeuren wordt :lol: Ik lees steeds over 'kloontje' of een bracket. Is dit hetzelfde of iets anders en waar zijn deze dan te koop? Misschien is de Air Stream wel op het kloontje te monteren. Het vario scherm van Suzuki heb ik ook al uitgeprobeerd met een flipje, maar ook niet een geweldig succes, hoewel ik moet toegeven dat het beter is dan het originele scherm dat op de nieuwe DL650 is gemonteerd. Ik heb dus al twee schermen geprobeerd, zonder echt succes. En een andere motor kopen wil ik niet, daarvoor bevalt deze nieuwe DL mij te goed. Wie kan mij adviseren??
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Givi Air stream scherm en kloontje

Bericht door Stan »

Hoi, ook ik heb lang gezocht maar ben bang dat het op een V-strom niet veel beter zal worden dan met de Air-flow van Givi/Kappa.
Mijn ervaring is dat je op een motor nooit helemaal vrij zult zijn van wind/turbulentie. Ik rijd geregeld op een BMW R1200rt en een Honda ST1300 Pan European en zelfs op dat soort volbloed toerbuffels zit ik nog steeds deels in de wind turbulentie.

Succes met je zoektocht, hoop dat je zult vinden wat je zoekt!

Gr.
Stan
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Theomir

Re: Givi Air stream scherm en kloontje

Bericht door Theomir »

Dank je wel stan voor je reactie. Ik heb ook verschillende toerbuffels achter de rug. Ik heb het gevoel dat het daar minder was. De RT heeft ook een verstelbaar scherm dat je onder het rijden kan stellen. Dat maakt het gemakkelijk, misschien dat ik het daarom minder ervaren heb. Daarom heb ik de neiging om terug te keren naar de RT, maar die is weer zoveel zwaarder (en dan praten we maar niet over de flappen die er mee gemoeid zijn :oops: ) bovendien is het motorgevoel op de Strom echt niet minder. Ik vind het gewoonweg een heel fijne motor en dat is heel wat voor iemand die zo'n 30 jaar BMW gereden heeft!!!
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Givi Air stream scherm en kloontje

Bericht door Silverstorm »

Ik heb ook zo een airflow en voor mij voldoet ie ruimschoots.Geen last van turbulentie meer.Heb wel andere spiegels geplaatst(kawa er6n) en dat helpt ook wel tegen turbulentie.Misschien ook eens een andere helm proberen.
Alain
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Givi Air stream scherm en kloontje

Bericht door Stan »

theomir schreef:Dank je wel stan voor je reactie. Ik heb ook verschillende toerbuffels achter de rug. Ik heb het gevoel dat het daar minder was. De RT heeft ook een verstelbaar scherm dat je onder het rijden kan stellen. Dat maakt het gemakkelijk, misschien dat ik het daarom minder ervaren heb. Daarom heb ik de neiging om terug te keren naar de RT, maar die is weer zoveel zwaarder (en dan praten we maar niet over de flappen die er mee gemoeid zijn :oops: ) bovendien is het motorgevoel op de Strom echt niet minder. Ik vind het gewoonweg een heel fijne motor en dat is heel wat voor iemand die zo'n 30 jaar BMW gereden heeft!!!
Je slaat de spijker op zijn kop! De V-strom is een fijne motor die veel waar biedt voor die prijs...en vergelijken met een RT is eigenlijk niet eerlijk met zo'n prijsverschil. Een van de vele keuzes des levens!
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Givi Air stream scherm en kloontje

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Theo,

Ik ben een 'Kloontje" gebruiker van het eerste uur. Heb 'm jaren gebruikt en had 'm niet willen missen.. Nu ik een L2 heb met Air-Flow, heb ik Kloontje niet meer nodig. Geen last van turbulentie/resonantie en ben toch 1.90 m. Er is voor de L2 een adapter te koop voor het windscherm (zeg maar een Kloontje) alleen passen hier niet de originele schermen van een L2 op. Wel die van de 'oudere versies' Zie: http://www.madstad.com/s.nl/sc.7/category.488/.f

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Theomir

Re: Givi Air stream scherm en kloontje

Bericht door Theomir »

Dank je wel Peter voor je reactie. Wat versta je onder een L2 (waarschijnlijk voor ingewijden een bekende term)? En over de madstad heb ik al meer gelezen. Maar ook jij schrijft dat je sinds de Air flow de madstad niet meer nodig hebt. Het enige voordeel zie ik in de beweging naar je toe en van je af. Dan zou ook kunnen schelen. Maar zoals je zegt dan moet ik een scherm hebben van de oude v-stroms. Scherm no. 4 ! Bovendien is het toch een behoorlijke ijzerhandel die op je kuip gemonteerd wordt, dan is de Air flow een stuk gracieuzer. Maar dank voor het meedenken! Ik moet gewoon alle positie gaan uitproberen en dan misschien maar genoegen nemen, met wat is. Binnendoor is toch veel mooier dan snelweg.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Givi Air stream scherm en kloontje

Bericht door Iron Horse »

Jij rijdt zelf ook op een L2 oftewel het nieuwe model 650.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie