Aangepaste hoek van het windscherm

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Harry

Aangepaste hoek van het windscherm

Bericht door Harry »

Spelen met het windscherm krijg je gratis bij een Vstrom.
Tenminste dat is met 1,95 lengte mijn ervaring.
Daarnaast staan de diverse Vstrom forums vol van de testen adviezen en ervaringen.

Ik heb mij inmiddels door alle forums ( USA, Duitse en deze.......) doorgelezen. Daaruit komt niet echt een universele oplossing naar boven.

Zo tot 1,80 zijn er een aantal redelijke oplossingen zoals Givi, Laminar, MRA..maar daarboven lijkt het toch een moeizame zoektocht.

Ik heb inmiddels nogal wat tijd gestoken in het experimenteren met de gewone ruit:
*Zonder ruit
*Laagste stand
*middelste
*hoogste
(*extra) hoog

Resultaat......allemaal even slecht :cry:

Sinds kort ben ik aan het testen met de hoek van de ruit.
Momenteel staat mijn ruit in de hoogste stand, maar met opvulrubbers bij de onderste bevestiging.
Inmiddels zit ik op 16mm ...!!!( wel langere bouten nodig) en dat gaat heel aardig :wink:

Nog niet optimaal maar een stuk beter :!: :!:
e.a. is erg afhankelijk van windrichting en snelheid, dus het is niet eenvoudig om een goede afweging te maken.


Nog niet helemaal tevreden, maar volgens mij wel het optimum wat ik uit deze ruit kan halen.
Daarnaast wil ik een grotere ruit gaan aanschaffen. Niet een beetje groter, want dat heeft volgens mij weinig zin, maar gewoon een flinke lap plastic..........

Na het doorlezen van alle verhalen zijn er 2 mogelijkheden, beide helaas alleen in de USA:

*CB (Cee Bailey)heeft een nieuw model groot tourscherm.
http://www.ceebaileys.com/suzuki/vstromws3.html
*Windstrom heeft ook een flinke plaat ( Manta).
http://www.mindspring.com/~windstrom/WindStrom/

Heeft iemand van jullie hier enige ervaring mee, of ben ik straks proefkonijn ???
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Ik vraag mijn af of iemand het wel eens heeft geprobeerd met kleinere of geen spiegels.
De Spiegels op der V-Strom zijn wel aan de grote kant.
10-speed

Bericht door 10-speed »

Harry,

Enige tijd geleden heb ik een scherm van CeeBailey (25,5") besteld en ontvangen (na 6 weken). Het is een aparte ervaring. Je kan makkelijk 170 rijden met de helm open en zonder turbulentie. Met mijn 1,83 kan ik er echter net niet overheen kijken en dat vind ik vervelend. Ik heb hem er dus weer afgehaald. Als je wilt mag je er wel een keer mee proefrijden. Als het bevalt mag je hem overnemen (scheelt toch vrij veel aan verzend- en importkosten).

Met groet,

10-speed.
Harry

Bericht door Harry »

Beste 10-speed,

Lijkt mij een prima plan.
Heb je een K4/K5, anders gaat het niet passen ??

Harry
10-speed

Bericht door 10-speed »

Harry,

Ik heb een K5, zal dus geen probleem zijn. Ik stuur je wel even een persoonlijk berichtje met mijn contactgegevens.
Gast

Bericht door Gast »

Harry schreef:Beste 10-speed,

Lijkt mij een prima plan.
Heb je een K4/K5, anders gaat het niet passen ??

Harry
Nu ben ik erg benieuwd geworden naar het resultaat, was namelijk van plan om een 23,5" te kopen met mijn 1,87 lengte...

Mikel
Harry

Bericht door Harry »

Mijn ervaring met de CB 23,5 ""

In grote lijnen ben ik erg tevreden met het resultaat, alleen dat kost nog wel wat uitproberen.
De ruit is echt fors hoger en als je er niet doorheen wil kijken ( Ik niet) dan gaat het niet zomaar lukken.

Bij de eerste montage moest ik helemaal terug naar de laagste stand om er nog enigzins overheen te kunnen kijken !!
Daarmee ben ik een flinke toer gaan maken:

De eerste resultaten
Positief en negatief
Positief: turbulentie is weg, je kunt met je vizier open rijden en de vliegen gaan er keurig overheen.
Negatief, het scherm zat teveel in mijn zicht en ondanks dat het kunstof perfect helder is ontkom je natuurlijk niet aan enige vervorming.
Bij lekker toeren valt het nog mee, als je op lagere snelheden door dorpjes gaat moet je automatisch wat korter voor je kijken en dat was niet prettig.

Afzagen kan natuurlijk altijd nog, maar ik ben nu eerst aan het experimenteren met ( alweer) de hoek van de ruit.
Met ongeveer 1 cm rubber onder de onderste (langere) schroeven is het nu bijna perfect:
Door het lange scherm is 1 cm beneden al bijna 4 cm boven( dichterbij dus) en ook wat lager.
Het zicht is nu een heel stuk beter. Tenminste voor mijn lengte!

Er zou nog een klein randje afkunnen, maar ik ben voornemens om ook wat aan mijn zadel te laten veranderen, dus daar wacht ik nog even mee.( afzagen gaat maar 1 keer !!)


PS de foto's op de CB website geven echt geen goed beeld. Daarop lijkt het scherm veel breder dan het orgineel, maar dat is slechts ten dele het geval
Afbeelding
Hier de CB 23,5" met daarop de normale ruit.
Ook deze foto is niet helemaal correct, want het scherm heeft een flinke bolling ( normale ruit is vrij vlak)en met de bolling mee is e.a. wel breder dan hier lijkt !!
47,5 cm ipv 41,5 cm
Plaats reactie