Fabbri afgezaagd, geweldig

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Marcelv

Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Marcelv »

Afbeelding

Na heel wat proberen en zagen en flipups en madstadjes werd ik steeds gekker (wellicht de leeftijd), nu heb ik laatst als laatste optie ook de, reeds kleine, fabbri afgezaagd en op de originele bevestiging geplaatst, laagste stand.
Dit is heerlijk, niet veel erger dan op de CBR van mijn zoon en het staat best wel stoer.
Kortom, ik ben een blije biker.
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Stan »

Hoi Marcel,
Je kunt vaak beter vol in de wind zitten dan net in de turbulentie. Ik heb er nu een hoge touring ruit opzitten maar zit er sterk aan te denken om een korte originele ruit nog korter te maken, zeker voor de zomer maanden een goede optie lijkt me en dan bewaar ik die hoge voor wanneer het koud is.
Het mis staat niet in ieder geval op jouw motor!
Gr.
Stan
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Dgr

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Dgr »

Lekker he :)
Het originele "sport" ruitje geeft hetzelfde effect op de laagste stand :wink:
Marcelv

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Marcelv »

Helaas kan je dat originele suzuki sportruitje nergens meer kopen.
Vandaar de zaag in de Fabbri.
Heltio

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Heltio »

Mooi dat je er tevreden mee bent. Ook ik (1,97m) ben op zoek naar iets minder turbulentie. Heb nu een flip-up op de standaard ruit maar ben er nog niet helemaal tevreden over.

Ik denk overigens niet dat ik de zaag er in ga zetten want persoonlijk vind ik een hoge ruit net wat beter staan op de Strom.
Coen-T

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Coen-T »

Op ebay.de is voor het voorlaatste model Strom het originele Suzuki sportruitje nog te koop voor 90 euro bij duitse aanbieder ztv-suzuki. Verzendkosten 15 euro en binnen 2 dagen bezorgd. Dit ruitje heb ik nog iets vlakker gemonteerd, en nu is het behoorlijk rustig. Geen turbulentiegebulder meer, maar redelijk schone rijwind. Ben 1,86 m lang en zit op het wat hogere zadel van een 1000.

Coen
Leville

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Leville »

Eerste keer dat ik dit topic lees. Best wel mooi, zo.
Treg

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Treg »

Nice!!
Ziet er naar mijn idee erg goed uit!

Hoe heb je het gedaan?
Met wat voor zaag?
Theo2

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Theo2 »

Die schoenen zijn ook erg stoer (voor in de Disco)
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door Eikie »

Neem anders een Givi Airflow. In de zomer haal je gewoon het hoge verstelbare ruitje er af.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
MacReal

Re: Fabbri afgezaagd, geweldig

Bericht door MacReal »

Hier het originele ruitje ingekort en zwart gespoten. Nog wel zoveel ruimte gelaten, dat de GPS boven de tellers nog uit de wind zit...
Zelf een redelijk "schone" windstroom, tenzij je boven de 130 komt.
Plaats reactie