Originele ruit ingekort

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Acj61

Originele ruit ingekort

Bericht door Acj61 »

Ook ik, 190 cm lang, had last van turbulentie. Alles inclusief kloontje geprobeerd. Op mijn vorige motor, een Varadero, had ik de ruit afgezaagd en dat werkte prima. Dus gisteren de zaag ter hand genomen. Aan beide kanten stevig tape geplakt en rustig met een aluminiumzaagje de originele ruit 11,5 cm ingekort. Het resultaat....geen turbulentie meer, maar nog wel een goede windbescherming tot bovenzijde van mijn schouders. Voor mij de ideale oplossing.


Afbeelding
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Originele ruit ingekort

Bericht door Clau »

Mooi resultaat al lijkt hij links iets hoger dan recht... En dan bij de linkerspiegel, of komt dat door de foto? Ik kan niet met je mee praten, ik ben maar 1.73 ;-)
Geiteboer

Re: Originele ruit ingekort

Bericht door Geiteboer »

Mensen willen altijd maar een hoger scherm om te turbulentie rond de helm weg te krijgen. Ik heb het ook ondervonden met mijn dl van 2006. Ik had een sportruitje van Suzuki geplaatst en dat was veel beter. Nu op mijn L2 heb ik een sportruitje van ermax gezet en weer content van het resultaat.

Afbeelding
Afbeelding

Marc
Leville

Re: Originele ruit ingekort

Bericht door Leville »

Acj61 schreef:Afbeelding
Ziedaar, een Aprilia Tuono, maar dan beter ;-)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Originele ruit ingekort

Bericht door Tulipan »

Hé, hallo, hoe is ie, nieuw hier ??
http://www.v-strom.nl/forum/viewforum.php?f=14 :schater:

Maar inderdaad, verkopen doet niemand als ze een ( hogere :D ) ruit eropzetten.
Misschien een idee om er een zomer ( calima ) scherm van te maken door hem inderdaadin te korten
Lekker warme wind in de neusgaten :-)}
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Acj61

Re: Originele ruit ingekort

Bericht door Acj61 »

Ik ben min of meer nieuw hier. Ik heb jaren een dl650 gehad, maar die werd platgereden. Toen wat onzwervingen gehad via o.a. een Varadero, die gestolen werd, en een Burgman 650 (tja) toch weer op de Vstrom terechtgekomen. Blijft gewoon een fijne fiets. De turbulentie op bovengenoemde fietsen is trouwens 10 keer groter dan op de strom. Vandaar dat ik een jaar gewacht heb alvorens te gaan zagen. De Varadero rijders hadden ook allemaal hele grote oplossingen voor hun etalageruiten, maar ook hier hielp de zaag veel beter.
Plaats reactie