Givi airflow op L2

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Givi airflow op L2

Bericht door Silverstorm »

Heb mij een givi airflow aangeschaft en moet zeggen dat dit mij helemaal verlost heeft van de turbulentie.
Ik ben volledig verlost van het gebulder rond mijn hoofd.Heb even 150 gereden op autosnelweg met vizier open en dat ging zonder problemen.
Wat mij betreft is dit samen met mijn stuurverhogers mijn beste verandering aan de moto.
En ik vind het nog veel mooier staan ook ipv dat standaard scherm.
AfbeeldingAfbeelding
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Toerbroer

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Toerbroer »

Ziet er goed uit.

Zit zelf al een tijdje te twijfelen aan een Vario of een Givi Airflow want het standaard schermpje van de L2 bied te weinig bescherming.

Ik vind de Vario er wat eleganter uit zien maar het lijkt me dat de Givi meer bescherming en instel mogelijkheden biedt heeft er iemand ervaring met beiden??

Lengt 1.90 en nogal breed postuur.
Gebruikersavatar
Viberatio
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
Woonplaats: Heerlen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Viberatio »

Silverstorm schreef:Heb mij een givi airflow aangeschaft en moet zeggen dat dit mij helemaal verlost heeft van de turbulentie.
Ik ben volledig verlost van het gebulder rond mijn hoofd.Heb even 150 gereden op autosnelweg met vizier open en dat ging zonder problemen.
Wat mij betreft is dit samen met mijn stuurverhogers mijn beste verandering aan de moto.
En ik vind het nog veel mooier staan ook ipv dat standaard scherm.

Ongeveer anderhalve maand geleden bij Silverstorm op bezoek geweest en zijn Givi ruit op mijn L2 gemonteerd. Wij (Cor en ik) waren ontzettend onder de indruk van dit scherm.
Nu voor de afwisseling eens geen gebulder en afhankelijk hoe hoog je het scherm zet kun je als je dat wilt altijd met je vizier open rijden.
Thuisgekomen maar gelijk een bestelling bij RAD geplaatst en wat dacht je........ uitverkocht!!!
Balen. Ruim een maand moeten wachten voordat er nieuwe ruiten uit Italië geleverd werden. Is dan wel eenleuk vooruitzicht.
Vorige week de ruit gemonteerd en vandaag met z'n tweeën erop geweest. Wat een genot om uren achter elkaar te kunnen rijden zonder dat kenmerkende gebulder.
Dit is een investering die zijn geld dubbel en dwars waard is.
Alain, nogmaals bedankt dat je je vizier aan ons hebt uitgeleend!

Hieronder de foto van 2 blije GIVI ruiten in het Belgische land nabij Stavelot.
Afbeelding
Others go fast, Strommers go everywhere :-)}
Kimi40

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Kimi40 »

Ik ben dus blijkbaar niet de enige, die wat geduld moet hebben op de levering van de airflow :|
Omdat ik op mijn vorige strom ook zo'n scherm had, en daar ook heel tevreden van was, was het een must op mijn nieuwe, en had ik het gelijk meebesteld.
Maar helaas pindakaas (zo zeggen ze dat in Nederland hé) het zal nog wat wachten worden :frusty:
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Kristof »

Jep, net hetzelfde probleem....levering zou voor begin oktober zijn :oops:
Hiermee heb ik de bestelling geannuleerd en de kappa versie via ebay gekocht; 90€ :D
Deze is net dezelfde als de givi, maar dan met een kappa stickertje ipv givi.
Kristof.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Iron Horse »

En zover ik weet komen ze gewoon uit dezelfde fabriek.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Viberatio
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
Woonplaats: Heerlen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Viberatio »

Vond dit toch wel interessant. Eens verder gegoogeld. De Kappa schermen worden idd gewoon door GIVI gefabriekt maar ik kan alleen nergens prijzen vinden die in de buurt komen van de 90 euro. Maakt natuurlijk ook niet uit. Hoofdzaak is dat er naast GIVI nu al een tweede Air"flow/stream" scherm te bestellen is voor de liefhebbers. En of je nu een scherm voor 90 euro ??? van EBay plukt of voor 140 euro bij bijv. RAD in Belgie of voor 150 euro bij de Suzuki dealer, het is en blijft natuurlijk een top scherm dat zijn geld meer dan waard is.

Groeten,
Ger
Others go fast, Strommers go everywhere :-)}
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Silverstorm »

KAF3101
Wel nog 25 euro verzendkosten dus 115 euro,ik heb 120 moeten betalen bij mijn dealer die altijd wat korting geeft aan zijn klanten.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Iron Horse »

Als ik het goed heb dan heeft Givi 3 merknamen met vaak ook hun eigen kwaliteit. Maar in geval van de Airflow gaat dat kwaliteitsverschil niet op. Givi produceert Givi, Kappa en Moto Detail. In die volgorde is het ook met de kwaliteit. Daardoor kon je vroeger voor onder de 10 euro een grondplaat voor een Monolock Givi koffer kopen van Moto Detail of Kappa en dezelfde van Givi voor het 3-voudige. Dat hebben ze qua prijs in negatieve zin, dus lees duurder, al wel aangepast. Je betaalt nu ook de hoofdprijs voor een Kappa grondplaat. Komt echter wel allemaal uit dezelfde fabriek, alleen met een ander logo erop.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Eikie »

Na wat zoeken uiteindelijk een Italiaanse site (http://www.omniaracing.it ) gevonden met leuke aanbiedingen.
De Givi airflow voor de DL650A kost daar 106 euro + 18 euro verzendkosten.
Gelijk ook maar een Givi valbeugel erbij besteld voor 95 euro. Scheelt weer verzendkosten want voor dit bedrag kon het in het zelfde pakket mee.

De site loopt alleen niet zo lekker, niet alle producten worden aangeboden maar na een Engels mailtje van mijn kant kreeg ik keurig antwoord en kon er buiten e-bay om besteld worden.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Leville

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Leville »

Givi heeft nu ook een non-airflow touringscherm dat er erg interessant uit ziet:
0.0.1.varc_3101dtd3101kit.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Silverstorm »

Hebben ze al lang hoor,denk samen met de airflow op de markt gekomen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Hessie »

Is iedereen blij en tevreden met de airflow op het nieuwe model??
Ik heb nu 700 km gereden , weliswaar met redelijk veel wind elke keer :? , maar ik word helemaal verdrietig van de herrie.
Voor mijn gevoel zit ik alleen maar in de wind te zitten ipv lekker motor te rijden.
Want lekker rijden doet ie :duim: maar het plezier wordt minder door die #%$ herrie/wind.
Uiteraard al verschillende standen geprobeerd, en met de wind mee is het wel te doen maar zodra de wind van een andere kant komt begint het gedonder weer.
Ik weet dat het het van 1000 en 1 dingen afhankelijk is , maar er is duidelijk verschil tussen de oude met airflow en de nieuwe met airflow.

Moest het even kwijt :|

:bye:
doei
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Eikie »

Ik rijd al 15000 km heel tevreden met mijn L2 en Airflow.
Meestal op de laagste stand. Ook het basis-scherm in de laagste stand.
Met (sterke) zijwind is het soms wat turbulent maar over het algemeen zeer tevreden.

Eerlijkheid gebied mij te vertellen dat met omhoogstaand kinstuk op mijn systeemhelm de turbulentie nog minder is dan met volledig gesloten helm. zelfs bij 140 km/h

Gewoon veel uitproberen Hester en je vindt vast een goede stand van het scherm. Steeds hoger was bij mij geen optie en was blij verrast met het resultaat bij de lage stand. Oja, ik ben maar 1.78m en hiermee verre van gemiddelde Vstrom lengte :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Hessie »

Dat van dat kinstuk klopt wel, die was ik vanmiddag even vergeten en toen was het inderdaad een stuk rustiger.
En ik ben ook maar 1.78 hoor :schater:

Hoop snel een keer te rijden met weinig wind om te kunnen ontdekken hoe het dan is :roll:

:-)} :-)}
doei
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Eikie »

Ukkie :bye:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Hessie »

Haha, wat je zegt ben je zelf :o) :o)
doei
Gebruikersavatar
Blije meid!
EX- V-Strom berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: za 21-11-2009, 22:56
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1050 ABS

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Blije meid! »

Hessie schreef: Hoop snel een keer te rijden met weinig wind om te kunnen ontdekken hoe het dan is :roll:
:-)} :-)}
Zaterdag? Enne...zou het niet turbulentie zijn ipv de wind waar je last van hebt?
:bye:
doe eens aardig: daar knap je van op! Afbeelding
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Hessie »

Daarom gaan wij snel weer rijden :duim: , hopelijk met weinig wind, zodat ik beter kan ontdekken/uitsluiten wát het is :-)} :-)}
doei
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Givi airflow op L2

Bericht door Hessie »

Weer met aardig wat wind gereden afgelopen zaterdag, dus dit was de kans om te ontdekken of mijn helm misschien de boosdoener was :o
Dus met mijn oude helm gereden (Shoei Raid) en ja hoor, stukken stiller om het koppie :duim: :duim:

Dus enerzijds blij dat ik in ieder geval lekker rij zonder die @#$ herrie, maar anderzijds erg zonde van de andere helm :(
Dat is een Shoei Neotec, en die heb ik nog helemaal niet zo lang.....
Blijf het toch raar vinden dat ik op de oude wel zonder last reed, met de Neotec en de Airflow... :o)

Nu nog een keer zonder al te veel wind beide hellumpies uitproberen... :|

:bye:
doei
Plaats reactie