GIVI ervaring (geen airflow)

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Marcelv

GIVI ervaring (geen airflow)

Bericht door Marcelv »

Voor de geinteresseerden.

Na alles te hebben geprobeerd om van het gebulder af te komen:

1) originele ruit afgezaagd diverse hoogtes en met origineel en madstad geprobeerd, geen succes,

2) suzukiruit met flipup, geen succes zowel met orgineel bracket als met madstad,

3) Givi ruit gekocht, vandaag geleverd, alle standen, origineel en madstad, beste stand is met orgineel bracket op laagste stand, gaat redelijk, nog wel lawaai maar het is te doen.
Vandaag was goed weer, maakt wel enorm verschil waar wind vandaan komt, maar niet helemaal ontevreden.

4) zit nog op Fabbri, kleine ruit te wachten, ben benieuwd

Als de Fabbri niet beter is dan blijft dus de Givi erop. Ook belangrijk, de Givi ruit staat wel erg mooi vind ik persoonlijk.

Heb Schubert C3 met oordoppen, 1.88 en zadel +2 cm en de Kawa spiegels erop.
Why

Re: GIVI ervaring (geen airflow)

Bericht door Why »

Ik vroeg me af of je ook al eens een andere helm geprobeerd hebt. Ik heb zelf namelijk steeds meer de indruk dat de C3 de boosdoener is. Als ik met vizier open rij is het goed te doen, maar zodra het klepje dicht is moeten de oordoppen in anders word ik gek.
Leville

Re: GIVI ervaring (geen airflow)

Bericht door Leville »

De C3 is volgens mij gemaakt voor een iets meer voorovergebogen positie. Maar zelfs rechtop is hij toch stiller dan andere helmen, vind ik.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: GIVI ervaring (geen airflow)

Bericht door Wullebolle »

IK ben sowiso al doof, en als ik dan es niet doof ben, steek ik stopsels in men oren.
Het hoger givi scherm260 en kloontje moeten maar volstaan.
But idd, met open klep minder lawaai dan met klep dicht ... how silly that might sound
Spooky Action At A Distance !
Leville

Re: GIVI ervaring (geen airflow)

Bericht door Leville »

Wullebolle schreef:...But idd, met open klep minder lawaai dan met klep dicht ... how silly that might sound
Ergens is het wel logisch. Een open klep snijdt en geleidt de rijwind. Met de klep toe botst de wind meer tegen de helm, wat meer gebulder zal opleveren. Een gesloten helm is bovendien een klankkast/resonantiekamer.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: GIVI ervaring (geen airflow)

Bericht door Wullebolle »

Twas een woordspeling Leville: klep dicht = zwijgen, en da kan nie stiller zijn dan niet zwijgen ofte klep open, enz...
:mrgreen:
Spooky Action At A Distance !
Plaats reactie