MRA ruit

vervangingsruiten e.d.
L-Strom

MRA ruit

Bericht door L-Strom »

Afgelopen zaterdag MRA ruit gemonteerd en dit naar volle tevredenheid! :D Alleen is de onderkant van de ruit afwijkend van vorm, ik heb er een foto van bijgeplaatst. Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring, of heb ik een andere/nieuw type ruit?

Alvast bedankt voor jullie reacties, Leo.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hij is inderdaad anders dan de mijne. Ik heb er op een Duitse of Amerikaanse website weleens iets over gelezen dat iemand met het groter maken van die opening onder een beter effect bereiken wilde m.b.t. de turbulentie. Of het werkt durf ik niet te zeggen. Hij had het op zijn standaard ruit toegepast.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bubba

Bericht door Bubba »

Hoi L-Strom,

Op mijn V-strom zit dezelfde ruit als hier afgebeeld. Ben ook zeer tevreden. Het is goed te doen en de turbulentie, die ik had met de orginele ruit, is stukken minder. Ook tijdens hogere snelheden dan in Nederland is toegestaan gaat het prima.

Gr.
Jan
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Hoi V-Strom collega's,

Vraagje wat kost zo een ruit?
Ik ben 189 lang heb nu ook last van turbulentie met orginele ruit.
Is iemand ook net zo lang?

Bvd
spirelli

Bericht door spirelli »

Ik ben net zo lang. Ik heb een MRA ruit besteld. Welliswaar 2e hands dus dat scheelt weer een paar euri's. Ik moet hem nog binnen krijgen en dan meteen testen in de Ardennen volgende week.
Nieuw kosten ze geloof ik rond de €120,-

Er staat er nog een 2e hand te koop in het Markplaats gedeelte hier op het forum. Kost €85,-

Als ik hem heb zal ik mijn ervaringen wel plaatsen.
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Hallo Dutchchef,

Ik had de ruit besteld bij Motozoom en kost daar €129.95 en evt. €8.90 verzendkosten. Bestelnr. 10006993. Ik ben zelf 1.87 mtr. en ik ben er zeer tevreden mee. Tot ca. 130 km/u kan ik gewoon met open vizier rijden, en het is een stuk stiller geworden in de helm.
Kermit

Bericht door Kermit »

:mrgreen:
kan iemand met positieve ervaringen ook iets zeggen over de stand van de ruit?
en dan bedoel ik de plaatsing aan de kuip en de stand van de spoiler icm de lengte van de persoon
alvast bedankt
harrie.(gister het ruitje ook gemonteerd: kosten 129 euro's)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

1,90 meter en beide in de hoogste stand.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

kermit schreef::mrgreen:
kan iemand met positieve ervaringen ook iets zeggen over de stand van de ruit?
en dan bedoel ik de plaatsing aan de kuip en de stand van de spoiler icm de lengte van de persoon
alvast bedankt
harrie.(gister het ruitje ook gemonteerd: kosten 129 euro's)
Ik heb de MRA ruit (zonder gat) nu al een jaar op de middelste positie. Wel valt het me op dat het me 10% meer benzine kost als ik de spoiler omhoog klap. Maar de turbulentie en het lawaai zijn dan wel weg...
spirelli

Bericht door spirelli »

Vanmiddag de ruit binnegekregen en meteen uitgetest. Ik ben er zeer tevreden over. Heb hem nu in de 2e stand staan en het spoilertje op de hoogste positie. Heb ook de MRA met de uitsparing onderaan. Ben zelf 1.87m lang.
Kermit

Bericht door Kermit »

:mrgreen: nu antwoord ik dus op mijn eigen vraag:
ruitje in de middelste stand, spoiler in de laagste stand: goed tot 120 km/hr en in de hoogste tot 140 km/hr. verder hoor ik nu voor het eerst de motorgeluiden pas goed (geen turbulentie meer die alles overstemt)
wat een wereld van verschil!
harrie (1.82)
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Aangezien ik altijd op naked bikes gereden heb, wist ik niet wat turbulentie was. Ik rijd nu sinds een weekje V-Strom en weet het dus nu eg wel!
Dat moet rap veranderen want het neemt toch een deel van de lol weg, maar ik begrijp uit dit forum wel dat dat verschrikkelijk moeilijk is. Zou er niet ergens een bedrijf zijn waar je de verschillende ruiten en/of oplossingen kunt uitproberen?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

YellowStrom schreef:Aangezien ik altijd op naked bikes gereden heb, wist ik niet wat turbulentie was. Ik rijd nu sinds een weekje V-Strom en weet het dus nu eg wel!
Dat moet rap veranderen want het neemt toch een deel van de lol weg, maar ik begrijp uit dit forum wel dat dat verschrikkelijk moeilijk is. Zou er niet ergens een bedrijf zijn waar je de verschillende ruiten en/of oplossingen kunt uitproberen?
Met verschillende ruiten bij mijn weten niet. Ik weet wel dat er in België een zaak is waar men je laat proefrijden, met als ik het goed heb het GIVI scherm. Staat nog wel ergens op het forum.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
P2U

Bericht door P2U »

ik had nog mijn oude (originele) ruit van mijn K3 liggen en dacht zo bij mezelf dat het doodzonde was om die zomaar in de rekken te laten liggen. Na wat passen en meten heb ik ze aangepast aan het systeem van de K4 en het komt er (op de laagste stand) zo'n 5 cm bovenuit. Zalig rijden is dat. Meer wind op de helm weliswaar, maar niks turbulenties meer. Bovendien krijg je meer koeling als het warm is. ZAAAAAAALIG :D
Nadeel: meer insecten op je vizier. Maar dat neem ik er graag bij :D
DL650

Proefrijden

Bericht door DL650 »

Bij MDI in Herpen kan je proefrijden met ruiten



http://www.mdi-motorcycle-equipment.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Ik heb vandaag 260 km gereden, de turbulentie-overlast varieert nogal; zal wel te maken hebben met windkracht en richting.
Bedankt voor de tips; ik ga zéker proefrijden.
xlrider

Bericht door xlrider »

RAD is invoerder van Givi in België.

Echter, het testen van windschermen is NIET mogelijk.
Iron Horse schreef:
YellowStrom schreef:Aangezien ik altijd op naked bikes gereden heb, wist ik niet wat turbulentie was. Ik rijd nu sinds een weekje V-Strom en weet het dus nu eg wel!
Dat moet rap veranderen want het neemt toch een deel van de lol weg, maar ik begrijp uit dit forum wel dat dat verschrikkelijk moeilijk is. Zou er niet ergens een bedrijf zijn waar je de verschillende ruiten en/of oplossingen kunt uitproberen?
Met verschillende ruiten bij mijn weten niet. Ik weet wel dat er in België een zaak is waar men je laat proefrijden, met als ik het goed heb het GIVI scherm. Staat nog wel ergens op het forum.
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

Vandaag het varioscherm van Suzuki gemonteerd op mijnen DL1000.
Zalig gewoon, lawaai weg. :P
Genieten maar... :D
Arnold

Bericht door Arnold »

Ik heb afgelopen weekend ook het MRA Varioscreen besteld voor m'n 650. Voor € 135,-, het kan vast wel iets goedkoper maar dit was vlakbij huis.

Nog getwijfeld of ik de ruit zou nemen die standaard op de Black Rhino zit, die was op voorraad (€ 149,-). De Suzuki opdruk vond ik ook wel een voordeel, maar men kon niet garanderen dat de afmetingen identiek waren, en ik wilde eigenlijk ook niet een donkere ruit.

Ik ben erg benieuwd naar het verschil. De standaard ruit vind ik een ramp qua herrie aan je hoofd (1.92m). Het vizier open zetten kon ik wel vergeten, ook bij lagere snelheden, en motorgeluid wordt overstemd door het windkabaal. Erg fijn dat er zoveel ervaringen in de verschillende ruiten-topics staan van dit forum. Ik kan nog steeds miskleunen, maar de kans op een goede keus is aanmerkelijk groter.

grtz, Arnold
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Is er een verschil tussen het varioscherm van MRA en die van Suzuki?
Arnold

Bericht door Arnold »

Random Hero schreef:Is er een verschil tussen het varioscherm van MRA en die van Suzuki?
De verkoper bij v. Wijk Motoren in Zoetermeer kon me niet met zekerheid zeggen dat ze identiek waren. Ik ben er verder niet bij MRA of Suzuki achteraan gegaan maar heb voor de MRA gekozen. Omdat ik op dit forum goede ervaringen daarmee heb gelezen, en een centimeter links of rechts, of wel of niet een ruimte aan de onderkant kan net het verschil zijn.

Wanneer ik de bestelling daar op kan halen dan zal ik hem er eens mee vergelijken, als de Black Rhino daar dan nog in de winkel staat.

Arnold
Boris

Bericht door Boris »

Ik heb net de varioscreen van Suzuki besteld, dus kunnen we mooi ervaringen vergelijken.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Ik heb afgelopen dinsdag ook een nieuw ruitje laten plaatsen. Ook ik stond in dubio tussen de MRA en de Suzuki Vario, maar die keuze werd voor mij gemaakt. Ik was in een nogal gemakzuchtige bui en Safe kon wel de Suzuki variant en niet de MRA bestellen ( :?: ). Dus dinsdag is 'ie er op gegaan.

Zeer prettig verschil met de standaard ruit, terwijl ik toch niet heel lang ben (1,74m). Hoop niet dat ik bepaalde mensen nu ga verleiden tot een discussie over 'rossi' en 'onverantwoord racen', maar vooral met snelheden boven de 160 km/uur is het verschil zeer merkbaar, vooral wat geluidsniveau rondom mijn helm betreft (en nu rij ik altijd al met otoplastieken). Weet natuurlijk niet in hoeverre de MRA dit nog verder gereduceerd zou kunnen hebben, maar ik ben met de Suzuki Vario al zeer tevreden.
Boris

Bericht door Boris »

Klinkt goed! Kan niet wachten totdat de mijnes binnen is om het ook uit te proberen. Het ruitje dan, niet die aso snelheden van jou :P :wink:

Trouwens, het ruitje wat op de Black Rhino zit is nu identiek aan die van MRA, met zo'n "(" aan de onderkant. Heeft die van jou dat ook of maken ze eerst de oude voorraad op?
Groenten,
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Boris schreef:Trouwens, het ruitje wat op de Black Rhino zit is nu identiek aan die van MRA, met zo'n "(" aan de onderkant.
Wat is een " ??
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Hij bedoelt de vorm aan de onderkant van het scherm zeg maar(kijk maar eens naar de foto's op de eerste pagina)
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Boris schreef: Trouwens, het ruitje wat op de Black Rhino zit is nu identiek aan die van MRA, met zo'n "(" aan de onderkant. Heeft die van jou dat ook of maken ze eerst de oude voorraad op?
Groenten,
Weet niet of Suzuki überhaupt de "(" heeft in een eventuele nieuwe serie...
Weet inderdaad dat MRA die wel heeft, waarschijnlijk om onderdruk achter het scherm op te heffen, maar de originele Suzuki heeft dat dus niet, maar ik heb er geen hinder van ondervonden...
Boris

Bericht door Boris »

Jawel, bekijk de foto's van de Black Rhino maar. Die heeft het dus ook.
http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=pgyfwCsHcPvMrJELAQL" onclick="window.open(this.href);return false;
Boris

Bericht door Boris »

Ruitje vandaag opgehaald. Het is dus inderdaad hetzelfde ruitje als op de Black Rhino of die van MRA.
Of het wat uitmaakt, joost mag het weten.

Ennieweej, alleen een kort stukje mee gereden, maar het verschil was groot. Met 100km/h hoor ik nu voor het eerst de motor ipv gebulder om m'n helm! Komende week komt de echte test, maar ik twijfel niet dat het beter zal zijn.

Wel bedroevende kwaliteit. Originele ruit is beter/mooier afgewerkt.

groeten,
Boris
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

Boris schreef: Wel bedroevende kwaliteit. Originele ruit is beter/mooier afgewerkt.

groeten,
Boris
De originele Rhino ruit is inderdaad goed afgewerkt. Niets op aan te merken.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Black Rhino schreef:
Boris schreef: Wel bedroevende kwaliteit. Originele ruit is beter/mooier afgewerkt.

groeten,
Boris
De originele Rhino ruit is inderdaad goed afgewerkt. Niets op aan te merken.
Huh? hij heeft toch zo'n ruit als die van de Rhino? Hij bedoelt dat de ruit die origineel op zijn "gewone" 650 zit beter/mooier is.
Arnold

Bericht door Arnold »

Boris schreef:Ruitje vandaag opgehaald. Het is dus inderdaad hetzelfde ruitje als op de Black Rhino of die van MRA.
Of het wat uitmaakt, joost mag het weten.

Ennieweej, alleen een kort stukje mee gereden, maar het verschil was groot. Met 100km/h hoor ik nu voor het eerst de motor ipv gebulder om m'n helm! Komende week komt de echte test, maar ik twijfel niet dat het beter zal zijn.

Wel bedroevende kwaliteit. Originele ruit is beter/mooier afgewerkt.

groeten,
Boris
Hoi Boris,

Bedoel je dat de MRA-ruit minder goed is afgewerkt dan de (ook MRA) ruit die op de Black Rhino wordt geleverd?!?

Of bedoel je minder goed afgewerkt dan de standaard ruit van de DL650?!?

Ik heb nu de MRA besteld, maar kan denk ik evt nog switchen voor een ruit zoals die op de Black Rhino wordt geleverd. Dus ben benieuwd naar je reactie.

Grt Arnold
Boris

Bericht door Boris »

Ik bedoelde vergeleken met het originele, standaard, ruitje.
Maak er wel een foto van. Het is alsof ik het zelf uit plastic heb gesneden en vervolgens de randen met een heel ruwe vijl heb bewerkt. Tevens is het plastic van het soort waar je iedere vingerafdruk op ziet (en alleen door poetsen weer kan verwijderen).

Al met al, best wel teleurstellend voor 150 euro...
Maar het voordeel is er.
Boris

Bericht door Boris »

Bij deze een (helaas niet al te beste) foto.
De andere kant is nog slechter, maar die foto is mislukt. Gaat om het idee.

Afbeelding
Pim

Bericht door Pim »

Wat ik mij afvraag, is het standaard ruitje anders van vorm/grootte dan de varioscreen, afgezien van de opening aan de onderkant? Het lijkt me de moeite waard om eerst eens met een dremel een grotere opening te maken in de standaard ruit om zo de onderdruk te elimineren. Tevens vraag ik me af of het "flip"ruitje los te krijgen is, zodat je dat op je standaard ruitje kan maken.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Pim schreef:Wat ik mij afvraag, is het standaard ruitje anders van vorm/grootte dan de varioscreen, afgezien van de opening aan de onderkant? Het lijkt me de moeite waard om eerst eens met een dremel een grotere opening te maken in de standaard ruit om zo de onderdruk te elimineren. Tevens vraag ik me af of het "flip"ruitje los te krijgen is, zodat je dat op je standaard ruitje kan maken.
Het "flip" ruitje is los te verkrijgen maar niet voor de V-Strom schermen (wel voor oa deze van de SV's).
In theorie zou dit kunnen passen maar vrees dat er zowel op het "flip" ruitje als op de gewone ruit te veel spanning gaat komen aangezien de kromming van de ruit van de SV anders is dan deze van de Strom...
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ik heb maar gewoon die van MRA besteld. Ik kan em morgen al ophalen en ben erg benieuwd hoeveel het gaat helpen.
Arnold

Bericht door Arnold »

Random Hero schreef:Ik heb maar gewoon die van MRA besteld. Ik kan em morgen al ophalen en ben erg benieuwd hoeveel het gaat helpen.
Ik ook. Ik heb hem inmiddels opgehaald. En ben natuurlijk ook benieuwd. Maar voor het uitproberen wacht ik even tot de pekel echt van de weg is gespoeld en het ook voor mooiweerrijders weer leuk wordt :roll:
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ik heb em vandaag ook opgehaald. Ze hadden bij de motoport die van suzuki besteld ipv MRA. Nou maakt me dat niet zoveel uit ware het niet dat die van Suzuki iets duurder is. Ze dachten namelijk dat MRA ze zelf niet meer leverde en dat ie alleen nog maar via Suzuki te krijgen was(het ruitje komt wel gewoon uit de MRA fabriek). Toen ik die man vertelde dat anderen em blijkbaar wel rechstreeks van MRA konden bestellen, kreeg ik 15% extra korting bovenop de 20% die ik standaard al krijg. :)

Heb vandaag maar een heel klein stukje gereden, dus heb em nog niet echt fatsoenlijk kunnen testen. Maar dat komt deze week zeker nog wel. :)
Bonelli

MRA ruit

Bericht door Bonelli »

Hij staat op de site van MRA: http://www.mra.de

Hij kost in Duitsland € 119,90 inclusief BTW maar exclusief de verzendkosten.

Artikel nummer is: 1810-VT


:idea:
bjorri

Re: MRA ruit

Bericht door bjorri »

Bonelli schreef:Hij staat op de site van MRA: http://www.mra.de

exclusief de verzendkosten.
Ik heb twee jaar terug geprobeerd te bestellen op die site (voor een Diversion), ik kreeg een mailtje terug dat ze niet naar NL willen versturen. Tot mijn grote schrik mailden ze mn creditcard gegevens ook gewoon mee. Slordig dus.

Later op de beurs zag ik hoe slecht het afgewerkt is en dat was zelfs voor mij aanleiding om het niet te kopen. Zo te zien zijn de beugeltjes nu wel van metaal, toen nog van plastic.

Vooralsnog ben ik helemaal tevreden met de standaard ruit in de laagste stand. Mogelijk wil ik voor de zomer wel een lagere ruit erbij.
Gebruikersavatar
Teddy
DL1000 berijder
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 03-01-2005, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (2021)
Woonplaats: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door Teddy »

Ik heb de MRA Varioscreen voor de DL 1000 K4 in Duitsland besteld voor € 107,95 excl. € 6,50 verzendkosten. :P Is het type zoals bij de Rhino dus met het boogje aan de onderkant. Werd binnen 5 dagen geleverd.

Zie http://www.zimo-motorrad.de" onclick="window.open(this.href);return false;


Groet Jan S
Groeten Jan
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Net als Teddy heb ik nu ook bij ZIMO het Vario scherm van MRA besteld. En inderdaad bij "MRA.de" kan je dus niet bestellen vanuit Nederland. Ze verwezen me keurig door naar de importeur uit Belgie (ook voor NL). De link naar ZIMO is een handige tip :D - ruit kost in eerste instantie 103 euro incl verzendkosten. Ik ben wel benieuwd hoe het getinte varioscherm zal staan op grijze DL

Groetjen Wim
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Net als Teddy heb ik nu ook bij ZIMO het Vario scherm van MRA besteld. En inderdaad bij "MRA.de" kan je dus niet bestellen vanuit Nederland. Ze verwezen me keurig door naar de importeur uit Belgie (ook voor NL). De link naar ZIMO is een handige tip - ruit kost in eerste instantie 103 euro incl verzendkosten. Ik ben wel benieuwd hoe het getinte varioscherm zal staan op grijze DL
En, is het een mooie ruit, en gaat dat met het vooraf betalen goed?
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Het bestellen gaat inderdaad goed. Inmiddels heb ik mijn ruit ook al ontvangen (vooraf betaald) en het ziet er keurig uit. Goed verpakt en daarna nog eens in de orginele verpakking. Kwalitatief ziet het er ook goed uit. De ruit paste onmiddelijk zonder aanpassingen. Ik ben tevreden - hopelijk nu geen last meer van overmatig windgeluid.
Laatst gewijzigd door DL1K5GT op di 04-04-2006, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Bedankt, ik ga hem dadelijk bestellen.
Pim

Bericht door Pim »

Heb zojuist mijn nieuwe Suzuki varioscreen gemonteerd. Ben 1.89 m en heb hem in de hoogste positie bevestigd. Voor iedereen die nog twijfelt... dit is precies wat ik zocht, geen wind meer in het gezicht en geen turbulentie rond de helm. Net 120 km p/u gereden met vizier open, probleemloos. Ik kan nog over het scherm heenkijken. Misschien dat de middelste stand ook nog wel kan, maar ach, het is nu goed dus ik laat het maar zo.

Groeten
Pim
KL FEE

MRA Vario Screen

Bericht door KL FEE »

Ook ik heb de MRA Vario ruit gemonteerd en ben er erg tevreden over.
Ik ben 185 cm lang en heb zowel de ruit als de spoiler in de hoogste stand gezet en dit bevalt prima. Als ik tijdens het rijden de spoiler omlaag doe (weet ik, is niet de bedoeling) komt de turbulentie weer terug. Dus dit werkt prima, in ieder gevalvoor mijn lengte.
Op dit forum had ik gelezen dat MRA geen heldere ruiten levert. Dat doen ze nu wel, net als bij de suzuki ruiten kun je voor smoke of helder kiezen. Ik heb voor een heldere € 120,- betaald via mijn dealer die het via Bike Design verkregen heeft. Dezelfde ruiten met Suzuki logo kosten € 149,- volgens http://www.suzuki.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
adro

Bericht door adro »

Vandaag de MRA ruit, die ik gekocht heb via Marktplaats bij Boonstra motoren, binnengekregen. Ruit is onbeschadigd en staat top op de DL 1000 K2 .
Gelijk een stukje gaan rijden. En eindelijk. Geen overmatige herrie meer. Dit had ik al veel eerder moeten doen ipv experimenteren met de originele en de tourruit..
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Bonelli

mra vario screen

Bericht door Bonelli »

Inmiddels zijn ze niet meer zo duur € 99,95 inclusief BTW en gratis verzendkosten in Duitsland. De aanbieding komt van Zimo BRD.

Aangezien ik slechts 1 kilometer van Duitsland af woont kan ik hem dus makkelijk bij mijn nichtje in Duitsland laten bezorgen.

Als het daar binnen is haal ik het af en op en neer is dat ongeveer 5 kilometer.

Zo zie je maar weer dat kort bij Duitsland wonen ook voordelen heeft behalve alleen benzine tanken.

Mocht één van jullie nog een goedkopere aanbieding hebben dan hoor ik het graag.
Plaats reactie