Ervaringen Givi Airflow ?

vervangingsruiten e.d.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4291
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Ebrostrom » di 09 apr 2013, 22:19

RedStrom schreef: Oh ja, de stickers kunnen er af. :wink:
LOL :schater:
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Rene
Berichten: 282
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Rene » do 16 mei 2013, 11:06

RedStrom schreef:Heb je al gereden zonder bovenruit?
Als ik dat doe, kom alle turbulentie weer terug. Dan ben je het venturi effect kwijt tussen de 2 ruiten.
Zo werkt het flip-up ruitje ook.
:bye:

Oh ja, de stickers kunnen er af. :wink:
Late reactie - ik heb inmiddels wat getest zonder bovenruit - dat is helemaal niets.
Na wat schuiven is alles op de laagste stand voor mij echt het beste.
Als je met je hand wat beweegt kan je heel goed de turbulentie bronnen in kaart brengen. (die dus ook van opzij komt)
(automobilisten kijken zeer vreemd op als ik bezwerende handbewegingen lijk te maken op de motor :mrgreen: )

Wel oppassen met de snelheid - de snelheidsbeleving is helemaal weg met de Givi - heb mezelf betrapt op onbewuste Koos Spee incompatibele snelheden :oops:

Wat ik vreemd vind, is dat sommigen hier niet over de ruit kunnen kijken, terwijl sommigen niet zeer veel "korter" zijn dan ik..

Gebruikersavatar
Rudolf
DL650 berijder
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 11:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 Touring (2013)
Locatie: Nieuwe Pekela

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Rudolf » vr 31 mei 2013, 08:25

Voor als er nog mensen zijn die twijfelen en wel eens de geluidsreductie van de Airflow willen horen, hier een leuk filmpje op youtube. Het is met een Yamaha Super Tenere maar het idee wordt goed duidelijk (hoorbaar).
http://www.youtube.com/watch?v=yrOeNy12zmU

Na het zien van dit filmpje (en de reacties hier :-)) heb ik meteen de Airflow besteld voor de L3. :-)}

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4291
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Ebrostrom » za 01 jun 2013, 20:16

WAUW. :duim:

Mmmmm, toch maar eens snel aan denken. Met voornamelijk lange ritten (snelweg) wel comfortabel lijkt mij.
Hij heeft m trouwens wel erg hoog staan.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Carb0neum
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 dec 2012, 19:12

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Carb0neum » zo 02 jun 2013, 18:42

Iemand hier behoefte aan een Givi Airflow ruitje? Ik heb een paar week geleden het ruitje laten plaatsen omdat mijn standaard ruitje kapot was gegaan bij een valpartij. Het is een geweldig ruitje, maar ik vind hem niet zo mooi. Graag zou ik het Airflow ruitje ruilen tegen een lagere ruit (ingekort met flex mag ook).

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7974
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Eikie » ma 03 jun 2013, 05:33

Als je je even voorstelt weten we gelijk wat voor fiets je hebt. Wel zo makkelijk als je iets wilt ruilen.
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Fmstals
DL650 berijder
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 01:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A K8
Locatie: Uitgeest

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Fmstals » di 11 jun 2013, 22:49

Zojuist een Givi Airflow besteld :D . Al van alles geprobeerd om iets aan het gebulder te doen. Ik had de standaard ruit al vervangen door een ruit met flip, andere spiegels maar tot nu toe nog niet tevreden. Het is mij nog niet duidelijk welke rol mijn systeemhelm hier nog speelt (Shoei Multitec), maar die vervangen vond ik nog geen optie. Ben ook benieuwd of het kloontje dan nog nodig is. Andere ervaring met die combi ?
Groeten Frank

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4640
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom » di 11 jun 2013, 22:53

Ik heb er zelf ook nog 1 in de schuur staan.
Hebben jullie ook dat als de temperaturen stijgen het snel te warm wordt achter dat dubbel glas?
Ik mis dan een stuk ventilatie.
Op het moment zit de flipup er weer op, in bijna de laagste stand. Dat zoeft zo lekker door.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7974
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Eikie » wo 12 jun 2013, 13:30

Basis scherm op de onderste stand gemonteerd. Bij warm weer (komt het nog dit jaar) schuif ik het 2e scherm naar de laagste stand en krijg ik voldoende rijwind. En als het dan echt warm wordt...Het 2e scherm kan er ook helemaal af en past in de topkoffer.
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Lambik
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 13:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring 2012
Locatie: vlissingen

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Lambik » ma 17 jun 2013, 19:55

heb sinds afgelopen zaterdag ook een givi-airflow gemonteerd :mrgreen: die ik heb overgenomen van een bekende
V-strommer hier op t forum........... :duim:
vandaag mee gereden naar t werk en terug, zooooowww t lijkt wel of ik zelfs een heel stille helm op heb..........echt relaxt :lol: :lol: :lol:
en inderdaad zo aan illegale snelheden als je niet oppast :oops:

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6545
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Sparkle Black Peter » di 18 jun 2013, 01:49

Hou wel rekening met een hoger verbruik. Anders sta je straks nog zonder benzine. Zou wel erg dom zijn O:-) :o)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville » di 18 jun 2013, 10:58

Zelf ben ik niet zo groot als de gemiddelde Nederlander, en persoonlijk vind ik het vervelend dat de Airflow zo hoog komt. Om deftig over het scherm te kijken, moet het bovenste ruitje in de laagste stand.

En op het Airflow model voor de eerste generatie 650's (<L2), trilt dat bovenste ruitje toch wel aardig.

Een gewone flip-up vond ik vrij goed. Een MRA flip-up is waarschijnlijk beter.
Standaard Suzuki ruit met Laminar Lip is nog wat beter. (Standaard MRA plus Laminar Lip zal weer wat beter zijn.)
Mijn Laminar flow (onderste ruit Airflow + Laminar Lip) bevalt me tot nu toe het best. In combinatie met een kloontje kan ik nu alle kanten op.

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7974
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Eikie » di 18 jun 2013, 18:45

Fmstals schreef:Zojuist een Givi Airflow besteld :D . Al van alles geprobeerd om iets aan het gebulder te doen
Laat nog wel even weten hoe het bevalt ?
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Fmstals
DL650 berijder
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 01:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A K8
Locatie: Uitgeest

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Fmstals » wo 19 jun 2013, 01:25

De ruit is tot nu toe de beste investering geweest :duim: . Veel minder kabaal aan mijn hoofd dan voorheen. De looks, ach daar wennen we wel aan.

Er zijn ook minpunten, de weerspiegeling in de ruit (minimaal) en het feit dat ik er net niet overheen kan kijken. De ruit staat niet in de laagste stand omdat ik een migsel heb voor mn navigatie. Daardoor kan deze helaas niet in de laagste stand. Ik vind het irritant om continu door die ruit te moeten kijken. Het is dan ook weer een extra laag plastic: bril - visier - pinlock - airflow. Ben dus op zoek naar een manier om mijn navigatie anders te bevestigen, zodat de ruit nog 1 stand omlaag kan. Ideeën zijn welkom.
Groeten Frank

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6545
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 19 jun 2013, 02:29

Fmstals schreef:. De ruit staat niet in de laagste stand omdat ik een migsel heb voor mn navigatie. Daardoor kan deze helaas niet in de laagste stand.
Bij de L2-L3 gaat dat wel i.c.m een Migsel. Hier zitten bussen tussen zodat de ruit iets verder naar voren komt. Wellicht dat dit ook kan bij de K8. :idea:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Fmstals
DL650 berijder
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 01:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A K8
Locatie: Uitgeest

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Fmstals » wo 19 jun 2013, 23:26

Zal dit weekeinde kijken of dit een oplossing kan zijn. Wordt vervolgt ...
Groeten Frank

Gebruikersavatar
Fmstals
DL650 berijder
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 01:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A K8
Locatie: Uitgeest

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Fmstals » zo 30 jun 2013, 22:12

Wordt vervolgd ....
De reden dat het scherm niet verder omlaag kan is dat de migsel mee moet zakken. Dan komt de bevestigingskogel echter tegen het dashboard.

Afbeelding

Afstandbussen e.d. leken mij niet de juiste oplossing. Ik wil voorkomen dat de airflow gaat trillen. Dus naar een andere oplossing gezocht, en gevonden.
De navigatie is nu aan het stuur bevestigd. Zo staat deze nog steeds recht voor me, en kan de Airflow een stap lager.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben klaar voor de Eifel komend weekeinde :mrgreen:
Groeten Frank

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7974
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Eikie » zo 30 jun 2013, 22:16

Keurig ! En kijk uit voor flitsers in de Eifel....
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8094
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Iron Horse » ma 01 jul 2013, 10:02

Ik denk dat je hier spijt van gaat krijgen. Ik had de navigatie eerst ook op het stuur zitten. Maar nadat ik met een snelle manoeuvre nog net op het nippertje met blokkerend voorwiel de staart van een file wist te ontwijken omdat ik mijn hoofd teveel naar beneden moest buigen en daardoor geen goed zicht op de weg had, zit hij nu achter de voorruit. Nu heb ik wel altijd goed zicht op de weg als ik op de Garmin kijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Fmstals
DL650 berijder
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 01:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A K8
Locatie: Uitgeest

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Fmstals » ma 01 jul 2013, 20:25

Eens, ideaal is de plaats boven de meters van de strom. Ik denk (hoop) echter dat het wel meevalt, omdat ik voornamelijk luister naar de route instructies en niet steeds op het kaartje kijk. Misschien aangewend door de navigatie uit mijn vorige auto die alleen maar symbolen liet zien ter ondersteuning. Ik vind het vooral belangrijk goed zicht te hebben en niet door de bovenrand van de Airflow te moeten kijken. Dat heb ik nu bereikt. Nogmaals, komend weekeinde ga ik het zelf ondervinden :-)}
Groeten Frank

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Wullebolle » wo 03 jul 2013, 13:06

Zoiets? Dikke PVC plaat tussen dashboard en kloontje, waar de rammount op gevezen staat.
kaartje kijken is makkelijk, hoef je niet voor omlaag te zien.
Moet wel nog oplossing vinden voor het trillen van de gps als ik over barslechte wegen rij. Op asfalt stabiel als een rots. Msch pvc plaat vervangen door staalplaat met lichte buiging tegen het trillen en om ruilte te maken voor de boutkoppen van de rammount.

Afbeelding

Afbeelding
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
T-Bone
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 00:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
Locatie: Veendam

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door T-Bone » di 22 okt 2013, 11:33

Mijn ervaringen zijn zeer positief.
Vorige maand heb ik van een forumlid uit Zeeland een Givi Airflow overgenomen.
Wat een verschil met de originele ruit, je zit heerlijk uit de wind en je kan grotendeels het vizier open houden.
Hoef zelfs mijn oordoppen niet meer te gebruiken.
Het is even zoeken naar de juiste hoogte.
Ik kan het iedereen aanraden!

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4291
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Ebrostrom » di 22 okt 2013, 17:13

Het is zeker een heel verschil met de standaard ruit. Heerlijk rijden. Maar met m'n 192 en verhoogd 1000 zadel zit ik echt niet helemaal uit de wind. Het scherm wil ik ook niet helemaal omhoog anders wordt zo'n windvanger met instabielere voorkant. Zonder oordoppen rijden gaat echt niet maar dat kan ook aan mijn helm liggen (shark evoline).


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Plaats reactie