Ervaringen Givi Airflow ?

vervangingsruiten e.d.
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Zou je eens een fotootje willen posten/sturen van die gaten in je scherm ajb?
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Ja hoor. Met dank aan Fogel overigens.
Het gat in het midden is te groot. Dat kan de helft kleiner.
Daar zaten ronde gaten in en daar heb ik omheen gezaagd.
Van de bovenruit is 7 cm af. Overigens in het echt bijgevijld en zonder tape.

In het echt ziet het er beter uit dan op de foto.

Afbeelding
Afbeelding
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Bedankt! Het grote gat ziet er zo op foto inderdaad erg groot uit. Maar foto's bedriegen wel vaker.
Het is wel mooi gedaan. Hoe heb je ze gezaagd?

Los daarvan, de onderruit van een airflow lijkt me een geweldige basis om een laminar lip op te zetten.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

De bovenrand met een ijzerzaag, de gaten met een decopeerzaag (Fogel).

Inderdaad, de breedte van de onderruit maakt verschil. Als ik de MRA ruit met flipje er op zet, dan is dat slechter.
Ik heb het flipje ook op de onderruit gezet. Dat werkt niet. Flipje is te smal.
Het flipje moet over de hele breedte van de ruit zitten.

Als je wilt zien wat de wind op de ruit doet: plak er wat touwtjes op (tell tail) als bij het zeilen.
Gistermorgen condens op de ruit. Bij het rijden zie je dan mooi hoe de wind gaat.
Zeker achter de ruit.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

(BTW, zo'n rode strom vind ik echt wel heel knap.)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Nou goed, speciaal voor jou dan :wink:
Droom fijn.
(ps: nog met 7cm hogere ruit)
Afbeelding
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Jeen »

In reactie op Dick:
Hoi Dick, Ik ben zelf 1.97 en heb de Airflow op een madstad bracket. Geen verhoogd zadel. (650 standaard)
Ik heb de schuifruit van de Airflow nog nooit in de hoogste stand gehad, altijd een aantal centimeters daaronder, omdat meer niet nodig is om voldoende uit de wind te zitten. Ook de onderruit staat niet in de hoogste stand. In totaal kan alles misschien nog wel bijna 10 cm naar boven. De ruit staat wel echt naar me toe gekanteld. Per saldo kijk nog steeds royaal óver het scherm heen, maar zit toch uit de windstroom. Ik heb zaterdag 400km snelweg gereden (ca 130- 140 km/h) en daarbij is mijn vizier permanent open gebleven. Wel een (zonne)bril opdoen natuurlijk!
Ik schat zo in dat jij er goed mee uit de voeten kunt. Wellicht in een vrij hoge stand maar dan zit je wel behoorlijk uit de wind.

Jeen
Kiddy
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13-03-2009, 20:22
Mijn motor is een: V-strom 650, 2015, zwart, hepco & becket kofferset, tomtom 40
Woonplaats: Oost Gelre

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kiddy »

Beste Jeen en Redstrom,
Bedankt voor jullie reactie. Dat klinkt hoopgevend. Momenteel rijd ik met een varioruitje en kloontje in de laagste stand en het ruitje zover mogelijk achterover gekanteld. Ik zit dan volop in de wind, maar dat bevalt me beter dan dat gebulder en geschud aan mijn helm door de turbulentie. Ik kwam hierop nadat ik laatst een stuk op een naked bike heb gereden. Wel veel wind, maar geen turbulentie: prima.
Door jullie ervaringen ga ik toch de Airflow eens proberen. Want lekker uit de wind zitten scheelt de komende koude maanden wel een extra trui.
Dank, Dick
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

RedStrom schreef:Nou goed, speciaal voor jou dan :wink:
Droom fijn.
(ps: nog met 7cm hogere ruit)
[img]
Die had ik nog niet gezien. Leuk! :D
Wimmie

MRA varioruit +spoiler DL1000 K3

Bericht door Wimmie »

Wie heeft er ervaring met het rijden met een Org. Suzuki Tourringruit en de MRA varioruit met spoiler.

Ik overweeg de org. verhoogde ruit te vervangen door een MRA ruit met spoiler om minder turbulentie om de helm te krijgen, gezien mijn lengte 1.90 mtr.

Wie kan mij een goed advies geven of de MRA ruit een juiste investering is.

groet Wimmie
lange Kees

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door lange Kees »

Jongens, een beetje wind hoort bij motorrijden! Gewoon oordoppies in doen of n stille helm doet wonderen.
Paulvd
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 27-02-2011, 09:53
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000

Re: MRA varioruit +spoiler DL1000 K3

Bericht door Paulvd »

Wimmie schreef:Wie heeft er ervaring met het rijden met een Org. Suzuki Tourringruit en de MRA varioruit met spoiler.

Ik overweeg de org. verhoogde ruit te vervangen door een MRA ruit met spoiler om minder turbulentie om de helm te krijgen, gezien mijn lengte 1.90 mtr.

Wie kan mij een goed advies geven of de MRA ruit een juiste investering is.

groet Wimmie
Hoi Wimmie,
Ik heb met beide gereden. Eerst de org suzuki ruit en daarna met de MRA varioruit. Beiden gaven niet het gewenste resultaat. Veel herrie rond het hoofd.
Heb nu een airflow en die bevalt uitstekend. Bij 160 km nog steeds open vizier. Andere spiegels dan de originele wind vangers helpen ook heel veel.
Rij zelf op DL1000 en ben 1,90.

gr paul
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Dat kan ik ook, maar dan moet ik de ruit wel hoog zetten en er doorheen kijken.
Hoe is dat bij jou Paul?
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Paulvd
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 27-02-2011, 09:53
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Paulvd »

RedStrom schreef:Dat kan ik ook, maar dan moet ik de ruit wel hoog zetten en er doorheen kijken.
Hoe is dat bij jou Paul?
:bye:
Ik kijk over mijn ruit heen. Omdat de ruit in een bolling loopt gaat alle lucht over en langs mijn helm. Als het echt hard waait merk ik dat aan mijn vizier als die open staat want die gaat dan soms dicht. Je kan het ruitje ook zo hoog zetten dat je er achter zit maar dat vind ik zelf niet fijn. Ruitje staat bij mij bijna op de laagste stand. Wil je meer rijwind kan je ook het bovenste ruitje vervangen. Als het helemaal windstil moet zijn stap ik wel in mijn auto.

Voor mij ideaal.

Spiegels scheelt ook een hele hoop herrie bij je oren. Ik heb de windvangers vervangen door andere.

gr Paul
Kiddy
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13-03-2009, 20:22
Mijn motor is een: V-strom 650, 2015, zwart, hepco & becket kofferset, tomtom 40
Woonplaats: Oost Gelre

Re: MRA varioruit +spoiler DL1000 K3

Bericht door Kiddy »

Wimmie schreef:Wie heeft er ervaring met het rijden met een Org. Suzuki Tourringruit en de MRA varioruit met spoiler.

Ik overweeg de org. verhoogde ruit te vervangen door een MRA ruit met spoiler om minder turbulentie om de helm te krijgen, gezien mijn lengte 1.90 mtr.

Wie kan mij een goed advies geven of de MRA ruit een juiste investering is.

groet Wimmie
Beste Wimmie,

Met jouw lengte zou ik het geld uitgeven aan de Givi Airflow. Net als Paul heb ik het orginele ruitje vervangen door de MRA ruit met een kloontje. Dat was wel iets beter, maar vooral door het kloontje en niet zozeer door de ruit. Ik rijd nu al enkele weken met de Airflow rond en dat scheelt echt heel veel. Je zit veel meer uit de wind, (ik hoor voor het eerst op de snelweg ook nog de motor lopen) en veel minder gebulder. Kost wel wat tijd om de ideale stand te vinden. Maar het grote voordeel vind ik dat je de tweede ruit zo makkelijk kan verstellen: twee hendeltjes omzetten, verschuiven, hendeltjes weer dicht en rijden weer.
Ik ben zelf 1.98 m en rijd met een 6 cm. verhoogd zadel.

groet,
dick
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Jeen »

Pas trouwens op met het rijdend verstellen van de bovenruit van de Airflow! laatst gedaan en :shock: daar zat ik met 100km/h met een los ruitje in m'n hand. Dat ding vangt veel wind dus het enige dat je kan doen is tegen je lijf houden en met één hand je motor aan de kant zetten. ff anders doen de volgende keer :mrgreen:
:bye: Jeen
Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Wout »

Jeen schreef:Pas trouwens op met het rijdend verstellen van de bovenruit van de Airflow! laatst gedaan en :shock: daar zat ik met 100km/h met een los ruitje in m'n hand. Dat ding vangt veel wind dus het enige dat je kan doen is tegen je lijf houden en met één hand je motor aan de kant zetten. ff anders doen de volgende keer :mrgreen:
:bye: Jeen
haha, dat zijn van die momenten dat je eigenlijk wel weet dat het niet handig is maar dat het eigenlijk "altijd" goed gaat...
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

het mooiste moment..... je komt tot stilstand..... en dan???
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Jeen »

:?: :idea: ruitje er weer instoppen en nu met twee handjes weer gaan met die banaan :-)}
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Ebrostrom »

Kiddy schreef:
Wimmie schreef:Wie heeft er ervaring met het rijden met een Org. Suzuki Tourringruit en de MRA varioruit met spoiler.
Ik overweeg de org. verhoogde ruit te vervangen door een MRA ruit met spoiler om minder turbulentie om de helm te krijgen, gezien mijn lengte 1.90 mtr. Wie kan mij een goed advies geven of de MRA ruit een juiste investering is.
groet Wimmie
Beste Wimmie,
Met jouw lengte zou ik het geld uitgeven aan de Givi Airflow. Net als Paul heb ik het orginele ruitje vervangen door de MRA ruit met een kloontje. Dat was wel iets beter, maar vooral door het kloontje en niet zozeer door de ruit. Ik rijd nu al enkele weken met de Airflow rond en dat scheelt echt heel veel. Je zit veel meer uit de wind, (ik hoor voor het eerst op de snelweg ook nog de motor lopen) en veel minder gebulder. Kost wel wat tijd om de ideale stand te vinden. Maar het grote voordeel vind ik dat je de tweede ruit zo makkelijk kan verstellen: twee hendeltjes omzetten, verschuiven, hendeltjes weer dicht en rijden weer.
Ik ben zelf 1.98 m en rijd met een 6 cm. verhoogd zadel. groet,dick
O, dat biedt perspectieven. Ik rij op een 650 met 6 cm verhoogd zadel en ben 1.92m. Het originele ruitje is vervangen door een suzuki varioscherm met een kloontje. Op een of andere manier lijkt de motor nu vatbaarder voor de wind (meer schudden met zijwind en door turbulentie van vtgn die je van achteren nadert) en durf ik daarom het scherm niet nog hoger te zetten (kloontje hoogste stand maar scherm op t kloontje bij lange na niet) aangezien het zwaartepunt ook al is verhoogd met het zadel. De wind komt net boven op de helm neer maar het lawaai komt meer van onder de helm waar de wind door het gat onder en naast het scherm tegen mijn bovenlichaam knalt. Hebben anderen daar ook last van (gehad)?

Met zo'n airflow heb je wss meer verstelmogelijkheden maar heb je dan ook niet te maken met een groter oppervlak voor de wind waardoor deze zoals boven beschreven ook vatbaar wordt voor de wind?
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Kiddy
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13-03-2009, 20:22
Mijn motor is een: V-strom 650, 2015, zwart, hepco & becket kofferset, tomtom 40
Woonplaats: Oost Gelre

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kiddy »

Hoi Eric,

Met de Airflow heb je wel duidelijk meer last van de wind van andere voertuigen. Tussen het orginele ruitje en het varioscherm merkte ik zelf niet veel verschil, maar met de Airflow duidelijk wel. Ik ben er inmiddels aan gewend en laat de motor 'rustig' zijn gang gaan. Er gebeurt uiteindelijk niks. Maar als je het gevoel hebt dat je er niet aan kunt wennen, dan zou ik er nog eens over denken of dit wel de ideale oplossing is.
Wat denk ik ook nog wel een verschil maakt is het gewicht dat je in de strijd gooit: ik weeg bijna 100 kg, dus dat helpt wel voor de stabiliteit :D

Groeten,
Dick
Why

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Why »

Na een hoop wikken wen wegen vandaag de knoop doorgehakt. Dit is de volgende aanpassing aan mijn strom. Vond hem voor 125 euro bij de lokale leverancier. Ik had hem nog niet voor minder gevonden op het net.
De nieuwe spiegels hielpen al een hoop, maar ik ben nog niet helemaal blij met de luchtstroom. Hopelijk kan de Airflow dit oplossen.
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peter650 »

Had er mee willen proefrijden maar heb hem toch maar gewoon besteld, kan alleen maar beter worden.

heb op het moment veel last van turbulentie , andere spiegels erop gehad wat geen verschil maakt met de orginele, die er maar weer opgezet zijn groter dus meer zicht.

De givi airflow wordt begin volgende week geleverd, ik laat weten wat ik er van vind.

:bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Why

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Why »

Nou dan komt ie, als het goed is, gelijk met die van mij aan. Ik hoop hem ook volgende week te krijgen. Kijken wie er eerst is.
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peter650 »

.....we zullen zien, ben wel benieuwd, ben afgegaan op de verhalen hier op het forum en de foto's.
Vanonder een stuk breder en totale hoogte hoger dan wat ik nu heb, dat moet een verbetering zijn.

Groet.
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Ebrostrom »

Nu maar hopen dat de verblinding door evt regen meevalt.

Ben heel erg benieuwd naar jullie verhaal. Ik wil richting maart weer gaan rijden en dan wordt het 191 km enkele rit (woonwerk) en continue turbulentie is dan niet handig / fijn, geen of minder zicht door regenverblinding aan de andere kant ook niet.

Ik hou het dus in de gaten.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Why

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Why »

Maasbree, dat is niet echt in de buurt volgens mij. Jammer voor je anders had je zelf kunnen testen. Zodra ie er op zit zal ik het je laten weten
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peter650 »

Ebrostrom schreef:Nu maar hopen dat de verblinding door evt regen meevalt.

Ben heel erg benieuwd naar jullie verhaal. Ik wil richting maart weer gaan rijden en dan wordt het 191 km enkele rit (woonwerk) en continue turbulentie is dan niet handig / fijn, geen of minder zicht door regenverblinding aan de andere kant ook niet.

Ik hou het dus in de gaten.
Regenverblinding ?
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peter650 »

Woensdagavond besteld en vanmorgen al netjes afgeleverd.
Ruit zit erop, in de laagste stand al zo'n 5 cm hoger dan de standaard ruit met vario schermpje,
Dat is volgens mij al voldoende, morgen stukkie rijden en dan laat ik weer wat weten. :bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peter650 »

Net toch maar effe wezen rijden,
ik had de bracket met standaard ruit en varioschermpje in de middelste stand staan, nu teruggezet naar de onderste stand en de givi airflow is dan al zo'n 5 cm hoger.
voor mij is dat precies goed en kan ik er nog net overheen kijken.(1.81 cm lang)
het is vooral stiller rond m'n hoofd, zeker met de systeemhelm open, doe ik hem dicht word het al wat lawaaieriger, doe ik alleen het vizier open dan gaat het wel weer.
ik hoor nu wel meer het motorblok dan de wind en dat is, vind ik, zoals het hoort.
Wat betreft de turbulentie, met de orginele spiegels, die is er nog wel maar veel minder, ik heb nog een stel Aprilia Tuono spiegels liggen die ik ook een keer probeer.
Eerst maar is rijden, morgen een rondje en dan weer woon-werk verkeer dan kan ik beter het verschil bepalen dan nu na een half uurtje .

als er intresse is laat ik het weer weten.

:bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peter650 »

forum.JPG
hier alvast een foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Ebrostrom »

Peter650 schreef:
Ebrostrom schreef:Nu maar hopen dat de verblinding door evt regen meevalt.

Ben heel erg benieuwd naar jullie verhaal. Ik wil richting maart weer gaan rijden en dan wordt het 191 km enkele rit (woonwerk) en continue turbulentie is dan niet handig / fijn, geen of minder zicht door regenverblinding aan de andere kant ook niet.

Ik hou het dus in de gaten.
Regenverblinding ?
>> Als het donker is zie je in de regen met het licht van een tegenligger geen donder door de ruit (i.c.m. hetzelfde effect op je scherm).

Ik vind het toch ook wel fijn dat ik overdag met een schuin oog nog net hetgeen dat vlak voor mijn wielen ligt (klein obstakel, kuiltje, scheur enz.) kan zien en kan reageren.

Heb zelf een 650 met verhoogd 1000 zadel en ben 1.92m. De maten zijn dus wel verschillend, maar desalniettemin ben ik nog steeds benieuwd en blijf het volgen.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peter650 »

Hoi Erik,

( ik begrijp je verhaal wel maar je schreef, 'geen of minder zicht door regenverblinding' dat las ik als, ik ga door de ruit heen zitten kijken !
daar had ik zo mijn vraagtekens bij vandaar mijn vraag ' regenverblinding? ' )


Maaaaaaaaaar, ik heb nog niet in de regen gereden, wel in het donker, ik denk dat het niet veel uitmaakt wat betreft die verblinding,
in mijn geval (1.81m) staat de vaste en verstelbare ruit in de onderste stand en dat is zo'n 5 cm hoger dan voorheen en kan ik er goed overheen kijken.
dan is die ook iets breder maar ook dat maakt niks uit.

jij zal met je 1.92 m de ruit wat hoger zetten en dan heb je wel wat meer ruit-oppervlak waar regen, en licht van je tegenligger in/op kan schijnen.

in de regen rijd ik zelf bijna altijd met m'n vizier open dat tegen verblinding en beter zicht met of zonder tegenliggers.
oh ja, wat betreft die turbulentie, dat valt tot nu toe een beetje tegen. morgen weer aan het werk dus het dagelijkse ritje bebouwde kom dan stukje snelweg en weer bebouwde kom. kan ik denk ik het verschil beter beoordelen .

Groet Peter :bye:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peter650 »

Heb er nu zo'n 300 km meegereden. Rond de helm is het een stuk stiller geworden. Systeemhelm open kan je elke snelheid rijden dan blijft het heel goed te doen, maar ja zo'n ding moet je natuurlijk ook dicht gebruiken en dan neemt het lawaai weer toe. Dat ligt dan meer aan het type helm dan aan het scherm. Met een potje op zal het dus een stuk stiller zijn dan met een integraalhelm die ik ivm veiligheid/kinstuk draag.
Wat turbelentie betreft, vier dagen met de standaard suzuki spiegels gereden, net als met de standaard ruit met varioschermpje is het nu ook om gek van te worden. Vanaf vrijdag tot nu toe met aprilia tuono spiegels erop gaan rijden, vrijdag waaide het flink en voelde ik zelfs de wind in m'n rug dus voor de topkoffer. Met normale of geen wind buiten de rijwind dan is het minder dan met de standaard spiegels afhankelijk van je snelheid, maar het is niet weg!

Mijn conclusie tot nu toe, er dus wel verbetering maar het is nog niet goed. Ik doe het er maar mee.

Ik ben 1.81 mtr en rijd met een standaard zadel. De airflow ruit in de laagste stand kijk ik er net over heen.

Groet Peter.
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Why

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Why »

Ik zou ook graag iets willen melden, maar gelukkig is er weer eens iets fout gegaan bij het bestellen/uitleveren. (dat gebeurt echt altijd bij mij, dus wen je er aan). Hopelijk redden we het nog deze week. :frusty:
Why

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Why »

Na een redelijk lange wacht tijd vandaag de Givi schuurdeur ontvangen en gemonteerd. Mijn god wat een gevaarte is dat in hoogste stand.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen,het is niet een wonder middel. Als je daar naar opzoek bent, moet je verder zoeken. Maar al met al ben ik toch tevreden over het ruit. Er is veel minder turbulentie om mijn hoofd dan voorheen, en als je het ruit op zijn hoogste stand zet, is rijden met vizier open ,onder nul graden, redelijk te doen.
En zo als hier boven reeds gemeld, het geluid is met helm open minder dan met helm dicht. Gelukkig had ik al een hekel aan mijn Schuberth C3, maar nu heb ik helemaal een goede reden om dat kreng er uit te donderen als ik geld over heb voor een echte helm.

Uiteindelijk heb ik het frame op de middelste stand gezet. Dat vond ik het mooist staan. En het ruitje zelf tijden het rijden op verschillende standen geprobeerd (zelfde wind richting en zelfde snelheid aangehouden) uit eindelijk zal ik waarschijnlijk de hoogste stand gebruiken tijdens het rijden, maar zal ie op de onderste stand moeten om nog onder de hoes te passen. Dan kijk ik met mijn 1.81 (met korte pootjes) door het scherm heen, maar dat is best te doen.

Al met al vind ik het de 125 euro waard en zal dan ook binnenkort de "smoked" MRA vario (of het originele ruitje dat ik ook nog heb) een ander baasje gaan krijgen.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

Na alle verhalen ook AIrflow gekocht.
Vooral ritje op naked (wat een wind) overtuigde mij van het gebulder, ondanks kloontje en flipup. Ben 1.76 en rij op de 1000.
Gisteren snelweg testje, wind mee en wind tegen.
Zonder oordoppen.
Laagste stand kloon, beetje rechtop en later tikje schuiner gezet.

Eerste indruk: veel minder gebulder/turbulentie. Minder trek aan armen, door breder onderscherm?
Hoor meer van motor en andere bijgeluiden.... DUS stiller kun je zeggen.
Te vroeg voor eindoordeel, maar eerste indruk: echt een verbetering.

Ik stel hem wel zo af, laagste stand, dat ik er (net) overheen kijk hoewel optische kwaliteit perfect is. In stortregen zet ik hem misschien hoger, maar standaard is hij al best hoger dan normale scherm (kloon laag).
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Why

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Why »

Raampje hoger tijdens de regen is geen succes kan ik je zeggen. De goede kwaliteit van het ruitje word dan te niet gedaan door de regendruppels. Maar ik ben het met je eens het verschil met de gewone ruit is groot.
Gerrit Diepeveen

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Gerrit Diepeveen »

Ik sluit me aan bij Peter
Na alle verhalen ook Airflow gekocht.
Ben 1.78 en rij op de 1000.
Afgelopen weekend test gereden, wind mee en wind tegen.
Zonder oordoppen. (alleen voor deze test)
Laagste stand kloon, beetje rechtop en later tikje schuiner gezet en staat nu voorlopig recht.
Met kloon en verstelbaar bovendeel zijn de verstelmogelijkheden heel ruim en makkelijk.
Eerste indruk: minder gebulder/turbulentie. Hoor meer van motor en andere bijgeluiden.... DUS stiller kun je zeggen.
Te vroeg voor eindoordeel, maar eerste indruk: echt een verbetering.

Ik stel hem ook zo af, laagste stand, dat ik er (net) overheen kijk hoewel optische kwaliteit perfect is.

Gegroet Gerrit

Afbeelding

ps. de stickers zijn er ondertussen af.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Heb net de eerste 100km met de airflow gereden en moet zeggen :worship: Mis tot nu toe Kloontje nog niet. Heb wel een ruit met "flappen" dus ook minder wind langszij.
Afbeelding

@Gerrit, je sluit je niet alleen aan bij Peter, maar kopieërd zelfs z'n tekst :D
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Voorwaar, zo begint een L2 er dus ook van voor goed uit te zien.

P.S. Die Kawa spiegels staan veel beter op de L2 dan op de voorganger.
Laatst gewijzigd door Leville op vr 16-03-2012, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Why

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Why »

Gerrit Diepeveen schreef:
........ps. de stickers zijn er ondertussen af.
Zonde man daar hadden ze juist zo hun best op gedaan :schater: Maar inderdaad die krengen heb ik er ook na 10 seconde van afgerukt, verschrikkelijk.
Je hebt toch wel het e-merk stickertje er oplaten zitten neem ik aan. Vinden onze oosterburen wel zo gezellig. Of je moet niet door Duitsland willen rijden
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

@Peter: een ruit met flappen van Givi?
Heb je geen last met de handkappen bij krap sturen?
Bij de originele ruit van de airflow dus met de uitsparingen, past dat ook nog maar nét.

Het lijkt me wel comfie, als je dan toch alleen rechtuit rijdt..... :mrgreen:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

De ruit met flappen is specifiek voor de L2, heb ik de indruk.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

Ja, zag het ook op de GIvi site.

Op zich geen gek idee, maar met handkappen lijkt het me wat krap worden,
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Peter, heb geen moeite met krap sturen. Er is voldoende ruimte tussen de kappen en de flappen. Zoals je ziet zitten de 'flappen' bijna gelijk met de kuip. Het rijdt erg lekker kan ik je zeggen.

Hier het bewijs:
Afbeelding

M.v..g

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Je hebt hem mooi aangekleed Peter. Gefeliciteerd. De 1000km beurt zit er zeker al aan te komen.

Over die hoekjes in de kuip (vorige model) hebben we het wel eens gehad. Merk je dat deze oplossing echt verschil maakt?
Mijn ervaringen met de Airflow zijn nog niet top. Nog steeds zoekende.
Misschien moet ik er een passende motor bij kopen. L2?
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Dan past je Airflow weer niet meer. Maar ja, dan kan je die ook passend maken. :roll:

De gewone airflow is ook breed, maar niet zo gestileerd:

Afbeelding

BTW, bij een aantal toerbuffels en zware scooters kan je zo van die zijruitjes kopen. Dus het moet zijn dat het toch iets uitmaakt.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Sparkle Black Peter »

RedStrom schreef:Je hebt hem mooi aangekleed Peter. Gefeliciteerd. De 1000km beurt zit er zeker al aan te komen.

Over die hoekjes in de kuip (vorige model) hebben we het wel eens gehad. Merk je dat deze oplossing echt verschil maakt?
Mijn ervaringen met de Airflow zijn nog niet top. Nog steeds zoekende.
Misschien moet ik er een passende motor bij kopen. L2?
:bye:
Je mag het wel een keer uitproberen JW, dan kun je het verschil merken. Of i.d.d. een L2 erbij nemen 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie