Ervaringen Givi Airflow ?

vervangingsruiten e.d.
Dusomos

Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Dusomos »

Beste,

heeft er iemand ervaring met de Givi Airflow vervangings ruit?
http://www.rad.eu/nl/c/p/28754-givi-air ... -af260.htm

Heeft er daarnaast iemand afmetingen van de verschillende gangbare ruiten, Givi, MRA Vario, standaard Suzuki

Ik lees het graag,
gr Marc
Joost

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Joost »

Ik rij al een jaar rond met een Givi AF 260. Het ding is echt helemaal top! Kan met 160 gewoon met open vizier rijden en dat is heeel erg lekker. :D .
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Fogel »

Joost schreef:Ik rij al een jaar rond met een Givi AF 260. Het ding is echt helemaal top! Kan met 160 gewoon met open vizier rijden en dat is heeel erg lekker. :D .
Ben je niet bang dat er iets in je ogen komt? ik heb er wel eens dagen last van gehad, dus ik rij altijd dicht...
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Dusomos

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Dusomos »

Joost schreef:Ik rij al een jaar rond met een Givi AF 260. Het ding is echt helemaal top! Kan met 160 gewoon met open vizier rijden en dat is heeel erg lekker. :D .
Beste Joost,
heb je hier toevallig ook een foto van?
Zou graag zien hoe er dat uit ziet op een V-strom
Mag ook per mail naar marc.dusomos@gmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

gr
Marc
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Framomile »

Joost schreef:Ik rij al een jaar rond met een Givi AF 260. Het ding is echt helemaal top! Kan met 160 gewoon met open vizier rijden en dat is heeel erg lekker. :D .
Je bent wel een beetje stout he, je mag helemaal geen 160 rijden :mrgreen:


Gr Franc
Joost

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Joost »

Klopt Frank. Je mag ook niet zonder beschermende kleding rijden. Weet je nog dat jij dat een keer hebt gedaan toen het zo warm was en je uit je werk kwam. Lekker was dat he? Ik doe dat constant omdat ik altijd het randje zoek. (dat is dan ook mijn elledige slechte eigenschap). Anyway..over de picture het volgende ; Voorlopig kan ik even geen foto's maken van mijn Strom. Hij staat al 2 weken bij de dealer voor een bakrevisie. Alle tandwielen moeten vervangen en ik wacht op een tandwieltje uit Japan. Bijna 2 jaar oude 1000 dus het valt goddank onder fabrieksgarantie. pffff. Hopelijk over 2 weken weer ales in orde. Kzal er dan even een foto bij fietsen. Maar trusu me op blue eyes....Als de donde een Givi AF 260 bestellen. De beste uitvinding sinds de Strom :D
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

In Duitsland mag je best 160 hoor. En nog sneller ook. :wink:

@Joost.
Je bent de enige geloof ik me zo'n scherm. Nog steeds vol lof?
Ik ben zelf ook nog niet 100% tevreden met madstad en vario ruit. Diverse standen geprobeerd.
Laatst heel mooi laag en schuin naar achteren. Bijna naked. Turbulentie vrij, maar bij lange ritten iets te rumoerig.
Maar met het warme weer achter een ruitje zitten is ook niet alles. Geen ventilatie, helemaal niks.

In welke stand heb je de ruit het meest staan, wissel je veel (op binnenwegen anders dan op de snelweg), kijk je er overheen (lengte?) of doorheen?

Ik hoor graag van je.
:bye:

ps:
Op Stromtrooper inmiddels ook wat gevonden http://www.stromtrooper.com/dl650-speci ... ivi-2.html
Foto's en ervaringen van iemand die de gewone hoge, brede ruit van Givi (D260ST) stiller vind.
Hij meet minder weerstand met de AF ruit. Z'n topspeed is 7 km/u hoger. Best veel.

Die onderruit is die ook los te koop? Best mooi.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Kimi40

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kimi40 »

RedStrom schreef:In Duitsland mag je best 160 hoor. En nog sneller ook. :wink:

@Joost.
Je bent de enige geloof ik me zo'n scherm. Nog steeds vol lof?
Ik ben zelf ook nog niet 100% tevreden met madstad en vario ruit. Diverse standen geprobeerd.
Laatst heel mooi laag en schuin naar achteren. Bijna naked. Turbulentie vrij, maar bij lange ritten iets te rumoerig.
Maar met het warme weer achter een ruitje zitten is ook niet alles. Geen ventilatie, helemaal niks.

In welke stand heb je de ruit het meest staan, wissel je veel (op binnenwegen anders dan op de snelweg), kijk je er overheen (lengte?) of doorheen?

Ik hoor graag van je.
:bye:

ps:
Op Stromtrooper inmiddels ook wat gevonden http://www.stromtrooper.com/dl650-speci ... ivi-2.html
Foto's en ervaringen van iemand die de gewone hoge, brede ruit van Givi (D260ST) stiller vind.
Hij meet minder weerstand met de AF ruit. Z'n topspeed is 7 km/u hoger. Best veel.

Die onderruit is die ook los te koop? Best mooi.
In de koudere en nattere periodes is de Givi D260ST ideaal. Je wordt heel wat minder nat bij regen, De wind wordt naar je armen geleid (heb ik kunnen zien met aanvriezende mist) en het is heel wat stiller dan het originele scherm. Eénmaal richting 20° vind ik het te warm en rij ik momenteel terug met het origineel.
Aanvankelijk vond ik de looks van dat reuzescherm maar niks, maar week na week werd dat beter en beter. Zo erg zelfs, dat ik het originele scherm lelijk vond, de
eerste dagen na de wissel :shock:
Heb zopas Joost zijn advies gevolgd, en de AF260 besteld bij RAD, dus binnen een dag of 3 hoop ik (weer) het ideale scherm te hebben gevonden :mrgreen:
FastLoe

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door FastLoe »

Hier een aardige impressie, niet speciaal ervoor gemaakt maar, even beter als niets waarschijnlijk
Afbeelding
Afbeelding
Je kan de plaatjes ook altijd nog ff naar beneden laden en vergroten
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

RedStrom schreef:...
Die onderruit is die ook los te koop? Best mooi.
Kan iemand eens testen met alleen die onderruit?
FastLoe

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door FastLoe »

Leville schreef:Kan iemand eens testen met alleen die onderruit?
Tja, er is er voorlopig maar ééntje met zo'n scherm en die brommer rijdt fftjes niet.
Een testje met alleen die bovenruit lijkt me eigenlijk ook wel spannend
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

Als dit nou eens ECHT werkt.......

heb al een kloontje en vario-stripje. Allemaal niet slecht, maar nog niet echt GOED/ nog altijd buldert het rond me kop. Vandaag helemaal, 4 uur snelweg. 1 uur binnendoor.
Met name snelweg 130-150 is wild irritant/vermoeiend.

Vind de prijs alleszins redelijk, past volgens mij zo op de standaard ruit.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door PDvD »

Bij mij in Oosterhout zie ik iedere dag een 650 adventure staan met deze ruit. Weet alleen niet van wie deze is.

Wat betreft de vario strip... er is ook een verhoogde versie van de ruit met vario-strip te koop.

Zie: http://www.v-strom.co.uk/phpBB3/viewtop ... =23&t=4145
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Kimi40

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kimi40 »

Zonet heb ik de Airflow geplaatst. Morgen de test. Ben eens benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joost

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Joost »

Jeumpie, met een Fastloe als collega heb je hier weinig privacy :) . Sta ik hier opeens vol in the picture met mijn tronie en mijn AF 260. Dat scherm is in combinatie met een kloontje het summum dus een aanrader. Het is (bijna oneindig) in hoogte verstelbaar dus je kan het zo gek maken als je zelf wil. Bij lange ritten op de snelweg zie ik de wereld vaak door de ruit. Laagste stand is gelijk aan standaard scherm. Gewoon doen. Daar krijg je absoluut geen spijt van.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Kimi, dit is de laagste stand zo te zien.
Als je reactie plaats wil je dan ook je lengte noemen en of je er zo overheen kunt kijken?
En ook alleen de onderruit testen?
Di is mooi breed en moet ook heel wat doen denk ik.
BVD.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Kimi40

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kimi40 »

Vandaag dus de Airflow getest. Dit werkt dus ECHT :D Met mijn 1.70m heb ik alles op de laagste stand gezet en ben ik nu verlost van het kabaal rond m'n helm. Ik ben tot 100km/h gegaan. Eindelijk kan ik mijn vizier openzetten zonder dat het dichtklapt (wat het bij 50km/h al deed). Ook een voordeel is, dat ik over het scherm heen kijk en hoor ik het mooie geluid van mijn strom duidelijk nu. Voor mij is het zijn 138€ meer dan waard.
Kimi40

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kimi40 »

RedStrom schreef:Kimi, dit is de laagste stand zo te zien.
Als je reactie plaats wil je dan ook je lengte noemen en of je er zo overheen kunt kijken?
En ook alleen de onderruit testen?
Di is mooi breed en moet ook heel wat doen denk ik.
BVD.
:bye:


De onderruit is idd breder dan het originele (met uitsparingen voor de handkappen), maar ze is
exact even hoog. Ik wil dat wel testen hoor, maar ik ben er zo goed als zeker van, dat dat géén verbetering zal zijn.
De truuk met de windgeleiding zit hem blijkbaar tussen de beide schermen.
Kan je ze eigenlijk wel appart krijgen ? Dat heb ik niet gecheckt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

Hmmmm...... :D :D :D at last.......
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Kimi, zou je ajb toch ook eens kunnen testen zonder die bovenruit? (waar is hier die please-smiley?)

Misschien is er dan ook al genoeg effect voor "compacte mensen" zoals ons ;)

Of zou dat geleide-effect echt nodig zijn?

EDIT: Nu, er valt misschien wel iets te zeggen voor het idee om de lucht naar boven te "zuigen", in plaats van ze te laten "botsen" tegen een lip bovenop het (onderste) windscherm.

Zeg, van waar in Vl. Brabant ben je eigenlijk? Zei de curieuze mens van T*rn*t.
Joost

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Joost »

Waarom zou je dat scherm willen testen zonder bovenscherm? Dan heb je hetzelfde verhaal als een standaard scherm. Die gasten van Givi testen die schermen zonder twijfel in een windtunnel. Het bewijs dat die Givi 260 (in zijn geheel) geweldig is wordt bevestigd door iedereen die hem gebruikt. Ik begrijp echt niet waar je over zit te miemelen. Order gewoon zo'n scherm. Als het je niet bevalt dan krijg je van mij het geld terug. In mijn optiek zijn 3 basisaanpassingen noodzaak bij een standaard V-Strom. Chronologisch : 1) Direct het zadel vervangen. 2) Givi AF 260 monteren, 3) Hyperpro-veren laten monteren. De rest is bijzaak.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

Hee Joost!!!!

Goed aanbod!!!

Mag ik ook zo'n scherm bestellen ???

Heb al je adviezen ook al doorgevoerd. Al zou ik zeggen: Nr.1: vervang niet het zadel van een DL650 door het zadel van een DL1000, maar door een DL1000...

Heb ook een kloontje en variostrip op standaard ruit al gezet.
En Hyperpro, en stahlflex leidingen en forkbrace. En een 16 tands voor.

Zal ik alvast mijn rekeningnummer doorgeven ? :mrgreen:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Joost schreef:Waarom zou je dat scherm willen testen zonder bovenscherm? Dan heb je hetzelfde verhaal als een standaard scherm. Die gasten van Givi testen die schermen zonder twijfel in een windtunnel. Het bewijs dat die Givi 260 (in zijn geheel) geweldig is wordt bevestigd door iedereen die hem gebruikt. Ik begrijp echt niet waar je over zit te miemelen. Order gewoon zo'n scherm. Als het je niet bevalt dan krijg je van mij het geld terug.
Als je het meent, mag je voor mij zo'n scherm bestellen. Dan kan ik het alsnog testen zonder bovenscherm :D Waarom? Het is breder dan het standaard scherm. En met topscherm vind ik het optisch voorlopig... euh... sub-optimaal.

Los daarvan, over het standaard windscherm kan ik niet oordelen, want ik heb een vario. Het standaard zadel kan inderdaad beter, maar da's bij menig brommer het geval. En ik ben ook voor progressieve veren (vooraan), maar afgaande op eerdere blikken op de Hyperpro website, lijkt het me toch dat je met Hyperpro een DL nog meer baangericht maakt. Maar da's allemaal eigenlijk langs de Givi-kwestie.

Breng je de Givi aan huis? ;)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

off-topic @Leville; idd. is de stugheid van Hyperpro offroad absoluut knalhard...

Wat zou Joost eigenlijk gaan doen met al die schermen ???
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Joost schreef:... Order gewoon zo'n scherm. Als het je niet bevalt dan krijg je van mij het geld terug...
OK.
Topic verplaatsen naar Marktplaats?
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Joost, Kimi,

Ik ben zelf nog zoekende.
Doen jullie toevallig mee an de Kikarun zondag?
Dan zou ik graag de ruit zien en eens doorvragen.

Kun je met kloontje de ruit zo laag zetten dat je er over heen kijkt en toch snelweg kunt rijden met open vizier en zonder turbulentie oid?
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Kimi40

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kimi40 »

Ik heb geen kloontje, maar veronderstel dat dat wel zal lukken RedStrom. Eigenlijk heb je dat kloontje helemaal niet meer nodig als je de Airflow hebt want dat ding werkt perfect.
Ik heb het scherm nu 3 weken, en ik weet nu wel zeker dat ik nooit nog een ander wil. Heb er (om te testen) eens 140 km/u meer gereden, en alles bleef stil. Het enige geruis dat nu nog mogelijk is, is zijwind, maar die hoor je dan maar aan één kant, wat niet al te hinderlijk is. Ik heb me de laatste tijd regelmatig al afgevraagd, waarom een strom niet standaard zo een ruit heeft.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Waar het beste te bestellen?
En: kijk je er over heen?
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Kimi40

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kimi40 »

Ik heb het besteld bij RAD http://www.rad.eu/nl/c/p/28754-givi-air ... -af260.htm
En ja ik kijk er overheen, ook al ben ik maar 1.70m
Je zal er geen spijt van krijgen, believe me :wink:
Bleu Rhino

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Bleu Rhino »

Hallo ben hier nieuw. Ik heb afgelopen zaterdag mijn V-Strom gekregen en er gelijk door de dealer de ruit op laten zetten na hier wat informatie te hebben gelezen. Het orgineel was zo slecht voor mij met 1.73 lengte. Ben afgelopen zondag naar de eifel vertrokken en gister terug gekomen, maar dat scherm is SUPER was na twee deauvilles ervan overtuigd dat er geen goede schermen meer werden gemaakt maar ben hier nu van terug. Heb voor het eerst op binnen wegen zelfs zonder oordoppen gereden en vizier geheel open. Is echt een aanrader. Alleen de looks moet je even aan wennen maar dat gaat snel.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Gezien ervaring vandaag (weer net niet helemaal goed), jullie ervaringen boven, ervaringen op andere fora (1 van de weinige schermen waar geen negatieve reacties over te vinden zijn), en ondanks de looks: besteld.
Ergens deze week binnen. Volgende week laat ik de ervaring weten.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Peterzeeland »

Ik ga sparen :D

Gisteren uit de Eifel en Ardennen teruggekomen, wilde de snelweg Luik Antwerpen zien te vermijden juist gezien lawaai (ondanks oordoppen, kloontje en flipup spoiler!)

Maar er was het onweer, file en stortbuien, lekte mijn jas, mijn broek, en de rest ook, en heb het voor lief genomen (knallen naar huis).

Met deze ruit moet ook de snelweg weer goed te doen zijn! Hoera!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Te koop: 1x standaard ruit en 1x Suzuki ruit met flip-up :wink:

Zondag bij rad.eu de Airflow besteld en vandaag geleverd. Snel. Goed verpakt. Montage is heel simpel.
De onderruit is qua hoogte net als de standaard ruit, maar een stuk breder, vooral onder.
De bovenruit is ongeveer net als de standaard ruit.
Ik heb kloontje in de één-na-laagste stand gezet. De laagste kon niet vanwege mijn zelfgemaakte Migsel.
Zal ik later proberen na een kleine aanpassing. Vanavond geen tijd voor gehad.
En als ik zin heb en denk dat er verschil is met of zonder het kloontje, dan test ik ook nog zonder kloontje. Maar die kans acht ik klein.
Ik heb ook nog niet alleen de de onderruit getest. Ga ik het weekend wel doen. Het is mogelijk om op de onderruit het flip-upje te monteren.
Dan heb je een extra brede standaard ruit met flip-up. Misschien iets voor in een hete zomer. Alhoewel ik betwijfel of dat echt nodig is na het rijden vanavond.

Eerste ervaring. 40 minuten rijden.
De looks ga ik wel aan wennen. Valt wel mee. Maar dat is is subjectief.
Ik ben 1.80 en heb een standaard zadel. Met de bovenruit in de laagste stand en het kloontje ook en geomoteerd op één-na-laagste stand kan ik net over de ruit kijken. Voor mij zeer acceptabel.
Het verstellen tijdens het rijden gaat heel soepel.
Vandaag niet al te veel wind.

Wat merk je tijdens het rijden? Geen turbulentie? Tot 110-115 km/u niet. Daarna een klein beetje, maar echt stukken minder dan het was, en ongetwijfeld lang vol te houden. Nog nooit zo goed geweest met alles wat ik geprobeerd heb.
Ik verdenk de C3 er overigens van dat die niet helemaal goed reageert op enige vorm van turbulentie. Maar dat kan ik niet echt hard maken.
Overigens getest op een 100-weg in Duitsland tot 160km/u op de teller. Vizier helemaal open.
Zet je de ruit een 5-7 cm hoger zodat je er door moet kijken dan wordt het helemaal top. Goed zicht, geen lastige vervorming.
Mijn voorkeur heeft het niet. Ik kijk liever over de ruit. Maar met de Airflow heb je wel de mogelijkheid om hem hoog te zetten als je wil (lange snelweg rit, slecht weer).
De ruit schuin naar je toe zetten levert geen extra voordeel op behalve dan dat je meer ventilatie op de helm krijgt. Maar dat was met de huidige ruit ook zo.
Maar nu staat het vizier gewoon open.
Overigens voelde ik genoeg ventilatie op armen, maar ook op de borst. Dat viel me hard mee.

Opvallend is hoe snel je gewend raakt aan deze verbetering. Alsof het altijd zo was en heeft moeten zijn.
Ik schakel later. Schakel vooral op geluid en het is stiller in het totaal dus schakel je later.
Ik ga vast meer bonnen krijgen. Je rijdt makkelijk te hard. En verbruik zal dus toenemen. :wink:

Al met al: de Airflow blijft. Alleen nog even de beste stand uitzoeken. :P

De bovenruit is simpel los te krijgen. Gelukkig heb je niks aan die ruit alleen, maar echt anti-diefstal is dit niet.
De ruit mag je alleen schoonmaken met water en een zachte doek. Op een ander forum had iemand toch een middeltje gebruikt en zag ddat aan het scherm.
Er staat een sticker op die waarschuwt de motor niet in de zon te stallen vanwege lensvorming. Vergrootglas effect? Ik snap het niet helemaal.
En op een 2-de sticker staat het advies bij harde wind niet sneller dan 100 km/u te rijden. Er staat alleen niet bij in welke stand de ruit dan mag staan.
Beide waarschuwingen zie ik een beetje in de categorie stop je poedel niet in de magnetron om te drogen.

Later meer testen. Kloontje lager gemonteerd, meer standen van kloontje/bovenruit (maakt het verschil welke je versteld), alleen onderruit.
En als er verzoekjes zijn: laat maar horen.
Weer een stuk blijer met m'n V-Strom. Ik denk dat heel veel anderen dat ook zouden zijn met de Airflow.
Als ik woon-werk verkeer zou doen en zeker met snelweg erbij, dan is deze ruit een must.
Wie hem eens wil proberen? Het mag van mij. Maar eerst ga ik zelf een beetje rijden.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Hoi Jan Willem,

M.b.t. de voorganger van de airflow zijn gevallen bekend van licht gesmolten dashboards. Ook voor die versie gold de waarschuwing om de motor niet in te fel zonlicht te parkeren...
Dus misschien toch een beetje opletten. In ieder geval veel plezier.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Oh dat wordt bedoelt. Zal er op letten. Dank je.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Vandaag kloontje op laatste stand gezet. Die gaat weer terug naar 1 hoger (middenstand).
Ik kan er dan nog steeds goed overheen kijken en heb meer speling naar boven toe qua verstellen.
Vandaag veel wind (buien) en zijwind. Dan merk je een stuk minder van de werking de Airflow.
Het is allemaal beter dan met andere ruiten, maar dan is het geen wondermiddel. Kan ook niet.

Ook gereden met alleen de onderruit. Dat gaat goed, maar niet zo dat je lekker met je vizier open rijdt.
Met vizier dicht is het prima. Geen turbulentie met ruit rechtop en laag.
Het is vergelijkbaar met een gewone ruit, maar wel beter. Het gaat allemaal wat smoother.
De ruit is een stuk breder en dat merk je. Op je armen, je schouders en naast je helm is het rustiger.
Leg je hem zo plat mogelijk (kloontje) dan is het bijna perfect naked rijden. Meer 'zoef'.
En ook weer beter als met een smallere ruit.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Kimi40

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kimi40 »

RedStrom schreef:Vandaag kloontje op laatste stand gezet. Die gaat weer terug naar 1 hoger (middenstand).
Ik kan er dan nog steeds goed overheen kijken en heb meer speling naar boven toe qua verstellen.
Vandaag veel wind (buien) en zijwind. Dan merk je een stuk minder van de werking de Airflow.
Het is allemaal beter dan met andere ruiten, maar dan is het geen wondermiddel. Kan ook niet.


:bye:

Want het is géén wagen hé :wink:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Gelukkig niet!
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door PDvD »

En het verbruik? Neemt dat veel toe? Zou de airflow er ook in een smoked versie komen? Dat zou helemaal ideaal zijn.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

PDvD schreef:En het verbruik? Neemt dat veel toe? Zou de airflow er ook in een smoked versie komen? Dat zou helemaal ideaal zijn.
Welke ruit heb jij eigenlijk? Afgaande op je avatar precies een iets breder exemplaar.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door PDvD »

Uhh heb nog de standaard, met kloontje. Foto was volgens mij zelfs nog zonder kloontje.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Ebrostrom »

Hoe bevalt de ruit met bovenstuk met de huidige temperaturen (en dan bedoel ik die van maandag en dinsdag)? Mis je dan niet te veel ventilatie :?: Met de warme 'wind' is het al zweten in het pak maar als die er dan niet eens meer is zal het echt afzien worden.....

Ik rij dagelijks maasbree-oirschot, wat dus inhoudt dat er bijna alleen maar snelweg in zit (behalve op de laatste werkdag van de week lekker binnendoor om het leuk te houden :D ), dus de tip om de ruit te nemen en de basis aanpassingen van joost
Joost schreef:In mijn optiek zijn 3 basisaanpassingen noodzaak bij een standaard V-Strom. Chronologisch : 1) Direct het zadel vervangen. 2) Givi AF 260 monteren, 3) Hyperpro-veren laten monteren. De rest is bijzaak.


zal ik eens in overweging nemen aangezien ik straks waarschijnlijk in Den Haag kom te werken en 180 km enkele rit (ga ik natuurlijk niet dagelijks doen :wink: ) moeten wel comfortabel kunnen gaan.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Gisteren en eergisteren toevallig getest.
Eerst alleen onderruit. Dat is wel leuk als je hem naar je toe kantelt en laag zet. Beetje naked.
Vizier kan net op een kiertje open.

Daarna met bovenruit. Ik reed weg en dacht meer ventilatie te voelen.
Kan een beetje aan windrichting en zo gelegen hebben, maar het was zeker niet meer en met name op mijn armen voelde ik meer.
Zeker niet warmer dan alleen met onderruit. De lucht was gewoon warm, ruit maakt dan niet veel meer uit.
Ik rij wel met de ruit iets naar me toe in laagste stand op kloontje. Dan kijk ik er nog mooi bovenuit.
Voor mij ook bij 130+ goed uit te houden.
Ik zit niet achter een venster.
Ik heb dat wel geprobeerd (ruitje hoog) maar merkte niet veel verschil.
De bovenruit is echt een uitkomst. Je rijdt een stuk relaxter/sneller. Relaxter als in het is mindervermoeiend.
En het leuke van het bovenruitje is dat hij mooi in de topkoffer past.. Zelfs met wat bagage er in.

Ik heb nog niet gereden zonder kloontje. Dat zou zomaar nog beter kunnen zijn.
En de looks: ik ben er al aan gewend.
:-)} :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Hoeveel zijwind vangt dat ding? Met mijn varioruit op de hoogste stand heb ik een paar keer het gevoel gehad een windzeil te hebben.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Zeker niet meer dan de vario.
En daar vind ik het wel meevallen.
Ik rij wel liefst met ruitjes zo laag mogelijk.
:-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Joost

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Joost »

De AF 260 is in combinatie met en (Madstad) kloontje de ideale oplossing. Kloontje op laagste stand en AF 260 50% in hellingstand. In dat geval is er voldoende open ruimte onder het scherm om omgekeerde turbulentie (zuiging) te voorkomen. Daarbij scheelt een schuinere stand ook nog eens in de stookkosten. :D . Verder geen nieuws :-)}
Leville

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Leville »

Heb net een Laminar Lip gemonteerd. Maakt ook gebruik van het venturi-effect. Wel redelijk veel plastiek om door te kijken. Net iets te ziek om nu al uit te testen. Hopelijk morgenavond.

(Los van dit alles: blijkbaar zijn er best veel motorfietsen met turbulenties en vacuumgaten. FJR, Pan-European... Voor de VFR-1200 bestaat blijkbaar ook een standaard venturi-ruitje.)
Gigachiel

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Gigachiel »

Gister de Airflow geplaatst en kort kunnen testen (icm kloontje en Vicma Versys-spiegels).

Wat een enorm verschil!!

Met de ruit en kloontje in hoogste stand is het bij mij volkomen rustig tot +/- 130 km.
Het is nog even zoeken naar de ideale stand met de ruit zo mooi mogelijk en zonder turbulentie.

En voor wie het wil weten, ik ben zelf 1.90m en heb een hoog zadel en dogbones.

Enig nadeel is tot nog toe dat het wennen is om door een ruit te kijken en dat op klinkers de ruit wat gaat trillen (went snel). Verder is het alsof ik een compleet andere motor heb. Enne ik zou niet weten of het meer brandstof gaat kosten (zal wel) maar comfort is mij ook heel wat waard.
Kiddy
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13-03-2009, 20:22
Mijn motor is een: V-strom 650, 2015, zwart, hepco & becket kofferset, tomtom 40
Woonplaats: Oost Gelre

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door Kiddy »

RedStrom schreef:Gisteren en eergisteren toevallig getest.
Eerst alleen onderruit. Dat is wel leuk als je hem naar je toe kantelt en laag zet. Beetje naked.
Vizier kan net op een kiertje open.

Daarna met bovenruit. Ik reed weg en dacht meer ventilatie te voelen.
Kan een beetje aan windrichting en zo gelegen hebben, maar het was zeker niet meer en met name op mijn armen voelde ik meer.
Zeker niet warmer dan alleen met onderruit. De lucht was gewoon warm, ruit maakt dan niet veel meer uit.
Ik rij wel met de ruit iets naar me toe in laagste stand op kloontje. Dan kijk ik er nog mooi bovenuit.
Voor mij ook bij 130+ goed uit te houden.
Ik zit niet achter een venster.
Ik heb dat wel geprobeerd (ruitje hoog) maar merkte niet veel verschil.
De bovenruit is echt een uitkomst. Je rijdt een stuk relaxter/sneller. Relaxter als in het is mindervermoeiend.
En het leuke van het bovenruitje is dat hij mooi in de topkoffer past.. Zelfs met wat bagage er in.

Ik heb nog niet gereden zonder kloontje. Dat zou zomaar nog beter kunnen zijn.


En de looks: ik ben er al aan gewend.
:-)} :bye:
Beste JW,
Ben benieuwd of je de Airflow al hebt geprobeerd zonder kloontje en wat je ervaring ermee is.
Zou je de Airflow aanraden voor iemand die 1.98m is en op een 6 cm verhoogd zadel zit?
Groet,
Dick
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Ervaringen Givi Airflow ?

Bericht door RedStrom »

Hallo Dick,

Ja, dat heb ik geprobeerd. Werkt wel goed, maar als je op de meeste snelheden goed wil zitten, moet de ruit wel hoog staan.
Ik vind juist de ruit aanpassen aan de omstandigheden/snelheid wel een plus van het kloontje.
Meestal in de hoogte, of plat naar me toe.
Normaal zo laag mogelijk, op hogere snelweg snelheid 3-4 cm hoger, en als ik ''naked'' wil, plat naar me toe.

Ik vind het moeilijk te beoordelen of de ruit bij jouw lengte werkt. Ik denk het wel.
Ik denk dat de MRA ruit in hoge stand het ook goed zou doen.

Overigens ben ik zelf weer wat stappen verder. Ik heb in de onderruit 3 gaten gemaakt (als een Calsci scherm) voor minder onderdruk achter de ruit. En dat helpt. Geeft een rustiger luchtstroom. En omdat ik niet door de ruit wil kijken heb ik een stuk van 7 cm van de bovenkant gehaald van de bovenruit. Lijkt nu meer op de laminair lip.
Dit geeft veel meer merkbare instellingen.

Overigens is het maar een onderdeel van het probleem. Ik heb zaterdag met een BMW-helm gereden (een soort C3).
Heel stil. Maar daardoor vallen andere geluiden weer op.
Het kan best zijn dat met de BMW helm de MRA ruit beter is.
Ik ben heel tevreden op het moment met mijn aangepaste Airflow, maar wel met kloontje.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Plaats reactie