Hoge(re) ruit: zin- óf ónzin?!
Hoge(re) ruit: zin- óf ónzin?!
Al die verhalen lezend over de één nog hogere- dan de andere ruit, denk ik wel eens wáárom
Ben zelf 188 cm., en heb heb (nog) best naar mijn zin op mijn 'Strommie', zélfs met de ruit in de laagste (standaard-) stand.
Ik weet wel dat het allemaal 'persoonlijke voorkeuren' zijn, maar volgens mij krijg je het op een motor toch nooit helemáál 'windstil/ideaal' .......... want dan moet je volgens mij toch écht een auto nemen
.....óf, zoals ik, geregeld op een 'blote' motor rijden, dan vind je het daarna weer héérlijk om een beetje bescherming te hebben.
Zijn er wel méér lange(re) Strommers die nog steeds met een standaard ruit rijden, en het toch naar de zin hebben
Ben zelf 188 cm., en heb heb (nog) best naar mijn zin op mijn 'Strommie', zélfs met de ruit in de laagste (standaard-) stand.
Ik weet wel dat het allemaal 'persoonlijke voorkeuren' zijn, maar volgens mij krijg je het op een motor toch nooit helemáál 'windstil/ideaal' .......... want dan moet je volgens mij toch écht een auto nemen
.....óf, zoals ik, geregeld op een 'blote' motor rijden, dan vind je het daarna weer héérlijk om een beetje bescherming te hebben.
Zijn er wel méér lange(re) Strommers die nog steeds met een standaard ruit rijden, en het toch naar de zin hebben
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
@ Strommie.
Ik denk dat dit niet de juiste benadering is van "het waarom een hogere ruit". Bij mijn weten is eenieder het er wel mee eens dat bij motorrijden wind hoort en dat minder wind prettig is. Maar, en daar maak je denk ik een benaderingsfout, de meesten die voor een andere ruit hebben gekozen hebben dat gedaan vanwege het turbulentieprobleem. Niet om meer uit de wind te zitten, dat is een aardige bijkomstigheid als dat ook nogeens zo is. Anders zat bij mij de standaardruit er ook gewoon nog op.
Ik denk dat dit niet de juiste benadering is van "het waarom een hogere ruit". Bij mijn weten is eenieder het er wel mee eens dat bij motorrijden wind hoort en dat minder wind prettig is. Maar, en daar maak je denk ik een benaderingsfout, de meesten die voor een andere ruit hebben gekozen hebben dat gedaan vanwege het turbulentieprobleem. Niet om meer uit de wind te zitten, dat is een aardige bijkomstigheid als dat ook nogeens zo is. Anders zat bij mij de standaardruit er ook gewoon nog op.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Zoals IH dat zei, het gaat niet zo zeer om stil, uit de wind rijden. Ik vind het heerlijk om soms wat langere tochten te maken. Maar als ik na half uur op snelweg rijden last van mijn nek/hoofdpijn krijg door heen en weer bewegende kop, moet ik een oplossing vinden. Want ik vind het verder een top motor. Vroegah heb ik ook met 'plastickogels' gereden (VFR 800 24000km, Thundercat 600 20000km) dus ervaring met hoofd in de wind rijden heb ik voldoende. Als ik op snelweg achter een bus of een vrachtwagen moet rijden, maak ik zulke hoofdbeweigingen waar J.Lo echt jaloers zou worden Verminderen van turbulentie is een combinatie van meerdere factoren: Lengte, model van de helm, hoogte en model van voorkuip/ruit, rijpositie (rechtop/ingezakt) om een aantal te noemen. Dat maakt het soms een behoorlijke klus. Voor stilrijden heb je tourmotoren (met een set speakers ) maar dat is een andere verhaal.
Alex
Alex
Laatst gewijzigd door Blackstream op do 31-03-2005, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Strommie,
Ook ik (182 cm) heb last van turbulenties. Als ik mijzelf langer maak door lichtjes te gaan staan op de stepjes (188 cm simulerend) merk ik ook dat de turbulenties worden vervangen door een regelmatige luchtstroom.
Een oplossing kan dus ook zijn het inkorten van de standaard ruit (of een equivalent), ga ik misschien nog proberen.
Voor alle anderen, ik heb soms ook het gevoel dat de turbulenties die het kinstuk van de helm raken van de spiegels komen. Iemand daar al eens mee geëxperimenteerd ?
NoJoy
Ook ik (182 cm) heb last van turbulenties. Als ik mijzelf langer maak door lichtjes te gaan staan op de stepjes (188 cm simulerend) merk ik ook dat de turbulenties worden vervangen door een regelmatige luchtstroom.
Een oplossing kan dus ook zijn het inkorten van de standaard ruit (of een equivalent), ga ik misschien nog proberen.
Voor alle anderen, ik heb soms ook het gevoel dat de turbulenties die het kinstuk van de helm raken van de spiegels komen. Iemand daar al eens mee geëxperimenteerd ?
NoJoy
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5101
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
en ik met mijn 180cm. krijg juist wat meer 'rust' om de helm als ik mezelf iets kleiner maak.....dat lukt alleen met de originele ruit in de middelste stand.
Eigenlijk alleen op extreem lange snelweg ritten heb ik wat meer behoefte aan wat meer wind bescherming/rust aan de oren...........tja en dat is toch eigenlijk te sporadisch om daar een andere ruit voor aan te schaffen.........
dus ik Stroom lekker origineel
Eigenlijk alleen op extreem lange snelweg ritten heb ik wat meer behoefte aan wat meer wind bescherming/rust aan de oren...........tja en dat is toch eigenlijk te sporadisch om daar een andere ruit voor aan te schaffen.........
dus ik Stroom lekker origineel
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Als je echt last hebt van turbulentie dan wil je wel zo'n ruit !!!!
Op mijn vorige motor (een bandit) zat ik behoorlijk in de wind maar dat is echt wat anders dan turbulentie en dat vermindert echt je plezier in het rijden. Dus het is absoluut niet een kwestie van uit de wind willen zitten.
Op mijn vorige motor (een bandit) zat ik behoorlijk in de wind maar dat is echt wat anders dan turbulentie en dat vermindert echt je plezier in het rijden. Dus het is absoluut niet een kwestie van uit de wind willen zitten.
Laatst gewijzigd door Gast op do 31-03-2005, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, maar ik denk dat 'NoJoy' het misschien eerder in de goede richting gaat zoeken.
Misschien moet voor de meeste (die er last van hebben) de ruit juist korter (lager) i.p.v. langer (hoger).
Het is opmerkelijk hoe stil een motor is zónder scherm, een naakte dus, en ook geen turbulentie ......... tot legale snelheden van 120 km/u
Misschien moet voor de meeste (die er last van hebben) de ruit juist korter (lager) i.p.v. langer (hoger).
Het is opmerkelijk hoe stil een motor is zónder scherm, een naakte dus, en ook geen turbulentie ......... tot legale snelheden van 120 km/u
Zoals gezegd rijd ik nu nog n Fazer( nog 1 dag maar ) en die had een standaard ruit.
Bij hoge snelheden ( zo rond de 180 km) kon ik mn hoofd ook haast niet stil houden en had erg veel druk op mn bovenarmen.
Dit voor de proefrit nog ff getest en met de V-Strom hetzelde gedaan.
Merkbaar verschil is, mn hoofd bleef probleemloos recht/ geen druk op mn armen. Echter wel veel turbulentie rond mn helm. Ruit van de Strom stond in de laagste stand , dus dat ga ik straks ff uitproberen.
Ben ook 1,89 m
gr Jack
Bij hoge snelheden ( zo rond de 180 km) kon ik mn hoofd ook haast niet stil houden en had erg veel druk op mn bovenarmen.
Dit voor de proefrit nog ff getest en met de V-Strom hetzelde gedaan.
Merkbaar verschil is, mn hoofd bleef probleemloos recht/ geen druk op mn armen. Echter wel veel turbulentie rond mn helm. Ruit van de Strom stond in de laagste stand , dus dat ga ik straks ff uitproberen.
Ben ook 1,89 m
gr Jack
Ik ben 189 cm ruit in hoogste stand. Rij alleen snelweg ga de andere standen van het ruit ook proberen. Beetje wind is niet erg maar luid geruis vind ik hindelijk.
___________________________________
http://www.v-strom.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
___________________________________
http://www.v-strom.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leuke test, P2U
Ik had zelf ook al het idee, dat er méér 'winst' te behalen was in de 'laagte' dan in de 'hoogte'
Helaas staat het waarschijnlijk "als een vlag op een modderschuit", en "slaat het als een tang op een varken" (om maar eens een paar rare Ned. gezegdes erop los-te-gooien, ha, ha...), om het windscherm er hélemáál af te halen, maar voor MIJ géén 'flatgebouw' (lees: hoog scherm) voor mijn neus
Ik had zelf ook al het idee, dat er méér 'winst' te behalen was in de 'laagte' dan in de 'hoogte'
Helaas staat het waarschijnlijk "als een vlag op een modderschuit", en "slaat het als een tang op een varken" (om maar eens een paar rare Ned. gezegdes erop los-te-gooien, ha, ha...), om het windscherm er hélemáál af te halen, maar voor MIJ géén 'flatgebouw' (lees: hoog scherm) voor mijn neus
ik heb met het originele ruitje geen last van turbulenties. hij staat nog steeds in de originele "laagste" stand. ook 1800km met snelheden van altijd boven de 150km/u geen last en ook een heel stuk 180 op de teller gehad. viel me toen ook goed mee. wel heb ik last van windegeruis......maar daar heb ik mijn Alpine oordoppen voor.
ik denk dat het gewoon is wat je gewend bent. ik heb nu zo'n 22000km op mijn dl650 gereden. en als je echt uit de wind wil zitten..........daar heb je van die vreselijke dingen op 4 wielen voor. want zelfs op mijn bmwr1150gs had ik meer windvervelingen. En op de africa twin was het ook een stuk minder dan op de DL
ik denk dat het gewoon is wat je gewend bent. ik heb nu zo'n 22000km op mijn dl650 gereden. en als je echt uit de wind wil zitten..........daar heb je van die vreselijke dingen op 4 wielen voor. want zelfs op mijn bmwr1150gs had ik meer windvervelingen. En op de africa twin was het ook een stuk minder dan op de DL
Enkele weken geleden, toen ik de Digital Gear Indicator gemonteerd heb, had ik er heel de kuip afgegooid. COOOOOL BABY. Wat een aggressief smoelwerk.Iron Horse schreef:Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Ik had meteen spijt dat ik m'n vorig wrak verkocht had. Aangezien alleen het kuipwerk beschadigd was, had ik er een streetfighter van kunnen maken
Tot nu toe heb ik trouwens nooit iets anders dan een naked gereden. En dat viel heel goed mee. Zo'n naakte Strom zou dus zeker niet misstaan in de collectie
Ik heb naast mijn standaard ruit de Suzuki "toerruit".
In de winter bij temperaturen onder nul, vind ik het wel lekker om een beetje "weg te kunnen kruipen" achter de hogere/bredere ruit.
Om toch een beetje op temperatuur te kunnen blijven.
Buiten het koude seizoen staat de standaard ruit in de laagste stand.
Geen turbulentie en ik beleef het pure motorrijden.
Ben 1.85 lang.
Grt, Ptr
In de winter bij temperaturen onder nul, vind ik het wel lekker om een beetje "weg te kunnen kruipen" achter de hogere/bredere ruit.
Om toch een beetje op temperatuur te kunnen blijven.
Buiten het koude seizoen staat de standaard ruit in de laagste stand.
Geen turbulentie en ik beleef het pure motorrijden.
Ben 1.85 lang.
Grt, Ptr
Heb de hogere ruit van MDI geprobeerd en dat was voor mij zeker geen verbetering - wel geweldig dat je de ruiten daar kan testen, overigens.
Ok - mijn ervaring na 7.500 km rijden in 3 standen: laagste stand is het beste qua turbulentie i.c.m. met Schubert S1 helm én oordopjes tegen windgeruis ben ik eigenlijk helemaal tevreden. De S1 is super stabiel in de wind/turbulentie die er toch nog is, maar moet daarvoor wel helemaal dicht boven 100 km/u. O ja, ik ben 1.84...
Ok - mijn ervaring na 7.500 km rijden in 3 standen: laagste stand is het beste qua turbulentie i.c.m. met Schubert S1 helm én oordopjes tegen windgeruis ben ik eigenlijk helemaal tevreden. De S1 is super stabiel in de wind/turbulentie die er toch nog is, maar moet daarvoor wel helemaal dicht boven 100 km/u. O ja, ik ben 1.84...
Nu ja, vanmiddag even niet. Die motoragent moest echt uit volle borst op zijn fluitje blazen om ervoor te zorgen dat ik niet tussen een militaire colonne terecht zou komen.huGo schreef:Absoluut!Strommie schreef:Oordopjes zijn- en blijven echter nodig
Horen jullie de claxons van auto's en de signalen van de hulpdiensten met oordoppen in?
Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat ik niet gehoord heb ..... met oordopjes in
Maar volgens mij, heb ik gewoon 'kontakt' met het overige verkeer, en kan zelfs 'de weg vragen' met helm op. (en oordopjes IN natuurlijk.)
Maarruh ..... wát is er zo erg, om in een militaire colonne terecht te komen? ...... We zijn toch niet in oorlog
Maar volgens mij, heb ik gewoon 'kontakt' met het overige verkeer, en kan zelfs 'de weg vragen' met helm op. (en oordopjes IN natuurlijk.)
Maarruh ..... wát is er zo erg, om in een militaire colonne terecht te komen? ...... We zijn toch niet in oorlog
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Het ligt er natuurlijk wel aan welk soort oordoppen je inhebt. Met een filter blijf je redelijk de niet schadelijke geluiden nog horen. Maar neem je bijvoorbeeld herriestoppers (die gele oorproppen) dan ben je aardig doof.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ja, dat dacht ik ook. Maar in zo'n situatie heb ik me al eens vaker betrapt op liplezen als aanvulling tot begrip.Strommie schreef:Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat ik niet gehoord heb ..... met oordopjes in
Maar volgens mij, heb ik gewoon 'kontakt' met het overige verkeer, en kan zelfs 'de weg vragen' met helm op. (en oordopjes IN natuurlijk.)
Ik gebruikt deze foam doppen: Howard Leight, Laser Lite, 32 NRR
Volgens mij mag het nooit, een colonne doorkruisen of er tussen gaan rijden. Militair of anderszins.Maarruh ..... wát is er zo erg, om in een militaire colonne terecht te komen? ...... We zijn toch niet in oorlog
Maar niet alleen die motoragent was trouwens bezorgd voor 'indringers'. Toen ik even later achter die colonne aanreed, over de zuidelijke ringweg van de stad Groningen richting Julianaplein, deed de laatste vrachtwagen 'de deur op slot' voor inhalend verkeer, door op de linker baan te gaan rijden.
Was wel een vreemd gezicht, zo'n roetdampen uitstotend aftandse legertakeltruck die aan verkeersbegeleiding doet terwijl ie op het drukste verkeersplein van noordnederland afstormt. , nu ja, misschien zag ie mij wel in z'n achteruitkijkspiegel.
Howard Leight, Laser Lite, 32 NRRIron Horse schreef:Het ligt er natuurlijk wel aan welk soort oordoppen je inhebt. Met een filter blijf je redelijk de niet schadelijke geluiden nog horen. Maar neem je bijvoorbeeld herriestoppers (die gele oorproppen) dan ben je aardig doof.
32 NRR. Volgens mij betekent dat Noise Reduction Rate 32 dB.
Om op jouw miniruitje terug te komen...ik heb mijn standaardruit met 12,5 cm ingekort. Vandaag mijn eerste proefritje met die ruit. Geen gebulder meer om mijn kop, maar eerlijke wind. In elk geval voor de zomerperiode een ideale ruithoogte. Ook bij hogere snelheden (170 eventjes) geen heen en weer geslinger van de helm.Iron Horse schreef:Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Heb je daar ook een foto van? Ik merk ook dat mijn ruitje net iets te lang is.spyball schreef:Om op jouw miniruitje terug te komen...ik heb mijn standaardruit met 12,5 cm ingekort. Vandaag mijn eerste proefritje met die ruit. Geen gebulder meer om mijn kop, maar eerlijke wind. In elk geval voor de zomerperiode een ideale ruithoogte. Ook bij hogere snelheden (170 eventjes) geen heen en weer geslinger van de helm.Iron Horse schreef:Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Is er niet gewoon ergens een lagere ruit te koop?
Random HeroRandom Hero schreef:Heb je daar ook een foto van? Ik merk ook dat mijn ruitje net iets te lang is.spyball schreef:Om op jouw miniruitje terug te komen...ik heb mijn standaardruit met 12,5 cm ingekort. Vandaag mijn eerste proefritje met die ruit. Geen gebulder meer om mijn kop, maar eerlijke wind. In elk geval voor de zomerperiode een ideale ruithoogte. Ook bij hogere snelheden (170 eventjes) geen heen en weer geslinger van de helm.Iron Horse schreef:Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Is er niet gewoon ergens een lagere ruit te koop?
Hier is de mogelijkheid om de foto´s te zien
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Sp ... uitje2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Spyball/ruitje.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 190
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)
ruiten en helmen
Een half jaar terug heb ik een MRA windscherm gekocht. Ik had op dat moment een Schuberth concept systeemhelm.
Omdat ik de helm spuugzat was (beslaan en hij was toch niet zo stil als dat de reclame deed geloven), heb ik op de motorbeurs een Shoei Raid II integraalhelm gekocht.
Zover niets aan de hand, met dien verstande dat de Shoei (zeker na montage wat accecoires die wat geluid beperken) erg stil was en dankzij de pin-lock niet meer besloeg.
Twee weken terug had ik één van mijn fijnste momenten , had ruzie met de portier van een hotel, terwijl ik schuin op de helling stond richting parkeergarage. Einde van het liedje was dat motor tegen een paaltje kwam, waarbij de ruit niet ongeschonden uit de strijd is gekomen. Nu weer mijn orginele lage ruit (ik heb d'r één uit 2002) gemonteerd. Tot mijn grote verrassing had ik geen last meer van de turbulentie. Als ik met mijn hand de luchtbeweging voel, kwam er nog wel wat klapperende wind tegen mijn kindband, maar qua geluid, maar ook stabiliteit (mijn bril bleef stil staan) geen last meer.
Conclusie van het verhaal..............voordat je aan de slag gaat met hoge ruiten (de MRA helpt echt), kijk of je een helm hebt die gevoelig is voor turbulentie.
Vanuit mijn eigen ervaring.........de Schuberth concept is vanwege het feit dat het een systeemhelm is èn heel erg breed is aan de voorkant erg gevoelig voor turbulentie op de V-strom.
Een integraalhelm is voor wat betreft de windgevoeligheid beter. Mijn huidige helm is relatief erg spits aan de voorkant, en daardoor extra minder gevoelig voor windgeruis/turbulentie.
Het is natuurlijk wel een afweging, een ruit vervangen is vaak goedkoper dan een helm vervangen. Maar als je toe bent aan een nieuwe helm èn je hebt last van turbulentie zou ik adviseren om eerst de nieuwe helm te kopen, en daarna te beoordelen of je nog steeds een nieuwe ruit moet hebben.
Groetjes,
Gerrit
Omdat ik de helm spuugzat was (beslaan en hij was toch niet zo stil als dat de reclame deed geloven), heb ik op de motorbeurs een Shoei Raid II integraalhelm gekocht.
Zover niets aan de hand, met dien verstande dat de Shoei (zeker na montage wat accecoires die wat geluid beperken) erg stil was en dankzij de pin-lock niet meer besloeg.
Twee weken terug had ik één van mijn fijnste momenten , had ruzie met de portier van een hotel, terwijl ik schuin op de helling stond richting parkeergarage. Einde van het liedje was dat motor tegen een paaltje kwam, waarbij de ruit niet ongeschonden uit de strijd is gekomen. Nu weer mijn orginele lage ruit (ik heb d'r één uit 2002) gemonteerd. Tot mijn grote verrassing had ik geen last meer van de turbulentie. Als ik met mijn hand de luchtbeweging voel, kwam er nog wel wat klapperende wind tegen mijn kindband, maar qua geluid, maar ook stabiliteit (mijn bril bleef stil staan) geen last meer.
Conclusie van het verhaal..............voordat je aan de slag gaat met hoge ruiten (de MRA helpt echt), kijk of je een helm hebt die gevoelig is voor turbulentie.
Vanuit mijn eigen ervaring.........de Schuberth concept is vanwege het feit dat het een systeemhelm is èn heel erg breed is aan de voorkant erg gevoelig voor turbulentie op de V-strom.
Een integraalhelm is voor wat betreft de windgevoeligheid beter. Mijn huidige helm is relatief erg spits aan de voorkant, en daardoor extra minder gevoelig voor windgeruis/turbulentie.
Het is natuurlijk wel een afweging, een ruit vervangen is vaak goedkoper dan een helm vervangen. Maar als je toe bent aan een nieuwe helm èn je hebt last van turbulentie zou ik adviseren om eerst de nieuwe helm te kopen, en daarna te beoordelen of je nog steeds een nieuwe ruit moet hebben.
Groetjes,
Gerrit
Als je een ruitje op te offeren hebt, zoals ik met mijn standaardruit, moet je het gewoon proberen!Random Hero schreef:Ziet er netjes uit. Ik ben jammer genoeg zelf niet zo heel handig met dat soort dingen. Daarom vroeg ik me ook af of er een korter ruitje te koop is.
Ik heb het verloop van de bovenzijde van de ruit met een viltstift en een latje van 12,5 cm op het scherm nagetekend.
Het gedeelte wat ik wilde hebben heb ik daarna met schilderstape vrij breed afgeplakt en ik heb de (fijne) decoupeerzaag erin gezet.
Op de workmate het scherm met de bolling naar boven en in de holte van het scherm een opgerolde deken gelegd ter ondersteuning. Amateuristischer kan het niet ....maar ik vind het resultaat in elk geval voor de zomerperiode prima.
Overigens heb ik ook een Schubert Concept II helm en die geeft minder turbulentieherrie door dan de helm van mijn zoon, een Arai van om en nabij de 600 euri!
Roken achter je motor ?
Met m'n 1.98 is 't schermpie te klein, kan werkelijk geen samesoontje roken
Strommie schreef:Oké, dat jullie de ruiten veranderen om van 'turbulentie' af te komen, snap ik, maar zoals NUMMER 14 zo mooi kan zeggen: "Elk voordeel, heb z'n nadéél"
Volgens mij krijg je met hogere ruiten weer andere 'problemen', zoals het plótseling EXTRA wind vángen, als je een tegemoetkomende vrachtwagen passeert, of de plotselinge EXTRA wind als je dezelfde richting op gaat bij het inhalen van zo'n 'gevaarte'
Zonder te willen dramatiseren; dáár zijn wel eens héél vervelende ongelukken door gebeurd.
Maar waar het mij omgaat is eigenlijk, wáárom zit iemand van 188 cm. lékker achter een standaard ruit in de laagste stand (en heeft géén last van turbulentie, zoals ik), en een ander die 10 cm. of meer kleiner is, moet een 'flatgebouw' voor z'n neus , en wil dan het liefst nog een shaggie kunnen roken
Ik probeer hier niemand van z'n ideeën over hogere ruiten te beïnvloeden, maar wil ook reacties krijgen van 'lieden' die wél tevreden zijn met zijn- of haar standaard ruit
Hallo 'Flying',
Met jouw lengte, kan ik mij er iets bij voorstellen, dat je naar een hogere/comfortabeler ruit gaat zoeken. (.... al gevonden hebt???)
Maarruh .....; wie wil er nou róken op z'n Strom .... gewoon stoppen
(Ik bedoel eigenlijk stoppen óm te roken, maar je kan natuurlijk nóg béter stóppen mét roken )
Met de aangehaalde quote, had ik als voorbeeld van iemand die ik ken, die hooguit 1.75 meter is, en die een zéér hoog scherm op z'n V-Strom heeft geplaatst.
Persoonlijk vind ik het ook géén gezicht. (zie foto)
http://img460.imageshack.us/my.php?imag ... pie9bv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
( sorry Rob, foto lukt wéér niet )
Met jouw lengte, kan ik mij er iets bij voorstellen, dat je naar een hogere/comfortabeler ruit gaat zoeken. (.... al gevonden hebt???)
Maarruh .....; wie wil er nou róken op z'n Strom .... gewoon stoppen
(Ik bedoel eigenlijk stoppen óm te roken, maar je kan natuurlijk nóg béter stóppen mét roken )
Met de aangehaalde quote, had ik als voorbeeld van iemand die ik ken, die hooguit 1.75 meter is, en die een zéér hoog scherm op z'n V-Strom heeft geplaatst.
Persoonlijk vind ik het ook géén gezicht. (zie foto)
http://img460.imageshack.us/my.php?imag ... pie9bv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
( sorry Rob, foto lukt wéér niet )
[off-topic]Dat komt omdat je link verwijst naar de pagina waar de foto op staat en niet naar de foto zelf. Als je een link naar de foto zelf wilt dan moet je met je rechtermuisknop op de foto klikken en dan eigenschappen kiezen. Je ziet dan o.a. "adres(URL): http://img460.imageshack.us/img460/4156 ... pie9bv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"Strommie schreef: http://img460.imageshack.us/my.php?imag ... pie9bv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
( sorry Rob, foto lukt wéér niet )
Om dan de foto in een bericht te laten zien doe je:
Code: Selecteer alles
[img]http://img460.imageshack.us/img460/4156/2282004008kopie9bv.jpg[/img]
[/off-topic]
En dan nu ff on-topic.
Ik vind persoonlijk die grotere schermen lelijk op de strom. Volgens mij kan je beter een kleiner scherm nemen(mocht je een ander scherm willen vanwege turbulentie). En als je uit de wind wil zitten kan je beter een auto nemen(of een goldwing).
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik kom het nog wel een keertje voordoen en uitleggen.Strommie schreef:..... OW Já ..... Néé, dusIk hoop dat het nu een beetje duidelijk voor je is geworden.
[/off-topic]
Ik vraag aan Rob I.H., wel een keer, of hij het bij mijn computer voordoet
Ik vind ook niet alle schermen even mooi. De MRA die ik erop heb lost het probleem ook niet volledig op en zeker niet in combinatie met mijn 5 cm hoger zadel. Maar door de rookglaskleur en de spoiler vind ik de looks er wel op vooruit gegaan. Maar daar kunnen de meningen over verschillen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
dit lijkt me wel de beste plek om deze oproep te plaatsen:
ik ben sinds gisteren trotse bezitter van een 2005 v-strom 650 met standaard zit en standaard ruit. ik ben 1.93 en dus zit ik met mijn hoofd precies in de turbulentie (zowel op de lage als op de hoge stand, middelste stand nog niet geprobeerd). als ik ga staan of overdreven onderuitgezakt ga zitten heb ik veel minder last van de turbulentie.
bij mijn dealer is deze ruit te koop:
maar een proefrit is niet mogelijk, dus als hij niet bevalt dan is dat een duur grapje geweest, mijn vraag is dus: is er iemand uit de omgeving Hilversum met deze ruit? zo ja: mag ik dan eens een proefritje komen maken om te kijken of het wat is voor mij? het ruitje moet dan wel op mijn eigen motor aangezien deze 25kw begrenst is.
alvast bedankt
ik ben sinds gisteren trotse bezitter van een 2005 v-strom 650 met standaard zit en standaard ruit. ik ben 1.93 en dus zit ik met mijn hoofd precies in de turbulentie (zowel op de lage als op de hoge stand, middelste stand nog niet geprobeerd). als ik ga staan of overdreven onderuitgezakt ga zitten heb ik veel minder last van de turbulentie.
bij mijn dealer is deze ruit te koop:
maar een proefrit is niet mogelijk, dus als hij niet bevalt dan is dat een duur grapje geweest, mijn vraag is dus: is er iemand uit de omgeving Hilversum met deze ruit? zo ja: mag ik dan eens een proefritje komen maken om te kijken of het wat is voor mij? het ruitje moet dan wel op mijn eigen motor aangezien deze 25kw begrenst is.
alvast bedankt
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik denk dat er nog maar weinig bezitters van een V-Strom zijn die met zo'n originele V-Strom rondrijden en dan moet je wel van heel veel geluk spreken wil er dan toevallig eentje in de buurt wonen. Iemand met een MRA-variant lijkt me meer kans te maken en die is nagenoeg hetzelfde. Met de nadruk op nagenoeg want ik heb er zelf geen ervaring mee. Behalve dan met mijjn MRA-scherm dan.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Helaas ben ik monteel inmobiel (met de motor wel te verstaan!) vanwege een al bijna 4 weken durende verlammig aan mijn rechter hand, anders van harte welkom.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Kom ff langs...
Wel in Martigues-Zuid-Frankrijk
Wel opschieten want ik werk vanavond (18h00-08h00)
Wel opschieten want ik werk vanavond (18h00-08h00)
haha ja, wel een mooie smoes om er ff een weekje tussenuit te gaan
maar misschien is er nog iemand anders waarmee ik een keer af kan spreken? ik ben vooral geinteresseerd in het varioscreen van Suzuki en het varioscreen van MRA.
btw: Iron Horse: beterschap!
maar misschien is er nog iemand anders waarmee ik een keer af kan spreken? ik ben vooral geinteresseerd in het varioscreen van Suzuki en het varioscreen van MRA.
btw: Iron Horse: beterschap!
Laatst gewijzigd door Gast op do 03-11-2005, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29