Hoge(re) ruit: zin- óf ónzin?!

vervangingsruiten e.d.
Strommie

Hoge(re) ruit: zin- óf ónzin?!

Bericht door Strommie »

Al die verhalen lezend over de één nog hogere- dan de andere ruit, denk ik wel eens wáárom :?:

Ben zelf 188 cm., en heb heb (nog) best naar mijn zin op mijn 'Strommie', zélfs met de ruit in de laagste (standaard-) stand.
Ik weet wel dat het allemaal 'persoonlijke voorkeuren' zijn, maar volgens mij krijg je het op een motor toch nooit helemáál 'windstil/ideaal' .......... want dan moet je volgens mij toch écht een auto nemen :wink:

.....óf, zoals ik, geregeld op een 'blote' motor rijden, dan vind je het daarna weer héérlijk om een beetje bescherming te hebben.

Zijn er wel méér lange(re) Strommers die nog steeds met een standaard ruit rijden, en het toch naar de zin hebben :?:
Dutch

Bericht door Dutch »

helemaal met je eens......... !!!


Mensen die echt eens wind willen voelen moeten eens een jaartje of wat in alle weersomstandigheden op een "naked bike" rijden.

Na mijn XJR is de V-Strom (en niet alleen voor wat betreft de wind) een
heerlijke opvolger.............



T. 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ Strommie.

Ik denk dat dit niet de juiste benadering is van "het waarom een hogere ruit". Bij mijn weten is eenieder het er wel mee eens dat bij motorrijden wind hoort en dat minder wind prettig is. Maar, en daar maak je denk ik een benaderingsfout, de meesten die voor een andere ruit hebben gekozen hebben dat gedaan vanwege het turbulentieprobleem. Niet om meer uit de wind te zitten, dat is een aardige bijkomstigheid als dat ook nogeens zo is. Anders zat bij mij de standaardruit er ook gewoon nog op.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackstream

Bericht door Blackstream »

Zoals IH dat zei, het gaat niet zo zeer om stil, uit de wind rijden. Ik vind het heerlijk om soms wat langere tochten te maken. Maar als ik na half uur op snelweg rijden last van mijn nek/hoofdpijn krijg door heen en weer bewegende kop, moet ik een oplossing vinden. Want ik vind het verder een top motor. Vroegah heb ik ook met 'plastickogels' gereden (VFR 800 24000km, Thundercat 600 20000km) dus ervaring met hoofd in de wind rijden heb ik voldoende. Als ik op snelweg achter een bus of een vrachtwagen moet rijden, maak ik zulke hoofdbeweigingen waar J.Lo echt jaloers zou worden :!: Verminderen van turbulentie is een combinatie van meerdere factoren: Lengte, model van de helm, hoogte en model van voorkuip/ruit, rijpositie (rechtop/ingezakt) om een aantal te noemen. Dat maakt het soms een behoorlijke klus. Voor stilrijden heb je tourmotoren (met een set speakers :?: :!: ) maar dat is een andere verhaal.

Alex
Laatst gewijzigd door Blackstream op do 31-03-2005, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik probeer hier niemand van z'n ideeën over hogere ruiten te beïnvloeden, maar wil ook reacties krijgen van 'lieden' die wél tevreden zijn met zijn- of haar standaard ruit 8)
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
NoJoy

Bericht door NoJoy »

Strommie,

Ook ik (182 cm) heb last van turbulenties. Als ik mijzelf langer maak door lichtjes te gaan staan op de stepjes (188 cm simulerend) merk ik ook dat de turbulenties worden vervangen door een regelmatige luchtstroom.
Een oplossing kan dus ook zijn het inkorten van de standaard ruit (of een equivalent), ga ik misschien nog proberen.

Voor alle anderen, ik heb soms ook het gevoel dat de turbulenties die het kinstuk van de helm raken van de spiegels komen. Iemand daar al eens mee geëxperimenteerd ?

NoJoy
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5098
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

en ik met mijn 180cm. krijg juist wat meer 'rust' om de helm als ik mezelf iets kleiner maak.....dat lukt alleen met de originele ruit in de middelste stand.

Eigenlijk alleen op extreem lange snelweg ritten heb ik wat meer behoefte aan wat meer wind bescherming/rust aan de oren...........tja en dat is toch eigenlijk te sporadisch om daar een andere ruit voor aan te schaffen.........

:arrow: dus ik Stroom lekker origineel :lol: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Biker

Bericht door Biker »

Als je echt last hebt van turbulentie dan wil je wel zo'n ruit !!!!
Op mijn vorige motor (een bandit) zat ik behoorlijk in de wind maar dat is echt wat anders dan turbulentie en dat vermindert echt je plezier in het rijden. Dus het is absoluut niet een kwestie van uit de wind willen zitten.
Laatst gewijzigd door Gast op do 31-03-2005, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ja, maar ik denk dat 'NoJoy' het misschien eerder in de goede richting gaat zoeken.
Misschien moet voor de meeste (die er last van hebben) de ruit juist korter (lager) i.p.v. langer (hoger).

Het is opmerkelijk hoe stil een motor is zónder scherm, een naakte dus, en ook geen turbulentie ......... tot legale snelheden van 120 km/u :wink:
Juke

Bericht door Juke »

Zoals gezegd rijd ik nu nog n Fazer( nog 1 dag maar ) en die had een standaard ruit.
Bij hoge snelheden ( zo rond de 180 km) kon ik mn hoofd ook haast niet stil houden en had erg veel druk op mn bovenarmen.

Dit voor de proefrit nog ff getest en met de V-Strom hetzelde gedaan.

Merkbaar verschil is, mn hoofd bleef probleemloos recht/ geen druk op mn armen. Echter wel veel turbulentie rond mn helm. Ruit van de Strom stond in de laagste stand , dus dat ga ik straks ff uitproberen.

Ben ook 1,89 m
gr Jack
Biker

Bericht door Biker »

ahuum........180 :? :?

Bij mijn V-Strom begint bij de 210 mijn ventieldopje te trillen...... :lol:
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Ik ben 189 cm ruit in hoogste stand. Rij alleen snelweg ga de andere standen van het ruit ook proberen. Beetje wind is niet erg maar luid geruis vind ik hindelijk.

___________________________________
http://www.v-strom.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
P2U

Bericht door P2U »

vandaag voor de lol eens uitgetest: het scherm helemaal verwijderd. En wat blijkt? Weg lawaai en turbulenties.
Maar je aan 180km/u moet je er wel de extra winddruk bij nemen :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

Leuke test, P2U :wink:
Ik had zelf ook al het idee, dat er méér 'winst' te behalen was in de 'laagte' dan in de 'hoogte' :!:

Helaas staat het waarschijnlijk "als een vlag op een modderschuit", en "slaat het als een tang op een varken" (om maar eens een paar rare Ned. gezegdes erop los-te-gooien, ha, ha...), om het windscherm er hélemáál af te halen, maar voor MIJ géén 'flatgebouw' (lees: hoog scherm) voor mijn neus :lol:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik heb met het originele ruitje geen last van turbulenties. hij staat nog steeds in de originele "laagste" stand. ook 1800km met snelheden van altijd boven de 150km/u geen last en ook een heel stuk 180 op de teller gehad. viel me toen ook goed mee. wel heb ik last van windegeruis......maar daar heb ik mijn Alpine oordoppen voor.

ik denk dat het gewoon is wat je gewend bent. ik heb nu zo'n 22000km op mijn dl650 gereden. en als je echt uit de wind wil zitten..........daar heb je van die vreselijke dingen op 4 wielen voor. want zelfs op mijn bmwr1150gs had ik meer windvervelingen. En op de africa twin was het ook een stuk minder dan op de DL
P2U

Bericht door P2U »

Iron Horse schreef:Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Enkele weken geleden, toen ik de Digital Gear Indicator gemonteerd heb, had ik er heel de kuip afgegooid. COOOOOL BABY. Wat een aggressief smoelwerk. :D :D :D
Ik had meteen spijt dat ik m'n vorig wrak verkocht had. Aangezien alleen het kuipwerk beschadigd was, had ik er een streetfighter van kunnen maken :(
Tot nu toe heb ik trouwens nooit iets anders dan een naked gereden. En dat viel heel goed mee. Zo'n naakte Strom zou dus zeker niet misstaan in de collectie :D
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

daar heb je zeker géén foto van?
Real Biker

Bericht door Real Biker »

Ik heb naast mijn standaard ruit de Suzuki "toerruit".
In de winter bij temperaturen onder nul, vind ik het wel lekker om een beetje "weg te kunnen kruipen" achter de hogere/bredere ruit.
Om toch een beetje op temperatuur te kunnen blijven.
Buiten het koude seizoen staat de standaard ruit in de laagste stand.
Geen turbulentie en ik beleef het pure motorrijden.
Ben 1.85 lang.

Grt, Ptr :lol:
huGo

Bericht door huGo »

Heb de hogere ruit van MDI geprobeerd en dat was voor mij zeker geen verbetering - wel geweldig dat je de ruiten daar kan testen, overigens.
Ok - mijn ervaring na 7.500 km rijden in 3 standen: laagste stand is het beste qua turbulentie i.c.m. met Schubert S1 helm én oordopjes tegen windgeruis ben ik eigenlijk helemaal tevreden. De S1 is super stabiel in de wind/turbulentie die er toch nog is, maar moet daarvoor wel helemaal dicht boven 100 km/u. O ja, ik ben 1.84...
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik heb ook een Schubert systeemhelm, en ben nog steeds tevreden met de standaard ruit.
Wel heb ik sinds de afgelopen 1500 km. de ruit op stand 2 gezet, wat ná gewenning prima bevalt. (Met mijn lengte van 188 cm.)

Oordopjes zijn- en blijven echter nodig :wink:
huGo

Bericht door huGo »

Strommie schreef:Oordopjes zijn- en blijven echter nodig :wink:
Absoluut!
Ferdo

Bericht door Ferdo »

huGo schreef:
Strommie schreef:Oordopjes zijn- en blijven echter nodig :wink:
Absoluut!
Nu ja, vanmiddag even niet. Die motoragent moest echt uit volle borst op zijn fluitje blazen om ervoor te zorgen dat ik niet tussen een militaire colonne terecht zou komen.

Horen jullie de claxons van auto's en de signalen van de hulpdiensten met oordoppen in?
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat ik niet gehoord heb ..... met oordopjes in :wink:
Maar volgens mij, heb ik gewoon 'kontakt' met het overige verkeer, en kan zelfs 'de weg vragen' met helm op. (en oordopjes IN natuurlijk.)

Maarruh ..... wát is er zo erg, om in een militaire colonne terecht te komen? ...... We zijn toch niet in oorlog :? :( :) :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het ligt er natuurlijk wel aan welk soort oordoppen je inhebt. Met een filter blijf je redelijk de niet schadelijke geluiden nog horen. Maar neem je bijvoorbeeld herriestoppers (die gele oorproppen) dan ben je aardig doof.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Strommie schreef:Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat ik niet gehoord heb ..... met oordopjes in :wink:
Maar volgens mij, heb ik gewoon 'kontakt' met het overige verkeer, en kan zelfs 'de weg vragen' met helm op. (en oordopjes IN natuurlijk.)
Ja, dat dacht ik ook. Maar in zo'n situatie heb ik me al eens vaker betrapt op liplezen als aanvulling tot begrip.

Ik gebruikt deze foam doppen: Howard Leight, Laser Lite, 32 NRR
Maarruh ..... wát is er zo erg, om in een militaire colonne terecht te komen? ...... We zijn toch niet in oorlog :? :( :) :D
Volgens mij mag het nooit, een colonne doorkruisen of er tussen gaan rijden. Militair of anderszins.

Maar niet alleen die motoragent was trouwens bezorgd voor 'indringers'. Toen ik even later achter die colonne aanreed, over de zuidelijke ringweg van de stad Groningen richting Julianaplein, deed de laatste vrachtwagen 'de deur op slot' voor inhalend verkeer, door op de linker baan te gaan rijden.

Was wel een vreemd gezicht, zo'n roetdampen uitstotend aftandse legertakeltruck die aan verkeersbegeleiding doet terwijl ie op het drukste verkeersplein van noordnederland afstormt. :-), nu ja, misschien zag ie mij wel in z'n achteruitkijkspiegel. ;-)
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Iron Horse schreef:Het ligt er natuurlijk wel aan welk soort oordoppen je inhebt. Met een filter blijf je redelijk de niet schadelijke geluiden nog horen. Maar neem je bijvoorbeeld herriestoppers (die gele oorproppen) dan ben je aardig doof.
Howard Leight, Laser Lite, 32 NRR

32 NRR. Volgens mij betekent dat Noise Reduction Rate 32 dB.
spyball

Bericht door spyball »

Iron Horse schreef:Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Om op jouw miniruitje terug te komen...ik heb mijn standaardruit met 12,5 cm ingekort. Vandaag mijn eerste proefritje met die ruit. Geen gebulder meer om mijn kop, maar eerlijke wind. In elk geval voor de zomerperiode een ideale ruithoogte. Ook bij hogere snelheden (170 eventjes) geen heen en weer geslinger van de helm.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

spyball schreef:
Iron Horse schreef:Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Om op jouw miniruitje terug te komen...ik heb mijn standaardruit met 12,5 cm ingekort. Vandaag mijn eerste proefritje met die ruit. Geen gebulder meer om mijn kop, maar eerlijke wind. In elk geval voor de zomerperiode een ideale ruithoogte. Ook bij hogere snelheden (170 eventjes) geen heen en weer geslinger van de helm.
Heb je daar ook een foto van? Ik merk ook dat mijn ruitje net iets te lang is. :evil:

Is er niet gewoon ergens een lagere ruit te koop?
spyball

Bericht door spyball »

Random Hero schreef:
spyball schreef:
Iron Horse schreef:Was wel te verwachten. Volgend jaar misschien de nacked versie van de Strom? Of een miniruitje om het wegevallen "gat" op te vullen voor de rijders die liever voor hellemaal niks gaan?
Om op jouw miniruitje terug te komen...ik heb mijn standaardruit met 12,5 cm ingekort. Vandaag mijn eerste proefritje met die ruit. Geen gebulder meer om mijn kop, maar eerlijke wind. In elk geval voor de zomerperiode een ideale ruithoogte. Ook bij hogere snelheden (170 eventjes) geen heen en weer geslinger van de helm.
Heb je daar ook een foto van? Ik merk ook dat mijn ruitje net iets te lang is. :evil:

Is er niet gewoon ergens een lagere ruit te koop?
Random Hero

Hier is de mogelijkheid om de foto´s te zien


http://i2.photobucket.com/albums/y34/Sp ... uitje2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i2.photobucket.com/albums/y34/Spyball/ruitje.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Afbeelding
Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ziet er netjes uit. Ik ben jammer genoeg zelf niet zo heel handig met dat soort dingen. :oops: Daarom vroeg ik me ook af of er een korter ruitje te koop is.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

ruiten en helmen

Bericht door Gerrit »

Een half jaar terug heb ik een MRA windscherm gekocht. Ik had op dat moment een Schuberth concept systeemhelm.

Omdat ik de helm spuugzat was (beslaan en hij was toch niet zo stil als dat de reclame deed geloven), heb ik op de motorbeurs een Shoei Raid II integraalhelm gekocht.

Zover niets aan de hand, met dien verstande dat de Shoei (zeker na montage wat accecoires die wat geluid beperken) erg stil was en dankzij de pin-lock niet meer besloeg.

Twee weken terug had ik één van mijn fijnste momenten :cry: , had ruzie met de portier van een hotel, terwijl ik schuin op de helling stond richting parkeergarage. Einde van het liedje was dat motor tegen een paaltje kwam, waarbij de ruit niet ongeschonden uit de strijd is gekomen. Nu weer mijn orginele lage ruit (ik heb d'r één uit 2002) gemonteerd. Tot mijn grote verrassing had ik geen last meer van de turbulentie. Als ik met mijn hand de luchtbeweging voel, kwam er nog wel wat klapperende wind tegen mijn kindband, maar qua geluid, maar ook stabiliteit (mijn bril bleef stil staan) geen last meer.

Conclusie van het verhaal..............voordat je aan de slag gaat met hoge ruiten (de MRA helpt echt), kijk of je een helm hebt die gevoelig is voor turbulentie.
Vanuit mijn eigen ervaring.........de Schuberth concept is vanwege het feit dat het een systeemhelm is èn heel erg breed is aan de voorkant erg gevoelig voor turbulentie op de V-strom.
Een integraalhelm is voor wat betreft de windgevoeligheid beter. Mijn huidige helm is relatief erg spits aan de voorkant, en daardoor extra minder gevoelig voor windgeruis/turbulentie.

Het is natuurlijk wel een afweging, een ruit vervangen is vaak goedkoper dan een helm vervangen. Maar als je toe bent aan een nieuwe helm èn je hebt last van turbulentie zou ik adviseren om eerst de nieuwe helm te kopen, en daarna te beoordelen of je nog steeds een nieuwe ruit moet hebben.

Groetjes,

Gerrit
spyball

Bericht door spyball »

Random Hero schreef:Ziet er netjes uit. Ik ben jammer genoeg zelf niet zo heel handig met dat soort dingen. :oops: Daarom vroeg ik me ook af of er een korter ruitje te koop is.
Als je een ruitje op te offeren hebt, zoals ik met mijn standaardruit, moet je het gewoon proberen!
Ik heb het verloop van de bovenzijde van de ruit met een viltstift en een latje van 12,5 cm op het scherm nagetekend.
Het gedeelte wat ik wilde hebben heb ik daarna met schilderstape vrij breed afgeplakt en ik heb de (fijne) decoupeerzaag erin gezet.

Op de workmate het scherm met de bolling naar boven en in de holte van het scherm een opgerolde deken gelegd ter ondersteuning. Amateuristischer kan het niet ....maar ik vind het resultaat in elk geval voor de zomerperiode prima.

Overigens heb ik ook een Schubert Concept II helm en die geeft minder turbulentieherrie door dan de helm van mijn zoon, een Arai van om en nabij de 600 euri!
~~flying~~

Roken achter je motor ?

Bericht door ~~flying~~ »

Met m'n 1.98 is 't schermpie te klein, kan werkelijk geen samesoontje roken :oops:


Strommie schreef:Oké, dat jullie de ruiten veranderen om van 'turbulentie' af te komen, snap ik, maar zoals NUMMER 14 zo mooi kan zeggen: "Elk voordeel, heb z'n nadéél" :!:
Volgens mij krijg je met hogere ruiten weer andere 'problemen', zoals het plótseling EXTRA wind vángen, als je een tegemoetkomende vrachtwagen passeert, of de plotselinge EXTRA wind als je dezelfde richting op gaat bij het inhalen van zo'n 'gevaarte' :?
Zonder te willen dramatiseren; dáár zijn wel eens héél vervelende ongelukken door gebeurd.

Maar waar het mij omgaat is eigenlijk, wáárom zit iemand van 188 cm. lékker achter een standaard ruit in de laagste stand (en heeft géén last van turbulentie, zoals ik), en een ander die 10 cm. of meer kleiner is, moet een 'flatgebouw' voor z'n neus :wink: , en wil dan het liefst nog een shaggie kunnen roken :P

Ik probeer hier niemand van z'n ideeën over hogere ruiten te beïnvloeden, maar wil ook reacties krijgen van 'lieden' die wél tevreden zijn met zijn- of haar standaard ruit 8)
Strommie

Bericht door Strommie »

Hallo 'Flying',

Met jouw lengte, kan ik mij er iets bij voorstellen, dat je naar een hogere/comfortabeler ruit gaat zoeken. (.... al gevonden hebt???)
Maarruh .....; wie wil er nou róken op z'n Strom .... gewoon stoppen :wink:
(Ik bedoel eigenlijk stoppen óm te roken, maar je kan natuurlijk nóg béter stóppen mét roken :lol: )

Met de aangehaalde quote, had ik als voorbeeld van iemand die ik ken, die hooguit 1.75 meter is, en die een zéér hoog scherm op z'n V-Strom heeft geplaatst.
Persoonlijk vind ik het ook géén gezicht. (zie foto)
http://img460.imageshack.us/my.php?imag ... pie9bv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

( :oops: sorry Rob, foto lukt wéér niet :oops: )
~~flying~~

Secdem ?

Bericht door ~~flying~~ »

Ja ik weet 't is niet echt mooi, waarschijnlijk een secdem ?
Heb 8 fotos van verchillende schermpjes zal ze ff op m'n site zetten, tot zo....... :roll:
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Strommie schreef: http://img460.imageshack.us/my.php?imag ... pie9bv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

( :oops: sorry Rob, foto lukt wéér niet :oops: )
[off-topic]Dat komt omdat je link verwijst naar de pagina waar de foto op staat en niet naar de foto zelf. Als je een link naar de foto zelf wilt dan moet je met je rechtermuisknop op de foto klikken en dan eigenschappen kiezen. Je ziet dan o.a. "adres(URL): http://img460.imageshack.us/img460/4156 ... pie9bv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Om dan de foto in een bericht te laten zien doe je:

Code: Selecteer alles

[img]http://img460.imageshack.us/img460/4156/2282004008kopie9bv.jpg[/img]
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk voor je is geworden. :)
[/off-topic]

En dan nu ff on-topic. :)
Ik vind persoonlijk die grotere schermen lelijk op de strom. Volgens mij kan je beter een kleiner scherm nemen(mocht je een ander scherm willen vanwege turbulentie). En als je uit de wind wil zitten kan je beter een auto nemen(of een goldwing). :P :wink:
~~flying~~

8 ruitjes

Bericht door ~~flying~~ »

Kijk ff naar m'n nieuwe mail :wink:
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk voor je is geworden.
[/off-topic]
:oops: :oops: :oops: ..... OW Já ..... :oops: :oops: :oops: Néé, dus :?

Ik vraag aan Rob I.H., wel een keer, of hij het bij mijn computer voordoet :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Strommie schreef:
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk voor je is geworden.
[/off-topic]
:oops: :oops: :oops: ..... OW Já ..... :oops: :oops: :oops: Néé, dus :?

Ik vraag aan Rob I.H., wel een keer, of hij het bij mijn computer voordoet :lol:
Ik kom het nog wel een keertje voordoen en uitleggen.

Afbeelding

Ik vind ook niet alle schermen even mooi. De MRA die ik erop heb lost het probleem ook niet volledig op en zeker niet in combinatie met mijn 5 cm hoger zadel. Maar door de rookglaskleur en de spoiler vind ik de looks er wel op vooruit gegaan. Maar daar kunnen de meningen over verschillen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leipo

Bericht door Leipo »

dit lijkt me wel de beste plek om deze oproep te plaatsen:

ik ben sinds gisteren trotse bezitter van een 2005 v-strom 650 met standaard zit en standaard ruit. ik ben 1.93 en dus zit ik met mijn hoofd precies in de turbulentie (zowel op de lage als op de hoge stand, middelste stand nog niet geprobeerd). als ik ga staan of overdreven onderuitgezakt ga zitten heb ik veel minder last van de turbulentie.

bij mijn dealer is deze ruit te koop:
Afbeelding

maar een proefrit is niet mogelijk, dus als hij niet bevalt dan is dat een duur grapje geweest, mijn vraag is dus: is er iemand uit de omgeving Hilversum met deze ruit? zo ja: mag ik dan eens een proefritje komen maken om te kijken of het wat is voor mij? het ruitje moet dan wel op mijn eigen motor aangezien deze 25kw begrenst is.

alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik denk dat er nog maar weinig bezitters van een V-Strom zijn die met zo'n originele V-Strom rondrijden en dan moet je wel van heel veel geluk spreken wil er dan toevallig eentje in de buurt wonen. Iemand met een MRA-variant lijkt me meer kans te maken en die is nagenoeg hetzelfde. Met de nadruk op nagenoeg want ik heb er zelf geen ervaring mee. Behalve dan met mijjn MRA-scherm dan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leipo

Bericht door Leipo »

ach zoetermeer is ook niet ver weg met een v-strom ;)
idee misschien om een keer af te spreken op een snelweg-parkeerplaats voor een (tijdelijke) ruit-ruil? :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Helaas ben ik monteel inmobiel (met de motor wel te verstaan!) vanwege een al bijna 4 weken durende verlammig aan mijn rechter hand, anders van harte welkom.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
~~flying~~

Kom ff langs...

Bericht door ~~flying~~ »

Wel in Martigues-Zuid-Frankrijk :lol:
Wel opschieten want ik werk vanavond (18h00-08h00) :wink:
Leipo

Bericht door Leipo »

haha ja, wel een mooie smoes om er ff een weekje tussenuit te gaan ;)

maar misschien is er nog iemand anders waarmee ik een keer af kan spreken? ik ben vooral geinteresseerd in het varioscreen van Suzuki en het varioscreen van MRA.

btw: Iron Horse: beterschap! :)
Laatst gewijzigd door Gast op do 03-11-2005, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

Ik heb mij ook het varioscherm aangeschaft van Suzuki, en het resultaat is schitterend. Het scherm is een echte aanrader! :D
Ik ken nog verschillende personen die er een gekocht hebben, en allen zeer tevreden.
Leipo

Bericht door Leipo »

ja, maar de vraag is: geld dat ook voor mij? het gaat toch om de combinatie romplengte, zithouding en helm dus het kan bij iedereen verschillend uitpakken. vandaar dat ik graag proef wil rijden voordat ik weer zoveel geld uitgeef
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

Hoi, ikzelf ben 1m90. De ruit is gemonteerd op de laagste stand die mogelijk is op de V-strom.
Ik denk toch wel dat het ook voor jou moet lukken...
Plaats reactie