Hoge(re) ruit: zin- óf ónzin?!

vervangingsruiten e.d.
Leipo

Bericht door Leipo »

en heb jij ook een DL650 met standaard zadel? want een DL1000 zit net ff wat hoger (kan ook weer het verschil uitmaken tussen rust en turbulentie) :)
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

Ik heb een DL1000 K5.
Je kan eventueel voorstellen aan je dealer dat je de ruit volledig inpakt met folie voor je gaat rijden. Als het niet voldoet, folie eraf en ruit is nog nieuw. :idea:
Leipo

Bericht door Leipo »

dat is inderdaad een goed idee, misschien dat mijn dealer daarmee akkoord gaat. van het weekend zal ik het wel even vragen :)
dank je wel voor de tip!
Leipo

Bericht door Leipo »

nou de dealer zelf (werd de vorige keer door een andere medewerker te woord gestaan) was ervan overtuigt dat ik de ruit toch wel zou kopen na een proefrit dus ik heb hem zaterdagmiddag gewoon meegekregen zodat ik hem vanochtend naar mijn werk kon testen.

nou ik heb denk ik nog niet de ideale stand gevonden, maar het is nu al zeker een heel verschil :) dus de dealer had gelijk ;)
Jeff

Bericht door Jeff »

Na lang weg geweest te zijn wil ik ook weer eens iets van mij laten horen.
Ik lees allerlij berichtjes over wind en turbulentie, klopt allemaal ik rij zelf ook een DL 1000 en ook ik heb er last van (lengte 175 cm) ben niet lang maar ook niet kort !! Wel dan ?? Daar ik regelmatig met de politie West ritjes maak van rond de drie dagen en zij bijna alle een BMW rijden, hoor ik van hun dat BMW die problemen niet kent ?? Nu weten jullie ook dat alle testen van BMW met de mantel de liefde geschreven worden (kapitaal !!). Deze testen zijn een beetje op geleukt tbv verkoopcijfers.
Bij voorbeeld olie verbruik, ja, dat hoort bij BMW (aan me hoela), enz.
Maar goed even verder over de turbulentie, ik heb bij MDI een Puig scherm gekocht (flip up) Deze ruit heb ik iets ingekort, resultaat nihiel !
Daarna ben ik wat gaan nadenken, waarom is die turbulentie zo heftig aanwezig, antwoord ONDERDRUK achter het scherm, oplossing lucht achter het scherm zien te krijgen. Daarvoor hebik een klein ovaal stukje onder van het scherm afgezaagd, dus nu heeft de lucht vrije doorgang naar de achterzijde van het scherm. Resultaat : geloof het of niet turbulentie zogoed als weg !!!! Ik draag ook een Schubert helm en ook daar is geen probleem mee. Ik rijd nu 160 Km zonder dat ik het eigenlijk goed in de gaten heb, en voor die aanpassing zat ik bij 120 al aardig te schudden met het hoofd. (kosten waren dacht ik iets van € 80,-)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Jeff,

kan je hier een foto van op het forum plaatsen.........:!: :?: :!: :?: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
adro

Bericht door adro »

Ja een foto-tje. Ik heb namelijk ook al met deze gedachte gelopen om een stuk aan de onderzijde van de ruit te verwijderen om zo de turbulentie te elimineren. Dit systeem gebruikt men namelijk ook bij de Bandit.
Afbeelding
Hierdoor heb je niet alleen dode vliegen aan de buitenzijde zitten maar ook aan de binnenkant van de ruit :twisted: .
Ik heb nog een verhoogde originele ruit van de DL 1000 liggen waarop ik dit kan uit testen.
Ik heb namelijk ook verschillende hoogtes geprobeerd. Verhoogde ruit op de originele plakken met ducktape en dan steeds iets hoger zetten. Dit omdat de ruit van de K2 niet te verstellen is. Turbulentie bleef. Wel was het nu stiller als achter het originele scherm. Alleen door de turbulentie begon mijn vizier van de helm te klapperen. Dit is nog irritanter als de herrie en de druk op het lichaam bij het originele scherm
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik heb een Cee-Baileys ruit op mijn K2.
In deze ruit is aan de onderkant een gat gefreesd. Dit gat heft de
overdruk achter het scherm op met als resultaat dat tot 150/160 km/uur
de turbulenties achterwege blijven.
Zomers ook geen last meer van vliegen op het helmvizier :D

Als je een originele ruit wilt aanpassen kun je daar een gat in zagen,
Maar ik denk dat de turbulentie ook al opgeheven wordt als je een stuk of
15 tot 20 gaatjes in het onderste deel van de ruit boort (5/6 mm).

Mochten deze gaatjes geen soelaas bieden dan kun je altijd nog een gat
zagen.

gr.
Richard
adro

Bericht door adro »

Even gekeken op de site van ceebaileys. Deze ruit kende ik nog niet.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.ceebaileys.com/suzuki/vstromwsel.html
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Begin november een Givi ruit besteld, is met een beetje geluk eind februari binnen, - 4 maanden levertijd -. Gelukkig dat het weer niet echt top is. :roll: :roll: :roll:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Plaats reactie