Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
LYNX

Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door LYNX »

:oops:
Zou het mogelijk zijn om het windscherm(givi) die ik nu heb 10 cm zelf (deftig) in te korten
met een zaagje of zo
met 10 cm eraf zou het ideaal zijn
FastLoe

Re: Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door FastLoe »

Als je een decoupeerzaag gebruikt, met een metaalzaagje, de randen eerst goed afplakt met tape en niet teveel kracht zet.......moet het heel goed mogelijk zijn
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door V-TWim »

Is inderdaad wel te doen. Even demonteren en zorgen dat je 'm goed ondersteunt. Dat kan nog wel even lastig zijn omdat ie gebogen is. Metabo heeft zaagjes die ook geschikt zijn om plexiglas mee te zagen.
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door V-Stoom »

Voordat je met zaag en beitel aan de gang gaat zou ik eerst eens kijken of een kloontje een oplossing zou kunnen zijn het voordeel is dat als je deze in de laagste stand zet je ook + 10 lager uit komt volgens mij. Verder kun je dan het scherm traploos in andere standen zetten. (tenzij je al een kloontje hebt)

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
LYNX

Re: Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door LYNX »

ja kga tkloontje eens proberen,zal allicht mijn gps houder een ander plaatske moeten geven,want die zit bevestigd waar met dezelfde bevestiging van de ruit opzit
V-Stoom schreef:Voordat je met zaag en beitel aan de gang gaat zou ik eerst eens kijken of een kloontje een oplossing zou kunnen zijn het voordeel is dat als je deze in de laagste stand zet je ook + 10 lager uit komt volgens mij. Verder kun je dan het scherm traploos in andere standen zetten. (tenzij je al een kloontje hebt)

Groet, Allard.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door Sparkle Black Peter »

LYNX schreef:ja kga tkloontje eens proberen,zal allicht mijn gps houder een ander plaatske moeten geven,want die zit bevestigd waar met dezelfde bevestiging van de ruit opzit
LYNX,

Als je een Zumo 510, 550, 660 of TTR hebt met een Migsel of andere RAM bevestiging, past deze prima i.c.m. Kloontje.

Afbeelding

Afbeelding
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Viki-650A

Re: Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door Viki-650A »

En, ... heb je de zaag al in je ruit gezet?
De Givi is ong 18 cm hoger dan de standaardruit. 10 cm eraf kon wel eens teveel zijn.
Ik zou het afzagen maar in stapjes van ong. 2 cm doen. Als de eerste 2, 4 of 6 cm eraf nog niet genoeg zijn, heb je in ieder geval oefening met zagen zodat je de laatste rand er netjes eraf kan zagen. Het is lastig materiaal.

Meld je je ervaringen?
LYNX

Re: Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door LYNX »

Viki-650A schreef:En, ... heb je de zaag al in je ruit gezet?
De Givi is ong 18 cm hoger dan de standaardruit. 10 cm eraf kon wel eens teveel zijn.
Ik zou het afzagen maar in stapjes van ong. 2 cm doen. Als de eerste 2, 4 of 6 cm eraf nog niet genoeg zijn, heb je in ieder geval oefening met zagen zodat je de laatste rand er netjes eraf kan zagen. Het is lastig materiaal.

Meld je je ervaringen?
hoi,
ben aan het wachten op het kloontje mss dat ik dan niet moet zagen,
en het scherm gewoon wat lager kan zetten
laat zeker nog wat weten
grtz
LYNX

Re: Windscherm(givi) 10 cm zelf in te korten?

Bericht door LYNX »

Kloontje zit erop,maar geeft niet echt gewenste resultaat(scherm lager zetten ipv van hoger, maar is toch een leuk hebbeding :D
Plaats reactie