Tjah ... wat moet ik daar nog meer op zeggen.
Ik ben 1m87, 80kilo, dus doorsnee postuur
Geen idee hoe hoog een kloontje op een niet verstelbare kuip komt, maar ik kan je wel zeggen dat ik met mijn nieuw scherm in de hoogste stand (vast met 4 vijzen, ik schat dus 5 cm hoger dan de niet verstelbare) met kloontje op de hoogste stand ik figuurlijk een peuk kan roken aan 120/u zonder dat ie vantussen men tanden waait. Tot 160 en wat doorgezakt (maar op zo'n manier dat je het wel een uurtje of 2 volhoudt) is de rest turbulentie heel goed te verdragen.
Kijk, een vstrom is geen ubertoerder hé. Je moet compromissen sluiten.
Dat je het nogal beangstigend aanvoelt aan hoge snelheid met schuddende helm kan ik gerust inkomen. Been there done that hated it.
Met het originele scherm reed ik 110/120 en dat was net te pruimen qua comfort. Sneller was enkel goed voor kortere afstanden. (An sich vind ik 110 trouwens al voldoende, maar das naast de kwestie).
Bij legale snelheden vind ik het toegenomen comfort van kloontje + hoger scherm voldoende.
En bij ferm illegale snelheden hoort trouwens een andere motor.
Wat voor mij werkt, werkt daaarom niet voor jou. Daarvoor zijn er teveel andere parameters in het spel.
Dat turbulentie verhaal, is een spelletje van centimeters. Zo zit je met je kop in de storm, trek je hoofd 10cm in je nek en je zit in een vacuum.
Waart je ne belg die in mijn buurt woonde, twas zo gepiept om ff een ritje te doen en van moto te wisselen om het gevoel te ervaren.
Meschien moet je es op zoek naar een VStrommer-met-hoog scherm in jouw buurt om samen een motor wissel ritje te doen ?