De wanhoop nabij....!!

vervangingsruiten e.d.
Snipes

Re: De wanhoop nabij....!!

Bericht door Snipes »

Poeh dat is een heel verhaal. Maar het verhaal is wel heel duidelijk en simpel. Ik zal nog eens een stukje draad/wol aan mijn scherm bevestigen en dan eens zien wat er gebeurt. Ik vindt het een hele simpele manier om te kijken waar je luchtstroom naar toe geleid wordt vanaf je scherm, helemaal goed.....

Ik ben er inmiddels achter dat je veel dingen kunt veranderen waardoor je mogelijk elke keer een stapje dichterbij de ideale situatie komt. Zo heb ik mijn andere helm (BMW-systeemhelm) geprobeerd en dit scheelt al een stuk. De meeste wind slaat mij onder tegen de helm en als het kinstuk van de BMW helm omhoog staat is er ook niets meer waar het tegenaan kan slaan en daardoor dus rustiger. Verder is de luchtstroom welke onder je scherm door kan vloeien ook belangrijk. Met het huidige GIVI ruit en het kloontje kan er redelijk veel lucht onderdoor vloeien en dit heeft ook het nodige effect. Als ik nu een aantal vingers tegen het scherm zet tijdens het rijden heb ik onherroepelijk een hoop extra turbulentie. Een migsel met navi erop kan dus hetzelfde effect hebben. Vervolgens is er nog het zadel. Ik heb nu een standaard zadel maar een lagere zou aangaande de turbulentie ook helpen ben ik van mening. Ik kom hierdoor verder/dieper achter het scherm te zitten dus dat zou ook nog een extra optie en overweging zijn. (het huidige ruit kan niet hoger)

Er zijn dus vele zaken waar ik momenteel mee aan het experimenteren ben en daarbij worden de spiegels, handkappen en het Calsi ala Fogel gat/ontwerp niet vergeten.

Wat ik aan wil geven is dat het volgens mij ook nog eens erg persoonlijk is met aanpassen. Wat voor de één de oplossing is kan voor de andere mogelijk niet werken. Dit zal voornamelijk te maken hebben met lengte en postuur.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: De wanhoop nabij....!!

Bericht door Fogel »

Leden,

Al die verhalen en bijdragen, wat een leuke thread is dit geworden. Ik ben onder de indruk van de bijdragen. De telltail ken ik van het zeilen!
Nu, de testresultaten. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd en kom uit op de volgende configuratie;
- Het kloontje in de bovenste twee gaten
- Het scherm qua hoogte in het midden en helemaal naar mij toegekanteld
- Vario middenin
- Navi op de Bags Connection tankstas houder op de tanktas (zit net uit - lees: onder- de luchtstroom)

Let op: dit is met mijn postuur, 1.92, lange rug, standaard zadel. Ik draag een HJC FS-MAXN (er zijn veel stillere) en een lederen pakkie. Dus geen geflapper... ;-)

Dit geeft bij mij een mooie konstante luchtstroom. Tot en met 80 km/u: smooth, 100-120: geruis begint toe te nemen, 130-140 eerste licht turbulentie waarneembaar.
Deze configuratie heb ik eerder gehad zonder de Calsci gaten en toe werkte het marginaal. Dus voor mij zijn die gaten een oplossing. Ik zou het gewoon proberen, nooit geschoten is altijd mis.

En als laastste de looks: WTF?! ...........mooi is anders.

Fotooz:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Graafie68

Re: De wanhoop nabij....!!

Bericht door Graafie68 »

geweldig dat het zo werkt voor je, maar pas dan wel je onderschrift ook ff aan.
nl : custom ultrakort sportruitje (decoupeerzaag)


:o) :o) :o)
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: De wanhoop nabij....!!

Bericht door Fogel »

Graafie68 schreef:geweldig dat het zo werkt voor je, maar pas dan wel je onderschrift ook ff aan.
nl : custom ultrakort sportruitje (decoupeerzaag)


:o) :o) :o)

Graaffie!

Idd, onderschrift aangepast

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Plaats reactie