NOG maar eens aan ander ruitje...
NOG maar eens aan ander ruitje...
Zodus...
Ik rij nu al een paar maanden rond met de Vario-Touring met flipup. Die is goed, ware het niet dat hij op zijn extreem hoogste positie moet staan voor mij, net zoals het flipupje. En als ik me dan eens naar voor buig voor een wat "actievere" zithouding zeg maar, voelde ik al snel de wind. En op de Amerikaanse fora toch wat interessante dingen gelezen over een erg LELIJK scherm...
De V-Stream voor de V-Strom. De V-Stream is al langer bekend, is een type gewelfd scherm dat voor oa. de BMW GS'en gemaakt werd. Nu dus ook voor de V-Strom.
2 Maart gekocht en betaald bij Powersportssuperstore in Amerika, voor 137.20€ met verzending erbij. Vandaag toegekregen met een rekening van 58.20€ vanwege de Belgische douane, 23.20€ invoerrechten en 25€ "formaliteiten"...bedankt!
Dus,...
Oud;
En nieuw;
Geplaatst;
Installeren is makkelijk, heb iets meer ruimte om te verstellen nu. Mijn oud schermpje zat altijd aan het maximum van de Madstad (Of kloontje), nu moet ik erdoor kijken op de hoogste instelling.
DE grote troef van dit schermpje zou de welving zijn, de "V" die in het scherm zit onderaan. Deze duwt de lucht naarbuiten toe. Ook de uitsparingen en de rand naar boven toe zijn speciaal voor het afvoeren van de wind. Er zou minder verstoring zijn. Ik ga proberen vanavond nog te gaan testen, ik ben benieuwd!
PS Heeft hier nog iemand een scherm KLEINER dan 15"? Want zo moet je de foto's bijna met een loep bekijken
Ik rij nu al een paar maanden rond met de Vario-Touring met flipup. Die is goed, ware het niet dat hij op zijn extreem hoogste positie moet staan voor mij, net zoals het flipupje. En als ik me dan eens naar voor buig voor een wat "actievere" zithouding zeg maar, voelde ik al snel de wind. En op de Amerikaanse fora toch wat interessante dingen gelezen over een erg LELIJK scherm...
De V-Stream voor de V-Strom. De V-Stream is al langer bekend, is een type gewelfd scherm dat voor oa. de BMW GS'en gemaakt werd. Nu dus ook voor de V-Strom.
2 Maart gekocht en betaald bij Powersportssuperstore in Amerika, voor 137.20€ met verzending erbij. Vandaag toegekregen met een rekening van 58.20€ vanwege de Belgische douane, 23.20€ invoerrechten en 25€ "formaliteiten"...bedankt!
Dus,...
Oud;
En nieuw;
Geplaatst;
Installeren is makkelijk, heb iets meer ruimte om te verstellen nu. Mijn oud schermpje zat altijd aan het maximum van de Madstad (Of kloontje), nu moet ik erdoor kijken op de hoogste instelling.
DE grote troef van dit schermpje zou de welving zijn, de "V" die in het scherm zit onderaan. Deze duwt de lucht naarbuiten toe. Ook de uitsparingen en de rand naar boven toe zijn speciaal voor het afvoeren van de wind. Er zou minder verstoring zijn. Ik ga proberen vanavond nog te gaan testen, ik ben benieuwd!
PS Heeft hier nog iemand een scherm KLEINER dan 15"? Want zo moet je de foto's bijna met een loep bekijken
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Jan,kijk volgende keer eens of je niet beter in België kunt bestellen,dit ruitje was me al langer bekend.
Klikkerdeklik
Klikkerdeklik
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Hah das wel klote Heb nochtans lang gezocht, had er eentje in Duitsland en in Italië gevonden, maar nergens op stock...
Ach
Ach
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Het zal best schelen voor wat betreft turbulentie en herrie, maar het is wel verschrikkelijk lelijk!
Komt mogelijk ook omdat het scherm in zo'n hoge stand staat!
Tegen de tijd dat ik behoefte krijg aan een dergelijk scherm koop ik een C1!
Maar de ouder romeinen hadden het er al over. De gustibus non est disputandum en dat ze gelijk hadden!!
Komt mogelijk ook omdat het scherm in zo'n hoge stand staat!
Tegen de tijd dat ik behoefte krijg aan een dergelijk scherm koop ik een C1!
Maar de ouder romeinen hadden het er al over. De gustibus non est disputandum en dat ze gelijk hadden!!
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Schitterende ruit ! Ben benieuwd naar je bevindingen.
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Hm. Ritje voorbij.
Ik merk weldegelijk een verschil. De lucht is veel rustiger.Het is ook optisch héél zuiver, buiten de "zaagrand" zie je helemaal niets in je gezichtsveld. MAAR...
...die ******** spiegels! Ik heb ze al op extenders staan, en nog creeeren ze turbulentie.
Indien het weer het toelaat, ga ik een ritje doen zonder spiegels in het weekend. Want volgens mij zijn het toch de grootste boosdoeners. En meteen een ander setje opsteken. Denk dat ik misschien ook ga proberen om zo'n losse MRA spoiler op de ruit te zetten. Dat zou MISSCHIEN de oplossing kunnen zijn...
Ik merk weldegelijk een verschil. De lucht is veel rustiger.Het is ook optisch héél zuiver, buiten de "zaagrand" zie je helemaal niets in je gezichtsveld. MAAR...
...die ******** spiegels! Ik heb ze al op extenders staan, en nog creeeren ze turbulentie.
Indien het weer het toelaat, ga ik een ritje doen zonder spiegels in het weekend. Want volgens mij zijn het toch de grootste boosdoeners. En meteen een ander setje opsteken. Denk dat ik misschien ook ga proberen om zo'n losse MRA spoiler op de ruit te zetten. Dat zou MISSCHIEN de oplossing kunnen zijn...
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Komt mij bekend voor, ook al langer in Nederland te koop;
http://www.mdi-online.nl/webshop/artike ... 64d95ca1f7
http://www.mdi-online.nl/webshop/artike ... 64d95ca1f7
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Ik krijg hier de reactie te horen dat deze ruit op een scooter thuis hoort
mijn smaak zou het ook niet zijn maar als het de turb... veminder ach waarom ook niet.
mijn smaak zou het ook niet zijn maar als het de turb... veminder ach waarom ook niet.
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Net 639km gedaan. Er is zeker te werken met de ruit. Denk dat voor mij het grootste probleem is dat ze toch nog altijd in de allerhoogste stand moet om effect te hebben. Hierdoor is er onderaan zo'n grote opening dat de wind gewoon op het dashboard blaast, en dan omhoog. Misschien deze ruit + flipupje, zonder het kloontje?
Eens testen deze week...
Eens testen deze week...
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Is die opening niet af te dekken met een plaatje oid, dat je op het kloontje vast schroeft?
In ieder geval mooi om te horen dat de ruit werkt!
In ieder geval mooi om te horen dat de ruit werkt!
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Denk het wel, maarja, das weer een hele constructie. Misschien eens gewoon iets tijdelijks maken zodat ik eens kan testen of het weldegelijk daardoor komt. Zonder mezelf al rijdend te onthoofden natuurlijk
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Heb de oplossing voor het windprobleem op de Strom gevonden!
ALLES getest vandaag. 3 Ruiten, Suzuki OEM ruit, MRA grote touring met spoiler, en de V-Stream. Eerst met kloontje in verschillende posities, dan zonder kloontje. Dan met wat doeken onder het scherm gepropt om de opening af te sluiten, en erna zonder die doeken. (Dit omdat ik 2 meter groot ben, en ik dacht dat er misschien teveel wind onder het scherm inblies. Ze moesten ook altijd op het allerhoogste staan om iets van effect te hebben...)
Geen ENKELE werkte. Tot ongeveer 60km/u kon het visier open blijven, daarna werd het te erg.
Toen heb ik het probleem opgelost!
...
..
.
Ik heb de spiegels afgedraaid...
DRAMATISCH verschil! Als ik bewoog in het zadel (voor/achter/lager/hoger/links/rechts) MET spiegels geinstalleerd merkte ik quasi niets van verschil in de airflow. ZONDER spiegels voel je echter duidelijk de luchtstroom veranderen, er is maw. geen verstoring meer van de luchtstroom! Je voelt echt waar de wind rond het scherm/fairing komt.
Met kloontje, de V-Steam, half omhoog en wat naar mij toe, en 120km/u met visier open!
Andere spiegeltjes van KTM zijn onderweg, en mijn MRA ruit gaat de verkoop in!
2 Dingen;
1. JA, ik heb spiegel extenders. Heb niet getest zonder deze extenders, dacht dat het toch niet veel verschil zou maken.
2. Ik besef nu pas hoeveel ik in mijn spiegels kijk....
ALLES getest vandaag. 3 Ruiten, Suzuki OEM ruit, MRA grote touring met spoiler, en de V-Stream. Eerst met kloontje in verschillende posities, dan zonder kloontje. Dan met wat doeken onder het scherm gepropt om de opening af te sluiten, en erna zonder die doeken. (Dit omdat ik 2 meter groot ben, en ik dacht dat er misschien teveel wind onder het scherm inblies. Ze moesten ook altijd op het allerhoogste staan om iets van effect te hebben...)
Geen ENKELE werkte. Tot ongeveer 60km/u kon het visier open blijven, daarna werd het te erg.
Toen heb ik het probleem opgelost!
...
..
.
Ik heb de spiegels afgedraaid...
DRAMATISCH verschil! Als ik bewoog in het zadel (voor/achter/lager/hoger/links/rechts) MET spiegels geinstalleerd merkte ik quasi niets van verschil in de airflow. ZONDER spiegels voel je echter duidelijk de luchtstroom veranderen, er is maw. geen verstoring meer van de luchtstroom! Je voelt echt waar de wind rond het scherm/fairing komt.
Met kloontje, de V-Steam, half omhoog en wat naar mij toe, en 120km/u met visier open!
Andere spiegeltjes van KTM zijn onderweg, en mijn MRA ruit gaat de verkoop in!
2 Dingen;
1. JA, ik heb spiegel extenders. Heb niet getest zonder deze extenders, dacht dat het toch niet veel verschil zou maken.
2. Ik besef nu pas hoeveel ik in mijn spiegels kijk....
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Je hebt het turbulentie raadsel eindelijk opgelost!
Btw: hoe weet je dat de KTM-spiegels niet hetzelfde gaan doen?
Btw: hoe weet je dat de KTM-spiegels niet hetzelfde gaan doen?
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Door hun extreme hoek. Daar komen nog eens de mirror extenders bij, dus dan wijzen ze wel echt ver naar buiten toe. Er zal natuurlijk nog turbulentie zijn, maar niet meer zo hoog als met de OEM spiegels (hoop ik) Het is alleszins een populaire oplossing op de Amerikaanse fora;
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
mm, gave spiegels!
Ze staan ook nog eens veel beter.
Waar heb je ze besteld, in USA?
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb er ook wel oren naar!
Ze staan ook nog eens veel beter.
Waar heb je ze besteld, in USA?
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb er ook wel oren naar!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Duitsland, Ebay;
http://stores.shop.benl.ebay.be/MTS-Sho ... QQ_armrsZ1
Je hebt de spiegels nodig en 2 adapters;
58712040000 Left side mirror
58712041000 Right side mirror
58412040050 Mirror support
Winkel was snel en vriendelijk, kzal wel een reviewtje online zetten als ik ze heb
http://stores.shop.benl.ebay.be/MTS-Sho ... QQ_armrsZ1
Je hebt de spiegels nodig en 2 adapters;
Partnummers;KTM Duke Spiegel Enduro Offroad Schwarz E-Geprüft NEU; €29,90 EUR
Spiegel Adapter von M8 auf M10 Gewinde KTM SM 640; €8,90 EUR x 2 = €17,80 EUR
Subtotal €47,70 EUR
Shipping and handling €20,00 EUR
Total = €67,70 EUR
58712040000 Left side mirror
58712041000 Right side mirror
58412040050 Mirror support
Winkel was snel en vriendelijk, kzal wel een reviewtje online zetten als ik ze heb
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Ik moet nu toch ook maar eens zonder spiegels gaan rijden om te voelen of dat werkt! Ben heel benieuwd.
Reed pas op een Hypermotard en ik zat gewoon te genieten van de zuivere luchtstroom
Reed pas op een Hypermotard en ik zat gewoon te genieten van de zuivere luchtstroom
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Zouden de handkappen ook turbelentie veroorzaken??
650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Dgr ik denk niet dat het zoveel verschil gaat uitmaken voor je, omdat je geen ruitje hebt (of toch geen groot :p )
Margon, ja de handkappen veroorzaken ook turbulentie. Het verschil is dat deze je zal raken op je lichaam, waar je (bijna) niets van merkt. Het is pas als de turbulentie je raakt op je helm, dat het irritant is. De spiegels van Suzuki komen redelijk hoog, dus deze gaan een groot effect hebben. Daarmee dat ik nu ga proberen met de lagere spiegels van KTM.
Margon, ja de handkappen veroorzaken ook turbulentie. Het verschil is dat deze je zal raken op je lichaam, waar je (bijna) niets van merkt. Het is pas als de turbulentie je raakt op je helm, dat het irritant is. De spiegels van Suzuki komen redelijk hoog, dus deze gaan een groot effect hebben. Daarmee dat ik nu ga proberen met de lagere spiegels van KTM.
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
ik ben reuze benieuwd naar de bevindingen van de leden die KTM spiegels hebben gemonteerd. Dit ivm verminderen van de turbulentie.
Ik zie echter dat het al enige tijd geleden is dat er nieuws was omtrent dit onderwerp.
Wie kan mij inmiddels vertellen dat de andere spiegels de turbulentie verminderen?
Wie heeft er ervaringen opgedaan omtrent dit niet onbelangrijke onderwerp?
hartelijke groet
Robert
Ik zie echter dat het al enige tijd geleden is dat er nieuws was omtrent dit onderwerp.
Wie kan mij inmiddels vertellen dat de andere spiegels de turbulentie verminderen?
Wie heeft er ervaringen opgedaan omtrent dit niet onbelangrijke onderwerp?
hartelijke groet
Robert
Re: NOG maar eens aan ander ruitje...
Denk dat je HIER even moet kijken apart onderwerp over de spiegels!
Ik ben vorige week naar de Eifel gereden, en ik kan makkelijk 100 doen met het visier omhoog nu
Ik ben vorige week naar de Eifel gereden, en ik kan makkelijk 100 doen met het visier omhoog nu