Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Harrynac

Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Harrynac » di 04 aug 2009, 10:09

Gisteravond (Ma) een kloontje opgehaald bij Jokapo de klooncoach 8)
Meteen de kloon gemonteerd zodat ik vandaag naar mijn werk Breda-Vianen de boel kon gaan uittesten.

De hinderlijke resonantie is inderdaad verdwenen maar heeft wel plaats gemaakt voor meer windgeruis, misschien met een beetje finetunen dat dit grotendeels kan verdwijnen.

Wat ook verbeterd is is tevens de aerodynamica van de motor zelf, ik rij met een redelijk zwaar beladen topkoffer en ging voorheen aan de zwier rond de 170 km/u
Nu is dat verplaatst naar 180 km/u en heb zelfs een stukje 190 km/u :oops: kunnen rijden (Don't try this at home kids :lol: )

Aangezien ik met een standaard scherm rij zal een groter scherm nog meer luxe voortbrengen omdat het gefladder rondom het lichaam nog steeds hinderlijk aanwezig is vind ik persoonlijk.

Kortom een succesvolle actie :worship: en een aanrader voor degenen die er nog geen hebben.

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Jokapo » di 04 aug 2009, 17:33

zonodig wil ik wel een nieuwe actie op poten zetten hoor :-D
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6545
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Sparkle Black Peter » di 04 aug 2009, 22:54

HarryNac schreef;
Aangezien ik met een standaard scherm rij zal een groter scherm nog meer luxe voortbrengen omdat het gefladder rondom het lichaam nog steeds hinderlijk aanwezig is vind ik persoonlijk.
Een 'Flip-Up' zal ook bijdragen aan minder gefladder. Wil je echt bijna geen gefladder is een bredere ruit een aanrader. Vergeet niet dat de spiegels ook invloed hebben op het gefladder rond je lichaam.

Verder kan ik al 3 jaar zeggen dat ik Kloontje niet meer wil missen.

@Jokapo; Mooi doan :worship:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
TT-Strom
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 1590
Lid geworden op: vr 07 dec 2007, 20:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A L2 zwart
Locatie: Assen

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door TT-Strom » wo 05 aug 2009, 19:54

Rhino VStrom schreef:Verder kan ik al 3 jaar zeggen dat ik Kloontje niet meer wil missen.
Nu alleen hopen dat "kloontje" er net zo over denkt..... :schater: :schater:
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Jokapo » wo 12 aug 2009, 21:59

Rhino VStrom schreef:
HarryNac schreef;
Aangezien ik met een standaard scherm rij zal een groter scherm nog meer luxe voortbrengen omdat het gefladder rondom het lichaam nog steeds hinderlijk aanwezig is vind ik persoonlijk.
Een 'Flip-Up' zal ook bijdragen aan minder gefladder. Wil je echt bijna geen gefladder is een bredere ruit een aanrader. Vergeet niet dat de spiegels ook invloed hebben op het gefladder rond je lichaam.

Verder kan ik al 3 jaar zeggen dat ik Kloontje niet meer wil missen.

@Jokapo; Mooi doan :worship:
zou ik spiegel verlengers of verbreders (weet eigenlijk niet wat handiger is of wat wijs is) moeten kopen om gefladder rond om lichaam minder te maken
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

HD bye-bye

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door HD bye-bye » wo 12 aug 2009, 22:19

ik heb ze verbreedt dat schild al wat

mvg patrick :lol:

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Jokapo » do 13 aug 2009, 10:02

HD bye-bye schreef:ik heb ze verbreedt dat schild al wat

mvg patrick :lol:
dan zal ik eens kijken of dat het bij mij ook kan schillen :schater:
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
Ed Jonkmans
DL1000 berijder
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 23:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Locatie: 3590 Diepenbeek, België

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Ed Jonkmans » do 13 aug 2009, 14:39

Misschien is een Gold Wing (of 'n BMW RT, of een Pan European, of....) aanschaffen de oplossing?
Ik rij nu sinds 4 maanden met Kloontje en wil niet meer zonder. Natuurlijk heb je nog wat wind; maar maakt die wind (voor een deel) motorrijden niet tot wat het is. Daarom weten wij ook als geen ander waarom een hond zo graag met z'n hoofd uit het raam van een rijdende auto zit. Niet?
Ik zou zeggen: ga eens wat experimenteren met de stand van het "ruitje" (met de nadruk op "je", want als je het vergelijkt met dat van een echte toermachine dan is het maar een klein ding; je mag er echt niet meer van verwachten.)
Grtz
Ed
"motorrijden": nergens heen moeten en alle tijd van de wereld hebben om er te geraken.

Harrynac

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Harrynac » do 13 aug 2009, 15:38

Ed Jonkmans schreef:Misschien is een Gold Wing (of 'n BMW RT, of een Pan European, of....) aanschaffen de oplossing?
Ik rij nu sinds 4 maanden met Kloontje en wil niet meer zonder. Natuurlijk heb je nog wat wind; maar maakt die wind (voor een deel) motorrijden niet tot wat het is. Daarom weten wij ook als geen ander waarom een hond zo graag met z'n hoofd uit het raam van een rijdende auto zit. Niet?
Ik zou zeggen: ga eens wat experimenteren met de stand van het "ruitje" (met de nadruk op "je", want als je het vergelijkt met dat van een echte toermachine dan is het maar een klein ding; je mag er echt niet meer van verwachten.)
Grtz
Ed
Hiervoor ben ik jaren "verwend" geweest met de VFR800 die gewoon minder turbulentie had of in ieder geval een ander soort turbulentie.
Helaas om mijn pijnlijke gewrichten te ontlasten moest ik op zoek naar een ander soort motor en kocht ik een VStrom om mijn jaarlijkse 25.000 km woonwerk verkeer aan te kunnen.

Misschien is de Vstrom idd niet de goede motor voor mij en moet ik inderdaad jouw objectief advies opvolgen en een ander type motor, waar jij op doelt, kopen.
Maar ik ben nu eenmaal de uitdaging aan gegaan om een Vstrom te proberen vanwege enkele kwaliteiten die mij zeer aanstaan en vergeef mij dat ik op zoek ben naar een oplossing om mijn kilometers door weer en wind meer comfortabel te maken. 8) en als een wat grotere / bredere die verbetering kan geven dan is er toch niets aan de hand??

Ik weet niet of jij wel eens dagenlang door de regenbuien heen moet rijden maar dan weet je precies waar ik op doel.
Ik heb het regelmatig over het zg gefladder en dit wordt enkel maar erger wanneer ik een regenpak aantrek wat losser rond het lichaam zit. Wind in het gezicht is geen enkel probleem voor mij.

Capiche ?? :D

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Jokapo » do 13 aug 2009, 16:31

Ed Jonkmans schreef:Misschien is een Gold Wing (of 'n BMW RT, of een Pan European, of....) aanschaffen de oplossing?
Ik rij nu sinds 4 maanden met Kloontje en wil niet meer zonder. Natuurlijk heb je nog wat wind; maar maakt die wind (voor een deel) motorrijden niet tot wat het is. Daarom weten wij ook als geen ander waarom een hond zo graag met z'n hoofd uit het raam van een rijdende auto zit. Niet?
Ik zou zeggen: ga eens wat experimenteren met de stand van het "ruitje" (met de nadruk op "je", want als je het vergelijkt met dat van een echte toermachine dan is het maar een klein ding; je mag er echt niet meer van verwachten.)
Grtz
Ed
Harrynac schreef:Hiervoor ben ik jaren "verwend" geweest met de VFR800 die gewoon minder turbulentie had of in ieder geval een ander soort turbulentie.
Helaas om mijn pijnlijke gewrichten te ontlasten moest ik op zoek naar een ander soort motor en kocht ik een VStrom om mijn jaarlijkse 25.000 km woonwerk verkeer aan te kunnen.

Misschien is de Vstrom idd niet de goede motor voor mij en moet ik inderdaad jouw objectief advies opvolgen en een ander type motor, waar jij op doelt, kopen.
Maar ik ben nu eenmaal de uitdaging aan gegaan om een Vstrom te proberen vanwege enkele kwaliteiten die mij zeer aanstaan en vergeef mij dat ik op zoek ben naar een oplossing om mijn kilometers door weer en wind meer comfortabel te maken. 8) en als een wat grotere / bredere die verbetering kan geven dan is er toch niets aan de hand??

Ik weet niet of jij wel eens dagenlang door de regenbuien heen moet rijden maar dan weet je precies waar ik op doel.
Ik heb het regelmatig over het zg gefladder en dit wordt enkel maar erger wanneer ik een regenpak aantrek wat losser rond het lichaam zit. Wind in het gezicht is geen enkel probleem voor mij.

Capiche ?? :D
Ik heb tijdens mijn keuze maken ook op een TDM900 gereden en dat fladderde al vele malen meer dan een V-Strom.

Ook ik heb niets tegen een beetje turbulentie en de er is nu ook een duidelijk verschil met rijden met het kloontje.

Als ik mijn hoofd nu en stukje omhoog doe tijdens het rijden is de geluidshinder bijna dubbel dan als ik normaal zit.

Het is ook een kwestie van even zoeken naar de juiste stand van de ruit, maar dan nog mag ik / mogen wij ons toch wel eens hardop afvragen op een forum over V-Strom rijders wat eventuele mogelijkheden zijn om bepaalde punten te verminderen cq. te verbeteren.

En nee ik ben nou niet bepaald gecharmeerd van een Goldwing achtig monster.

Dus ieder zij keuze en laat degene die willen afentoe gewoon eens lekker mijmeren over wat de mogelijkheden wel of niet zijn.
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
Ed Jonkmans
DL1000 berijder
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 23:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Locatie: 3590 Diepenbeek, België

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Ed Jonkmans » do 13 aug 2009, 18:25

De opmerking van mij is helemaal niet bedoeld om met de vinger te wijzen of zo ...
Is ook helemaal geen kritiek.
Waarom denk je dat ik een Kloontje heb en een MRA-ruitje met flip-up?
Ik was die turbulentie ook spuugzat. Maar gelijk het nu is, is het voor mij prima te doen.
Grtz
Ed
"motorrijden": nergens heen moeten en alle tijd van de wereld hebben om er te geraken.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6545
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Sparkle Black Peter » do 13 aug 2009, 22:01

Ed Jonkmans schreef:De opmerking van mij is helemaal niet bedoeld om met de vinger te wijzen of zo ...
Is ook helemaal geen kritiek.
Waarom denk je dat ik een Kloontje heb en een MRA-ruitje met flip-up?
Ik was die turbulentie ook spuugzat. Maar gelijk het nu is, is het voor mij prima te doen.
Grtz
Ed
LANG LEVE KLOONTJE :mrgreen: O:-)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Jokapo » do 13 aug 2009, 22:53

Ed Jonkmans schreef:De opmerking van mij is helemaal niet bedoeld om met de vinger te wijzen of zo ...
Is ook helemaal geen kritiek.
Waarom denk je dat ik een Kloontje heb en een MRA-ruitje met flip-up?
Ik was die turbulentie ook spuugzat. Maar gelijk het nu is, is het voor mij prima te doen.
Grtz
Ed
dan ist peis en vree we drinken er een pinteke op en hebben er niets over gezegd :o)
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Harrynac

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Harrynac » do 13 aug 2009, 23:07

Ed Jonkmans schreef:De opmerking van mij is helemaal niet bedoeld om met de vinger te wijzen of zo ...
Is ook helemaal geen kritiek.
Waarom denk je dat ik een Kloontje heb en een MRA-ruitje met flip-up?
Ik was die turbulentie ook spuugzat. Maar gelijk het nu is, is het voor mij prima te doen.
Grtz
Ed
Begrijp ik ook wel maar ik probeer enkel uit te leggen waarom ik kritisch ben op de turbulentie.
Wanneer men zelf de momenten pikt om te gaan motorrijden is het toch een andere beleving dan het woonwerk gebruik.
En misschien moet ik wel een andere motor gaan berijden, maar ik ben toch een speelse rijder en op de Vstrom kan ik redelijk mijn ei kwijt. :-)}

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6545
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 14 aug 2009, 00:13

Harrynac schreef;
maar ik ben toch een speelse rijder en op de Vstrom kan ik redelijk mijn ei kwijt
.

Ik ben bang dat dat niet lang blijft liggen :mrgreen: :schater:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Roelof28
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 18:42
Mijn motor is een: Suzuki DL650 V-Strom

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Roelof28 » ma 17 aug 2009, 15:44

Ik hoor meerdere mensen over een 'flip-up'. Wat is dat precies, aar haal je ze en wat kosten ze? En wat is de merwaarde?

Groeten Roelof...

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Jokapo » ma 17 aug 2009, 16:09

http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/ ... oduct/9339

dat bovenste stukje noemen ze een flip up zo kan je de hoogte variabel instellen
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5319
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Daring Red Frank » ma 17 aug 2009, 19:59

Roelof28 schreef:Ik hoor meerdere mensen over een 'flip-up'. Wat is dat precies, aar haal je ze en wat kosten ze? En wat is de merwaarde?

Groeten Roelof...
Jokapo schreef:http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/ ... oduct/9339

dat bovenste stukje noemen ze een flip up zo kan je de hoogte variabel instellen
Hmm, dat is wel een hele dure, Jörgen!

De flipup is inderdaad het bovenste ruitje. De meerwaarde is dat je de turbolentie naar boven je helm kunt verplaatsen. Bij mij werkt het perfect, zodat ik geen kloontje nodig heb.

Bij Motoport kost een Flipup ruitje ongeveer 60 euro, inclusief montage.
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Jokapo » ma 17 aug 2009, 20:02

Frank schreef:
Roelof28 schreef:Ik hoor meerdere mensen over een 'flip-up'. Wat is dat precies, aar haal je ze en wat kosten ze? En wat is de merwaarde?

Groeten Roelof...
Jokapo schreef:http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/ ... oduct/9339

dat bovenste stukje noemen ze een flip up zo kan je de hoogte variabel instellen
Hmm, dat is wel een hele dure, Jörgen!

De flipup is inderdaad het bovenste ruitje. De meerwaarde is dat je de turbolentie naar boven je helm kunt verplaatsen. Bij mij werkt het perfect, zodat ik geen kloontje nodig heb.

Bij Motoport kost een Flipup ruitje ongeveer 60 euro, inclusief montage.
Ik heb bij de bestelling van mijn fiets de vario er gewoon gelijk op laten zetten smoked en wel
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
Spocky
DL1000 berijder
Berichten: 428
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 11:55
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Spocky » ma 17 aug 2009, 22:59

Ik ben alleen maar vol lof over mijn kloontje. Vanochtend moest ik met mijn dienstmotor, BMW F650GS met 800cc blok, ff op en neer van Tilburg naar Bergen op Zoom en dat was geen pretje wat een turbulentie zeg, niet normaal. Misschien moeten we voor die BMW ook maar eens een kloontje uitvinden
Afbeelding
Houd de blinkende kant boven en het rubber op de weg

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6545
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Sparkle Black Peter » di 18 aug 2009, 21:18

Spocky schreef:
Misschien moeten we voor die BMW ook maar eens een kloontje uitvinden
Kan geregeld worden. Hoeveel BMW's heeft de politie :?: Ga ik alvast aan de tekentafel zitten :idea:

Jorgen, heb je nog veel tijd over? :lol:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Jokapo
DL650 berijder
Berichten: 737
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: somewhere near

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Jokapo » di 18 aug 2009, 21:50

Rhino VStrom schreef:
Spocky schreef:
Misschien moeten we voor die BMW ook maar eens een kloontje uitvinden
Kan geregeld worden. Hoeveel BMW's heeft de politie :?: Ga ik alvast aan de tekentafel zitten :idea:

Jorgen, heb je nog veel tijd over? :lol:
dat moet wel lukken sterker nog daar maken we gewoon tijd voor :mrgreen: regel wel een paar justitie enveloppen :schater: kunnen die woutjes ook eens schrikken als dat logo op de deurmat valt :bye:
BMW F800ST
Een dag niet geleefd is een dag niet gereden.

Viper2
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Viper2 » do 03 jul 2014, 21:46

Ik ben sinds kort in het bezit van een vstrom 650 en heb veel last van de wind. Kan iemand een foto sturen van ee kloontje ik weet wat het is en hoe het eruit zit.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6545
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 04 jul 2014, 01:13

Kloontje:

Past alleen op modellen t/m 2011. Dus niet op het nieuwe model 650. 2012 enz.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Viper2
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Viper2 » vr 04 jul 2014, 21:49

hoi sparkle black peter
dank je voor de foto nu weet ik wat een kloontje is

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7974
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Ervaring nieuwe kloon met standaard scherm

Bericht door Eikie » za 05 jul 2014, 16:25

En ook welkom op het forum :duim:
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Plaats reactie