Ed Jonkmans schreef:Misschien is een Gold Wing (of 'n BMW RT, of een Pan European, of....) aanschaffen de oplossing?
Ik rij nu sinds 4 maanden met Kloontje en wil niet meer zonder. Natuurlijk heb je nog wat wind; maar maakt die wind (voor een deel) motorrijden niet tot wat het is. Daarom weten wij ook als geen ander waarom een hond zo graag met z'n hoofd uit het raam van een rijdende auto zit. Niet?
Ik zou zeggen: ga eens wat experimenteren met de stand van het "ruitje" (met de nadruk op "je", want als je het vergelijkt met dat van een echte toermachine dan is het maar een klein ding; je mag er echt niet meer van verwachten.)
Grtz
Ed
Hiervoor ben ik jaren "verwend" geweest met de VFR800 die gewoon minder turbulentie had of in ieder geval een ander soort turbulentie.
Helaas om mijn pijnlijke gewrichten te ontlasten moest ik op zoek naar een ander soort motor en kocht ik een VStrom om mijn jaarlijkse 25.000 km woonwerk verkeer aan te kunnen.
Misschien is de Vstrom idd niet de goede motor voor mij en moet ik inderdaad jouw objectief advies opvolgen en een ander type motor, waar jij op doelt, kopen.
Maar ik ben nu eenmaal de uitdaging aan gegaan om een Vstrom te proberen vanwege enkele kwaliteiten die mij zeer aanstaan en vergeef mij dat ik op zoek ben naar een oplossing om mijn kilometers door weer en wind meer comfortabel te maken.

en als een wat grotere / bredere die verbetering kan geven dan is er toch niets aan de hand??
Ik weet niet of jij wel eens dagenlang door de regenbuien heen moet rijden maar dan weet je precies waar ik op doel.
Ik heb het regelmatig over het zg gefladder en dit wordt enkel maar erger wanneer ik een regenpak aantrek wat losser rond het lichaam zit. Wind in het gezicht is geen enkel probleem voor mij.
Capiche ??