Kloontje of variostrip

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Piepeloen

Kloontje of variostrip

Bericht door Piepeloen »

Hallo medeforummers,

Heel verassend wellicht :wink: maar ik zoek een oplossing om de turbulenties op de V-Strom (650) te verminderen. Ik heb veel gelezen over het Kloontje maar lees en zie ook veel mensen met een variostrip / spoiler bovenop de ruit.

Het is natuurlijk allemaal uittesten wat het beste voor jou persoonlijk werkt maar waar zou ik nu het beste mee kunnen beginnen? Kloontje of variostrip / spoiler of toch iets anders?

NB ik heb een 650 met standaard ruitje en ben 1.78 meter.
E-strommer

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door E-strommer »

Ik heb zelf geen kloontje maar wel een vario screen!
Je kan natuurlijk ook allebij nemen :idea: .

Elwin :-)}
Derzwede

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Derzwede »

Ik ben 183 en heb een klv1000 zelfde als de V-strom 1000 eerst een vario ruitje er op dat beviel me niet echt op de snelweg had ik toch behoorlijk turbelentie en nu heb ik pas een kloontje en het is heerlijk kan zelfs het motorblok horen ook bij hoge snelheden ben zeeer tevreden dus ik zou voor het kloontje gaan.

succes
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Joskestiller »

Ik ben 1m895 (om niet 1m90 te moeten schrijven) en rijd met een DL1000.
In de strijd tegen de turbulentie koos ik voor een vario-spoiler. Het was wel een vooruitgang maar nog niet bevredigend. Na aanschaf van het kloontje was ik pas echt gelukkig met mijn strom!

Hoe het aanvoelt met een kloontje zonder vario-spoiler kan ik niet zeggen.

In ieder geval zou ik niet twijfelen om een kloontje te bestellen, als het nog kan. Miischien is dit wel echt de laatste ronde.

Veel succes.
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Peterzeeland »

heb ervaring met kloontje kaal, en met kloontje + vario.
die laatste is echt wat je nodig hebt.

ben 1.76
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Jokapo

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Jokapo »

kloontje kan nog besteld worden.
Motorijder

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Motorijder »

wat is een kloontje?? ik heb mij een super hoge ruit gekocht van givi en na 20 terug afgedaan omdat is dat niet mooi vond. dus zoek ik een andere oplossing. ik ben 175 GROOT
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Peterzeeland »

Motorijder schreef:wat is een kloontje??
Ha motorijder,

ik kwam 889 hits tegen op deze site op 'kloontje' :shock:

zoekt en leest uzelf te pletter zou ik zeggen :o)

wat het is, is niet moeilijk te zeggen, en publiek geheim op dit forum, maar wat het met u doet, dat is een uitgebreider verhaal.

veel leesplezier !
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Piepeloen

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Piepeloen »

Zo, lekker snel met die reacties :D dank!!
Ik denk dat ik eerst maar eens (ASAP) mee ga doen met de NU ECHT ALLER(x6) LAATSTE RONDE :bye: van het kloontje
Motorijder

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Motorijder »

ha ik denk dat ik het al door heb! een kloontje voor de modellen die hun ruit niet omhoog kunnen doen.
ik heb er één van 2005 en heb dat dan niet nodig? O:-)
Jokapo

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Jokapo »

ook op een 2005 model past een kloontje O:-)
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Silverstorm »

Motorijder schreef:ha ik denk dat ik het al door heb! een kloontje voor de modellen die hun ruit niet omhoog kunnen doen.
ik heb er één van 2005 en heb dat dan niet nodig? O:-)
Ik denk niet dat je het door hebt :o
Een kloontje past nl enkel op de nieuwere modellen die wel hun ruit kunnen omhoog stellen,zoals de jouwe dus.
Kijk eens in dit topic KLOONTJE
Daar wordt nog eens uitgelegd hoe het werkt.
Ik zou alleszins niet twijfelen,bij mij is de turbulentie volledig weg nu.
grtz Silverstorm
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Viki-650A

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Viki-650A »

Wat bij jouw lengte misschien net genoeg effect heeft is de bracket op de bovenste 2 x 2 boutgaten in de kuip vast te zetten (twee originele bouten en even 2 andere met een paar ringetjes). Komt de ruit 5 cm hoger mee te staan.
Ik ben 1,84 m, lang, DL650, standaard buddy: als ik een beetje ingezakt zit gaat de turbulentie over de helm heen. Jij hoeft, denk ik, minder in te zakken dan ik voor hetzelfde effect.
Zomers rijd ik overigens gewoon zonder scherm; lekker met de kop vol in de wind; esthetisch wat minder en boven de 120 km/u wat vermoeiend maar niet dat geraas.
Piepeloen

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Piepeloen »

Ik heb de ruit idd al op de hoogste stand staan. Het helpt wel iets maar nog steeds niet genoeg voor de lange ritten. En aangezien we binnenkort een paar weekjes met de brommers op vakantie gaan, wil ik graag wat minder gebulder.
Ik doe mee met de ronde Kloontjes :worship: en hoopt dat dat helpt!
Jokapo

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Jokapo »

Piepeloen schreef:Ik heb de ruit idd al op de hoogste stand staan. Het helpt wel iets maar nog steeds niet genoeg voor de lange ritten. En aangezien we binnenkort een paar weekjes met de brommers op vakantie gaan, wil ik graag wat minder gebulder.
Ik doe mee met de ronde Kloontjes :worship: en hoopt dat dat helpt!
en al betaald ook :worship: :-)}sneller als overtoom die piepeloen
Sneuper2000

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Sneuper2000 »

Hallo allemaal...

Eindelijk m'n motorrijbewijs binnen en uiteraard een mooie V-strom! Alleen nu komt het probleem... Ik heb ontzettend last van turbulentie ( ben 2.00m lang). Op dit moment heb ik de hoge ruit van Givi in bestelling staan. Alleen ik lees hier vanalles over een kloontje maar hoe kom ik eraan en wat kost me dit? Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!!!
Spocky

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Spocky »

Ronald schreef:Hallo allemaal...

Eindelijk m'n motorrijbewijs binnen en uiteraard een mooie V-strom! Alleen nu komt het probleem... Ik heb ontzettend last van turbulentie ( ben 2.00m lang). Op dit moment heb ik de hoge ruit van Givi in bestelling staan. Alleen ik lees hier vanalles over een kloontje maar hoe kom ik eraan en wat kost me dit? Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!!!
Kijk hier eens

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=4706
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Sparkle Black Peter »

Het komt zelden voor, zeg maar gerust NOOIT. maar op het topic 'markplaats' staat er een te koop.
zie: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=4756

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Sneuper2000

Welk windscherm moet ik kopen?

Bericht door Sneuper2000 »

Hallo iedereen...!
Kan iemand me vertellen welk scherm je bij een lengte van 2.00m het beste kan kopen? Ik heb een adapter/kloon bij madstad in bestelling gezet. Was van plan om een givi ruit te kopen maar ik vind eerlijk gezegd de donkere van mra mooier! Heeft iemand met mijn lengte (ongv.) hier ervaring mee????
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welk windscherm moet ik kopen?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ronald schreef:Hallo iedereen...!
Kan iemand me vertellen welk scherm je bij een lengte van 2.00m het beste kan kopen? Ik heb een adapter/kloon bij madstad in bestelling gezet. Was van plan om een givi ruit te kopen maar ik vind eerlijk gezegd de donkere van mra mooier! Heeft iemand met mijn lengte (ongv.) hier ervaring mee????
Vraag het BerkRod (Andries) die is nog langer en heeft een varioscreen (ruit met Flip-Up) en Kloontje. Ook heeft hij een knipperend lampje :idea: op z'n helm voor de vliegtuigen. Maar dat even tussendoor :!:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Spocky

Re: Welk windscherm moet ik kopen?

Bericht door Spocky »

Ronald schreef: Ik heb een adapter/kloon bij madstad in bestelling gezet.

Heb jij geld teveel :?: :?:
Sneuper2000

Re: Welk windscherm moet ik kopen?

Bericht door Sneuper2000 »

Spocky schreef:
Ronald schreef: Ik heb een adapter/kloon bij madstad in bestelling gezet.

Heb jij geld teveel :?: :?:

Hahaha nee geen geld teveel.... wel teveel turbulentie en windgeruis!!! :schater:
Vanwaar die vraag?
Strombo

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Strombo »

Ik gebruik een kloontje en varioscreen bij 1.98m lengte. Op zich prima, maar een kleeeiiiiinnnn beetje meer hoogte van het scherm zou helemaal mooi zijn.
:D
Jokapo

Re: Welk windscherm moet ik kopen?

Bericht door Jokapo »

Ronald schreef:
Spocky schreef:
Ronald schreef: Ik heb een adapter/kloon bij madstad in bestelling gezet.

Heb jij geld teveel :?: :?:

Hahaha nee geen geld teveel.... wel teveel turbulentie en windgeruis!!! :schater:
Vanwaar die vraag?
Dollar koers is toch wel leuk op t moment hoor maar ja Kloontje blijft veeeeeeeeeeeeeeeeele malen beter :mrgreen:
Spocky

Re: Welk windscherm moet ik kopen?

Bericht door Spocky »

Ronald schreef:
Spocky schreef:
Ronald schreef: Ik heb een adapter/kloon bij madstad in bestelling gezet.

Heb jij geld teveel :?: :?:

Hahaha nee geen geld teveel.... wel teveel turbulentie en windgeruis!!! :schater:
Vanwaar die vraag?

Kloontje kopen via Jokapo
M.A.D

Re: Welk windscherm moet ik kopen?

Bericht door M.A.D »

Spocky schreef:
Ronald schreef:
Spocky schreef:
Ronald schreef: Ik heb een adapter/kloon bij madstad in bestelling gezet.

Heb jij geld teveel :?: :?:

Hahaha nee geen geld teveel.... wel teveel turbulentie en windgeruis!!! :schater:
Vanwaar die vraag?

Kloontje kopen via Jokapo

Hoeft niet perse via Jokapo , Toen ik gister mijn vrijwaring ging ophalen , merkte ik tot mijn verbazing dat de dealer voor mij het kloontje gedemonteerd had . Dit is nog een echt "peter ' kloontje uit de laatste ronde.
Ik zal blij zijn als ik hier een mede Strommer mee gelukkig kan maken , dus bied maar wat je ervoor over hebt.

Tegen de tijd dat ikzelf weer kan motorrijden zal de nieuwe V-Strom wel onderhand uit zijn ( hoop ik ) ....
Sneuper2000

Madstad kloontje

Bericht door Sneuper2000 »

Hallo Hallo iedereen!
Wie kan me vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat je een kloontje van madstad thuis geleverd krijgt?
Ik heb er namelijk bijna een week geleden al ééntje in bestelling gezet maar ik hoor maar niets :cry:

Heeft iemand hier ervaring mee???
Jokapo

Re: Welk windscherm moet ik kopen?

Bericht door Jokapo »

M.A.D schreef:
Spocky schreef:
Ronald schreef:
Spocky schreef:
Ronald schreef: Ik heb een adapter/kloon bij madstad in bestelling gezet.

Heb jij geld teveel :?: :?:

Hahaha nee geen geld teveel.... wel teveel turbulentie en windgeruis!!! :schater:
Vanwaar die vraag?

Kloontje kopen via Jokapo

Hoeft niet perse via Jokapo , Toen ik gister mijn vrijwaring ging ophalen , merkte ik tot mijn verbazing dat de dealer voor mij het kloontje gedemonteerd had . Dit is nog een echt "peter ' kloontje uit de laatste ronde.
Ik zal blij zijn als ik hier een mede Strommer mee gelukkig kan maken , dus bied maar wat je ervoor over hebt.

Tegen de tijd dat ikzelf weer kan motorrijden zal de nieuwe V-Strom wel onderhand uit zijn ( hoop ik ) ....
Die van mij zijn ook echter "Peter" kloontjes hoor :( :P
Snijderkw

Re: Kloontje of variostrip

Bericht door Snijderkw »

Hallo allemaal. Ik ben een beetje nieuw in de motor wereld en heb sinds kort een dl650 gekocht. Met mijn 2 meter heb je dan inderdaad veel last van turbulentie. Nu hoor ik allemaal lovende woorden over een kloontje. Is het nog mogelijk om deze te bestellen?
M.H.

Re: Madstad kloontje

Bericht door M.H. »

Ronald schreef:Hallo Hallo iedereen!
Wie kan me vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat je een kloontje van madstad thuis geleverd krijgt?
Ik heb er namelijk bijna een week geleden al ééntje in bestelling gezet maar ik hoor maar niets :cry:

Heeft iemand hier ervaring mee???

Hallo Ronald,
Ikzelf heb het kloontje vandaag van Madstad ontvangen, en deze pas 1 september bij hen besteld; oftewel binnen 2 weken geleverd.
Dus nog heel eventjes geduld hebben.

Groet,
Marcel
RoPiVu

Re: Madstad kloontje

Bericht door RoPiVu »

M.H. schreef:
Ronald schreef:Hallo Hallo iedereen!
Wie kan me vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat je een kloontje van madstad thuis geleverd krijgt?
Ik heb er namelijk bijna een week geleden al ééntje in bestelling gezet maar ik hoor maar niets :cry:

Heeft iemand hier ervaring mee???

Hallo Ronald,
Ikzelf heb het kloontje vandaag van Madstad ontvangen, en deze pas 1 september bij hen besteld; oftewel binnen 2 weken geleverd.
Dus nog heel eventjes geduld hebben.

Groet,
Marcel

Op 12/9 bestend en 17/9 in huis.

Groet,
Rob
Plaats reactie