givi windscherm voor dl650-dl1000 ('04-'05)

vervangingsruiten e.d.
Jantje

givi windscherm voor dl650-dl1000 ('04-'05)

Bericht door Jantje »

iemand ervaring met het givi scherm voor de vstrom (vanaf 2004)?
ik heb nl zo'n schermpje besteld 8)
Harry

Bericht door Harry »

@jantje

Als je de Duitse en USA vstrom forums gaant nalezen op windschermen ga je horendol :evil: worden van het aantal soorten schermen ( Daar staan ook allerlei meningen bij over het Givi scherm), de verschillende hoogtes, de verschillende montagehoogtes ( op de K4 en K5 modellen)..

Naast alle verschillende schermen zijn er ook diverse hulpmiddelen als (hulp)opzetschermen, speciale afwerkranden met aerodynamische eigenschappen, oortjes ( Laminar Ears ).

Daarnaast val je nog in de aardige discussie over je lengte, heb je een lang of kort bovenlijf...........welke helm heb je..etc etc.

Denk je alles te weten, krijg je plotseling allerlei tips om met onderleg- ringetjes het bestaande scherm iets meer te kantelen, of om er gaten in te gaan zagen....

Om bij een spreekwoord in de buurt te blijven: "" je ziet door de windschermen je Strommeke niet meer staan""

Maar ik ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen

Harry
xlrider

Bericht door xlrider »

Ik denk dat de enige optie is : uittesten.

Dan pas heb je de zekerheid dat dit scherm voor uw probleem de oplossing is.
Jantje

Bericht door Jantje »

dat zal uittesten worden dan :twisted:
ik houd jullie op de hoogte :wink:
Harry

Bericht door Harry »

Jantje,

Wat is je belangrijkste probleem met het normale scherm??

Harry
Jantje

Bericht door Jantje »

ik krijg lucht op mijn vizier, zeer vervelend om met open vizier te rijden.
ik rijd met een systeemhelm, open rijden gaat dus niet (of moeilijk)
Harry

Bericht door Harry »

He Jantje,

Hen je al kunnen proefdraaien met het Givi scherm ??
Ik ben inmiddesl ook aan het speuren naar een alternatief, dus nieuwsgierig naar je ervaringen

harry
Jantje

Bericht door Jantje »

het scherm is er nog (altijd) niet ...
het zou deze week binnen komen

maar zodra het erop staat, zal ik het uit testen 8)
Jantje

Bericht door Jantje »

Het scherm staat er eindelijk op vandaag 8)
Ik ga nog wat expirimenteren met de hoogtestanden
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je hebt er wel engelengeduld mee gehad. Want van een echt snelle levering kun je niet spreken. Nu maar hopen dat het ook bevalt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jantje

Bericht door Jantje »

Iron Horse schreef:Je hebt er wel engelengeduld mee gehad. Want van een echt snelle levering kun je niet spreken. Nu maar hopen dat het ook bevalt.
niet dat ik het zo nodig had met dat weer van de afgelopen maand ...
wel blij dat het er eindelijk is :wink:
Jantje

Bericht door Jantje »

Afbeelding

foto'tje :twisted:
P2U

Bericht door P2U »

Jantje,
hoe zit dat met de stuuruitslag? Is er iets aan het stuur dat het scherm raakt (L - R)?
Op mijn vorige DL1000 (K3) had ik een hoger scherm van Givi staan. Beide spiegels raakten het scherm bij volledige stuuruitslag.
Jantje

Bericht door Jantje »

P2U schreef:Jantje,
hoe zit dat met de stuuruitslag? Is er iets aan het stuur dat het scherm raakt (L - R)?
Op mijn vorige DL1000 (K3) had ik een hoger scherm van Givi staan. Beide spiegels raakten het scherm bij volledige stuuruitslag.
dat probleempje is bij deze versie ook, maar het is (in mijn ogen) niet hinderlijk
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

ennn.......wat leverde de eerste test op als conclusie...........zit je uit de wind en hoe zit het met de turbulentie?


:arrow: 't Oogt goed, als je begrijpt wat ik bedoel......... :!:

P.S. kan je de spiegels niet wat rechterop zetten, om te voorkomen dat ze de ruit raken....????
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Jantje

Bericht door Jantje »

ik zit veel beter uit de wind maar nooit volledig!
zeker het geld waard, ik ga nog eens expirimenteren met die standen van zodra het weer wat beter is ...
diop

Prima oplossing deze Givi-ruit.

Bericht door diop »

Hoi,

Ik heb deze Givi-ruit enkele maanden kunnen uittesten nl. van november 2004.
Ik ben 1,82m en had met de standaard ruit ook last van de rijwind op mijn vizier zelfs in hoogste stand.
Met deze Givi-ruit zit ik perfect uit de wind met het vizier. De motor blijft heel stabiel zelfs op hogere snelheid.
Bij regenweer scheelt het een pak water op het bovenlichaam en het vizier.
Na verschillende poetsbeurten nog steeds krasvrij.

Ik heb deze aangekocht bij RAD in Drongen (Belgie).
Aankoopprijs 79 Euro.
Biker

Bericht door Biker »

jantje schreef:Afbeelding

foto'tje :twisted:
Hoi die Jantje, waar heb je dit scherm gekocht en hoeveel kost hij? Het lijkt me wel wat want ik heb erg veel last van turbulentie.
Jantje

Bericht door Jantje »

biker schreef:
Hoi die Jantje, waar heb je dit scherm gekocht en hoeveel kost hij? Het lijkt me wel wat want ik heb erg veel last van turbulentie.
Ik heb het bij mijn dealer besteld (Jacqmaer in Munsterbilzen)
kost 79€
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Diop of Jantje,

Wat is het hoogte verschil met de standaardruit?
Ben een klein beetje langer dan 1.82, maar een paar centimers maken soms een wereld van verschil :)
Hebben jullie ook een type nummer of zoiets?

alvast bedankt
Alex
Jantje

Bericht door Jantje »

ABo schreef:Diop of Jantje,

Wat is het hoogte verschil met de standaardruit?
Ben een klein beetje langer dan 1.82, maar een paar centimers maken soms een wereld van verschil :)
Hebben jullie ook een type nummer of zoiets?

alvast bedankt
Alex
zou 17 (of 18)cm hoger zijn dan de standaardruit.
Givi D260ST is het type.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Thanks mate
diop

Bericht door diop »

Het artikel nr. voor deze verhoode ruit van Givi in XD260ST dit bij de RAD winkels.

Ik heb mijn originele ruit er eens voor gehouden en de verhoogde ruit van Givi in 19 cm hoger en ong. 6 cm aan beide zijden onderaan breder.

De verhoogde ruit staat bij mij op de laagste stand en voor mijn 1.82m is dit perfect, dus voor personen groter dan 1.82m kan deze nog op 2 hogere standen gezet worden.
Laatst gewijzigd door diop op di 29-03-2005, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Biker

Bericht door Biker »

diop schreef:Het artikel nr. voor deze verhoode ruit van Givi in XD260ST dit bij de RAD winkels.

Ik heb mijn originele ruit er eens voor gehouden en de verhoogde ruit van Givi in 19 cm hoger en ong. 6 cm aan beide zijden onderaan breder.

De vehoogde ruit staat bij mij op de laagste stand en voor mijn 1.82m is dit perfect, dus voor personen groter dan 1.82m kan deze nog op 2 hogere standen gezet worden.
Klinkt goed!! Ben je dan ook van de turbulentie af? Ik rijd altijd met een duo en die heeft ook last van de turbulentie, heb jij ervaring met een duo? Heb je toevallig ook een duidelijke foto van het scherm op je motor? volgens mij zit ern een zwarte rand omheen, is die er ook af te halen? Oke het zijn veel vragen maar hopelijk kan en wil je ze beantwoorden.
diop

Bericht door diop »

Biker,

De turbulentie is onder de 120 km/u minimaal, boven de 120 km/u een stuk meer.
Ik zal morgen een detailfoto nemen van het verhoogde Givischerm.
Of de zwarte rand eromheen af kan weet ik niet, maar ik kijk dit eens na.
Voor de duo zal het sterk afhankelijk zijn van de verhouding lengte tussen rijder en duo, mijn vrouw is 1,70m en heeft geen last van turbulentie als duozit.
Biker

Bericht door Biker »

diop schreef:Biker,

De turbulentie is onder de 120 km/u minimaal, boven de 120 km/u een stuk meer.
Ik zal morgen een detailfoto nemen van het verhoogde Givischerm.
Of de zwarte rand eromheen af kan weet ik niet, maar ik kijk dit eens na.
Voor de duo zal het sterk afhankelijk zijn van de verhouding lengte tussen rijder en duo, mijn vrouw is 1,70m en heeft geen last van turbulentie als duozit.
Alvast dank, het vervelende is dat je nooit weet of het beter is dan de huidige situatie en je kunt hem niet zien vandaar mijn vraag om een detailfoto. Ik denk dat ik hem ook ga bestellen.
Biker

Bericht door Biker »

jantje schreef:
P2U schreef:Jantje,
hoe zit dat met de stuuruitslag? Is er iets aan het stuur dat het scherm raakt (L - R)?
Op mijn vorige DL1000 (K3) had ik een hoger scherm van Givi staan. Beide spiegels raakten het scherm bij volledige stuuruitslag.
dat probleempje is bij deze versie ook, maar het is (in mijn ogen) niet hinderlijk
Is het nog wel mogelijk om je motor op stuurslot te zetten zonder het scherm te raken :?:
Jantje

Bericht door Jantje »

biker schreef:
jantje schreef:
P2U schreef:Jantje,
hoe zit dat met de stuuruitslag? Is er iets aan het stuur dat het scherm raakt (L - R)?
Op mijn vorige DL1000 (K3) had ik een hoger scherm van Givi staan. Beide spiegels raakten het scherm bij volledige stuuruitslag.
dat probleempje is bij deze versie ook, maar het is (in mijn ogen) niet hinderlijk
Is het nog wel mogelijk om je motor op stuurslot te zetten zonder het scherm te raken :?:
Mij lukt het toch (en ik heb ook handkappen)
wel een beetje opletten, erg veel ruimte is er niet...
Gast

Givi

Bericht door Gast »

Hoi!

Ik heb sinds 2 weken ook het givischerm. Ben er zeer tevreden over :D .
Ik ben ook "maar"1.75m. Niet echt groot dus. Maar ik zit volledig uit de wind. Op het stuurslot gaat nog prima (ik heb ook handkappen). Alleen met keren op de weg (korte bochtjes) moet ik nog uitkijken.
Hopenlijk gaan al die smalle en scherpe haarspeldbochten dit zomer wel goed.... :?: :? :D

Groetjes
Bertilla
Biker

Re: Givi

Bericht door Biker »

SOESpower schreef:Hoi!

Ik heb sinds 2 weken ook het givischerm. Ben er zeer tevreden over :D .
Ik ben ook "maar"1.75m. Niet echt groot dus. Maar ik zit volledig uit de wind. Op het stuurslot gaat nog prima (ik heb ook handkappen). Alleen met keren op de weg (korte bochtjes) moet ik nog uitkijken.
Hopenlijk gaan al die smalle en scherpe haarspeldbochten dit zomer wel goed.... :?: :? :D

Groetjes
Bertilla
De scherpe bochten en haarspeldjes zullen wel goed gaan want dan is je snelheid iets hoger dan bij keren op de weg en dan stuur je weer wat meer met je lichaam en midner met je stuur.
Biker

Bericht door Biker »

Dus als ik de reacties van jullie lees is het een goede keuze en zover ik heb kunnen vinden ook de beste keus voor het verhelpen van de turbulentie. Ik ben nog benieuwd naar de foto's van DIOP en het onderzoek van de zwarte rand en dan denk ik dat ik er ook 1 ga bestellen.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Hoe moeilijk is die ruit te plaatsen :?:
Of is dat net zo simpel als het verhogen van de originele ruit?
Ik denk er nl ook over om er een te bestellen, maar dan zal ik hem toch denk ik toch om hem tegen het einde van het jaar te plaatsen, een zomers windje over je hoofd is ook wel lekker.... :D 8)
Gast

Simpel!

Bericht door Gast »

Nou die ruit vervangen was super simpel!
Ik was binnen 10 minuten klaar!
Paar schroeven losdraaien, ruitje vervangen, schroeven vastdraaien en klaar was klara .....eeeuuh bertilla. :wink:

Groetjes
Bertilla
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

Hallo,

Ook ik heb vandaag het Givi scherm op mijn DL650 gemonteerd. (Euro 85 ) Ik heb een DL1000 zadel en ben 1.94m. De middelste stand van de ruit bevalt mij beste. Ik heb (nagenoeg) geen last meer van het gebulder van de wind. Hierdoor ga ik echter ongemerkt wat sneller rijden. Vooralsnog is mijn indruk, na ongeveer 30 snelwegkilometers, zeer positief, wel hoor ik het motorgeluid duidelijker. Tevens heb ik het stuur (met handkappen) iets naar achteren gezet om het niet tegen de ruit aan te laten komen.
groetjes, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
diop

Bericht door diop »

Hoi Biker,

Ik heb zwarte rand rond de verhoogde Givi ruit eens proberen af te halen, maar dit zit stevig vast, waarschijnlijk met lijm.
Je zal ze er wel kunnen afhalen maar dan zit je met de scherpe rand van het glas.
De detailfoto's heb ik op mijn camera staan maar ik heb een probleempje met mijn pc om ze erop te krijgen. Zodra dit is in orde is zet ik ze op het forum.
diop

Bericht door diop »

Gelukt, hier de foto's van het verhoogde Givischerm op mijn Strom.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Biker

Bericht door Biker »

Ziet er goed uit! Ik ga er 1 bestellen!!
Brunkes

Bericht door Brunkes »

Hallo stromers,

ik heb vandaag ook een ruit van GIVI geïnstalleerd. Het is een hemelsgroot verschil. Ik hoor nu (!) zelfs de motor draaien wanneer ik rijd.
Ik had met men 1.91 m vanaf 80 km/h ontzettend veel last van windgeruis alhoewel men ruitje in de hoogste stand stond. Andere standen maakten het alleen nog maar erger. Op autosnelwegen en druk bereden hoofdwegen was de turbulentie tussen het drukke verkeer niet te harden vanaf 100 km/h.
Ik heb de ruit gekocht bij RAD in TIENEN (B). Ik heb de ruit mogen monteren en uitvoerig mogen testen alvorens ze aan te kopen. De winkelbediende wilde me dus geen kat in een zak verkopen. Ik betaalde 79 euro.
Ik geniet nu nog meer van men strom.

Groetjes. Brunkes
diop

Bericht door diop »

Hoi Brunkes,

Een goede investering hé. Je zal merken dat het enkel voordelen geeft niet enkel de turbulentie is zo goed als verdwenen, maar in het regenlandje van ons scheelt het een pakje nattigheid op helm en kledij.
Het scherm is ook nog tamelijk krasvrij, na verschillende poetsbeurten nog geen krasje te bespeuren.
Mijn scherm heb ik ook aangekocht bij RAD maar dan in Drongen.
Ook daar mocht ik deze terplaatse monteren en uitproberen. Blijkbaar een voorbeeld van klantvriendelijkheid die RAD-winkels.

Veel plezier ermee. :D
Brunkes

Bericht door Brunkes »

Hallo Diop,

bedankt voor de uitleg en de foto's van het GIVI-scherm in dit forum. Zonder deze gegevens had ik er mij waarschijnlijk geen aangeschaft. En ik ben verdomd blij dat ik het scherm gekocht hebt.
Die klantvriendelijkheid bij RAD is dus blijkbaar een typisch kenmerk van de keten. De winkelbediende vertelde me dat hij zelfs potentiele kopers van een helm toeliet die uitvoerig te testen. Iets totaal nieuw voor mij. Ik weet in ieder geval waar ik in 't vervolg mijn accescoires en kledij ga kopen.

Groetjes. Brunkes
Biker

Bericht door Biker »

Gisteren een scherm besteld bij mijn dealer. Deze heeft GIVI gebeld en deze vertelde het scherm niet op voorraad te hebben en kan pas eind mei geleverd worden. Ook geïnformeerd bij Kappa maar daar hetzelfde verhaal. Maar als ik zo jullie bevindingen lees dan is het het wachten meer dan waard :!:
Biker

Bericht door Biker »

RAD winkels????? Waar vind ik die??? Kan iemand mij hier meer over vertellen :?: Is dit een nieuwe winkelketen of heb ik iets gemist......................ik weet het niet meer..........
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

http://www.rad.be" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Thanks :!: :!:
tatanka

Bericht door tatanka »

Ik heb vandaag contact gehad met RAD m.b.t. een GIVI ruit. Zij gaven aan dat de ruit niet getest mag worden:

De particuliere verkoopprijs voor deze ruit inclusief BTW is 79 Euro.

Windschermen kunnen niet getest worden, omdat ze daarna niet meer als nieuw verkoopbaar zijn.

Een beetje vreemd he....?

M.v.g. Stormke
tatanka

Bericht door tatanka »

Ook heb ik contact gehad met mij lokale dealer, en deze geeft aan de de GIVI ruit 68,30 euro kost in Nederland. De ruit zou 8 cm langer zijn dan de orginele ruit.

Zijn hier nog verscillende soorten maten in t.a.v. de GIVI ruiten....? Ik lees hier n.l. dat de Givi ruiten beduidend langer zijn.....?

M.v.g. Stormke.
Lange

Bericht door Lange »

hey,

had het scherm hier besteld bij mijn lokale dealer waar ik ook mijn motor heb gekocht maar is nog steeds niet aangekomen.
Ben dan maar naar een andere zaak gegaan waar ze enkel optie's verkopen voor motorfietsen en daar hadden ze het wel doch met KAPPA erop dus niet givi, is echter wel hetzelfde
Na 10 minuten geinstalleerd op de middelste stand maar vond het naar niets.Ook al bijna 2 meter lang moet je ver vooruit kijken om niet door het schermpje te moeten kijken.
Vooral in de ochtend wanneer het scherm bevroren is was het maar niets.
Ook bergop rijden wordt moeilijk omdat je dan door het scherm moet kijken.
Heb het dan op de laagste stand gezet en dat is al veel beter.
Wat betreft de turbulentie moet ik zeggen dat dit toch niet helemaal verdwenen is.
Doch heb ik geen wind op mijn lichaam meer en dat is ook zalig.

Morgen haal ik een nieuwe helm (een arai) en ga daar eens mee testen ivm de turbulentie.

BTW Mocht er iemand interesse hebben voor dit scherm laat me effe weten.
Kan het wel doorverkopen wanneer het toegekomen is bij mijn dealer.

Groetjes
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb met deze ruit geen ervaring. Maar in het algemeen vind ik het bijzonder irritant om door een motorruit te moeten kijken als ik rijd. Maar dat is misschien persoonlijk. Het komt naar mijn idee de veiligheid ook niet ten goede en zeker niet wanneer het regent of hij (door insecten) vervuild raakt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

tatanka schreef:Ook heb ik contact gehad met mij lokale dealer, en deze geeft aan de de GIVI ruit 68,30 euro kost in Nederland. De ruit zou 8 cm langer zijn dan de orginele ruit.

Zijn hier nog verscillende soorten maten in t.a.v. de GIVI ruiten....? Ik lees hier n.l. dat de Givi ruiten beduidend langer zijn.....?

M.v.g. Stormke.
Voor zover ik weet is de ruit 18cm hoger en kost deze rond de € 80,= ik heb hem besteld maar is momenteel niet op voorraad bij Givi en ook niet bij Kappa, dit zijn namelijk dezelfde ruiten. De ruit kkomt eind mei bij mijn dealer binnen. Will be continued....
tatanka

Bericht door tatanka »

Het zijn die mannen van het magazijn, die vaak niet weten wat de maten zijn......! Dus het zal inderdaad 18 cm langer zijn...! Als je dan 1.78 meter, zoals ik heb je de kans dat je door de ruit moet kijken (lijkt mij)...! Daarbij vind ik de levertijd wel erg lang duren! Omdat ik eind mei op vakantie ga, vervalt deze optie....!

M.v.g. Stormke
Plaats reactie