Ruit voor strom 2002

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Segers Werner

Ruit voor strom 2002

Bericht door Segers Werner »

Dag strommers
We hebben een strom dl 1000 van 2002 en vragen ons af of daar een hogere ruit op kan gestoken worden en of deze wel bestaat voor dit model?
Nu zitten we met een originele ruit ( denk ik toch ?? zie eventueel foto’s op onze site ) met zo een spoiler erop.
Maar heb nu zelf ondervonden dat deze toch net iets te laag is om aan een redelijke snelheid op de autostrade te rijden !
Als ik me tijdens het rijden zo’n 10 cm kleiner tracht te maken is dit al een enorm verschil !
Ik weet nu zelf niet wat mogelijk is of niet en heb eigenlijk ook nog niet gereden met die spoiler volledig plat ipv op zijn hoogste stand ?!
Met de spoiler plat zal ik nog meer wind hebben maar misschien minder turbulentie ?!
In ieder geval zou ik elke reactie en inlichtingen heel veel op prijs stellen .

Groetjes en rij veilig Katrien & Werner
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Segers Werner

Bericht door Segers Werner »

Hé hallo,
Alvast bedankt voor de info.
Heb ondertussen de ruit van MDI gevonden op het net maar deze blijkt maar zo’n 5 cm te verschillen met de originele en daar ga ik het niet voor doen.
Wat nu blijkt uit jou info is dat de ruit van GIVI wel 16 cm hoger is dan de originele !
Dat is al heel veel verschil,maar vraag mij nu af ( en dit is tevens een oproep aan mensen die deze ruit hebben of er toch ervaring mee hebben ) of ze hun bevindingen willen meedelen aub?
Voor de prijs moet je het niet laten (toch bij RAD) 59 € .
Vraag mij juist af of het aanzicht van de v-strom niet teveel gaan inboeten??

Vele groeten en rij veilig
Katrien & Werner
Galileo

ruit

Bericht door Galileo »

Ik ben 1,83 m en heb GIVI ruit op mijn vstrom van 2002.
Helaas heb ik veel last nog van de turbelentie. volgende week bestel ik een MRA spoiler en die ga ik extra monteren op mijn GIVI ruit.

gr. Galileo
Segers Werner

Bericht door Segers Werner »

Hé galileo,
Dus met de givi ruit ook nog turbulentie
Is dat dan zo’n ruit van bij Rad bvb van 60 cm ?
Als dit het geval zal zijn voor mij ook kan ik nog de spoiler van mijn originele ruit op die givi steken.
Klopt het dat die givi ruit enkel in helder glas kan verkregen worden?
Dan zou ik daar eventueel van die folie voor op autoruiten opkleven zodat het een donkere tint krijgt.
Vele groeten en bedankt voor de info >>> rij veilig

Katrien & Werner
Plaats reactie