Vario Screen van MRA.

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Vario Screen van MRA.

Bericht door Iron Horse »

Voor degene die een alternatief zoeken voor de standaard ruit is het Vario Screen van MRA een mogelijke uitkomst. Op de foto zit de bijgeleverde rand er nog niet omheen aangebracht. Bij mij paste het echter niet meteen ik moest de gaten deels uitvijlen om hem zonder spanning te kunnen monteren. Bij mij, met een lengte van 1,90, werkt het met alles in de hoogste stand tot ca 130 km/hr goed. Ik kan dan desgewenst nog met open vizier rijden. Hij is alleen leverbaar in smoke, maar dat vind ik wel mooi bij mijn zwarte diva.

Ook deze heb ik weer in Duitsland bij Hein Gericke in Bocholt gekocht. Omdat MRA een Duitse producent is zit er verder geen importeur o.i.d. tussen. Ging snel en tegen dezelfde prijs. (119 Euro)

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Weet je misschien of de Nederlandse vestigingen van Hein Gericke tegen dezelfde prijs leveren? De gangbare prijs voor een dergelijk scherm is in Nederland namelijk 135 euro, maar voor 16 euro kan ik niet heen en weer naar Duitsland karren :?

Tom.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je hebt gelijk, ik rij in een auto van de zaak dus is het voor mij wat "gemakkelijker". De prijzen van Hein Gericke in Nederland zijn gemiddeld 5% hoger dan in Dld (heeft ook met het verschil in BTW-tarief te maken.). Staat ook op de catalogie die ze hier uitgeven. (Duitstalige met een sticker erop).

Mijn grootste voordeel vind ik in het feit dat het over minder schijven gaat en dus sneller geleverd wordt. Duits bedrijf in Dld.

Als je hem in Nederland bij HG bestelt zou hij dus 125 Euro moeten kosten. Voor dat verschil kun je inderdaad niet gaan rijden. Of je moet in Zevenaar wonen ofzo.

De dichtsbijzijnde zit trouwens in Leiden, maar daar kun je met de auto kl*ten parkeren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
LeChef

Importeur MRA NL...

Bericht door LeChef »

Ik heb geprobeerd een MRA direct te bestellen. Je wordt doorverwezen naar de belgische vertegenwoordiger http://www.bike-design.be[doet de B en NL]. Ik wacht nog steeds op antwoord van die importeur.

Groet,

Gabby
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Waar woon jij ook alweer? Je kunt hem toch ook bij Hein Gericke in Nederland kopen. Die krijgen het denk ik rechtstreeks uit Dld en niet via een importeur.

Leve de auto van de zaak. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

(inmiddels staat je woonplaats erbij dus in dat geval zou het Leiden zijn.)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

MRA-scherm model 2003 te koop

Bericht door Gast »

Van de zomer heb ik bij Louis een MRA-scherm voor mijn V-strom model 2003 besteld. Ik had de hoop dat dit ook bij mij zou helpen om van die turbulentie af te komen.
Helaas :cry: , helaas :cry:, met mijn 1.97 m zit ik er blijkbaar toch nog net boven. Als ik iets in elkaar duik gaat het wel, maar dat kan niet de bedoeling zijn...

Als (tijdelijke) oplossing heb ik nu mijn standaardscherm aardig ingekort, zodat ik gewoon in de 'schone' wind zit. Werkt wel aardig, maar moet nog kijken wat dat van de winter wordt.

Als er geïnteresseerden zijn om mijn MRA-varioscreen over te nemen, kan er even een mailtje gestuurd worden. Waarschijnlijk scheelt het in elk geval een stuk rijden in vergelijk met Duitsland!!!

Groeten,

Maarten
Vlaardingen
LeChef

Bericht door LeChef »

Waar woon jij ook alweer? Je kunt hem toch ook bij Hein Gericke in Nederland kopen. Die krijgen het denk ik rechtstreeks uit Dld en niet via een importeur.

Leve de auto van de zaak.

(inmiddels staat je woonplaats erbij dus in dat geval zou het Leiden zijn.)
Bedankt voor de tip, IJzeren Paard. Ik was toch al van plan een dezer dagen weer eens bij HG te Leiden te gaan kijken.

Groet,

Gabby 8)
Corre

Bericht door Corre »

http://www.ceebaileys.com/suzuki/vstromwsel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

het mijne komt van daar en ik was heel tevreden over de service en de snelheid waarmee het van canada hier in antwerpen was ik heb twee weken moeten wachten
ik heb maar een gewoon van 22" maar je kan ook grotere ruiten kiezen
bijvoorbeeld

Suzuki DL 650 & 1000 V-Strom 2004 Comfort Windshield-
Clear-
25 1/2in Tall
Fed-Ex International to Belgium Shipping
Grand Total: $200.00
200.00 United States Dollars = 162.820 EUR

1 USD = 0.814100 EUR 1 EUR = 1.22835 USD

ze zijn wel wat duurder geworden
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

net besteld

Bericht door Gerrit »

Nadat ik informatie heb gekregen over de ruit op de RAI (werd doorverwezen naar mijn dealer) ben ik enthousiast geworden. Ik heb net het scherm besteld mijn mijn motordealer in Alkmaar (Zaanstad motoren). Hij kost daar 134 euro en een beetje.

De ruit is leverbaar in donker of nog donkerder.

Ben benieuwd hoe 't werkt.

Gerrit
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Hij doet 't prima

Bericht door Gerrit »

Ik heb gistermiddag mijn ruit gemonteerd. Vanochtend stond er best wel veel wind, maar voor het eerst in mijn motorcarrière geen turbulentie :lol: (met m'n 1.90 meter werkt 't prima).

Ik heb nu te koop: een touringscherm van Suzuki modeljaar 2002/2003.

Groets,

Gerrit
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Wauw...dat wordt dus nog meer genieten ........... maar wat is nu DE ruit voor jou ?
Is het die van ceebailey's of de MRA ruit waarmee dit onderwerp startte of heb ik iets gemist............
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
LeChef

Lamimar Lip...ook een optie

Bericht door LeChef »

Hoi Heleen,

Kijk maar ook eens onder mijn topic over de Laminar Lip. Voor mij is dat de beste oplossing...http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=167

Groet,

Gabby 8)
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

MRA

Bericht door Gerrit »

Bij mij gaat 't om het MRA-scherm.
LeChef

Uhoh..

Bericht door LeChef »

Ik was weer te snel bezig......

Gabby 8)
10-speed

Bericht door 10-speed »

Heeft iemand het MRA Vario screen al op een 2004/5 model geschroefd? Zowel bij Louis.de als Motozoom zie ik het scherm alleen maar voor modeljaar 2002/3 en als ik het goed heb zitten de bevestigingspunten op een andere plek. Weet iemand waar ik het evt. wel kan bestellen? Op de site van MRA staat dat het scherm er wel is voor het nieuwste modeljaar.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb dit topic ooit geopend omdat ik hem op de mijne (DL650 '04) gemonteerd heb zitten. Het zijn inderdaad andere ruiten en bevestigingen. Bij Louis.de staat hij gewoon in de gids of op de website. Hij is daar momenteel voorradig en kost 119,95 plus 6,50 verzendkosten. Bestelnummer 10006993 blz. 514 van de catalogus.

Op de foto zit de kunststof rand er nog niet op gemonteerd.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Ik heb het MRA scherm voor mijn DL650 K04 bij een Suzuki dealer in Duitsland (Leer) besteld voor 115 euro.

Zo zag ie eruit toen ie nog schoon en nieuw was:

Afbeelding
Gast

ruitje

Bericht door Gast »

ook ik heb een nieuw ruitje besteld
en ook die van mra
schijnt toch de beste resultaten te geven
wat ik mij afvroeg van de mensen die zo,n ruit gekocht hebben hoe lang ze zijn
graag zou ik dat willen weten
ik ben zelf 1 meter 79 dus dat zit wel goed (niet te lang)

ik hoor het wel

alex
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik ben 1,90 en heb daarbij op mijn DL650 ook nog een 4~5 cm hoger zadel zitten dan het origineel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
spirelli

Bericht door spirelli »

Misschien even een stomme vraag: Krijg je bij de aanschaf van een MRA scherm het volledige scherm of alleen het kleine ruitje geleverd wat aan de bovenzijde op het scherm zit geschroefd? Ik kan via het internet geen duidelijk antwoord vinden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

@Spirelli
Als je goed kijk naar de foto hierboven van de ruit van MRA zie je in de ruit de letters MRA staan.

Het antwoord is dus: je krijgt de gehele ruit plus spoiler ruitje.
spirelli

Bericht door spirelli »

oke bedankt. Ik had het niet gezien. Als excuus zal ik maar zeggen dat het zondag is :lol:
Harry

Bericht door Harry »

@IH

Beste Rob,

Jij bent ook aardig aan de maat als ik e.a. hier en daar heb kunnen lezen.

Ik probeer nu voor mijn 1,95 een andere ruit te kopen, maar ben nog aan het experimenteren.
Hoe gaat het bij jou??

Tijdens het rijden valt mij op dat er erg veel zijwaardse stroming, langs het scherm af op mijn hoofd komt.
Zo'n MRA lijkt zo op het eerste gezicht alleen bovenlangs te helpen.??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik merk niet specifiek dat er van de zijkant meer stroming op mijn hoofd is. Maar het MRA-scherm is even breed als het origineel, dus als dat iets is waar jij nu hinder van ondervindt denk ik niet dat het voor jou een verbetering zal zijn. Misschien is voor jou dan het GIVI-scherm een betere oplossing.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Ben ook al een tijd op zoek naar een andere ruit waardoor ik met mijn 1.97 uit de turbulentie zit. Ik ga volgende week naar Frankrijk en heb op internet een leverancier gevonden die een 'echte' flip-top heeft voor een V-Strom [url=http://www.secdem.fr/] .

Eens even kijken of dat wat is...
Zijn er misschien al andere die hier ervaring mee hebben?

Ik heb nu een MRA, maar daarmee moet ik nog steeds in elkaar duiken om uit de turbuelentie te zitten...

Gr. Maarten
xlrider

Bericht door xlrider »

@Maarten,

ik heb je ooit eens een mailtje gestuurd i.v.m. de 'Te Koop' sectie.

Is dat MRA-ruitje nog steeds te koop ?

Zo ja, dan heb ik wel interesse.

Laat maar iets weten.
tatanka

Bericht door tatanka »

Misschien heb ik niet goed gelezen, maar de meeste MRA bezitters zijn niet tevreden over de ruit...! Toch turbulentie e.d.........!

Terwijl de GIVI beztters. alleen maar over lof spreken t.a.v. de aanschaf. Daarnaast zijn ze ook nog beduidend goedkoper...>!

MRA bezitters, kunnen jullie mij s.v.p. ook nog info over de aanschaf/ tevredenheid e.d geven. Ik ben 1.78 meter, en vindt de MRA ruit vanaf foto's gezien toch iets meer hebben qua .......!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Tatanka,

ik denk dat je het prima gelezen hebt. Maar ik heb met mijn 1,90 plus een 4 cm hoger zadel op mijn DL650 toch wel minder last. Ik kan tot 140 zelfs gemakkelijk met open vizier rijden. Hetgeen ik echter na de laatste keer toen een paar flinke insecten de route van de vizieropening naar de onderuitgang kinstuk ontdekt hadden en er enkele op m'n snuffer uit elkaar spatten, minder snel zal doen. Als ik de verhalen over het GIVI-scherm lees denk ik ook dat dat nog meer afdoende is. Maar ik vind, zeker in combinatie van het rookglas met mijn zwarte diva, de MRA toch mooier. Het is dus maar waar leg je je prioriteiten.

Ik denk dat wanneer er een dealer of andere wederverkoper alle soorten voor proefrijden zou hebben liggen er voor hem een gouden kans zou liggen om heel wat alternatieve ruiten te verkopen aan de KLV en V-Stromrijders.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Rob,

Ik vind persoonlijk de stroomlijning van de MRA ruit erg mooi. Het rookglas staat ook heel erg mooi i.c.m. zilverkleurige diva. Daarbij is deze in meerdere standen verstelbaar. Heb jij daar al mee geexperimenteerd, en wat zijn je ervaringen?

Ik heb op het Duits forum gelezen, dat er lui bij waren met een MRA ruit, die toch nog problemen met de turbulentie en windruis hadden. Vooral langere types....! Zij hebben tenslotte het spoilertje omgedraaid, en het resultaat zou enorm zijn.....!

Met het orginele ruitje heb ik in alle drie de standen last van windruis en/of turbulentie....! Dus dat is drie keer niks.......!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik vind het voor mij (voorlopig) acceptabel, maar het is zeker niet perfect. De verschillende standen heb ik wel meermaals uitgeprobeerd. Maar zoals je zult weten is het verstellen van de ruit nou ook niet echt iets dat je onderweg eventjes doet. Met de spoiler heb ik ook diverse standen geprobeerd. Dat gaat wel simpel even onderweg. Bij mij werkt beide in de hoogste stand (vooralsnog) het beste. Dat van het omdraaien had ik nog niet gelezen en kan me er zo ook even niet iets bij voorstellen, maar als het echt helpt is het zeker de moeite waard het uit te proberen.

En zoals natuurlijk te verwachten heb je met (veel) tegenwind eerder (bij lagere snelheden) nadelige invloeden dan met (veel) wind in de rug.

De beste methode is toch eigenlijk een keer te kunnen proefrijden, maar ja....... dat is nou eenmaal meestal het probleem. Waar kan dat? Bij bijna niemand dus, of je moet een redelijk dichtbij wonende "buurman" hebben die je daarin behulpzaam wil zijn. En die zullen moeilijk te vinden zijn. Het blijft dus een gok. Ik vind in ieder geval niet dat ik er op ben achteruit gegaan. Dat had veel vervelender geweest.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Maar hoe zit het dan met de turbulentie Rob....? Dat is mij grootste probleem bij de orginele ruit! Windruis zal je altijd blijven behouden bij de V-Strom i.v.m. de stroomlijning...!

Je kan bij http://www.mdi-online.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; proef rijden, maar die leveren alleen flip-up ruiten, dus géén MRA od GIVI!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb het ook hoofdzakelijk over de turbulentie, want dat is de belangrijkste ergernis. Windgeruis, daar heb ik oorstoppen (autoplastieken) tegen. Normaal kan ik tot de Nederlandse limiet van 120 km/hr meestal zonder veel (dus wel een klein beetje) turbulentie rijden. Maar dat is dus ook afhankelijk van de sterkte en de richting van de wind. Het blijft persoonlijk en ik denk ook nogeens afhankelijk van andere factoren zoals type helm, lengte en nog een aantal zaken.

Gelukkig rij ik tegenwoordig gewoon rustige weggetjes als ik de kans heb en die heb ik meestal wel want ik ben hoofdzakelijk een recreatierijder, dus ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. Waar ik wel enigszins "bezorgd" over ben is of het in Duitsalnd nog wel leuk is om snelheid te maken. Hier wel eens heel even de 160+ gedaan en dat viel voor die korte ervaring wel mee. Maar aan de andere kant is hard rijden met een Strom weer erg nadelig voor je portemonnee. Dit in tegenstelling tot m'n Bandit die reedd lekker zuinig bij een gemiddelde snelheid van 160~170 km /hr.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Ja ik heb voorheen ook een Bandit 1200S gereden, en daar had ik toch erg weinig last van turbulentie. Hier had ik een MRA tourruit opzitten, en die was perfect. Zodra je boven de 140km komt, duik je lekker achter het ruitje...>!

Ik ben 1.78 meter, heb een Schuberth S1 helm, dus dat lijkt me toch de ideale combinatie......!

M.v.g. Stromke
Bubba

Bericht door Bubba »

Ok, jullie hebben me overtuigd. :D

Heb ook een MRA Vario-Touring-DL/KLV ruit besteld by Motozoom.
Hoop dat dit de oplossing is voor de turbulentie.

Info van de site:
"Bovenaan de speciale MRA® Vario-Touringscreen zit een spoiler die met de hand qua hoek en hoogte al naar gelang het model in 6 of 7 verschillende posities te verstellen is. Zodoende kan de ruit op elke gewenst moment aan elke persoonlijke wens voldoen. Door de luchtstroom die onder de spoiler doorgaat, worden de turbulenties, die normaal vaak optreden bij standaard spoilerruiten, tot een absoluut minimum gereduceerd doordat er achter de ruit geen noemenswaardige onderdruk ontstaat. Het verschil in comfort is enorm! Afhankelijk van het model, is de MRA® Vario Touringscreen 8 tot 12 cm hoger dan de originele ruit."

Ik ben benieuwd, jullie horen nog...
Groeten,
Jan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Bubba schreef:Afhankelijk van het model, is de MRA® Vario Touringscreen 8 tot 12 cm hoger dan de originele ruit."
Deze ruit is precies even "hoog" als het origineel en geen millimeter hoger, met uitzondering van de spoiler dan, maar dat is ook maar marginaal.

En succes met een bestelling bij die club. Hoop dat het ook geleverd wordt en dat je geen problemen ondervindt. Afgezien van dat hoop ik dat je ook een acceptabele prijs betaalt. Meestal ligt die 10 to 25% hoger dan bij http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; die dezelfde producten verkoopt.

[edit]
In dit geval scheelt het, vanwege hun tijdelijke aanbieding(!), slechts 10 Euro die je meer betaalt. (is toch nog 8%)
[/edit]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Ik heb de MRA ruit bij LOUIS besteld in Duitsland voor 119 euro. Ik zal jullie op de hoogte (letterlijk en figuurlijk) van de voortzetting en het resultaat van deze windschermruit.

Voor mij is dit momenteel de beste opite qua vormgeving en resultaat (dat moet nog blijken).....! Ik persoonlijk vind die hoge ruiten niet uitzien!

M.v.g. Stormke.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Iron Horse schreef:.....En succes met een bestelling bij die club. Hoop dat het ook geleverd wordt en dat je geen problemen ondervindt.....
Wanneer groei je nu eens over je slechte ervaring heen, Rob? Moeten wij, die (in jouw optiek nog) geen slechte ervaringen hebben met Motozoom, nu elke keer horen dat het prusters zijn? :?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ach sommige dingen zitten diep geworteld, maar je hebt wel gelijk, ik zal er (voorlopig) mijn mond over houden. 8)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bubba

Bericht door Bubba »

Ik begrijp dat je ervaring met Motozoom niet voor herhaling vatbaar zijn Rob?
Je gaat nu toch niet vertellen dat het een waardeloze ruit is he?
:wink:

Vandaag een bevestiging gehad van de bestelling. Ruitje is onderweg.

We wachten af.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gelukkig zijn die twee niet aan elkaar gerelateerd. (Sorry Ben :wink: ) Met die club heb ik en vele anderen met mij 1 of meer slechte ervaringen. Maar de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat er ook veel zijn die er wel positief over spreken. Bijvoorbeeld E-Strom heeft er ook goede ervaring mee. (Horen we niet veel meer van omdat hij nu een Triumph Sprint heeft. CU Emiel :wink: )

En die ruit is verder prima, alhoewel het lijkt of ik de enige ben geweest die zelf de vijl ter hand moest nemen om de gaten passend te vijlen. (Zie eerder in dit topic) Ik denk dat anderen het dan dus onder spanning hebben gemonteerd. (Ik hoor graag commentaar van andere gebruikers die hem zelf hebben gemonteerd!) Maar op dat na is het wat mij betreft een goede ruit en zeker de kleurstelling vind ik beter staan bij mijn Strom.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Ik heb vandaag de MRA ruit bij Louis opgehaald, was perfect verpakt! Geen problemen bij het (de)monteren van de ruiten. Alles past perfect. Ik kon het niet het laten om er vanmiddag ff een proefrit mee te rijden. Met mijn 1.78 meter, stand II van de V-Strom, en hoogste stand van het MRA spoilertje, ben ik zéér tevreden. De turbulentie is zo goed als weg, en windruis is ook veel minder. Als je op een plateau rijdt, en je krijgt zijwaartse rukwinden, is dit natuurlijk nooit te verhelpen...! Een beetje frisse lucht vind ik dan wel aangenaam. Ik heb stukken met open vizier gereden (tot wel 130km), en dat ging prima...! Dus voor mij is het een SUPER oplossing t.a.v. de turbulentie e.d.......! Een echte aanrader.....!

P.s. Ik wil de MRA ruit ook nog met Topcase gaan testen. Ik houd jullie op de hoogte......!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik rij hem eigenlijk 95% van de tijd met topcase en merk weinig verschil. Dus even goed dus.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Ruiten en Motozoom

Bericht door E-Strom »

Turbulentie en windgeruis zijn allebei hetzelfde. De turbulentie is hetgeen wat de ruis veroorzaakt. Alleen heb je natuurlijk vele soorten turbulentie en bijbehorende herrie daarvan. Oorzaak is de ruit die de laminaire (rechtlijnige) luchtstroom onderbreekt (spoilt). Mijn ervaring met ruiten is dat ze of heel laag moeten zijn zodat je met je helm hoog genoeg zit zodat er alleen de laminaire luchtblast op staat of hoog genoeg dat alles over je heen gaat. Die lage ruit kan in de winter wel koud zijn, maar is smooth en daardoor stil (behalve als het hard waait). Ga maar eens staan op je steps op de snelweg en ervaar de rust :).

Daarbij is het lekker als de ruit in ieder geval nog breed genoeg is om in ieder geval je torso en armen uit de wind te houden. Als je kiest voor een ruit verhoging dan moet je (zeker als je zoals ik nogal lang bent) zo hoog gaan dat je er net bovenuit kijkt.

Mijn Sprint ST (ik zal wat vaker hier kijken hoor Rob ;-)) heeft standaard een zeer lage ruit. De kuip en ruit is breed genoeg om handen en torso uit de wind te houden. De ruit is eindelijk een keer laag genoeg om tot ongeveer 150 km/h zeer smooth en stil te zijn. Daarboven wordt kennelijk de wind toch zodanig omhoog geperst dat ik de turbulente luchtlaaag (in feite de turbulente grenslaag tussen de laminaire luchtblast van voren en de windstilte achter de ruit) tegen de onderkant van m'n helm hoor "roaren"/ruizen. De zitpositie is zodanig en de ruit nog hoog genoeg dat ik niet als op een naked bike aan m'n stuur hang. Een beetje zoals op een bandit I guess...

Op Ben's V-Strom (heerlijk ding trouwens... die motor bedoel ik, lekker geluid ook standaard) zit ik met m'n gezicht precies in de turbulente grenslaag. Ik ben nogal lang en moet redelijk bukken om daar geen last van te hebben. Ben is denk ik bijna een kop kleiner, voor hem zal het net goed zijn denk ik. Zelfs op een R1150RT zit ik nog niet uit de wind met de ruit in de hoge stand.

Als ik (wie weet ooit) een V-Strom zou hebben zou ik eerder met een ruitverlaging experimenteren dan met een verhoging, omdat ik weet dat die V-Strom er als een Goldwing uit zou zien wil de ruit hoog genoeg voor mij zijn (met bijbehorende backdraft).

Wat betreft Motozoom, ik was daar een paar dagen terug weer even langs om een kraag in te wisselen (pro biker kraag (waar ik gratis motorbeurs kaartje bij kreeg overigens) was kapot gegaan rond elastiek, heb iets bijbetaald voor een Rukka kraag). Prima service gekregen, sowieso staat er altijd gratis koffie en thee klaar.
Volgens mij zijn die paar slechte ervaringen waar ik van heb gelezen al een paar jaar oud, ik heb tot nu toe in ieder geval prima ervaringen. Het prijsverschil is om precies te zijn altijd 10 EURO duurder dan Louis. Dus goedkopere items zijn dan relatief duurder (zeg 30% bij een kraag van 30 euro) dan duurdere items (zeg 3% bij een Rukka broek). Iemand die in het afgelopen jaar nog slechte ervaringen had met motozoom?

Dingen waar ik eerder van verwacht de garantie nodig te hebben koop ik dan liever bij motozoom zodat ik bij de shop in Utrecht langskan (laarzen, kraag), maar ruitjes en koffers mogen van mijn part van de andere kant van de wereld komen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

E-Strom schreef:(ik zal wat vaker hier kijken hoor Rob )
Ik neem meteen mijn woorden terug. :wink: Ik zie dat je alweer meteen een zee aan informatie verstrekt hebt met een bezoekje en niet alleen hier maar ook elders op het forum, dus je bent ons duidelijk niet vergeten..... 8)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bubba

Bericht door Bubba »

Afgelopen dinsdag de ruit ontvangen. Door alle toestanden met wijlen onze hond, hem er gisteren pas op gezet.

Ik moet zeggen een dag en nacht verschil.

Ruitje hoogste stand.
Spoiler ruitje ook.
Turbulentie niet noemenswaardig meer.


Jan is tevreden :D
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Bubba schreef:Ruitje hoogste stand. Spoiler ruitje ook. Turbulentie niet noemenswaardig meer. Jan is tevreden :D
Jan / Bubba, even voor de volledigheid zodat mensen die hier later nog eens op stuiten weten hoe en wat; hoe lang ben je (verhouding lengtemaat broek ook wel handig)?
Bubba

Bericht door Bubba »

Oke,

Voor de duidelijkheid:

Mijn lengte is 1,86
Lengtemaat broek 36.

Heb de ruit alleen nog maar in de hoogste stand gehad, ga vandaag de andere standen uitproberen.

wordt vervolgd...........
Plaats reactie