Vervelende trilling bij 6000 tot 7500 tpm

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Ajvdzouwen
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 13-05-2016, 20:54

Vervelende trilling bij 6000 tot 7500 tpm

Bericht door Ajvdzouwen »

Dag mensen,

ik heb enkele weken een MRA Vario screen gemonteerd op mijn Strommetje. Dit werkt echt super, alleen bij de 6000 tot 7500 toeren (vooral in de lagere versnellingen: 1 & 2) maakt het scherm een raar irritant geluid.

Als ik tijdens het rijden in dit toerental de ruit wat naar achter trek (span), verdwijnt het geluid enigzins.

Heeft iemand dit ook ooit gehad en weet hij hoe je dit moet oplossen? Ik vind het dermate irritant dat ik dalijk nog ga overwegen om mijn oude ruit te monteren :S

Bij de ruit zat een soort rubber lijntje wat je over de rand van het scherm kan schuiven. Dit rubber lijntje is te kort voor de grote ruit (niet de spoiler dus), maar om de spoiler lijkt het me weinig nut te hebben?

Iemanddddd?


BVD!
Viki-650A

resonanties

Bericht door Viki-650A »

Neem aan dat je zeker weet dat het de ruit is en niet een ander kuip/dashboarddeel?
algemene punten bij resonanties:
- alle bevestigingen aandraaien (kuip-bracket en bracket-ruit en ruit-spoiler)
- experimenteren met rubber ringen tussen de bevestigingspunten
Kan hier nog combinatie van motortrilling en rijwind zijn;
- spoiler andere stand geven
- ruit hoger of lager zetten
Dat rubber randje wat je noemt kan functioneren als trillingsdemper; op de bovenrand van de vaste ruit monteren.
Succes ermee.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb het eerdere model van de ruit zonder de grotere opening aan de onderzijde. Ik denk niet dat daar veel verschil in zal zitten, maar ik heb geen last van de door jou genoemde trillingen. Het rubber randje gaat niet helemaal om de ruit, die moet je vanuit het midden gelijkmatig verdelen en dan zit hij erop als onderstaande foto. Met de klemmetje knel je de uiteinden met een tangetje vast. Dit is niet de mijne maar van ferdo die ik elders van het forum heb gekopieerd. Het kan zijn dat die 2 afdekplaatjes trillen, want die gaan in de loop der tijd wat van de ruit afstaan waardoor ze mogelijk teveel wind eronder krijgen. Maar dat is maar een gok.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Ik heb geen trillingen aan die toerentallen maar juist aan zeer lage toerentallen tss de 2500 en 4000 tpm. Deze komen van het flip-up stukje. Dit trilt aan de bevestiging met de ruit.
Ik ga er mee leren leven want boutjes aandraaien, invetten, boutjes lossen... het helpt niks :?

Greetz V2
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Stukje rubber/oude fietsband ertussen en langer schroefje?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

peterzeeland schreef:Stukje rubber/oude fietsband ertussen en langer schroefje?
Zal ik een proberen. thx :wink:
erik70

Bericht door erik70 »

ik heb die trilling rond de 5500 toeren. Ik weet ook zeker dat het het flipupje is, want de trilling is weg als ik daar m'n hand op leg.

gelukkig...als ik mijn oordopjes in heb (bijna altijd) hoor ik het ook niet meer.
Plaats reactie