Wind

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Strommeke

Wind

Bericht door Strommeke »

Hey hey, heb eindelijk men mra scherm erop zitten. is inderdaad wel beter maar vraag me toch nog steeds af of het normaal is dat je bij een v strom meer wind hebt dan bij men vorige motor ( een kawa zx9)
Daar had ik geen last van wind. Is dit nu typisch voor touring moto's dat je zowiezo meer last van hebt van de wind?
Gerard_S

Bericht door Gerard_S »

Hoi Strommeke

In het volgende topic had ik dat probleem ook al aangekaart

http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=2036" onclick="window.open(this.href);return false;

Afgelopen weekend zaterdag een rit gehad met flink veel wind.
Ik had er duidelijk toen minder last van maar de Strom is (naar mijn mening) gevoeliger voor wind.
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Gerard_S schreef:
Afgelopen weekend zaterdag een rit gehad met flink veel wind.
Ik had er duidelijk toen minder last van maar de Strom is (naar mijn mening) gevoeliger voor wind.
Mee eens, bij een beetje wind moet je goed vasthouden en tegenhangen. Dat was het enigste voordeel van mijn oude K100LT. Die had zoveel massa dat die bakkei niet om een beetje zijwind maalde, ondanks het grote oppervlak van die LT ruit waar de wind tegenaan buldert.
Remko

Bericht door Remko »

jwaterink schreef:
Gerard_S schreef:
Afgelopen weekend zaterdag een rit gehad met flink veel wind.
Ik had er duidelijk toen minder last van maar de Strom is (naar mijn mening) gevoeliger voor wind.
Mee eens, bij een beetje wind moet je goed vasthouden en tegenhangen. Dat was het enigste voordeel van mijn oude K100LT. Die had zoveel massa dat die bakkei niet om een beetje zijwind maalde, ondanks het grote oppervlak van die LT ruit waar de wind tegenaan buldert.



Ik heb nu een paar keer gereden met heel veel wind, 9 beaufort, en persoonlijk vond ik dat prima te doen!!!

Ik vond de DL niet belachelijk wind gevoelig, maar dat lijkt dus persoonlijk te zijn.......
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik vind de DL beduidend minder windgevoelig dan mijn CBR600F. Maar ik weet ook dat het voor een groot deel te maken heeft met hoe je met wind omgaat.
Strommeke

Bericht door Strommeke »

Hetgeen jullie hier neerzetten is inderdaad wel waar en heb ik ook al ervaren. Maar wat ik vooral bedoel is het geluid van de wind op de helm die ik groter vind dan bevoorbeeld bij men zx9.
Natuurlijk lig je daar meer op de moto daardoor vroeg ik mij af of het normaal is dat je meer windgeluiden hebt op je helm doordat je rechter zit? of is dat puur aan men windscherm gelegen dat nog steeds te klein is of aan men lengte?
MacB

Bericht door MacB »

Als je rechtop zit ga je volgens mij meer wind vangen dan dat je weggedoken zit achter het windscherm. Als je dit wil vermijden moet je een scherm monteren van een Pan European of Goldwing :D :wink:
wr450f'05

Bericht door wr450f'05 »

ik heb nu ook een tijdje een V-strom en inderdaad had ik ook gruwelijk last van de wind op mijn helm.

Ik heb er nu een sport ruit op zitten ook van MRA dus lager als origineel.

Dus ik dacht om het op te lossen koop ik een hogere ruit, dit heb ik gedaan en toen leek het net of mijn helm heen en weer trilde als een gek.
De hogere ruit eraf gegooid en de lagere ruit er weer op.

Nu heb ik sinds twee weken een nieuwe helm en ik helemaal nergens geen last meer van, heb nu weinig last van de wind en heb nog steeds de lage ruit erop zitten.

Even voor de goede orde ik heb een DL1000 en ik ben 1.92 meter lang.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Bericht door TT-Strom »

Wat voor nieuwe helm heb je gekocht dan?

Dit is natuurlijk interessant om te weten..:-))
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

sinds de kloon en het MRA varioflipje echt NERGENS meer last van, en ik ben 1.76 en heb een concept van schubert.
daarvoor was het echt niet te doen, geen kwestie van doppen in of uit, altijd in!
zoek op 'kloon' en schrijf je in voor ...de ronde, zou ik zeggen
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Strommeke

Bericht door Strommeke »

welke helm had je en welke heb je dan nu gekocht?
v-strom jacky

Bericht door v-strom jacky »

Hallo,

hoe heb je je afstelling van je scherm nu staan, heb een nieuwe V-strom Adventure en ook een schuberth, heb alle standen al geprobeerd maar mijn helm blijft heen en weer schudden.

vooral bij hogere snelheden, tussen 120 en 140

Kloontje staat nu zoveel mogelijk rechtop en en voorover en zo hoog mogelijk en nog schudt mijn hoofd, doe ik iets niet goed ???

ben 1.78

ik hoor het wel

gr vstrom jacky :-)}
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ik heb dit weekend het ruitje een stuk naar beneden gezet. Ik ben 2m00 en had de ruit in de allerhoogste stand staan.
Nu het ruitje verlaagd tot de middelste stand, een beetje meer wind maar minder turbulenties! Ik ben tevreden.
Strommeke

Bericht door Strommeke »

hoi jacky ik ben 1.94 en mijn ruitje staat ook niet helemaal omhoog.
heb ook een schubert helm en heb wel ook nog beetje last van de wind maar geen turbelentie.
Daarentegen reed mijn schoonbroer dit weekend met men soes en hij meet 1.80 en had enorm last van turbelentie met dezelfde instelling.
Dus denk ik dat je wel een beetje zal moeten zoeken naar de gepaste instelling voor jezelf.
wr450f'05

Bericht door wr450f'05 »

ik had hiervoor een AVG geen flauw idee wat voor type en ik heb nu een HJC en ook geen flauw idee wat voor type, ik kan het boekje zo snel niet vinden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

inderdaad: niet al te hoog, met 1.76 heb ik hem vrij in het midden, niet al te rechtop, maar vario wel behoorlijk omhoog, eennalaatste stand denk ik.

al te rechtop lijkt me aerodynamisch gezien nooit zo optimaal :shock:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Jacky schreef:
Kloontje staat nu zoveel mogelijk rechtop en en voorover en zo hoog mogelijk en nog schudt mijn hoofd, doe ik iets niet goed ???
Ik ben zelf 1.90mtr. en heb Kloontje op de hoogste stand (zie onder)en iets 'naar me toe' gebogen. Ik heb wel een Flip-Up ruitje.

Ook kun je Kloontje vastzetten met de ONDERSTE GATEN i.p.v. de middelste en de bovenste. Het bovenste gat komt een stukje boven je meters uit. Hierdoor wordt het vacuüm achter je scherm helemaal opgeheven en komt de ruit nog een aantal cm hoger. Je kunt het altijd even uitproberen :idea:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

o ja,
heb zelf wel nog een half maantje aan de onderkant uitgezaagd, vanwege onderdruk. dat op zich zelf mocht niets baten, maar zo alles bij elkaar werkt het perfect voor mij
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie